Gå til innhold

Tynne vs frodige jenter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei jeg gjorde kanskje ikke det.

Tok det som at hun prøvde å "fornærme" meg med å snakke frekt om luble jenter (siden hun tydeligvis tror jeg er det), fordi jeg sa noe som hun tolket som frekt mot det å være slank og tynn. Noe som ikke stemmer overhodet.

Jeg tok det som at hun prøvde å få deg til å skjønne at det er like galt å si nedsettende ting om tynne som om tjukke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest helenehøi

Tenkte det samme. Jeg er ti cm høyere enn henne og veier 20 kg mindre og jeg trenger ikke å være noe større liksom. :gjeiper: Snakk om å glorifisere overvekt.. Sorry mac, du er feit.

Isåfall har du en BMI på 17, og trenger muligens å legge på deg litt. Snakk om å glorifisere undervekt :roll:

Skal du helt seriøst prøve å lage en diskusjon om det? Tåpelig. Det blir ikke det samme, siden vekten er så høy i forhold til høyden. Selvfølgelig kan man gjette seg frem til hvordan en person ser ut ut ifra høyden og vekten, men en person som veier lite må ikke nødvendigvis være tynn, og en person som veier mye trenger ikke nødvendigvis å være feit (siden muskler veier mye mer enn fett). Gener og benbygning spiller jo selvfølgelig også en stor rolle. Men akkurat i dette tilfellet, når hun veier 75 kg og er 160 cm høy, DA er hun feit. Selv om hun hadde hatt masse muskler som skyver vekten opp (noe hun sannsynligvis ikke har, siden hun sa at hun ikke trener noe særlig), så måtte hun uansett ha hatt en god del fett også ;)

For å være nøyaktig er jeg 164cm og veier 73kg. Jeg trener styrke 1-2ganger i uken hvis jeg vil, ellers er jeg mye i aktivitet hver dag uten å kalle det trening. Går mye, løper frem og tilbake på jobb osv.. Jeg har store pupper, 70F-G, noe jeg har hatt siden jeg fikk pupper i 16års alderen, og bruker som regel 29-30 i bukser. Er det å være feit? Jeg har aldri hatt smal benbygning, hvis man ser på feks håndledd eller bredde på hofter. Selvfølgelig har jeg litt ekstra både her og der, men feit er jeg nok ikke. Og ikke har jeg noe glorifisert selvbilde, jeg er smertelig klar over at jeg ikke er perfekt! De mennene jeg har vært sammen har ikke vært noen stygge fjols som ikke fikk seg noe bedre heller.

Og ja, jeg blir fornærmet når folk kaller meg feit og ikke viser brukernavnet sitt en gang!

Endret av helenehøi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall har du en BMI på 17, og trenger muligens å legge på deg litt. Snakk om å glorifisere undervekt :roll:

For å være nøyaktig er jeg 164cm og veier 73kg. Jeg trener styrke 1-2ganger i uken hvis jeg vil, ellers er jeg mye i aktivitet hver dag uten å kalle det trening. Går mye, løper frem og tilbake på jobb osv.. Jeg har store pupper, 70F-G, noe jeg har hatt siden jeg fikk pupper i 16års alderen, og bruker som regel 29-30 i bukser. Er det å være feit? Jeg har aldri hatt smal benbygning, hvis man ser på feks håndledd eller bredde på hofter. Selvfølgelig har jeg litt ekstra både her og der, men feit er jeg nok ikke. Og ikke har jeg noe glorifisert selvbilde, jeg er smertelig klar over at jeg ikke er perfekt! De mennene jeg har vært sammen har ikke vært noen stygge fjols som ikke fikk seg noe bedre heller.

Og ja, jeg blir fornærmet når folk kaller meg feit og ikke viser brukernavnet sitt en gang!

I'm not fat, I'm big-boned!

Endret av Adonis
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 cm, 75 kilo, litt lubben? Herregud jente, bmi-en din er over 29, på grensen til fedme. Enkelte ser på seg selv gjennom forskjønnende briller.

Skam deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kommer jeg sikkert til å få mye kjeft men må være ærlig å si at frodige jenter er kvalmt

Du er kvalm!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg? Noen som har hørt om å ikke ta utgangspunkt i BMI? Det er en svak utregningsmetode og sier overraskende lite om kroppstilstanden til et menneske. Jeg skal prøve å forklare hvorfor:

Hørt om tungt skjelett?

At pupper består stort sett av fett? Noen er genetisk bestemt å få større pupper enn andre.

