Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • Frem til ungdomsskolen trodde jeg at ordet who bare kunne brukes i ren spørsmålssammenheng, derfor skjønte jeg svært lite av fraser som «who dares wins»...
  • Jeg syntes også det var så ulogisk at man hadde innkast i fotball, men skjønte etterhvert at det å tvinge ballen over dødlinjen bør innbære en ekstra bonus. Altså skillet mellom innkast og hjørnespark.
  • En bekjent trodde til hun var et stykke opp i 20-årene at en leilighet var noe man absolutt måtte leie. Vi forklarte at man faktisk også kan kjøpe seg en leilighet, eller for den saks skyld leie et helt hus...
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

På 15.10.2020 den 11.34, Cleopatra70 skrev:

Nå har jeg skjønt at den pila inni siteringsboksen tar en tilbake til der sitatet opprinnelig stod!

Takk!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trodd at når man har en kronisk sykdom som man trenger medisin til resten av livet, at man da fikk en langvarig resept som varte i årevis, ikke at man må fornye resepten hver fjerde måned.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hulderen skrev:

Jeg har trodd at når man har en kronisk sykdom som man trenger medisin til resten av livet, at man da fikk en langvarig resept som varte i årevis, ikke at man må fornye resepten hver fjerde måned.

De fleste leger setter opp resepter som varer et år, ihvertfall etter at man har prøvd medisinen. Men det er merkelig, ja. Har også medisiner jeg må ta livet ut, men får bare den årlige resepten (der man kan hente flere ganger på samme "lapp"). Litt har det med at medisinene i seg selv fornyes, men også at du kanskje trenger andre doser og det må sjekkes via blodprøve, men det burde jo bare være en formalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sofie777 skrev:

De fleste leger setter opp resepter som varer et år, ihvertfall etter at man har prøvd medisinen. Men det er merkelig, ja. Har også medisiner jeg må ta livet ut, men får bare den årlige resepten (der man kan hente flere ganger på samme "lapp"). Litt har det med at medisinene i seg selv fornyes, men også at du kanskje trenger andre doser og det må sjekkes via blodprøve, men det burde jo bare være en formalitet.

Takk for info. Kanskje jeg kan få fastlegen min til å sette opp resept for et år neste gang, det vil jo hjelpe litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Jeg visste ikke før i dag at Brian May (gitarist i Queen) også er astrofysiker. Sitter og ser på et program på NRK om den første måneferden, og der dukket Brian May opp som astrofysiker. 

Sjekket Wikipedia, og fant ut at at han fullførte doktorgraden i 2007. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perelandra skrev (36 minutter siden):

Jeg visste ikke før i dag at Brian May (gitarist i Queen) også er astrofysiker. Sitter og ser på et program på NRK om den første måneferden, og der dukket Brian May opp som astrofysiker. 

Sjekket Wikipedia, og fant ut at at han fullførte doktorgraden i 2007. 

...og så er han litt kul (og har selvironi) 😂

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en god stund før det gikk opp for meg at Hold it (ferdigmat) het Hold it fordi man skulle holde den i hånda når man spiste 🙄 Igrunn så burde ikke det være så vanskelig å skjønne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fant ut i dag at leken heter «NøDT eller sannhet», ikke «NøTT eller sannhet».

- 34 år

Endret av PurpleRain
Feil
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg (da vi var 17), syns det var sååå flaks at hun aldri fikk kylling i eggene hun kjøpte på butikken.  Jeg måtte sakte forklare henne at de må bli befruktet for at det skal bli kylling i eggene, og da måtte høna ha vært med en hane. Tror aldri jeg har sett noen med så store øyne før 😂

Ei annen venninne spurte meg om det gikk an å bli gravid ved å svelge sæd. Måtte forklare henne hvordan magesekken ikke er kobla til livmor/skjede på noe vis, og at uansett så ville spermen fort dødd i møte med magesyre.

Lillesøstra mi trodde at feks å ta med "et par" glass fra kjøkkenet bare betydde "noen/en håndfull" og skjønte liksom aldri hvorfor feks mamma sa at "hvorfor tok du med så mange", når hun tok med fem.

