Gå til innhold

Tok ham på fersken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ærlig talt! Tidenes sjakktrekk fra hans side å sende en slik melding i etterkant :ironi:

Da hadde jammen meg jeg blitt sint og!! Har han planer om å komme hjem å snakke fornuftig med deg fremfor å være helt ubegrunnet sint via en melding? :kjefte: Som du sier pleier dere jo å gå rett inn hos hverandre pga småbarn, vekking osv. Synes du er utrolig rasjonell som klarer å se at dette trolig er hans måte å forsvare seg på og at det er ubehagelig. Det vet jeg neimen ikke om jeg hadde klart.

Vel, ta vare på denne sms-en, TS. Og vis henne denne tråden. Hvis du virkelig vil prøve å overbevise henne om at du forteller sannheten, da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått melding fra min mann. Han er sint (!) på meg fordi jeg braste rett inn og ikke holdt avtalen vår. Jeg forstår at dette er ubehagelig for ham og at angrep er det beste forsvar, men NÅ er JEG sinna.

TS

Dummeste jeg har hørt. Klassisk projeksjon der han forsøker å skape skyldfølelse og angst hos deg, selv om det utelukkende er ham som sitter med skylden. Du skal selvsagt ikke påta deg noe skyld. Du har ikke gjort noe galt. Han har derimot ført deg bak lyset, og dette var hans måte å takle det på. Å vite at han selv har etthundreprosent av skylden er antagelig hardt for ham å bære - slik at sinne ble hans mer eller mindre ubevisste forsvarsmekanisme.

Forstår dette er et sjokk. Trist å høre om! Ikke påta deg noen form for skyld, TS. Han har et stort forklaringsproblem. La ham samle seg litt, og ta initiativ til å prate med deg, kanskje? Mulig sjokket hans over å ha blitt fersket da har lagt seg, at han innser hvor ille det faktisk så ut, og er i stand til å forklare seg.

Klem til deg.

:klem:

Edit:

Angående sms-en fra venninnen; dette lukter løgner. Jeg synes du fremstår som en person med folkeskikk, modenhet hva moral angår, og ryggrad. Ikke la dette knekke deg!

Om de to mannfolka mot formodning ender opp med å sy sammen et "plot" mot deg - da er jeg enig i at det er best å ta med ungene og koffertene og dra. Men med tanke på deg og din manns forhold, håper jeg inderlig at de er i stand til å stå for det de har gjort, og unnskylde og forklare - fremfor å dikte opp løgner.

Endret av Cerasus
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happy_me

Uff, nå synes jeg denne mannen er virkelig ynkelig.

Tenk å gi deg skylda, for å redde sitt eget skinn. Når han i tillegg vet at du antakelig sitter i oppløsning på grunn av det du så ham gjøre, så legger han sten til byrden din med å gi deg skylden for noe du er helt uskyldig i!

Jeg ser ikke helt hvordan det kan ordne seg igjen mellom dere to altså. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vært temmelig stram i maska når/viss han kommer hjem ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett ikke ord, jeg. Tenker på deg og håper så inderlig at dette, på en eller annen måte, ordner seg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ta vare på denne sms-en, TS. Og vis henne denne tråden. Hvis du virkelig vil prøve å overbevise henne om at du forteller sannheten, da.

Sign!

I forhold til venninna di vil jeg tro at deres historie er mer "behagelig" å ta innover seg. Det er en ting å være frådende forbanna på den fæle venninna som har prøvd seg på den snille, uskyldige mannen. Det er noe helt annet å innse at mannen din har blitt tattpå fersken i å kline med en annen mann. Det kan hende dette er et forsøk på å beskytte seg selv, og at hun trenger tid før hun i det hele tatt klarer å ta det innover seg.

Og TS, du har min fulle sympati. Jeg syntes du er tøff! :klemmer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg skjønner ikke helt dette. Hvis han er konflikt-sky - hvorfor gjør han ting som skaper konflikter da? Han må da vite at sånne ting alltid kommer frem i lyset en eller annen dag?

Så klart, det er alltid lett å være etterpåklok i stede for å være klok før ting skjer.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor han ble så sint på deg fordi du "braste inn" når dere kan "komme og gå" uten å måtte ringe på osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, nå synes jeg denne mannen er virkelig ynkelig.

