Gå til innhold

Morder tjener seg styrtrik på boksalg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare dem som raser over en hver negativ påstand om Breivik.

De er sinte når han omtales som en dårlig forfatter.

De er sinte når han får en psykiatrisk diagnose.

Det er kort og godt en del av dem som er aktive her, som har tydelige sympatier for både mannen og meningene, og noen av dem har sagt det VELDIG klart, med formuleringer som at han har åpnet nordmenns øyne for problemene med innvandring og faren som truer. Og lignende.

DE stempler forsåvidt seg selv som Breiviks disipler.

Venstresiden var de som ble mest sinte over diagnosen.

De er vel "Breiviks disipler" de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venstresiden var de som ble mest sinte over diagnosen.

De er vel "Breiviks disipler" de også.

Og da mener jeg venstresidens innvandringsforkjempere og ofrene for terroren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstresiden var de som ble mest sinte over diagnosen.

De er vel "Breiviks disipler" de også.

Det var med en litt annen motivasjon. De likte ikke diagnosen fordi det i teorien kunne medføre at Breivik ikke får den straffen han fortjener. Det er jo nesten en halv frifinnelse i dette landet å gi en forbryter en slik diagnose.

Men det visste du jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var med en litt annen motivasjon. De likte ikke diagnosen fordi det i teorien kunne medføre at Breivik ikke får den straffen han fortjener. Det er jo nesten en halv frifinnelse i dette landet å gi en forbryter en slik diagnose.

Men det visste du jo.

Heh, poenget er at du ikke vet hva slags motivasjon folk har for å bli "sinte" over diagnosen. Hva med den svenske psykiateren/professoren Johan Cullberg som mener at diagnosen er feil? Er han også en av "Breiviks disipler"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var med en litt annen motivasjon. De likte ikke diagnosen fordi det i teorien kunne medføre at Breivik ikke får den straffen han fortjener. Det er jo nesten en halv frifinnelse i dette landet å gi en forbryter en slik diagnose.

Men det visste du jo.

Motivasjonen var at når Breivik ble erklært sinnsyk så kunne de i mindre grad bruke Breivik slik du gjør det, til å brunbeise meningsmotstandere som man mangler motargumenter mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen betenkeligheter med å kjøpe boka. 1: jeg er nysgjerrig. 2: pengene vil jo gå til ofrene i form av erstatning.? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh, poenget er at du ikke vet hva slags motivasjon folk har for å bli "sinte" over diagnosen. Hva med den svenske psykiateren/professoren Johan Cullberg som mener at diagnosen er feil? Er han også en av "Breiviks disipler"?

Det gjør de stort sett veldig tydelig når de argumenterer mot den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen var at når Breivik ble erklært sinnsyk så kunne de i mindre grad bruke Breivik slik du gjør det, til å brunbeise meningsmotstandere som man mangler motargumenter mot.

Det er sikkert en del av forklaringen, det også.

Jeg for min del tar Breiviks diagnose til etteretning, og har ikke så mye mer å si om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de stort sett veldig tydelig når de argumenterer mot den.

Så da er Cullberg en disippel av Breivik? Han er jo tross alt enig med Breivik i at han ikke er sinnsyk. Ifølge din logikk bør da Cullberg "føle smerte og angst"? Han har jo lest kompendiet til Breivik også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de stort sett veldig tydelig når de argumenterer mot den.

Hæ? Mener du at en professor som mener at diagnosen er faglig tynt begrunnet derfor er "Breiviks tilhenger"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Mener du at en professor som mener at diagnosen er faglig tynt begrunnet derfor er "Breiviks tilhenger"?

*disippel. Kan du Mann42 konkret peke på hvor Cullberg tydeliggjør sine Breivik-sympatier? Jeg skal finne artikkelen for deg, da jeg ikke regner med at du klarer det selv. Hadde du lest den så hadde du vel innsett hvor håpløst det du kommer med fremstår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er Cullberg en disippel av Breivik? Han er jo tross alt enig med Breivik i at han ikke er sinnsyk. Ifølge din logikk bør da Cullberg "føle smerte og angst"? Han har jo lest kompendiet til Breivik også!

Nei, det ser jeg som profesjonell uenighet. Selv om jeg ikke riktig ser at han kan ha det nødvendige grunnlaget for å mene noe om Breiviks diagnose, ettersom han aldri har snakket med mannen.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du trekker inn ham her? Har han forherliget Breivik? Har han rost ham for å ha "skjønt det"? Har han sagt at Breivik har åpnet folks øyne for innvandringens farer?

For den typen uttalelser ser man rett som det er. Det er dem som sier slikt, som kunne ha behov for en leksjon i empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det ser jeg som profesjonell uenighet. Selv om jeg ikke riktig ser at han kan ha det nødvendige grunnlaget for å mene noe om Breiviks diagnose, ettersom han aldri har snakket med mannen.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du trekker inn ham her? Har han forherliget Breivik? Har han rost ham for å ha "skjønt det"? Har han sagt at Breivik har åpnet folks øyne for innvandringens farer?

