Nótt Skrevet 21. januar 2012 #121 Del Skrevet 21. januar 2012 Synes du er flink til å trene jeg. Mye flinkere enn meg i hvertfall, men det skal ikke så mye til da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvin Skrevet 21. januar 2012 #122 Del Skrevet 21. januar 2012 Ja, jeg klipte håret helt kort, så det er ikke mer enn et par cm nå.. -- Prøvde treningsstrikken, og jeg innser nå hvor jævlig kjedelig jeg synes styrketrening er. Jeg glemmer det HVER gang. Jeg er sånn "åh, jeg gleder meg sånn til å begynne med styrke igjen, det er jo så gøy!", men i virkeligheten er det faenmeg kjedelige saker ass! Er litt skuffa. Det kommer ingen treningsoppsummering, for jeg fulgte et par instruksjonsvideoer, og telte ikke hvor mange av hver øvelse osv. Men jeg fikk trent alle muskelgruppene, så jeg skal skrive ned et lite treningsprogram som jeg skal fortsette å bruke. Har hittil 11 øvelser, så tenker å legge inn 5 øvelser per økt, og kjøre 5x3 av hver øvelse i begynnelsen. Så får jeg øke sakte opp til målet: 33x3 (hundre, hihi) Jeg syntes også styrketrening var møkk kjedelig sammenlignet med morsomme, fartsfylte (haha!) og utpesende powerwalk/jogge-økter på tredemølla. Så ramlet jeg over Jillian Michaels' 30 day shred-video, og elsker det! Kanskje det hadde vært noe for deg også, Kevlar? http://www.ehow.com/how_5363883_do-jillian-michaels-day-shred.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. januar 2012 #123 Del Skrevet 21. januar 2012 Hm, takk pinnsvin! Jeg ser at 30 day shred er skikkelig poppis her inne på KG, og forøvrig i Norge generelt. Skal ta en kikk! Men kan man gjøre det med strikk? Eller må man ha sånne frivekter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. januar 2012 #124 Del Skrevet 21. januar 2012 Har tatt fram favorittappen min, My Fitness Pal Calorie Counter. Tidligere var jeg på 1290 kalorier per dag, og skulle dermed gå ned en halv kilo i uka. Og det kjente jeg ble alt for strengt regime for meg - jeg er sykt glad i mat! Så denne gangen orker jeg ikke spise så lite! Jeg økte til 1400 kalorier om dagen, da skal jeg gå ned hele 200 gram i uka. Så hvis jeg regner rett på det, vil det ta meg 5 uker å miste en kilo, og jeg skal ned fire-fem kilo. Så dette kommer til å gå dugelig treigt. Men det blir et langvarig treningsopplegg, som kommer til å bli hardt for motivasjonen - men bra fordi det virkelig forebygger jojoslanking. Så her er altså en liten grovplan: Jogge tre ganger i uka Styrketrening 1-2 ganger i uka Fråtsing i godteri er lov på søndager (jeg kommer nok til å spise en hel 200grams sjokoladeplate alene) Og hvis jeg har regna rett, kommer jeg til å være i idealvekt rundt Juli 2012. og da burde jeg for faen ha klart å jogge 60 minutter i strekk også! Detta blir sykt spennans, kjenner jeg. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest madeleinee Skrevet 21. januar 2012 #125 Del Skrevet 21. januar 2012 Åja, men regner med at det var deilig:-) Åhh, det er så spennende å høre om dine treningsdager og planer, likte virkelig den siste planen din:-D Det høres veldig bra ut. Selv trener jeg aldri, både fordi jeg ikke har motivasjon til å trene, og fordi jeg ikke har råd til å trene på treningsstudio. I tillegg tør jeg ikke løpe ute, for ja.. selvtillit.. heh. Men har du noen gode råd til å trene innendørs? Kunne gjerne strammet opp ræva og låra litt før jeg skal sprade i shorts til sommeren. Og ja, alle har vel litt mageflæsk, så kunne tenkt å fjerne den også. Men blir faen meg demotivert når jeg leser at sit-ups ikke hjelper for mageflæsket.. Hva faen er vits med å trene når det liksom ikke hjelper? Blææh. Foreløpig er ikke jeg og trening venner.. Har ikke ordet i mitt vokabular omtrent:( Blir på en måte motivert av deg, men også demotivert fordi du virker som "superwoman", haha. Røykeslutt og treningschica, damn.... You go girl!!!:-D Bare stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. januar 2012 #126 Del Skrevet 22. januar 2012 Det er jo ikke helt sant, Mad! Å trene hjelper forbrenningen - som hjelper for å miste vekt! Det eneste er at man mister fett over hele kroppen samtidig - ikke der man helst vil.. Gleder meg til den dagen de oppfinner en pille som flytter fett fra magen og over til puppene! -- Jeg er faktisk støl i dag, etter