Jeg trodde også på da jeg gikk på ungdomsskolen, at Marilyn Manson fjerna ribbein for å kunne suge seg selv...Har skjønt at det er visst et rykte som gikk verden rundt 😂

Trodde også at de som var 30 var sååå gamle, og at alle voksne vet hva de driver med. Har alt på stell og vet alt liksom. Nå er jeg 33, og det er ikke sannheten 🙈

Ellers tok det meg altfor lang tid å forstå sangen "Blow my wistle". Er ikke noe fløyte han vil du skal "blowe" i 🤯 Og jeg er rimelig stødig i engelsk, men la vel aldri noe særlig vekt på å tenke koffert nok 😅

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi1987 skrev (Akkurat nå):

Ei venninne av meg (da vi var 17), syns det var sååå flaks at hun aldri fikk kylling i eggene hun kjøpte på butikken.  Jeg måtte sakte forklare henne at de må bli befruktet for at det skal bli kylling i eggene, og da måtte høna ha vært med en hane. Tror aldri jeg har sett noen med så store øyne før 😂

Ei annen venninne spurte meg om det gikk an å bli gravid ved å svelge sæd. Måtte forklare henne hvordan magesekken ikke er kobla til livmor/skjede på noe vis, og at uansett så ville spermen fort dødd i møte med magesyre.

Lillesøstra mi trodde at feks å ta med "et par" glass fra kjøkkenet bare betydde "noen/en håndfull" og skjønte liksom aldri hvorfor feks mamma sa at "hvorfor tok du med så mange", når hun tok med fem.

Jeg trodde også på da jeg gikk på ungdomsskolen, at Marilyn Manson fjerna ribbein for å kunne suge seg selv...Har skjønt at det er visst et rykte som gikk verden rundt 😂

Trodde også at de som var 30 var sååå gamle, og at alle voksne vet hva de driver med. Har alt på stell og vet alt liksom. Nå er jeg 33, og det er ikke sannheten 🙈

Ellers tok det meg altfor lang tid å forstå sangen "Blow my wistle". Er ikke noe fløyte han vil du skal "blowe" i 🤯 Og jeg er rimelig stødig i engelsk, men la vel aldri noe særlig vekt på å tenke koffert nok 😅

 

Jeg hadde en diskusjon om dette med ei som er godt opp i 40 årene og som bastant mente at alle hønseegg er befruktet, også de som man får kjøpt på butikken. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde en diskusjon om dette med ei som er godt opp i 40 årene og som bastant mente at alle hønseegg er befruktet, også de som man får kjøpt på butikken. 😅

Hææ? Har liksom ikke kyllingen utvikla seg nok til at vi kan se den da eller? Mmm...nam eggeplomme = nam, ikke ferdig utviklet kylling? 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yoshi1987 skrev (Akkurat nå):

Ei venninne av meg (da vi var 17), syns det var sååå flaks at hun aldri fikk kylling i eggene hun kjøpte på butikken.  Jeg måtte sakte forklare henne at de må bli befruktet for at det skal bli kylling i eggene, og da måtte høna ha vært med en hane. Tror aldri jeg har sett noen med så store øyne før 😂

Det er ikke så rent få kyllinger som har blitt ruget frem av egg fra butikken..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frekvens skrev (Akkurat nå):

Det er ikke så rent få kyllinger som har blitt ruget frem av egg fra butikken..

Jeg er er klar over det, men sånn generelt sett er og skal ikke egg fra butikken være befruktet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig det aller meste.

Skjønner ikke hvordan man får seg kjæreste, får fast jobb, hvordan man klarer å fungere i alle de vanskelige settingene i samfunnet, hvordan man klarer å diskutere en sak og finne mange argumenter.

Jeg har alltid blitt kalt smart og mange overvurderer meg så til de grader. Jeg er stokk dum, har få egne meninger og har lite å bidra med i diskusjoner/samtaler.

Endret av Expandable86
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

frekvens skrev (Akkurat nå):

Det er ikke så rent få kyllinger som har blitt ruget frem av egg fra butikken..

Men du skjønner at hun trodde det var rein flaks at hun bare fikk eggehviter og plommer, hver eneste gang, når hun da trodde det tydeligvis var 50/50 for kylling eller ikke...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K@tt skrev (Akkurat nå):

Jeg er er klar over det, men sånn generelt sett er og skal ikke egg fra butikken være befruktet. 

Men likevel er det helt vanlig og det blir enda mer vanlig jo flere som velger egg fra økologisk drift med hane i flokken. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frekvens skrev (2 minutter siden):

Men likevel er det helt vanlig og det blir enda mer vanlig jo flere som velger egg fra økologisk drift med hane i flokken. 

Dette skjedde i 2003, så vet ikke om det var så vanlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...