Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme her!

Apropos brus, lurer fortsatt på hva champagnesmaken skal forestille.. fordi i mitt hode så er det noe konkret som lager smaken, slik som appelsinsmaken i solo, sitronsmaken i sprite, ehhh.. colasmaken i cola :gjeiper: og ehhh... eventyrsmaken i eventyrbrus :fnise: MEN, ALTSÅ.. champagne? Er det pære eller noe?

Champagne? (Evt. karamell)

Er ikke lenge siden jeg skjønte hvorfor stressless heter stressless, og spenol heter spenol.. :fnise:

Hehe! Det er sånne :idesmil: øyeblikk. Jeg har ganske liten da jeg skjønte hvorfor det det heter Spenol, men så har jeg vokst opp på gård... Har en venninne som er litt sånn fin på det, men var fast bruker av Spenol. Ansiktuttrykket hennes da jeg spurte henne om hun hadde tenkt over hva som sto på flasken, var priceless. Nå har de vel tatt bort "For hud og hender, spener og jur".

Ketchup-vitsen..Jeg var over 20år før jeg tenkte over hva som blir sagt.

Jeg gikk vel også på VGS da jeg skjønte denne, men synes ikke det er så rart. Det var sånt man lærte i barnehagen, men den vitsen funker jo ikke på norsk...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha, genial denne tråden ble da! Ts her igjen, jeg husker enda forrige uke når jeg oppdaga stolen stressless, stress less, mindre stress når man sitter i den, ikke tenkt på det før :fnise: Og når jeg var yngre ( til tross for at jeg bor på gård!! :flau: ) så trodde jeg at navnet på ungkua var Krige, så jeg gikk rundt og sa "vi har kriger på jordet vi". De heter KVIGER. Hahaha.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel tenåring før jeg skjønte at "detektiv" IKKE skulle uttales som "dekkdekktiv".. :fnise:

Det lærte vi i 2.klasse tror jeg. Læreren hadde nok sett seg lei på alle som sa og skrev feil, for det er dette jeg husker best fra det skoleåret :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på barneskolen da nissene på låven gikk på tv første gangen. Jeg synes det var rart at alle synes det var sååå morsomt, og det var jo bare teit. Tok litt tid for jeg forsto at det bare var skuespill :P

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke at "åpning", ved snakk om fødsel, var livmormunnen før jeg skulle føde selv. Trodde det var hele "understellet" som ble stort som et hus :sjenert:

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge trodd at anti-sosial betydde det samme som usosial. "Jeg er en litt sånn anti-sosial person" har jeg sagt innimellom. Lite viste jeg at det er en diagnose som brukes på psykopatiske personer. Ouch.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå høres jeg sikkert utrolig kjip ut. Og det mener jeg ikke.

Men når jeg leser denne tråden forstår jeg at jeg muligens er særdeles oppvakt, og at det kanskje er noe av grunnen til at jeg irriterer meg over andre og synes de sier mye dumt. Absolutt alt som er nevnt her så langt er ting jeg vet og har visst i mange år allerede, og jeg er ikke mer enn 22 år...

Litt enig med deg, men ikke fordi jeg tror jeg er noe smartere enn ander. Men eg husker (oghar hørt fra foredrene mine) at jeg var veldig masete da jeg var lita, spurte om alt mellom himmel og jord som jeg ikke forstod. Pluss at jeg har lest bøker nesten siden jeg lærte å gå.

Så det handler ikke omintelligens trorjeg, men heller hva man interesserer seg for. En del av disse tingene går jo ut på ord og uttrykk og hva de betyr, og det er ting som virkelig interesserer meg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres jeg sikkert utrolig kjip ut. Og det mener jeg ikke.

Men når jeg leser denne tråden forstår jeg at jeg muligens er særdeles oppvakt, og at det kanskje er noe av grunnen til at jeg irriterer meg over andre og synes de sier mye dumt. Absolutt alt som er nevnt her så langt er ting jeg vet og har visst i mange år allerede, og jeg er ikke mer enn 22 år...

Tror ikke man er særdeles oppvakt bare fordi man vet alle disse tingene.Kanskje man heller er sånn som får med seg mye mer enn andre.Ja,i hvertfall hvis man aldri har tatt feil av sangtekster eller diverse ord for eksempel.

Noen av tingene er kanskje sånn man burde fått med seg på skolen,men ikke vet jeg,kanskje skolen var dårlig eller man kanskje ikke interesserte seg for akkurat det faget så mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsbra tråd :popcorn:

Ketsjup vitsen skjønte jeg ikke før jeg var på vgs, og det med brødrene dal navnene gikk opp for meg da jeg var 21. Fikk plutselig en aha-opplevelse da jeg så på gamle episoder med samboeren min og kompisen hans. Da følte jeg meg lur da :fnise:

Jeg skjønte dessuten ikke at brødrene dal ikke var en skrekkserie før jeg var midt i tenårene. Husker jeg så på det da jeg var liten, og syns det var helt vilt at mamma lot meg få se på den skumle serien :fnise:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok litt tid før jeg lærte meg å ikke la ting anonyme og ukjente mennesker sier til meg på nettet gå inn på meg. Jeg var litt treig med å forstå at ingen er slik i virkeligheten :)

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var langt oppe i tenårene før jeg skjønte ordspillet i "come on, ketchup"-vitsen :P

Den vitsen skjønte jeg ikke før jeg leste denne tråden :fnise:

Sliter fortsatt med å høre riktig på Beat It, "no one wants to be defeated" kommer for alltid til å være "noomawaste biide fiile"

Hæ...Jeg har alltid trodd at det var "no one wants to beat it,beat it" :skratte::flau:

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketchup-vitsen..Jeg var over 20år før jeg tenkte over hva som blir sagt.

Men ketchup-vitsen gir jo faktisk uansett ikke mening på norsk..

På engelsk derimot gir den mening.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her!

Apropos brus, lurer fortsatt på hva champagnesmaken skal forestille.. fordi i mitt hode så er det noe konkret som lager smaken, slik som appelsinsmaken i solo, sitronsmaken i sprite, ehhh.. colasmaken i cola :gjeiper: og ehhh... eventyrsmaken i eventyrbrus :fnise: MEN, ALTSÅ.. champagne? Er det pære eller noe?

Champagnebrus har fruktsmak :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ketsjup-vitsen tok jeg først nå... Altså, jeg vet jo at en påkjørt tomat blir skvist = ketsjup, men at det også betyr catch up :sjenert:

Når jeg var ungdom var jeg ikke helt blant de kule for å si det sånn. De andre brukte mange uttrykk fra tv-serier og engelsk som jeg ikke ante hva betydde. Jeg visste knapt hva sex var liksom:p Husker vi skulle skrive en historie, sånn vi sender rundt, så skriver alle litt hver. Det handlet om en katt og i mitt avsnitt skulle jeg skrive navnet til katten. Kalte den Pussy, fordi det var jo søtt til en katt :sjenert:

Nestemann som fikk teksten utbrøt "PUSSY? Hvem har kalt katten Pussy???". Jeg fattet ingenting... Gikk noen år før jeg forstod at det var slang for f*tte.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sangen We speak no americano, (papa americano) trodde en venn av meg at de sang:

"Vi padler i en kano."

Det trodde han til her om dagen, og hadde lenge gått og synget på den sånn :skratte:

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...