Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Jacklost

At Afrika ikke er et land.

Folk skriver jo alltid "skal til Afrika". De skriver jo aldri hvor, så jeg trodde farlig lenge at Afrika var et eget land..........

What, ikke et land? O:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Afrika inneholder vel over femti forskjellige land? Dette er jo tross alt ett helt hinsides stort kontinent. Jeg lærte i alle fall at Afrika bestod av en hel haug med land, allerede da jeg gikk på barneskolen....

 



Anonymous poster hash: 3909d...8ab
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er Sør-Afrika et land?

Ja. Et land på sørspissen av kontinentet Afrika....

Anonymous poster hash: c755c...4f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At ikke alle mennesker har en samvittighet. Brukt masse unødvendig tid på å forsøke å ta opp ulike temaer med slike. 



Anonymous poster hash: f0f7a...677
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk nettopp opp for meg hvorfor T-bane linjen i Oslo heter Ringen. Den går jo rundt i ring! Jeg er snart 30 år og har bodd her hele livet, mamma er sikkert stolt.



Anonymous poster hash: 6f08f...0ca
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det gikk nettopp opp for meg hvorfor T-bane linjen i Oslo heter Ringen. Den går jo rundt i ring! Jeg er snart 30 år og har bodd her hele livet, mamma er sikkert stolt.

Anonymous poster hash: 6f08f...0ca

 

Får trøste deg med at Ringen ikke har eksistert sååå lenge da. Tror den kom for sånn 10-ish år siden. 

 

Men jeg slet med at Ringen T-banen ikke gikk til Ringen Kino... Ja, jeg tok faktisk banen for å gå på kino en gang... :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noenogtjue, på tur i København og ruslet rundt i handlegata, da jeg plutselig oppdaget at Høybro plass ikke er i Kina. Aldri for seint å lære noe nytt :plystre:

Åhh.. Nostalgi...

 

Tre små kinesere på Høybro plass. Satt og spilte på en kontrabass. Så kom en konstabel og spurte hva det var. Tre små kinesere på Høybro plass. 

 

Tro smo konosoro på hojbro ploss. Sott og spolte po on kontroboss. So kom on konstobol, sporto hvo do vor. Tro smo konosoro på hojbro ploss. 

 

Træ smæ kænæsæræ pæ hæjbræ plæss. Sætt æg spælte pæ æn kæntræbæss. Sæ kæm æn kænstæbæl, spærtæ hvæ dæ vær. Træ smæ kænæsæræ pæ hæjbræ plæss. 

 

Osv...

 

Jeg prøver å komme meg gjennom hele tråden her. :nigo:  Mange åpenbaringer. 

Anonymous poster hash: 40303...1b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte nå nettopp ordspillet med hotellet The Thief på Tjuvholmen..... :sjenert:

HAHA! Det har jeg aldri tenkt over  :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etternavnet mitt er et ubehagelig ord. Ikke kjønnsorgan eller sex-ubehagelig, men et negativt ladet ord, som "ensomhet", "mord", "sorg" etc. Jeg heter Kristin Drap (for eksempel).

Det har jeg aldri tenkt på. Aldri. Det har aldri slått meg at navnet mitt også er et ord. Ikke før jeg introduserte meg for en ny kollega, og han sa "huff da!". Jeg forsto ikke hva han mente, før det plutselig slo meg. Det er så rart for jeg har gått mangeogtyve år rundt uten å tenke på det, men nå tenker jeg ofte på det.

Anonymous poster hash: b4576...040

Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på dette navnet...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidlig på ungdomsskolen hadde jeg ikke forstått forskjellen på "omkom" og "ankom". Så når læreren min fortalte om en nyhetsartikkel der flere titalls mennesker hadde ankommet med fly gispet jeg fordi jeg trodde at alle hadde dødd. Hehe... 

 

Også har jeg en venninne som brukte (på ungdomsskolen) ordet bevisstløs i stedet for bevisst. Noe ala: "De bruker ordene bevisstløse".  :fnise:



Anonymous poster hash: 40303...1b0
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tidlig på ungdomsskolen hadde jeg ikke forstått forskjellen på "omkom" og "ankom". Så når læreren min fortalte om en nyhetsartikkel der flere titalls mennesker hadde ankommet med fly gispet jeg fordi jeg trodde at alle hadde dødd. Hehe... 

 

Også har jeg en venninne som brukte (på ungdomsskolen) ordet bevisstløs i stedet for bevisst. Noe ala: "De bruker ordene bevisstløse".  :fnise:

Anonymous poster hash: 40303...1b0

 

I stedet for ubevisst* skulle det stå. 

Anonymous poster hash: 40303...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At det skjeve tårnet i Pisa ikkje ligger i Frankrike...

 

Nei, skjevt er det ikke :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg så ordet ONS, som betyr one night stand, trodde jeg at det egentlig var en forkortelse for onsdag. 

 

Jeg merker at jeg er tydelig påvirket av å være på KG. Når jeg ser forelesere og lignende skrive en tidsfrist eller lignende på tavlen og de skriver "ONS" tenker jeg umiddelbart på "one night stand". Jeg flirer litt  stille for meg selv. Hehe...

Anonymous poster hash: 40303...1b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på dette navnet...

Vold, antageligvis.

Anonymous poster hash: 7b81a...19a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter ER ikke idioter, men i mangel av et bedre ord er de idioter.



Anonymous poster hash: b87fa...3e0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...