strikktrening i går! Følte at jeg ikke ga mye innsats, men jeg brukte jo muskelgrupper jeg ikke har rørt på leenge! Kjenner det i rumpa og skulderne mest. Yay! I dag er det søndag og godteridag. Jeg har en stor colabrus på verandaen. Jeg har en 200 grams bergene melk med smørbukk. Jeg har en TV. Denne dagen skal bli avslappa, og med god samvittighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 22. januar 2012 #127 Del Skrevet 22. januar 2012 Det er jo ikke helt sant, Mad! Å trene hjelper forbrenningen - som hjelper for å miste vekt! Det eneste er at man mister fett over hele kroppen samtidig - ikke der man helst vil.. Gleder meg til den dagen de oppfinner en pille som flytter fett fra magen og over til puppene! -- Jeg er faktisk støl i dag, etter strikktrening i går! Følte at jeg ikke ga mye innsats, men jeg brukte jo muskelgrupper jeg ikke har rørt på leenge! Kjenner det i rumpa og skulderne mest. Yay! I dag er det søndag og godteridag. Jeg har en stor colabrus på verandaen. Jeg har en 200 grams bergene melk med smørbukk. Jeg har en TV. Denne dagen skal bli avslappa, og med god samvittighet! Hahaha! Trodde det sto du var støl etter strikke-trening i går Bare innom for å si Hei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 22. januar 2012 #128 Del Skrevet 22. januar 2012 Fikk du huset for deg selv i dag? Kos deg med kosedag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. januar 2012 #129 Del Skrevet 22. januar 2012 Hei Maja! Far var borte et par timer, men kom hjem nå fordi han fikk hekseskudd i ryggen. Så vi har brukt et par timer med å se på frustrerte fruer på tv2 bliss. Så det ble ikke mye alenedag - men det gjør ikke noe. Han kan jo ikke noe for det, stakkar. Koser meg likevel, har allerede spist alt for mye karbohydrater. Elsker karbohydrater. Nam nam nam nam! -- Tenkte å kjøre en liten treningsoppsummering av forrige uke: Mandag: 60 minutter tredemølle Tirsdag: hviledag Onsdag: 55 minutter tredemølle Torsdag: hviledag Fredag: 35 minutter tredemølle Lørdag: styrketrening med strikk og en liten løpetur på tredemølle Min venninne Skjea og jeg skal etterhvert begynne å svømme sammen, tenker å legge inn det på tirsdager eller torsdager. Da blir det enda en treningsøkt i uka, og mer variasjon! Yay! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 22. januar 2012 #130 Del Skrevet 22. januar 2012 Syns du er kjempeflink! Og hviledager er veldig viktig Svømming er flott trening, skulle gjerne gjort det mer selv. Får se hvor opptatt jeg blir denne våren, er såvidt jeg klarer å presse inn 3 treninger i uka egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 22. januar 2012 #131 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Hei Maja! Far var borte et par timer, men kom hjem nå fordi han fikk hekseskudd i ryggen. Så vi har brukt et par timer med å se på frustrerte fruer på tv2 bliss. Så det ble ikke mye alenedag - men det gjør ikke noe. Han kan jo ikke noe for det, stakkar. Koser meg likevel, har allerede spist alt for mye karbohydrater. Elsker karbohydrater. Nam nam nam nam! -- Tenkte å kjøre en liten treningsoppsummering av forrige uke: Mandag: 60 minutter tredemølle Tirsdag: hviledag Onsdag: 55 minutter tredemølle Torsdag: hviledag Fredag: 35 minutter tredemølle Lørdag: styrketrening med strikk og en liten løpetur på tredemølle Min venninne Skjea og jeg skal etterhvert begynne å svømme sammen, tenker å legge inn det på tirsdager eller torsdager. Da blir det enda en treningsøkt i uka, og mer variasjon! Yay! Ser kjempebra ut den uka der Fortsetter du sånn så tar du mila in no time! Endret 22. januar 2012 av *Maja* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvin Skrevet 22. januar 2012 #132 Del Skrevet 22. januar 2012 Hm, takk pinnsvin! Jeg ser at 30 day shred er skikkelig poppis her inne på KG, og forøvrig i Norge generelt. Skal ta en kikk! Men kan man gjøre det med strikk? Eller må man ha sånne frivekter? Aner ikke hvordan det vil funke med strikk, men gjør gjerne et forsøk (og oppdater oss om hvordan det funket for deg etterpå :-D) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. januar 2012 #133 Del Skrevet 22. januar 2012 legger merke til at jeg har fått en liten heiagjeng! Det setter jeg uendelig mye pris på, jenter Jeg heier jo