Gå til innhold

Prosjekt Røykeslutt!


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Flink, flink!

(Jeg har tatt en sigg på tre dager nå, planlegger å ikke røyke mens jeg er i Norgelandet, moralsk støtte, sieru?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Så bra :) All røykeslutt er jo bra røykeslutt.

Fett, vi kan være kule ikkerøykere sammen. Gjelder dette fest og pub og alt mulig også? Vi kan sitte inne aleine på K-puben mens alle andre sitter ute under varmelampene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

så bra :) dette klarer du :) .. jeg derimot :gjeiper: jeg skal prøve sånn nikotin tyggis neste gang jeg prøver :gjeiper: klarte bare 14 dager denne gangen :gjeiper: kjipt det med kjæresten. hvordan går det ellers? klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ja, gi tyggisen en sjangs, Nuppdupp! Jeg var skikkelig anti-tyggis, men det har virkelig hjulpet meg :)

Og fjorten dager cold turkey er jo dritbra! Hva om du fortsetter cold turkey, men ALLTID ahr med deg nikotintyggis, sånn at hvis du plutselig får syykt lyst på en sigg, tar du en tyggis i stedet? Sånn holder jo jeg på :)

Ellers er jeg dritlei meg, egentlig. Hjertesorg blandet med å flytte fra et fantastisk land, tilbake til norge, er ikke gøy. Gråter mye, men jeg er bare innmari bestemt på at jeg skal klare det her. Og å ikke røyke hjelper meg faktisk på vei, det gir meg noe å fokusere all energien på :)

Takk for omtanken :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooow, dette var skikkelig motiverende lesning. Er skikkelig imponert over deg, faktisk :)

Med så mye kjipt rundt meg som du har akkurat nå hadde jeg tenkt, faen heller. Men du har ordentlig viljestyrke :) Beundringsverdig!

Håper det blir bedre snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Takk Rusken :)

Jeg tror jeg holder veldig fast ved røykeslutt fordi det viser at jeg er sterk, midt oppi helvetet. Jeg har jo bare lyst å bryte sammen og grine 24/7-men i steden for fant jeg noe som jeg kan holde fast ved.

Begynner jeg å røyke igjen blir det et nederlag for min del, og jeg takler ikke enda et nederlag akkurat nå..

Takk for skikkelig fine ord, jeg ble faktisk rørt til tårevåte øyne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Er så DIGG å ikke røyke! Har ikke lyst på sigg i det hele tatt mere, selv ikke i situasjoner jeg pleide å røyke.

Tror ting kan endre seg dramatisk når jeg kommer hjem igjen, men det tar vi når jeg er hjemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

15 dager! To ukers jubileumet var i går, på flyet til Norge :P Jeg har jo lov til å belønne meg selv ved å bruke 200 kroner på hva jeg vil hver gang det seiler en uke forbi, så jeg skal søren meg handle noe fint når jeg kan! Kanskje kjøpe noe på internett..

I går var jeg hos Pix opg prøvde e-cig og det var dumt. Det ligner alt for mye på ekte sigg, så jeg ble dobbelttrippelt røyksugen. Det var som å sprekke, egentlig. Altså, den eneste forskjellen på e-cig og ekte sigg er jo at e-cig ikke har de 4000 kjemikaliene og tjære og sånn - og det er jo knall. Men jeg inhalerte, pusta røyk ut, håndbevegelsene, lekte med plastsigaretten etc. Har tenkt på sigg mange ganger i dag, hvor digg det hadde vært å holde en når jeg snakker, hvor digg det er å blåse ut en diiiger røyksky, og det var jeg egentlig ferdig med.. Så jeg skal ikke røyke mer e-cig nei. Det gjør det bare vanskeligere å slutte. Holde meg til den kule tyggisen min, ja..

hah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Julaften, og 16 dager røykfri og jeg føler meg TOPP!

Jeg jogga i dag, følte meg litt teit der jeg jogga en halvtime før tre nøtter til askepott.. Men det føltes så deilig. Fy faen så digg det er å jogge i frostluft! Den er så klar og oksygenrik og DIGG.

og så trente jeg litt styrke, bare ti kjappe minutter med mage/rygg/lårøvelser. Og nå skal jeg sitte og se på tre nøtter til askepott mens jeg har katten på fanget. Livet er fint!

Har forøvrig gått litt tilbake i vekt, til 57,8 i steden for 56,6, så det var litt nederlag, men jeg er på vei dit jeg vil! Føler meg mye finere og sunnere nå væffal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

18 dager og 11 timer røykfri.

I dag var jeg på pub, og satt ute med røykerne under varmelampa, og røyka ikke sjæl. Det var dritvanskelig, faktisk, men mest for hender og føtter. Ble utrolig rastløs i henda, og følte jeg må ha sett ut som jeg hadde nervøst sammenbrudd der jeg satt og konstant fikla med håret, ølglasset, etiketter, alt av plast, klærne etc, mens beina gikk i ett kjør. Hadde nikotintyggis, men samtidig var det ubehagelig å ikke røyke. Følte at jeg var anderledes fra de andre, ble veeeldig observant på meg selv, og følte meg lissom litt usikker.

Har blitt forkjøla pga klimaomstilling, og har ikke jogga siden julaften. Sugent! Har drukket mye øl og spist mye mat og bør i det hele tatt bevege meg. Har gått tur i steden da, litt over halvtimen hver dag. Så har jo holdt meg litt i aktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

IHIHI. Kom jo på at jeg har glemt å bruke mine 45 dollar fra forrige uke!

Og i morra er treukersjubileum og nye 45 dollar!

Så i dag belønner jeg meg selv med nettshopping. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

:danser: 3 uker gjennomført! :danser:

Hurra!

Har blitt dilla på smoothies i det siste, men har ikke blender. Bruker stavmikser og synes det funker fint. I dag laga jeg banan-kiwi-drue og det var fint. Skal fortsette med nevnte prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fliiiiiiiiiiiiiiiink!

Stavmikser er bedre enn blender i det store og det hele, man kan bruk den til absolutt alt man bruker en blender til, og har bedre kontroll ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Normalfordeling

Jeg heier på deg, Kevlarsjäl :klappe:

Synes du har vært utrolig flink med tanke på at som har skjedd rundt deg siden du sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

HERREGUD jeg klarte å være røykfri på nyttårsaften!!!!

SÅ jævlig stolt av meg selv.

Var skikkelig vanskelig, jeg satt der og spilte dritkul og bare "neinei, går heeelt fint det, herregud, ikke noe stress" samtidig som jeg tenkte "åfyfaen,siggsiggsiggsiggsigg"

..

Men jeg stod på viljestyrka, og klarte det!

Nå spiser jeg knekkebrød og koser meg. yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har nesten begynt å planlegge hva jeg skal kjøpe ved neste ukesfeiring, da har det gått fire hele uker, og jeg har lyst til å skeie ut å kjøpe meg selv noe fint.

Noen som har noen forslag? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...