At muskler veier mer enn fett? Trener man jevnlig, eller kroppen består av naturlig mye muskler, vil man naturligvis veie mer enn om alt var fett. Man kan selvsagt også ha mye muskler og mye fett som en kombinasjon, og vil veie mer enn uten de musklene.

Poenget mitt er: Slutt å ta utgangspunkt i BMI! Det eneste du trenger for å regne ut en BMI er høyden din og vekten, og bildet på om man er undervektig, normalvektig eller overvektig blir for unøyaktig! :regler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man lager en slik tråd, vil alle jentene sympatisere med deg å si du ikke er for feit, og slakte alle guttene som kommer med ytringer som ikke samsvarer med det å være hyggelig. Trådstarter er overvektig, og lubne jenter er overhode ikke det menn går etter. Men vil ha damer som har best mulig kropp og finest mulig ansikt som drømmen øverst på listen. Men siden de er meget vanskelige å få\finnes ikke så må man ta til takke med mindre attraktive damer. Ja en feit\mindre pen dame kan ha fin personlighet, men ikke det jeg diskuterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte at ei som er 160 cm ikke bør være over 60 kg, er du 165 cm høy bør du ikke være over 65 kg. Altså én kilo per cm høyde sett bort fra meteren. Dette er en enkel regel som ofte indikerer ganske bra hvilken kroppsfasong en person har. Men denne hjemmelagede "indeksen" fornærmer selvsagt mange den også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skam deg!

Hvorfor? Vedkommende sa sannheten på en hard, men ikke frekk, måte.

Du er kvalm!

Fantastisk bra håndtering av en mening du er uenig i.

Unnskyld meg? Noen som har hørt om å ikke ta utgangspunkt i BMI? Det er en svak utregningsmetode og sier overraskende lite om kroppstilstanden til et menneske. Jeg skal prøve å forklare hvorfor:

Hørt om tungt skjelett?

At pupper består stort sett av fett? Noen er genetisk bestemt å få større pupper enn andre.

At muskler veier mer enn fett? Trener man jevnlig, eller kroppen består av naturlig mye muskler, vil man naturligvis veie mer enn om alt var fett. Man kan selvsagt også ha mye muskler og mye fett som en kombinasjon, og vil veie mer enn uten de musklene.

Poenget mitt er: Slutt å ta utgangspunkt i BMI! Det eneste du trenger for å regne ut en BMI er høyden din og vekten, og bildet på om man er undervektig, normalvektig eller overvektig blir for unøyaktig! :regler:

BMI er selvfølgelig et dårlig verktøy på å se kroppstypen, men det gir en fin indikasjon. Eksempelvis er en BMI på over 29, godt forbi 'litt lubben', om man ikke driver med bodybuilding.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da, ei på 160 og veier 75 kg er da jaggu ikke feit?! Da har vi VELDIG ulikt syn på hva fedme er! Helt utrolig at noen kan få seg til å si noe sånt! Ligger selv rundt den vekta og høyden der, men har da aldri sett på meg selv som feit før?! Greit, jeg veier mer nå en før og jeg så bedre ut med 10 kg mindre, men jeg er IKKE feit. Fakta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Synes at kategorien "lubben" bare har fått mer og mer kilo på seg med årene :sjenert:

Sorry, men det er bare å innse at vi lever i en hverdag hvor det er normalt å sitte på ræva hele dagen, spise flere kalorier enn man klarer å forbrenne, og samtidig fornekte det faktum at man hadde både sett bedre ut og vært sunnere med noen kilo mindre på lår, hofter og mage. Det kan være greit å vite hvor grensa fra lubben til feit befinner seg, slik at man får gjort noe med det før det er for sent.

Sier ikke at man skal bli treningsfanatiker ala fotballfrue, men å kutte ut en sjokoladebar samt å trene noen timer mer i uka gjør mer godt enn skade. Det er ikke "farlig" å trene så mye at kroppen protesterer og man hiver etter pusten, bare så folk har det klart for seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem gidder trene 25 timer I uken?

Det er jobben min.

Nei jeg gjorde kanskje ikke det.

Tok det som at hun prøvde å "fornærme" meg med å snakke frekt om luble jenter (siden hun tydeligvis tror jeg er det), fordi jeg sa noe som hun tolket som frekt mot det å være slank og tynn. Noe som ikke stemmer overhodet.