For den typen uttalelser ser man rett som det er. Det er dem som sier slikt, som kunne ha behov for en leksjon i empati.

Det er ingen i denne tråden som har sagt det du sier her heller. Nå begynner du å ro deg vekk. Du har stemplet folk her i tråden som "Breiviks disipler" selv om ingen av de har sagt noe a la det du skriver her. Selvkritikk på sin plass kanskje?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen i denne tråden som har sagt det du sier her heller. Nå begynner du å ro deg vekk. Du har stemplet folk her i tråden som "Breiviks disipler" selv om ingen av de har sagt noe a la det du skriver her. Selvkritikk på sin plass kanskje?

Nei, ikke i denne tråden.

Men det har vært nok av denslags i diverse andre tråder, og mer blir det nok.

Og bare det at man blir fortørnet ved henvisningen til at Breivik sannsynligvis ikke er noen videre bra forfatter, sier ganske mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i denne tråden.

Men det har vært nok av denslags i diverse andre tråder, og mer blir det nok.

Og bare det at man blir fortørnet ved henvisningen til at Breivik sannsynligvis ikke er noen videre bra forfatter, sier ganske mye.

Men allikevel har du stemplet folk i denne tråden. Du sa til en annen AB "sånne som dere Breivik-disipler". Må være behagelig med selektiv hukommelse.

Ingen har blitt fortørnet. Jeg kommenterte tørt at det er komisk at folk som ikke har lest et ord av manifestet uttaler seg om kvaliteten på det. JEG har altså ikke uttalt meg om kvaliteten på det. (Noe du selv var veldig opptatt av å påpeke etter å ha fått kritikk: at det var andres meninger du refererte.) Og at det også er litt morsomt å lese Forlagsmannen Anders Heger, som ikke kan sies å forsvare Breivik utfra hans kronikker om 22. juli - sier det motsatte. Men det valgte du å overse. Du bare gjentar deg selv til det kjedsommelige, og når du blir konfrontert med at argumentene dine inneholder logiske brister så hopper du til et annet tema.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men allikevel har du stemplet folk i denne tråden. Du sa til en annen AB "sånne som dere Breivik-disipler". Må være behagelig med selektiv hukommelse.

Ingen har blitt fortørnet. Jeg kommenterte tørt at det er komisk at folk som ikke har lest et ord av manifestet uttaler seg om kvaliteten på det. JEG har altså ikke uttalt meg om kvaliteten på det. (Noe du selv var veldig opptatt av å påpeke etter å ha fått kritikk: at det var andres meninger du refererte.) Og at det også er litt morsomt å lese Forlagsmannen Anders Heger, som ikke kan sies å forsvare Breivik utfra hans kronikker om 22. juli - sier det motsatte. Men det valgte du å overse. Du bare gjentar deg selv til det kjedsommelige, og når du blir konfrontert med at argumentene dine inneholder logiske brister så hopper du til et annet tema.

At det ikke var min mening om manuset, fremgikk klinkende klart i aller første innlegg, siden det er fjæra blitt til 5 høns, og folk som ikke har villet lese driten er omtalt som sauer, hyklere og det som verre er.

Eller var det "kritikken"? Litt vanskelig å si, avogtil. Dere ser kliss like ut, alle dere AB-ere.

Jeg tar nå bare folks meninger om Breiviks eventuelle evner som forfatter til etteretning. Han kunne vært kandidat til nobelprisen for alt jeg bryr meg.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Mener du at en professor som mener at diagnosen er faglig tynt begrunnet derfor er "Breiviks tilhenger"?

Nei, og jeg tror ikke det er mulig å trekke den konklusjonen på bakgrunn av noe jeg har skrevet, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikke var min mening om manuset, fremgikk klinkende klart i aller første innlegg, siden det er fjæra blitt til 5 høns, og folk som ikke har villet lese driten er omtalt som sauer, hyklere og det som verre er.

Eller var det "kritikken"? Litt vanskelig å si, avogtil. Dere ser kliss like ut, alle dere AB-ere.

Jeg tar nå bare folks meninger om Breiviks eventuelle evner som forfatter til etteretning. Han kunne vært kandidat til nobelprisen for alt jeg bryr meg.

Her eksemplifiserer du kritikken min. Du svarer ikke på kritikken, du hopper over til dårlig selvforsvar og kritikk av AB-funksjonen. Gud forby at du skulle kunne diskutere saken/innlegget og ikke brukeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og jeg tror ikke det er mulig å trekke den konklusjonen på bakgrunn av noe jeg har skrevet, heller.

Jo, da du skrev at de som ikke var imot diagnosen av det samme edle motiv som venstresiden: at man ønsker å se han straffet, hadde dårlige motiver og er "Breivik-disipler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...