Tenk å gi deg skylda, for å redde sitt eget skinn. Når han i tillegg vet at du antakelig sitter i oppløsning på grunn av det du så ham gjøre, så legger han sten til byrden din med å gi deg skylden for noe du er helt uskyldig i!

Jeg ser ikke helt hvordan det kan ordne seg igjen mellom dere to altså. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vært temmelig stram i maska når/viss han kommer hjem ihvertfall.

Jeg vil tro at denne mannen akkurat nå føler seg fanget i et hjørne. Han befinner seg med all sansynlighet i en ganske heftig krise. Jeg unnskylder ham ikke, og det er dårlig gjort å lempe skylda over på TS. Men jeg vil at han ikke er "helt i vater" akkurat nå, og når man føler seg såpass "fanget" (i mangel på bedre ord), så blir også handlingene deretter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten tro de to mennene har sagt at du har gjort noe galt utifra hvordan din venninne reagerer.

Hvorfor ringer og ringer du? Da virker det jo som du har gjort noe galt og skal unnskylde det.

Send en melding og si HØR HER og forklar hva som har skjedd, en krass melding, så har du sagt det, trenger ikke bli noen sms-krangel.

Hun bør ha en rimelig god forklarlig på hvorfor hun er en bitch nå.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke sette deg i stua og kline med eksen din når han kommer hjem og så kjefte på han fordi han braser inn?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videresend meldingen fra mannen din til venninna. Da ser hun at det ikke stemmer med det de har fortalt henne.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeezus!

TS! Dette er jo bare helt sykt! Man vet liksom ikke om man skal le eller gråte. Men du har hvertfall ditt på det rene, ikke la noen håpløse mannfolk og et irrasjonelt kvinnfolk få deg til å tvile på det!

:klemmer: Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring en låsesmed og skift lås. Skriv meld til venninnen din om hva du så, og kom deg viderre. Bit tenna sammen. Jeg kan bare ane hvordan du har det nå, men du må stå på beina. Snakk med noen som kan stå sammen med deg nå og holde deg i vater.

Oppdater oss.

Klemmer

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen har sendt melding. "Jeg er ikke homo, det vet du.". Vel, takk for oppklaringen, kjære.

Han er en flott pappa og har vært en flott mann. Dette er rimelig sørgelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har sendt melding. "Jeg er ikke homo, det vet du.". Vel, takk for oppklaringen, kjære.

Han er en flott pappa og har vært en flott mann. Dette er rimelig sørgelig.

Håper virkelig at det ordner seg for deg på en eller annen måte. Blir helt kvalm av å lese dette..

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor tar alle det for gitt at hun må dumpe ham? Herregud, det går da an å leve sammen og bli bestevenner og kjærester igjen selv om mannen er bi og har en elsker. Mange har klart dette fint før. Det handler om mental innstilling. Don't be a barking bitch.

TS, ikke gjør noe forhastet. Du virker som en moden kvinne, så regner med du klarer å holde konfliktnivået nede gjennom dette. Du forstår at mannen din går gjennom noe veldig vanskelig han også nå. Det er faktisk litt mer legitimt å bli tatt med en elskerinne enn med en elsker. Jeg synes virkelig ikke du skal gå fra ham, selv om han har vært utro. Jeg mener: hvor mange menn ville gått fra kona om de fersket henne med en venninne på si?

Ha medfølelse, tilgi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har sendt melding. "Jeg er ikke homo, det vet du.". Vel, takk for oppklaringen, kjære.

Han er en flott pappa og har vært en flott mann. Dette er rimelig sørgelig.

Vel... :filer: Hva med en forklaring?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har sendt melding. "Jeg er ikke homo, det vet du.". Vel, takk for oppklaringen, kjære.

Han er en flott pappa og har vært en flott mann. Dette er rimelig sørgelig.

Jeg er så sjokkert. Greit, du tok han på fersken i å kline med en annen mann, men i tillegg oppfører han seg barnslig og sjofelt! Nei fy skam! Denne mannen hadde aldri fått en sjanse til hos meg iallfall.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...