Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Inggolf

Skonummer? Personlig rekord på 400 meter? IQ? Kjærester? Netto lønn per måned?

Mange muligheter her.

Resultat på forige IQ-score :Hehe:

Neida, jeg husker ikke.. Meningen med livet kanskje?

(edit; jeg så visst ikke før jeg postet at du skrev IQ i innlegget)

Endret av Noz
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skonummer? Personlig rekord på 400 meter? IQ? Kjærester? Netto lønn per måned?

Mange muligheter her.

Atomnummer. Det må være atomnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Da jeg var 18 år innså jeg at Aprilsnarr kalles Aprils-narr, ikke April-snarr. I samme slengen innså jeg at en bjørnetjeneste ikke er det samme som en stor tjeneste.

Hææ? Hva er bjørnetjeneste da? :fnise: Tenker at det er en stor tjeneste jeg.. :ler: opplys meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

En bjørnetjeneste er en liten tjeneste, hehe, er mange som misforstår det

Jeg trodde en bjørnetjeneste var en tjeneste som bare var ment snilt, men som gjør alt mye verre? :klo: hvor har jeg fått det fra da tro?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Jeg trodde en bjørnetjeneste var en tjeneste som bare var ment snilt, men som gjør alt mye verre? :klo: hvor har jeg fått det fra da tro?

Måtte Google det nå. Det er en velment tjeneste som får negative konsekvenser for mottakeren, står det på Wikipedia. Haha, da er jeg selv en av de som har misforstått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cevita

Måtte Google det nå. Det er en velment tjeneste som får negative konsekvenser for mottakeren, står det på Wikipedia. Haha, da er jeg selv en av de som har misforstått

:laugh:

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

En bjørnetjeneste er en liten tjeneste, hehe, er mange som misforstår det

Ånei :fnise: Og jeg som pleier å "skryte" av mine bjørnetjenester når jeg hjelper gode venner :ler: Aldri noen som har kommentert det, så mine venner tror vell også at bjørnetjenester er store tjenester :ler:

Edit: skrivefeil

Endret av Kvinneline
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde lenge Transylvania var et oppdiktet sted som var et slikt vampyrhotell (på grunn av filmen)
Til jeg møtte en på Tinder som skrev at han var fra Transylvania

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde en bjørnetjeneste var en tjeneste som bare var ment snilt, men som gjør alt mye verre? :klo: hvor har jeg fått det fra da tro?

Måtte Google det nå. Det er en velment tjeneste som får negative konsekvenser for mottakeren, står det på Wikipedia. Haha, da er jeg selv en av de som har misforstått

Det er ikke lett når ordet i seg selv sier så lite om hva det egentlig er :P

Et eksempel er hvis barnet ditt sliter med lekser, og du gjør leksene for ungen. Du hjelper han jo på et vis, men samtidig går han glipp av læring som han vil trenge senere i utdannelsen og i livet. Det blir en bjørnetjeneste.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnetjeneste kommer vel fra den lille historien om en mann og en bjørn som var gode venner;

En dag ligger mannen og sover, og en bie lander på nesa hans. Bjørnen prøver å daske vekk bien, men ender opp med å slå ihjel mannen.

Det var ment godt, men fikk dårlige konsekvenser.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnetjeneste kommer vel fra den lille historien om en mann og en bjørn som var gode venner;

En dag ligger mannen og sover, og en bie lander på nesa hans. Bjørnen prøver å daske vekk bien, men ender opp med å slå ihjel mannen.

Det var ment godt, men fikk dårlige konsekvenser.

Den har jeg aldri hørt, hvor er den fra? Det gir mening at uttrykket kommer fra den historien, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg aldri hørt, hvor er den fra? Det gir mening at uttrykket kommer fra den historien, ja!

Hvor historien opprinnelig kommer fra vet jeg ikke, men jeg leste den i Hakkespettboken min (fra 80-tallet en gang). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cevita

Nå gikk det plutselig et lys opp for meg om hvorfor 4.mai er Star wars dagen! Dreiv å lurte veldig på det den dagen for litt under en måned siden , men fikk meg liksom ikke til å spørre . Men det er jo veldig selvfølgelig når man tenker over det :P

Endret av Cevita
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk det plutselig et lys opp for meg om hvorfor 4.mai er Star wars dagen! Dreiv å lurte veldig på det den dagen for litt under en måned siden , men fikk meg liksom ikke til å spørre . Men det er jo veldig selvfølgelig når man tenker over det :P

May the fourth be with you! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde helt inntil et par år siden at teksten til Bob Marley sin sang "I shot the sheriff" gikk slik: "I shot the sheriff, but I didn´t shoot the refugee". Gikk å sang på dette på en ferie med min samboer da han plutselig brølte ut i latter: " HAHAHA skjøt du ikke flyktningen?? Så snilt av deg å skåne han da!" ups... :fnise::rodme:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kvinneline

Jeg trodde helt inntil et par år siden at teksten til Bob Marley sin sang "I shot the sheriff" gikk slik: "I shot the sheriff, but I didn´t shoot the refugee". Gikk å sang på dette på en ferie med min samboer da han plutselig brølte ut i latter: " HAHAHA skjøt du ikke flyktningen?? Så snilt av deg å skåne han da!" ups... :fnise::rodme:

:ler: hahaha! Takk for den! Trodde han sang refugee helt til jeg leste innlegget ditt jeg nå :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: hahaha! Takk for den! Trodde han sang refugee helt til jeg leste innlegget ditt jeg nå :fnise:

Hva synger han da? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...