Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå høres jeg sikkert utrolig kjip ut. Og det mener jeg ikke.

Men når jeg leser denne tråden forstår jeg at jeg muligens er særdeles oppvakt, og at det kanskje er noe av grunnen til at jeg irriterer meg over andre og synes de sier mye dumt. Absolutt alt som er nevnt her så langt er ting jeg vet og har visst i mange år allerede, og jeg er ikke mer enn 22 år...

Second that!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Halvparten av det som allerede er nevnt her er ting som bare er artige finurligheter, som misforståtte sangtekster og lignende, eller at man aldri har tenkt over betydningen av et ord. Det har lite med intelligens å gjøre. Men fint for deg :)

Jeg sa heller ikke at jeg mente at det hadde med intelligens å gjøre..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt skremt av å lese denne tråden jeg. Enkelte ting burde man da virkelig ha lært på skolen? Jeg vil ikke henge ut noen, men det er kanskje noe galt med skolesystemet når basic allmennkunnskap er såpass fraværende hos unge i dag.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var liten, skjønte jeg ikke hvorfor det var så populært med en muskuløs mann. var da mye bedre med en muskuFULL tenkte jeg! :fnise:

skulle heller ikke ha en usjenert hage, og jeg kunne ikke fatte å begripe hvorfor voksne snakket om en usjenert hage, jeg ville ha en meget sjenert hage jeg nemlig! :jepp::ler: glad jeg spurte mamma når jeg fremdeles gikk på barneskolen, hadde vært litt flaut å komme i voksen alder å spørre megleren om huset vi skulle se på hadde sjenert hage. :gjeiper:

er faktisk ikke mange årene siden det gikk opp for meg at det ikke heter henning olsen is. ;)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt skremt av å lese denne tråden jeg. Enkelte ting burde man da virkelig ha lært på skolen? Jeg vil ikke henge ut noen, men det er kanskje noe galt med skolesystemet når basic allmennkunnskap er såpass fraværende hos unge i dag.

My point exactly (jeg som skrev at jeg visste alt som er blitt nevnt hittil i tråden).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter det ikke, det heter hovedsaklig.

Bokmål: hovedsakelig

Nynorsk: hovudsakleg/hovudsaklig

Samtidig heter det på bokmål å være saklig, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det står hovedsakelig i ordboka. Hva er forklaringen på det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg var rundt 15 da det gikk opp for meg ordspillene i Brødrene Dal. Gaus, Roms og Brummun Dal.

Og samme med The Julekalender. Familien Sand sin hund het Kvikk - kvikksand.

Ha noen andre blundere også, men kommer ikke på de nå :sjenert:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokmål: hovedsakelig

Nynorsk: hovudsakleg/hovudsaklig

Samtidig heter det på bokmål å være saklig, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det står hovedsakelig i ordboka. Hva er forklaringen på det?

Det er jo komplett ulogisk og IDIOTISK.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omsider lært hva som menes med "unntaket som bekrefter regelen", ehe. Syntes alltid det hørtes svært ulogisk ut, at et unntak kunne bekrefte en regel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at Langtvekiastan/Langtvekkistan var et land før i sommer.

Lest for mye DD & co :sjenert:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres jeg sikkert utrolig kjip ut. Og det mener jeg ikke.

Men når jeg leser denne tråden forstår jeg at jeg muligens er særdeles oppvakt, og at det kanskje er noe av grunnen til at jeg irriterer meg over andre og synes de sier mye dumt. Absolutt alt som er nevnt her så langt er ting jeg vet og har visst i mange år allerede, og jeg er ikke mer enn 22 år...

Neida, det er ikke sikkert du er så oppvakt selv om du vet disse tingene. :) Selv er jeg litt smådum, og det aller meste som er nevnt i denne tråden er ting jeg har visst i lang tid. Utenom det med Elkjøp og Tigerstaden, da. Og en ting til, men nå har jeg glemt hva det var. :klo:

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var voksen før jeg skjønte at det er hemmelighets-kremmeri og ikke hemmelighet-skremmeri.

Husker ikke hvor gammel jeg var da jeg oppdaget at mocca-kaffe ikke er brygget på mokkabønner..

Sliter fortsatt med å høre riktig på Beat It, "no one wants to be defeated" kommer for alltid til å være "noomawaste biide fiile"

Og så er det juletid igjen og jeg gremmes ved tanken på hvor lenge jeg trodde det het her kommer dine armer små.. og hvor lenge jeg så for meg det vedskjulet som englene dalte ned i.. (forresten lurer jeg fortsatt på hvorfor jeg lenge trodde jeg var i slekt med Jordmor-Matja, muligens pga det berømte søskenbarnet?)

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først for et par år siden gikk det opp for meg at å "tenke koffert" er å tilegge uskyldige ord eller begrep en seksuell betydning... Jeg trodde at å tenke koffert var å være firkantet og ensidig i tankegangen, hehe!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først for et par år siden gikk det opp for meg at å "tenke koffert" er å tilegge uskyldige ord eller begrep en seksuell betydning... Jeg trodde at å tenke koffert var å være firkantet og ensidig i tankegangen, hehe!

De som tenker koffert er jo ofte litt ensidige i tankegangen også, så du har ikke vært helt på jordet :fnise:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel litt over snittet i alder før jeg skjønte dette med å være tørr bak ørene..... Husker jeg ble så irritert når jeg var liten og noen sa at jeg ikke var tørr bak ørene enda, jeg VAR jo ikke våt bak ørene :sjenert:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde morrpølse het mårpølse og var laget av kjøttet av mår. :sjenert: Fant ut at det ikke stemte for et år siden, og jeg er snart 30.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg var rundt 15 da det gikk opp for meg ordspillene i Brødrene Dal. Gaus, Roms og Brummun Dal.

Og samme med The Julekalender. Familien Sand sin hund het Kvikk - kvikksand.

Jepp, jeg og. Husker veldig godt at jeg sto på rommet mitt da dette fallt på plass. :idesmil: Gikk på VGS.

Kvikk skjønte jeg mens det gikk på TV.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...