Jeg forandret bare litt på ordene dine. Hvorfor tolker du det jeg skrev som frekkere enn det du selv gjorde? Høres det så voldsomt mye bedre ut å se ut som en formløs 12-åring (når man er voksen) enn en julegris?

Jeg tok det som at hun prøvde å få deg til å skjønne at det er like galt å si nedsettende ting om tynne som om tjukke.

Det stemmer. :)

nå kommer jeg sikkert til å få mye kjeft men må være ærlig å si at frodige jenter er kvalmt

Du glemte "jeg synes at" i den setningen der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Payandeh

DET FINS FAKTISK EN MELLOMTING mellom stor og syltynn. Det fins noe som heter NORMAL, og det tull at menn bare vil ha treningsnarkomane som teller kalorier i sin egen salat. Ja, så klart fins det menn som vil ha slike, og ja det fins også menn som tenner på og liker større jenter. Slutt med den tåpelige generaliseringen deres. Menn er forskjellige, har forskjellig smak og meninger. Ikke svar for andre menn, svar for deg selv.

Man fokuserer jo så mye på om personer er UNDERVEKTIG eller OVERVEKTIG at dere helt glemmer at det faktisk fins NORMALVEKTIG også som alltid kommer til å være det mest sunne og friske. Og uansett, hvorfor bry seg hva andre menn synes? Så lenge du er fornøyd med din egen kropp, og trives med deg selv, kan vel de få lov til å rote seg borti hva enn de vil. Det fins så mange forskjellige menn der ute at det er UMULIG og ikke finne en ENESTE mann som ikke digger deg akkurat sånn som du er.

Jeg ser ikke ned på undervektige eller overvektige, samme som at mange undervektige sliter med å legge på seg, sliter mange overvektige med å gå ned. Jeg kjenner mange kvinner som er mye sunnere enn meg, trener oftere og hardere enn meg, men alikevel forblir kraftig. Det er ikke så svart hvitt som man skal ha det til.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg tenker ofte at ei som er 160 cm ikke bør være over 60 kg, er du 165 cm høy bør du ikke være over 65 kg. Altså én kilo per cm høyde sett bort fra meteren. Dette er en enkel regel som ofte indikerer ganske bra hvilken kroppsfasong en person har. Men denne hjemmelagede "indeksen" fornærmer selvsagt mange den også.

Jeg leste en gang i et medisinsk leksikon at middelvekten for kvinner kunne beregnes som vekt i kilo=antall centimeter over meteren minus 10 prosent. Hvis vi bruker som eksempel 160 cm, blir utregningen slik: 60-(60x10/100)=54. Normalt avvik til begge sider + - er 10 % av middelvekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men herregud da, ei på 160 og veier 75 kg er da jaggu ikke feit?! Da har vi VELDIG ulikt syn på hva fedme er! Helt utrolig at noen kan få seg til å si noe sånt! Ligger selv rundt den vekta og høyden der, men har da aldri sett på meg selv som feit før?! Greit, jeg veier mer nå en før og jeg så bedre ut med 10 kg mindre, men jeg er IKKE feit. Fakta.

Du er tjukk, deal with it.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man lager en slik tråd, vil alle jentene sympatisere med deg å si du ikke er for feit, og slakte alle guttene som kommer med ytringer som ikke samsvarer med det å være hyggelig. Trådstarter er overvektig, og lubne jenter er overhode ikke det menn går etter. Men vil ha damer som har best mulig kropp og finest mulig ansikt som drømmen øverst på listen. Men siden de er meget vanskelige å få\finnes ikke så må man ta til takke med mindre attraktive damer. Ja en feit\mindre pen dame kan ha fin personlighet, men ikke det jeg diskuterer.

Jeg er trådstarter. Er 170 og 60 kilo, sist jeg sjekket var ikke dette ovrvektig! Men jeg er ikke kjempetynn, er jo mange med min høyde som veier 10 kilo mindre! men kall meg gjerne overvektig og feit om det er det du vil... :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått intrykk av både tynne og mer formfulle er populært hos gutter

men aller best jenter som er fit!Fit med former må jo være det fineste som finst!

Selv har jeg blyantform med så og si ingen hofter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er trådstarter. Er 170 og 60 kilo, sist jeg sjekket var ikke dette ovrvektig! Men jeg er ikke kjempetynn, er jo mange med min høyde som veier 10 kilo mindre! men kall meg gjerne overvektig og feit om det er det du vil... :P

Har noen skrevet at du er overvektig og feit? Du høres da ut til å ha en passe vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...