Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest MyzTeri
På 2.5.2019 den 10.42, FrkSvår skrev:

At Bardufoss ikke ligger i Bardu kommune, sånne ting irriterer logikken min... 

Det er ordentlig irriterende da.

Bardufoss ligger i Målselv mens Bardu huser Setermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, den her er flau. Skjønte for noen dager siden at navnet til selskapet Viasat betyr at de sender via satellitt...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Juliannaos skrev:

Ok, den her er flau. Skjønte for noen dager siden at navnet til selskapet Viasat betyr at de sender via satellitt...

🤦🏻‍♀️ Aldri tenkt over😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 16.4.2019 den 13.00, Marimba skrev:

Denne husker jeg ikke om jeg har skrevet før, men jeg synes den er litt flau.

Samboer fikk for et par år siden interesse for leirdueskyting, noe han gjerne ville ha med meg på og vise meg. Jeg har, av en eller annen merkelig grunn, bestandig trodd at når man skyter på leirduer så skyter man på faktiske små fugler av leire. Du vet, sånne man hadde som barn som man kunne ha vann i og spille på. Derfor tenkte jeg at leirdueskyting da var ganske unødvendig i og med at det var masse sånne pyntegjenstander som ble skutt på, for ikke å snakke om at jeg tenkte de måtte være fryktelig vanskelige å treffe. ..

Vel, samboer fikk seg en god latter da, når han innså hva jeg trodde han holdt på med. Dette minner han meg fortsatt på med jevne mellomrom. Fikk akkurat en snap som viste at han sto på leirduebana hvor han skrev at han hadde vært og skutt inn påska og truffet noen påskefugler 😛 

Leirduer er forresten noen rødoransje tallerkener.... Forstå det dem som kan hvorfor de har fått navnet sitt. 

 

What?! Det har jeg trodd helt fram til nå. 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hørte i amerikanske filmer hvor noen ble invitert med på noe, men ikke kunne, så måtte de ta en "re-in-check" - altså noe slikt som "jeg sjekker innom igjen en annen gang, så gjør vi det da!".

Leste for noen år siden at dette egentlig er "rain check" som er en ny billett man fikk når feks.  baseballkampen ble avlyst pga. regn.

 

(husker ikke om jeg har skrevet denne her før)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.1.2019 den 18.48, charactouy skrev:

Svampebob og gjengen er mutert etter atomprøvesprengningene utført av USA i Bikini-atollen.

Dessuten at "Bikini Bottom" har en dobbel betydning - det betyr også bikini-underdel...

Egentlig litt genialt av skaperne.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innså ikke før jeg var 18 at Brødrene Dal er oppkalt etter Brumunddal, Gausdal og Romsdal... 🤦‍♀️

Endret av Poltergeist
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde flaut kort tid siden at Japan var laaangt sør for ekvator.

Kina er vel på motsatt side av jorden, sør for Russland, og Japan er vel sør for Kina.....DET blir vel langt sør.....eller? Nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg har akkurat fått med meg at det heter "røntgen" og ikke "røtngen". Skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle gjøre det vanskeligere enn det er :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er HELT FORBUDT å si at man er drittlei av å høre om miljø og klima uten å få dritkjeft... :roll:

Det er heller ikke lov å like Frp eller Siv Jensen... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Hedy Lamarr skrev:

Hurtigruta Carglass - de skifter ruta hurtig! Det lyset gikk ikke opp for meg før nå 😧

Jeg trodde lenge det var "Hurtigruta Klarglass". Hvorfor blande norsk og engelsk i ett ord?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viva_2017
35 minutter siden, FlyBabe skrev:

Jeg trodde lenge det var "Hurtigruta Klarglass". Hvorfor blande norsk og engelsk i ett ord?!

Fordi de het Hurtigruta bilglass før, men så gikk de vel konkurs, og gjenoppsto under "nytt" og dårligere navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 måneder senere...

Før jeg skjønte hva en turnuslege var trodde jeg det var en hvilken som helst lege som bare jobbet i en slags turnus- eller skiftordning.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er mange som sender snapper til hele listen sin og at de ikke er direkte til meg. 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...