Gå til innhold

Facebook Timeline

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, man kan dessverre bare gjøre gamle profilbilder usynlige for andre, ikke det nåværende, og slik har det alltid vært. Edit: muligens ikke alltid, men det har ihvertfall vært slik siden 2008.

Det bildet der vises bare om man ikke har et profilbilde. Eller, som noen nevnte over; hvis man har valgt DET som profilbilde :fnise:

Jeg har ikke vært på Facebook mer enn et par år, og jeg husker at jeg la inn skjult bilde og sjekket at det fungerte. Nå finner jeg ikke det valget igjen, det har plutselig blitt veldig få valg under privacy setting. Og hvor har det blitt av innstillingen der man velger om man vil være søkbar? Det har jeg valgt å ikke være, men nå er hele valget forsvunnet? Mener det var under søk man kunne velge usynlig profilbilde også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan uansett være lurt å gå gjennom og sjekke innstillingene sine på nytt, for det har jo kommet opp noen nye alternativer som det kan være lurt å sjekke. Blant annet gjelder det tagging, der innstillingene sa at alt jeg ble tagga i automatisk kom på min timeline uten godkjenning fra meg.

Hvor finner du de innstillingene? Ser stikk motsatt ut for meg, nesten alle valgene under privacy settings er borte.

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Åh, jeg hater den. :kjempesinna:

Facebook skal gjøre endringer hele tiden. Når vi endelig har blitt vant til den siste endringen, så skal de søren meg endre på nytt!

Jeg skjønner veldig lite av den nye og syns det virker uoversiktlig. Men jeg blir vel vant med den også etter hvert.

Negativiteten lenge leve :Hehe:

Skrevet (endret)

Jeg har ikke vært på Facebook mer enn et par år, og jeg husker at jeg la inn skjult bilde og sjekket at det fungerte. Nå finner jeg ikke det valget igjen, det har plutselig blitt veldig få valg under privacy setting. Og hvor har det blitt av innstillingen der man velger om man vil være søkbar? Det har jeg valgt å ikke være, men nå er hele valget forsvunnet? Mener det var under søk man kunne velge usynlig profilbilde også.

Det med å være søkbar så jeg på senest i dag, så den er der fortsatt. Det er ikke særlig færre valg, men de er vanskeligere å finne frem til, det er de!

Hvis du har hatt valget om skjult profilbilde de siste åra så må du rett og slett ha vært heldig, ved å kunne beholde den veldig gamle funksjonen, antagelig via en bug :)

Edit: å være søkbar:

Personverninnstillinger -> Slik kobler du til - Rediger innstillinger -> Hvem kan finne tidslinjen din ved å søke etter navn eller kontaktinformasjon? - Alle/Venners Venner/Venner

:)

Endret av HedvigR
Skrevet

Det med å være søkbar så jeg på senest i dag, så den er der fortsatt. Det er ikke særlig færre valg, men de er vanskeligere å finne frem til, det er de!

Hvis du har hatt valget om skjult profilbilde de siste åra så må du rett og slett ha vært heldig, ved å kunne beholde den veldig gamle funksjonen, antagelig via en bug :)

Nei, dette har nok vært ganske vanlig. Jeg har lagt til mange venner som har hatt usynlig profilbilde, som har blitt synlig når de har godtatt meg som venn. Si forresten fra hvis du finner søkeinnstillingen og de andre tingene igjen. Jeg finner omtrent bare at jeg kan velge public eller friends jeg nå. Jeg søkte meg opp nå og fikk heldigvis bekreftet at jeg ikke er søkbar på facebook. Hjelper dog lite når man er søkbar på google med alt man har postet på fb. :gjeiper:

Skrevet

Nei, dette har nok vært ganske vanlig. Jeg har lagt til mange venner som har hatt usynlig profilbilde, som har blitt synlig når de har godtatt meg som venn. Si forresten fra hvis du finner søkeinnstillingen og de andre tingene igjen. Jeg finner omtrent bare at jeg kan velge public eller friends jeg nå. Jeg søkte meg opp nå og fikk heldigvis bekreftet at jeg ikke er søkbar på facebook. Hjelper dog lite når man er søkbar på google med alt man har postet på fb. :gjeiper:

Så rart :S Da må jeg ha misforstått noe, for jeg ville ha skjult profilbilde selv for noen år siden, men så i FAQen at det ikke var mulig :/

Jeg la til en forklaring nå i det forrige innlegget mitt. Hvis man velger "venner" blir jo det det samme som at ingen kan søke deg opp, for vennene dine har deg jo allerede.

Skrevet

Det kan uansett være lurt å gå gjennom og sjekke innstillingene sine på nytt, for det har jo kommet opp noen nye alternativer som det kan være lurt å sjekke. Blant annet gjelder det tagging, der innstillingene sa at alt jeg ble tagga i automatisk kom på min timeline uten godkjenning fra meg.

Hvor ligger tagge-innstillingene nå? Finner dem ikke igjen.

Skrevet

Fortsatt så stusser jeg over at det går an å klage så mye på en tjeneste man faktisk ikke betaler noe for og heller ikke tvinges til å bruke. :sjenert:

Gjest Cecilia L
Skrevet

Fortsatt så stusser jeg over at det går an å klage så mye på en tjeneste man faktisk ikke betaler noe for og heller ikke tvinges til å bruke. :sjenert:

Godt sagt! :tommelopp:

Gjest Koala Lompa
Skrevet

:fnise: Rart med det. vi mennesker er litt slik.

