Gå til innhold

Facebook Timeline

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er det folk er hysteriske for? Dere kan jo slette innlegg og sånt på vegggen etter dere har fått den nye.

Det blir jo ikke noe mer offentlig nå enn før.

Hvis du leser litt oppover her så er det folk som klager over at det ikke er mulig å slette gamle meldinger, man hopper tilbake til nåtid eller meldingene kommer tilbake neste gang man logger inn.

Videoannonse
Annonse
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Faen, sjekket ut hva timeline er etter jeg leste her i tråden. Det her tar tid, må jo fjerne ting en og en. Please la meg slette hele 2007 osv, jævelig moro at alt av ekser og flørter popper opp over hele Facebook. Jeg som hadde den fine og limiterte profilen før, rett før jeg sletter hele greia

• Liker 1
Skrevet

Oh lord.. måtte også sjekke ut hva det her var for noe.. og her har jeg sitti i noen timer kan man si..

Skrevet

Nå har jeg virkelig vent meg til det, og må si jeg liker det veldig godt!

Etter at "forandringssjokket" har lagt seg, synes jeg det er mye mer oversiktelig. Også liker jeg milepælfunksjonen :)

Gjest Cecilia L
Skrevet

Jeg liker også den nye Timeline. Den er rett og slett penere å se på og mer oversiktlig.

Og så må folk slutte å være paronoide... Det er en design-endring, ikke noe annet. Men sjekk innstillingene for sikkerhets skyld. :)

• Liker 2
Skrevet

Glad jeg er ferdig med tilvenningstiden for 2 mnd siden..

Skrevet

Nå har jeg virkelig vent meg til det, og må si jeg liker det veldig godt!

Etter at "forandringssjokket" har lagt seg, synes jeg det er mye mer oversiktelig. Også liker jeg milepælfunksjonen :)

Hva er milepælfunksjonen? Håper de ikke fortsetter å tro at de vet hvilke poster som er viktige og hvilke ikke? Er håpløst nok at man må trykke recent stories hele tiden for å få det nyeste først.

Skrevet

Hva er milepælfunksjonen? Håper de ikke fortsetter å tro at de vet hvilke poster som er viktige og hvilke ikke? Er håpløst nok at man må trykke recent stories hele tiden for å få det nyeste først.

Milepæl velger du selv har jeg inntrykk av så langt, muligens med unntak hvis du har fylt ut på profilen din når du begynte på ny skole/jobb/utdanning, de blir automatisk registrert som milepæler. Du kan opprette en ny milepæl for forskjellige hendelser i livet ditt, som at du har flyttet, overvunnet en sykdom, kjøpt hus, og mange andre. Disse vises som store historier på tidslinja, og hvis du vil kan du ha et illustrasjonsbilde og :)

Skrevet

Endelig står det : I et forhold OG Hvilken tid vi har jubileum!

Skrevet

What??

Jeg har sett at en del av vennene mine har fått det, men er det ikke sånn greie man velger selv? Får man ikke bare den nye timeline-versjonen hvis man velger å oppdatere det selv? Jeg har ikke endret min enda og vil det heller ikke, men vil det skje av seg selv sier dere(selv om jeg ikke vil)? Like den gamle godt jeg.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

What??

Jeg har sett at en del av vennene mine har fått det, men er det ikke sånn greie man velger selv? Får man ikke bare den nye timeline-versjonen hvis man velger å oppdatere det selv? Jeg har ikke endret min enda og vil det heller ikke, men vil det skje av seg selv sier dere(selv om jeg ikke vil)? Like den gamle godt jeg.

Om fem dager får du den enten du vil eller ikke

Skrevet

Om fem dager får du den enten du vil eller ikke

Men er det så stress? Det er vel KUN designet som endrer seg, ikke noe av personverninnstillingene og ting man har er vel som før? Hvorfor driver folk her og sletter masse ting egentlig, vil flere ting komme opp og med den nye versjonen?

PS: Hva er greia med det store bildet på toppen av profilen nå? Hvis jeg ikke har et profilbilde nå, hva vil da komme opp der, ingenting?

Merker jeg begynner å bli drittlei hele greia. Kanskje vurdere å slette det snart.