på dere også! Jeg har tenkt litt for meg selv, og funnet ut at neste uke blir en jubileumsuke! På torsdag er det 7-ukersjubileum, noe som innebærer at på fredag feirer jeg FEMTI dager som røykfri! DET synes jeg krever dobbel belønning! Jeg er klar over at 49 dager og 7 uker er det samme - men det er noe spesielt med å nå et rundt tall! Halvveis til hundre dager liksom! Så.. Jeg og Pix skal bestille øyenskygge fra coastalscents sammen. Men jeg tenker en ekstra overraskelse til meg selv, og den skal jeg tenke godt og lenge på. Enten blir det en tvserie på dvd, eller så blir det noe fra etsy.. Dessuten vil jeg spørre mamma om jeg kan få nye joggesko til to-månedersjubileumet. Jeg vil bruke lang tid på å finne riktig sko, spørre om råd i butikken, kanskje få en fotanalyse eller hva de gjør.. Er det noen som har a) noen ideer om hvilken sportsbutikk man bør gå til for å få GOD kundeservice, helst med en analyse av hvordan sko man bør ha, kanskje hvor de ser på hvordan du tråkker når du jogger eller b) et par joggesko som de liker godt ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 22. januar 2012 #134 Del Skrevet 22. januar 2012 LØPLABBET. Gå dit. De hjalp meg veldig. Jeg overpronerer, og kan kun ha ca to par sko - Asics Gel Kayano og Nike ettellerannet. Først ser de på foten din når du står på en glasskube (haha), så jogger du i ca 30 sek med nøytrale sko mens de filmer løpestilen din. Så får du prøve 3 par sko, blir filmet med disse, og finner ut hvilke som passer best til deg Jeg er sinnsykt fornøyd, sist var jeg på Løplabbet på Majorstua, der var de flinke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 22. januar 2012 #135 Del Skrevet 22. januar 2012 Løplabbet finnes ikke her vi bor. Jeg ville testa G Max på H-senteret, Kevlar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. januar 2012 #136 Del Skrevet 22. januar 2012 Synd at Løplabbet ikke fins her.. Er en god stund til jeg skal til hovedstaden, så det er vel bare å hoppe og drite i. :/ Kjipt, for det virker jo utrolig kult! Tror jeg prøver meg på Pix sitt forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 23. januar 2012 #137 Del Skrevet 23. januar 2012 Aww så synd! Spør de om du jogger normalt, overpronerer eller underpronerer i det minste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 23. januar 2012 #138 Del Skrevet 23. januar 2012 Har skikkelig vondt i vilja i dag. Dessuten hadde jeg en stikkende følelse i venstre kne da jeg måtte gå til et ærend i dag - og det lukter overbelastning, så jeg har sykt lyst til å bare sitte hjemme og sture. Men jeg vet selvfølelsen blir bedre av å i det minste prøve å gå en tur på mølla. Så jeg skal prøve. Jeg skal kle på meg treningsklær nå, gå opp til mølla, sette på en låt, og værtfall gå en tjue minutters tur. Hvis kneet fortsatt gjør vondt, kommer jeg ikke til å jogge, bare gå. Hvis kneet ikke er bedre om et par dager, kommer jeg til å kun bruke sykkelen til jeg har to måneders jubileum og kan kjøpe nye treningssko. Jeg nekter å overbelaste/feilbelaste så tidlig i en god treningsrutine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 23. januar 2012 #139 Del Skrevet 23. januar 2012 Høres lurt ut Hvis du allerede har belastningsskader trenger du bedre sko. Jeg jogget i noen uker (helt i starten) med dårlige sko, og utviklet starten på beinhinnebetennelse fordi jeg overpronerer og trenger maks støtte (stabilitet og demping). Vær forsiktig, ser ut til at du har mye fornuftig i hodet ditt du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 23. januar 2012 #140 Del Skrevet 23. januar 2012 :trene: :trene: :trene: :trene: Tredemølle: 30 min/3,6 K Powerwalk hele veien Kneet er fucka. Ikke superfucka, men ikke bra. Hvis jeg prøver å jogge begynner det å kile rett over kneskåla. Dårlig tegn. Dette gjør meg ytterst deprimert, for hvis det er noe som er DEMOTIVERENDE og KJEDELIG så er det å gå på tredemølle, og hvis det er noe som er KJIPT så er det den jævla ergometersykkelen! Vil ikke bytte ut mølla med sykkel.. :/ Så neste joggeøkt (onsdag) blir bytta ut med en gåtur ute hvis været er godt. Planlegger i så fall intervalltrening mellom lyktestolper. Annenhver lengde powerwalk/normal gange. Høres det smart ut? Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå