Gå til innhold

Tynne vs frodige jenter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten, hva gjør du når damen din begynner å eldes? Eller hva om hun får en sykdom som forandrer hennes utsende og/eller gjør henne overvektig? Hva når du begynner å bli gammel og grå, og hun kanskje får nye kollegaer i form av sexy, veltrente menn? Skal dere gå ifra hverandre da, siden dere ikke lengre ser perfekte nok ut til å tenne hverandre?

Vi ender jo alle opp som rynkete, grå og gamle på et eller annet tidspunkt (om man her så heldig å få leve så lenge). Vil du ikke lenger føle deg verdig å bli elsket og begjært, da?

Synes det høres utrolig slitsomt ut å ha et forhold som deres, der utseendet er så utrolig viktig. Er ikke de andre tingene i forholdet deres nok til å demme opp for eventuelle fremtidige skavanker, eller ser dere hverandre kun som to kropper?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Katten.

Det er et fåtall av overvekt-tilfellene som har medisinske årsaker. Med dagens normalisering av overvekt, er det veldig mange som kaster om seg med diagnoser, som et forsvar av egen, eller andres, overvekt.

Jeg vil selvfølgelig være støttende om et av disse reelle tilfellene skulle ramme fruen, men mesteparten av mennesker som blir overvektig, blir det grunnet et større matinntak kontra aktivitetsnivå tilpasset sin egen kropp. Det vil jeg ikke støtte oppunder.

Uansett, kjæresten min har ikke lagt på seg tyve kilo. Jeg vet ikke hvordan jeg vil reagere om hun legger på seg tyve kilo, da jeg aldri har elsket noen før. Det eneste jeg vet, er at jeg ikke tenner på fedme (nei, tyve kilo er ikke 'lett overvekt', med en slik vektøkning vil mesteparten av kvinner innenfor normal BMI, gå til Fedme I). Med tanke på personlig erfaring, vil jeg mest sannsynlig ikke tenne på slik en vektøkning (graviditet er selvfølgelig et 100% unntak, inklusivt formen etterpå (så lenge at man forsøker å oppnå en bedre figur)).

Mine uttalelser er ikke et angrep på overvektige, det er mine personlige preferanser. Mine uttalelser er derimot et angrep på normaliseringen og udokumenterte unnskyldninger for overvekt. Én av grunnene til mitt angrep på innstillingene ovenfor overvekt, er hvor smittsomt det er. Man ser foreldre som er meget overvektig, hvor barna er like runde. Barn er ikke i stand til å tenke over konsekvensene av heftig matinntak. Fedme er sosialt smittsomt, vil man fortsette den eksplosive økningen av fedme i samfunnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

AB. Du gjør samme feilen som mange andre her i tråden, dere tror dere vet hva jeg tenner på, hva som gjør et utseende perfekt for meg.

Det er f.eks. mange godt oppi årene som er betraktelig mer attraktiv enn dagens ungdom. Så lenge en er i god form for ens alder, så har alderens fysiske bør lite å si for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB. Du gjør samme feilen som mange andre her i tråden, dere tror dere vet hva jeg tenner på, hva som gjør et utseende perfekt for meg.

Det er f.eks. mange godt oppi årene som er betraktelig mer attraktiv enn dagens ungdom. Så lenge en er i god form for ens alder, så har alderens fysiske bør lite å si for meg.

Nøyaktig hva du tenner på er ikke så fryktelig viktig, jeg spør bare hva du gjør den dagen dama di ikke lengre har et utseende du tenner på. For på et eller annet tidspunkt, uavhengig av dine spesifikke preferanser (med mindre du tenner på alt fra unge jenter til gamle damer), vil sannsynligvis denne dagen komme. Hadde du dumpet henne?

Jeg lurer også på hvordan du vil takle å innse at du på et eller annet tidspunkt i livet vil bli utseendemessig "utkonkert" av yngre og deiligere menn?

Jeg spør fordi det jeg er nysgjerrig på hvordan det føles å være så utrolig opptatt av kropp, utseende og det å være "deiligst", og hvordan slike mennesker takler det uunngåelige faktum at kroppene deres på et eller annet tidspunkt vil eldes og bli mindre sexy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, tyve kilo er ikke 'lett overvekt', med en slik vektøkning vil mesteparten av kvinner innenfor normal BMI, gå til Fedme I

Da lønner det seg tydleigvis å være høy. Jeg lå tidligere på min idealvekt (BMI 22), har lagt på meg 20 kilo, og ligger faktiskt under fedme grensa fordet :) Må nesten legge på meg nærmere 10 kilo til for å nå den grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jeg spør fordi det jeg er nysgjerrig på hvordan det føles å være så utrolig opptatt av kropp, utseende og det å være "deiligst", og hvordan slike mennesker takler det uunngåelige faktum at kroppene deres på et eller annet tidspunkt vil eldes og bli mindre sexy.

Såkalte pene mennesker takler ikke det der godt. :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

For min del så endrer mitt tenningsmønster seg. Det er annerledes enn det var for fem år siden, og slik regner jeg med at det fortsetter.

Dessuten tenner jeg på en velholdt kvinnekropp, nesten uansett alder, så det blir nok ikke et problem før jeg er død uansett (regner med skrumplevra tar meg før jeg runder 50).

Angående min egen elding, så tar jeg det med knusende ro. Bortsett fra hårtap vil jeg eldes meget bra, så lenge jeg holder kroppen i form. Utseendet mitt er uansett langt fra mitt viktigste våpen i arsenalet. Det vil jeg uansett forbedre for at noen på noen områder ønsker jeg å være perfekt for min kjære.

