Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maria_Marihøne

:skratte:

ja, den handler om en sommer hvor han hadde sykt mye 69 ....

Slutt å tull da :skratte:

Det er jo årstallet han synger om...Eller? Det skrives jo '69. Altså 1969

Endret av Maria_Marihøne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg har sett at det står BF i noen tråder her på KG, har jeg lurt og lurt på hva det står for, fordi best friend passer liksom ikke helt inn i konteksten i innleggene...

Så bare, ÅJA! Barnefar. :sjenert:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Intervju med han:

SF: What were the influences on "Summer of '69," and does the title refer to the sexual position?

Bryan: It's a very simple song about looking back on the summertime and making love. For me, the '69 was a metaphor for making love, not about the year.

I had someone in Spain ask me once why I wrote the first line "I had my first real sex dream"... I had to laugh.

hmm. :P

Hvis det er han da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Actually I don't think it is. If this song was actually about the year 1969 Bryan Adams would have been about 9 or something similare, making his friend Joey a bit young to get married.

Hm..makes sence. :P

http://www.cracked.com/article_16442_6-famous-songs-that-dont-mean-what-you-think.html

Her står det også noe.

Tror jeg forstår litt mer nå :fnise:

Endret av Mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer overhodet ikke med teksten. oO

På slutten av sangen (ca 2 minutter og 58 sekunder uti) så synger han "Me and my baby in a 69"

Så jo det stemmer der ihvertfall :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

På slutten av sangen (ca 2 minutter og 58 sekunder uti) så synger han "Me and my baby in a 69"

Så jo det stemmer der ihvertfall :fnise:

Hehe, ja. I èn setning. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Actually I don't think it is. If this song was actually about the year 1969 Bryan Adams would have been about 9 or something similare, making his friend Joey a bit young to get married.

Hm..makes sence. :P

http://www.cracked.com/article_16442_6-famous-songs-that-dont-mean-what-you-think.html

Her står det også noe.

Tror jeg forstår litt mer nå :fnise:

Jo, jo, men folk kan jo synge sanger som handler om andre, eller som andre har skrevet, så selv om han var ni behøver ikke det bety så mye... Men at han sier selv at den handler om sex betyr mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slutten av sangen (ca 2 minutter og 58 sekunder uti) så synger han "Me and my baby in a 69"

Så jo det stemmer der ihvertfall :fnise:

Men det kaaaaan også være en bil fra '69 ;) Så sangen er veldig smart laga, alt kan tolkes som man vil, hehe :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Men det kaaaaan også være en bil fra '69 ;) Så sangen er veldig smart laga, alt kan tolkes som man vil, hehe :)

Nå gjorde du det enda verre. :skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt et intervju på radio av Bryan Adams en gang som gjorde at jeg fikk inntrykk av at han egentlig hadde laga låta om året 1969, mens siden det var så mange som lurte denne dobbeltbetydningen hadde han begynt å "spille litt på det", for å være litt mystisk og kul..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

jeg følter meg plutselig ikke så dum fordi jeg bare har visst det i 5 år lenger :skratte:

for jeg lærte det jo trossalt til en hel haug av mennesker her!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googla det nå, og noen som hadde vært på konsert med ham skrev at han hadde sagt at "it's not about the year... Work it out". Jeg trodde også det var om året! Jeg bare tenkte at han sang om noen som var litt eldre enn 9 år i 1969 (siden han ikke var eldre da selv).

Akkurat det har jeg stusset over mer enn én gang.

Men det har fortsatt aldri falt meg inn at sangen handler om stillingen 69. Takk NozMonster! :)

En venninne av meg trodde at mensblod og urin kom fra samme hull frem til hun var ca 18...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei venninne av meg trodde vi fødte gjennom navlen, hun fikk seg tidenes aha opplevelse under seksualundervisninga i 7klasse :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...