For min del så tror jeg at jeg misliker slike forandringer som intreffer relativt ofte. Fra starten av så likte jeg fb, men nå føler jeg endringene kommer ofte og blir veldig tilpasset for dem som bruker det veldig mye,noe jeg selv ikke gjør. Det er jo ingen som tvinger meg til å bruke det men det er jo koslig å se hva familie og venner driver med som bor langt unna. Skulle i det minste ønske at man kan kunne velge selv om man vil ha denne timeline-greia.

Føler meg nesten litt gammel og fordomsfull :sjenert: Like før jeg slår meg på låret og sier Aaaaalt var så mye bedre før

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hvor ligger tagge-innstillingene nå? Finner dem ikke igjen.

Tror du må aktivere nye timeline for å finne de, for uten at jeg sjekka tror jeg ikke at jeg hadde de før :klo:

Iallefall, hos meg er de helt oppe i høyre hjørne, trykk på pilen ned, trykk på privacy settings (har engelsk jeg) så kommer det opp flere ting å gå inn på :)

Skrevet

Har to venner som har skaffet seg denne tidslinjen, så har vært å snoket litt på deres sider. Men det som ser ut som er fjernet er "Ole har skrevet på veggen til Hans" og sånne "recent activity" greier..

Stemmer det?

Det er borte hos meg også :( Det eneste som står under recent acitivity er sider jeg liker, events jeg skal på og sånne ting. Kommer ikkeopp hvis jeg har skrevet på veggen til noen andre, eller kommentert statuser og sånn. det syns jeg er skikkelig dumt!

Skrevet

På personverninnstillingene er det et punkt som heter " Hvem kan finne tidslinjen din ved å søke på navn".

Er dette det samme som før var at folk kunne søke opp navnet mitt og så fant de profilen min bare, slik at de kan legge meg til som venn?

Jeg har jo stilt inn alle innstillingene på at kun venner kan se det jeg poster på profilen min, og da er det jo litt rart om hvem som helst skal kunne søke meg opp og se det.

Skrevet

Når det gjelder f.eks bilder, så har jeg alltid på den innstillingen at kun vennene mine kan se bildene. Men er det likevel slik at hvis jeg tagger en venn i et bilde, så kan plutselig alle vennene til denne vennen se det bildet h*n er tagget i????? Det strider jo i såfall i mot de innstillingene jeg velger å sette på bildet mitt.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

På personverninnstillingene er det et punkt som heter " Hvem kan finne tidslinjen din ved å søke på navn".

Er dette det samme som før var at folk kunne søke opp navnet mitt og så fant de profilen min bare, slik at de kan legge meg til som venn?

Jeg har jo stilt inn alle innstillingene på at kun venner kan se det jeg poster på profilen min, og da er det jo litt rart om hvem som helst skal kunne søke meg opp og se det.

Hvis jeg forstår det som står på hjelpesidene til facebook riktig er det med at man kan skjule profilen for å kunne søkes opp borte. De sier iallefall at navn og bilde nå vil være "public" uansett.

Jeg oppfatter det som om det du skriver bare gjelder hvem som faktisk kan se info på din timeline. Altså folk kan søke deg opp på navn uansett, fordi det er public, men hvis du har satt det til bare venner, så vil kun venner få opp det som faktisk er på din timeline!

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Når det gjelder f.eks bilder, så har jeg alltid på den innstillingen at kun vennene mine kan se bildene. Men er det likevel slik at hvis jeg tagger en venn i et bilde, så kan plutselig alle vennene til denne vennen se det bildet h*n er tagget i????? Det strider jo i såfall i mot de innstillingene jeg velger å sette på bildet mitt.

De spesifiserer at når tagging av venner skjer, så vil taggingen bli synlig også for venner av din venn. Dette gjelder både poster på timeline og på bilder så vidt jeg har skjønt.

Det samme har vel mest sannsynlig også skjedd før? Man kan jo stort sett se bilder venner er tagget i, uten at jeg har sjekket det noe nærmere :klo:

Skrevet

Jeg tror det er sånn at hvis jeg tagger Anne, så vil Annes innstillinger bestemme hvordan Annes venner se det. Det er jo en innstilling som har med bilder du er tagget i.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er sånn at hvis jeg tagger Anne, så vil Annes innstillinger bestemme hvordan Annes venner se det. Det er jo en innstilling som har med bilder du er tagget i.

Ja det må jo være sånn. Men jeg syns det er ganske dumt. Har trodd fram til nå at det er mine innstillinger som gjelder. For før kunne man velge at "venner av taggede venner" kunne se bildene f.eks, på lik linje som "bare venner", eller "alle".

Skrevet

Kan man velge selv hvilke innlegg som kommer opp under "høydepunktene" for hvert enkelt år? Ser at alle innlegg har en "fremhev / feature" knapp, men vet ikke helt hva det innebærer..

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Du kan nok det ja.Samtidig kan du fjerne innlegg du ikke vil ha på timelinen med blyanten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...