Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare vent til sjokket du får når du finner ut at det ikke heter beskymringer!

Anonymous poster hash: f7568...bce

:fnise:

Anonymous poster hash: c29e4...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hvorfor man skal pusse tennene før frokost og ikke etter frokost :tanpuss:

 

Anonymous poster hash: 6e568...c69

 

Man bør aldri pusse tennene rett etter man har spist, man bør vente minst 10 minutter, og minst 30 dersom man har spist noe syreholdig. Dette er fordi maten midlertidig løser opp/mykgjør emaljen på tennene, da er den ekstra sårbar og kan ta skade av tannpuss :opplyser: 

Anonymous poster hash: 52504...deb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teksten: Hei tomtegubber, ta i ring og la oss lystige være

har jeg tolket som: Hei tante gubbbe ta i ring og la oss riste i været :sjenert:

Jadda, jeg skjønte aldri helt meg på den sangen, merkelig nok :fnise:

Jeg trodde det var "...og la oss lyste i været" (ikke uttalen som lyyyste, men med kort y og to s'er )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Herregud, såg på Jungelboken i dag.

Og no, 16 år gammal, har eg funne ut at dei synge:"Gi blaffen i beskymringer og strev" og ikkje "Gi blaffen i beskymringer og skrekk"!

Har trudd dei har sunge skrekk i 13 år

På engelsk så høres det ut som at baloo sier at de skal ta livet av seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Bare vent til sjokket du får når du finner ut at det ikke heter beskymringer!

Anonymous poster hash: f7568...bce

*Bekymringer

Sorry, tenkte meg ikkje om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant nettopp ut at det heter "make amends" og ikke "make a mens". Tenkte liksom at man skulle manne seg opp og gjøre opp for seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får trøste deg med at Ringen ikke har eksistert sååå lenge da. Tror den kom for sånn 10-ish år siden. 

 

Men jeg slet med at Ringen T-banen ikke gikk til Ringen Kino... Ja, jeg tok faktisk banen for å gå på kino en gang... :sjenert:

 Eller at man overhodet ikke kommer til Aker Sykehus ved å ta 21-bussen til Aker Brygge :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet lenge med å forstå hvordan doble glidelåser virker. Jeg trodde først det var feil at det var to deler på den, og så trodde jeg at den flate dingsen bare skulle nedi den ene av den. Jeg hadde fått ny jakke på videregående og trodde den var ødelagt. Selv etter at jeg fant ut hvordan den virket, hadde jeg store problemer med å lukke den. Jeg stod flere minutter hver eneste gang jeg skulle ta den på meg, til manges store underholdning, antakelig. Jeg sliter fremdeles med sånne jakker. Noen andre som har hatt det slik?



Anonymous poster hash: cf631...a63
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hunder som har brukt Julius K9-seler i mange år. Først nå gikk det opp for meg... K9! Som i canine.

 

:daane:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg har hatt hunder som har brukt Julius K9-seler i mange år. Først nå gikk det opp for meg... K9! Som i canine.

 

:daane:

 

Hvis det er en trøst, så forstod ikke jeg den heller før først for et par år siden. Jeg levde også i den lykksalige tro at "K-9 Unit" var en enhet med spesielle hunder. Altså, en egen hunderase.  :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener og håper jeg er klok, men når noen flørter med meg er jeg treg til å skjønne det. 

 

Kanskje fordi noen er superteite når de flørter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Jacklost

At det heiter HENNIG Olsen is og ikkje HENNING Olsen is

Lol hva for noe? Hvordan har jeg misforstått det navnet hele livet mitt?! :P Jeg har alltid trodd at det var Henning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol hva for noe? Hvordan har jeg misforstått det navnet hele livet mitt?! :P Jeg har alltid trodd at det var Henning :P

 

Antageligvis av samme grunn som 99,99% av Norges befolkning har misforstått - "Hennig" er et helt usannsynlig (ihvertfall veldig uvanlig) etternavn, mens "Henning" er et ganske vanlig fornavn, og formatet "fornavn etternavn" er mer vanlig enn "etternavn-etternavn".

 

I samme kategori er "her kommer dine armer små" - betydningen "fattig" har forsvunnet fra "arm" i dagligtale, mens "forlem hos mennesker" er den vanlige betydningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At det heiter HENNIG Olsen is og ikkje HENNING Olsen is

 

 Det er nok veldig mange som har gått på den, ja. :fnise:

Anonymous poster hash: 3909d...8ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den her er litt pinlig, men trodde inntil nylig at Duct Tape het Duck Tape.

Alltid syns at det var litt rart at det het det, men jeg bare godtok det,hehe.

 

Det er strengt talt ikke så veldig rart da, for det virker som halvparten av amerikanerne også tror det heter duck tape, ikke så mye i måten de sier det på, men det er ufattelig mange som skriver det. :P

Mye enklere å bare si gaffa, gaffatape eller MacGyver-tape, siden alle som har hørt om MacGyver da vet hvilken tape det er snakk om :fnise:

 

 

At det heiter HENNIG Olsen is og ikkje HENNING Olsen is

 

Vanlig misforståelse fordi de aller fleste tror at Hennig er fornavnet til grunnleggeren, men i virkeligheten er det et mellomnavn og Hennig-Olsen skal skrives med bindestrek, noe som mangler mange steder.

 

Fyren som grunnla Hennig-Olsen het nemlig Sven Hennig-Olsen og var fra Kristiansand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis av samme grunn som 99,99% av Norges befolkning har misforstått - "Hennig" er et helt usannsynlig (ihvertfall veldig uvanlig) etternavn, mens "Henning" er et ganske vanlig fornavn, og formatet "fornavn etternavn" er mer vanlig enn "etternavn-etternavn".

 

I samme kategori er "her kommer dine armer små" - betydningen "fattig" har forsvunnet fra "arm" i dagligtale, mens "forlem hos mennesker" er den vanlige betydningen.

Haha! "Her kommer dine arme små" er det.

Anonymous poster hash: 78519...d03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! "Her kommer dine arme små" er det.

Anonymous poster hash: 78519...d03

:skratte:

Anonymous poster hash: c755c...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...