Når jeg har funnet det som er 100% perfekt for meg, så vil jeg yte det samme til henne. Jeg vet at ingen har mulighet til en bedre psykisk match for henne. Jeg vet at ingen kan gi henne bedre sex. Jeg vet at ingen kan skape følelsene i henne som jeg gjør. Så kroppen er mitt store prosjekt som jeg jobber med akkurat nå. Ved å konstant jobbe med mine dårlige sider, vil jeg aldri komme i en posisjon hvor andre menn er bedre enn meg. På enkeltområder, muligens. Totalt sett? Aldri.

Heldigvis føler hun det samme, slik at vi alltid vil være det beste vi kan være for hverandre - uten å sette opp et skuespill, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Såkalte pene mennesker takler ikke det der godt. :skratte:

Og såkalt dramatisk kurvede mennesker anser det tydeligvis som et personangrep med en gang et annet menneske ikke tenner på ens 'kurver'.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Og Ann Christin, selvfølgelig spiller høyde inn på BMI. En økning på tyve kilo for meg, vil bare sende meg opp fem hakk på BMI-skalaen, mens det ville sendt de fleste jenter på under 175, i nærheten av/over 30 BMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.... Jeg blir mer og mer overrasket over uttalelsene dine Katten, som jeg helt oppriktig må si er noe av det platteste jeg har hørt.

"jeg har funnet noe som er helt perfekt for meg, derfor vil jeg yte det samme tilbake gjennom å utvikle kroppen min fysisk og utføre fantastisk sex"....???

Vi er nok som natt og dag, du og jeg. Samboeren min trener vel tja...hver dag om han kan, gjerne to økter i helgene med kampsport. Han gjør det for sportens skyld, og både jeg og han gir blaffen i vekt og centimeter.

Fyren har veid 12 kg mer før, og jeg tente like mye på ham da.

Jeg kan godt innrømme at jeg ikke er fan av sterkt overvekt, det er jo livsfarlig. Men sålenge folk er normalt aktive og spiser normalt bryr jeg meg katta om de har en BMI på 19 eller 25.

Jeg trener selv, for all del, men det er liksom bare en måte å få ut energi på. Kunne ikke falle meg inn å bruke betegnelser som "alt i min makt/jeg vil gi dette av meg selv til noen".

Men then again, vi er nok totalt ulike på hva vi definerer som innhold og dybde i et menneske. Du nevner sex og kropp gjennomgående tema, jeg verdsetter helt andre ting når jeg måler verdien av et menneske og et forhold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Trodde vi snakket om seksuell tenning? Det er jo min manglende tenning på overvektige som har vært temaet i det siste.

Kunne skrevet flerfoldige sider om hva som gjør at jeg vil være i et forhold med min kjære, men akkurat nå var det tenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Ann Christin, selvfølgelig spiller høyde inn på BMI. En økning på tyve kilo for meg, vil bare sende meg opp fem hakk på BMI-skalaen, mens det ville sendt de fleste jenter på under 175, i nærheten av/over 30 BMI.

Er vel derfor det ikke merkes stort på meg. Er 179, dog jeg syntes jeg veier for mye, men tiltakslyst til å trene er ikke noe man har når man er kraftig påvirket av depresjon og angst. Selve den medisinske årsaken er ikke grunne til overvekt, men rett og slett en konsekvens av dette. Og det skal alltid gjøres noe med, var denne tiltakslysten da.

Men hver sin smak såklart. Typen min syntes jeg er herlig uansett hvordan jeg er (hver sin smak ja :P ) selv om jeg syntes jeg fint kan gå minst 10 kilo ned i vekt! Men det aller viktigste for meg er å komme i form, så ta vektproblemet senere. For jeg er ikke stor selv om jeg veier mye. Jeg bruker str 42, som ikke er mye for ei på 179.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser over at enkelte har så absolutte preferanser. Hver kroppsform har sin sjarm. Jeg har vel som de fleste preferanser på hva jeg liker, men disse er da laaaangt fra absolutte. Kvinnekropp er nam uansett :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skitten pique

Jeg stusser over at enkelte har så absolutte preferanser. Hver kroppsform har sin sjarm. Jeg har vel som de fleste preferanser på hva jeg liker, men disse er da laaaangt fra absolutte. Kvinnekropp er nam uansett :rodmer:

Hva synes du er sjarmerende og nam med enn 200 kg kvinne? Jeg /(mange) synes det er lite tennende og litt skummelt. Ikke alle synes alt har sin sjarm. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri sett noen jeg vil karakterisere som overvektig som har timeglassfasong. Da hjelper de isåfall til med holdinn

Eg har sett mange lett overvektige damer med timeglassfasong. Ein del ganske sterkt overvektige og. Å ha timeglassfasong tyder jo at du legg på deg på "dei rette plassane" (puppar, hofter, rumpe, lår) medan midja framleis er definert og magen rimeleg flat. Kvinner med skikkeleg timeglassfasong får jo dermed berre meir av alt viss dei blir overvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du er sjarmerende og nam med enn 200 kg kvinne? Jeg /(mange) synes det er lite tennende og litt skummelt. Ikke alle synes alt har sin sjarm. :)

jeg vurderte å legge på "til en viss grense", men tenkte det sa seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Katten.

jeg vurderte å legge på "til en viss grense", men tenkte det sa seg selv.

Dette er KG. Ting sier ikke seg selv her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Med mindre det passer motdebattanten selvsagt.

Selvfølgelig.

Det skal dog være sagt at ren og skjær idioti, fortsatt blir tatt bokstavelig.

Digger forresten signaturen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Selvfølgelig.

Det skal dog være sagt at ren og skjær idioti, fortsatt blir tatt bokstavelig.

Digger forresten signaturen din.

Mange takk, jeg har stjålet den helt selv :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...