Skrevet

Men er det så stress? Det er vel KUN designet som endrer seg, ikke noe av personverninnstillingene og ting man har er vel som før? Hvorfor driver folk her og sletter masse ting egentlig, vil flere ting komme opp og med den nye versjonen?

PS: Hva er greia med det store bildet på toppen av profilen nå? Hvis jeg ikke har et profilbilde nå, hva vil da komme opp der, ingenting?

Merker jeg begynner å bli drittlei hele greia. Kanskje vurdere å slette det snart.

Nei, er ikke flere ting som kommer opp, er bare enklere å finne gamle ting. Så hvis du har posta noe i 2007 som du ikke vil folk skal se i dag kan du slette det. Det var jo mulig for folk å se før og, men da måtte de jo gjerne scrolle nedover i timesvis.

Du velger selv det store bildet, og det er ikke profilbildet som automatisk kommer opp. Profilbildet vil være i nedre venstre hjørne av det store bildet.

Sikkerhetsinnstillingene skal ikke forandre seg, det sier facebook selv, og de har absolutt ikke forandret seg til meg. Det er dog noen som sier de har hatt problemer med det. Det kan jo selvfølgelig være at de har gjort noe feil da..

Så et kort svar: Ja, det er bare hovedsakelig designen som forandrer seg. Og bare på profilen, ikke på hovedsiden.

Skrevet

Men er det så stress? Det er vel KUN designet som endrer seg, ikke noe av personverninnstillingene og ting man har er vel som før?

Jeg la det inn for noen minutter siden, og har allerede funnet den første personverninnstillingen de har endret. Mitt profilbilde er nå synlig for alle, og det ser ikke ut som det kan gjøres usynlig igjen.

Skrevet

Jeg la det inn for noen minutter siden, og har allerede funnet den første personverninnstillingen de har endret. Mitt profilbilde er nå synlig for alle, og det ser ikke ut som det kan gjøres usynlig igjen.

Profilbildet har alltid vært synlig for alle. Hvis ditt ikke har vært synlig for andre før har profilen din hatt en feil.

Skrevet

Profilbildet har alltid vært synlig for alle. Hvis ditt ikke har vært synlig for andre før har profilen din hatt en feil.

Det stemmer ikke, man har kunnet gjøre bildet usynlig, og da har det kun dukket opp en anonym profil, hvitt bilde på lyseblå bakgrunn. Dette dukker fortsatt opp på mange jeg søker opp på facebook.

wKzxVIyhLs6.png

Skrevet

Det stemmer ikke, man har kunnet gjøre bildet usynlig, og da har det kun dukket opp en anonym profil, hvitt bilde på lyseblå bakgrunn. Dette dukker fortsatt opp på mange jeg søker opp på facebook.

wKzxVIyhLs6.png

Man kan selvsagt lagre det der bildet og bruke som profilbilde, men da blir det jo sånn for vennene også. :gjeiper:

Gjest Koala Lompa
Skrevet (endret)

Urk,synes dette hørtes slitsomt ut. For meg som ikke bruker fb så mye så blir dette enda en grunn til å bruke det enda mindre. Jeg har ikke behov for å f.eks "offentlig-gjøre" milepæler.

Vurderer å droppe fb og skrive dagbok isteden, mye kosligere :) (satt på spissen må vite)

Jeg skjønner jo at det passer for mange men jeg tror at fb på denne måten vil miste endel brukere siden de lager oppdateringer som er tilpasset at man bruker fb ofte og mye.

Endret av Koala Lompa
  • Liker 1
Skrevet (endret)

wKzxVIyhLs6.png

Nei, man kan dessverre bare gjøre gamle profilbilder usynlige for andre, ikke det nåværende, og slik har det alltid vært. Edit: muligens ikke alltid, men det har ihvertfall vært slik siden 2008.

Det bildet der vises bare om man ikke har et profilbilde. Eller, som noen nevnte over; hvis man har valgt DET som profilbilde :fnise:

Endret av HedvigR
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Det kan uansett være lurt å gå gjennom og sjekke innstillingene sine på nytt, for det har jo kommet opp noen nye alternativer som det kan være lurt å sjekke. Blant annet gjelder det tagging, der innstillingene sa at alt jeg ble tagga i automatisk kom på min timeline uten godkjenning fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...