Gå til innhold

Tynne vs frodige jenter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kva er "tynn"? Kva er "formfull"? Iflg dømene og bileta folk kjem med her, dreiar det seg jo berre om ulike variantar av slanke mennesker. Det å vera normalvektig er jo ein ganske vid definisjon. Ein person har jo omtrent 20 kilos "slingringsmonn" ein kan halde seg innanfor, og vera normalvektig. Kor tynn eller tjukk ein evt ser ut med den vekta ein har, kjem an på veldig mykje anna enn berre forholdet vekt/høgde. Folk har ulik beinbygning, muskelmasse og kroppsfasong. Personleg i alle fall, tykkjer eg plasseringa av fettet spelar ein ganske stor rolle når det gjeld kor fin kroppen er estetisk sett. Eg tykkjer kvinner er penare med fettet i hovudsak samla over hofter/rumpe/lår, enn over puppar/mage. To kvinner med same høgde og same vekt, kan ha heilt ulike kroppar, og to kvinner med same høgde og ganske like kroppar, kan ha veldig ulik vekt. Når det gjeld definisjonane, omtalar eg berre undervektige mennesker som tynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig må jeg innrømme at jeg synes Kim er en inspirasjonskilde.

til plastisk kirurgi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En soleklar hylles til det de mener er det vakreste i verden. Nemlig den dramatiske kurvede kvinnen.

mest sannsynlig nå om dagen ja, men det var mange kunstnere som malte frodige kvinner av andre grunner enn at de bare syntes det var vakkert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest sannsynlig nå om dagen ja, men det var mange kunstnere som malte frodige kvinner av andre grunner enn at de bare syntes det var vakkert....

Som f.eks? Nevn gjerne noen kunstnere og deres andre grunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er sånn at slanke( liker ikke ordet tynn) jenter oftere er i forhold enn sine mer.. frodige søstre. Tror heller ikke at mer frodige ( hva er en frodig kvinne?) oftere får slibrige tilbud om ons.

Hva skulle dette i såfall betyr?

1: at man senker standaren ved tilfeldig sex?

2: at menn egentlig tenner mer på frodige damer, men bevisst velger slanke kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som f.eks? Nevn gjerne noen kunstnere og deres andre grunner.

De fleste malere som maler mennesker har jo malt både tynne og mer fordige mennesker. Tilog med nerdrum... betyr det at dem liker frodige damer best?

Eksmepler av kunstnere som har malt både tynne og frodige kvinner? Tror nok de fleste kunstere har det. Jeg kan ikke komme på noen som BARE maler frodige kvinner.

Mange malere maler heller ikke kun nakne eller halvnakne kvinnemenesker, de maler også folkemengder, hendelser, portretter, landskap osv osv.....

Jeg tror nok det ligger no annet bak enn at de elsker frodige kvinner. Hvorfor skal de male tynne kvinner da?

Da kan vi jo stille det samme spørsmålet om påstanden hadde vært 'malere som maler tynne kvinnr gjør det fordi de elsker tynne kvinner'... hvorfor maler de frodige kvinner da?

Det finns også malere som hatet kvinner, eller som var homofile. Hvorfor malte de nakne kvinner da?

Å nærmest tro at malerne står der og runker mens de maler nakne kvinner er nok helt feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramatisk kurvede kvinner.:fnise: Jeje, da har jeg hørt det også.

Man kan vel ikke si det muntlig...Høres ut som om man pynter litt på tilstanden."Nei jeg er ikke fyldig,lubben, tjukk, osv. Jeg er en dramatisk kurvet kvinne!" HAHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest sannsynlig nå om dagen ja, men det var mange kunstnere som malte frodige kvinner av andre grunner enn at de bare syntes det var vakkert....

Hvorfor skulle de ellers male det?

Dramatisk kurvede kvinner.:fnise: Jeje, da har jeg hørt det også.

Problemet ditt er?

Man kan vel ikke si det muntlig...Høres ut som om man pynter litt på tilstanden."Nei jeg er ikke fyldig,lubben, tjukk, osv. Jeg er en dramatisk kurvet kvinne!" HAHA

Vel, som skrevet over, for mange mennesker så er den her kroppstypen feit, for oss andre er den en dramatisk kurvet kropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de ellers male det?

fordi kvinnene de malte skulle se sånn ut?

hvorfor tror du de samme kunsterne også har malerier med tynne kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overvektig, ikke sånn slank deg eller dø overvektig, men gode former for å si det sånn, Men har aldri hatt noe problem med å få meg hverken sengepartner eller kjærste, er nå inne i 3 år som samboer/kjærste og gifter meg til sommeren. Jeg syns ikke syltynne jenter er pene, ikke 200kg berter heller, men noe midt imellom? jeg syns jenter skal ha litt former og en kosemage! Men det er bare MIN mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste malere som maler mennesker har jo malt både tynne og mer fordige mennesker. Tilog med nerdrum... betyr det at dem liker frodige damer best?

Eksmepler av kunstnere som har malt både tynne og frodige kvinner? Tror nok de fleste kunstere har det. Jeg kan ikke komme på noen som BARE maler frodige kvinner.

Mange malere maler heller ikke kun nakne eller halvnakne kvinnemenesker, de maler også folkemengder, hendelser, portretter, landskap osv osv.....

Jeg tror nok det ligger no annet bak enn at de elsker frodige kvinner. Hvorfor skal de male tynne kvinner da?

Da kan vi jo stille det samme spørsmålet om påstanden hadde vært 'malere som maler tynne kvinnr gjør det fordi de elsker tynne kvinner'... hvorfor maler de frodige kvinner da?

Det finns også malere som hatet kvinner, eller som var homofile. Hvorfor malte de nakne kvinner da?

Å nærmest tro at malerne står der og runker mens de maler nakne kvinner er nok helt feil :P

Dette var jo bare en haug bortforklaringer og avledende spørsmål, og ikke noe svar på det jeg spurte om.

For å svare litt generelt så malte ofte kunstnere enten idealet i samtiden eller deres personlige syn på mennesker. Kunst er å kommentere omverdenen på sin måte, så hvis kunstnere ønsker å kommentere frodige/tykke/formfulle damer som stygge eller ekle på noen måte vil det nok skinne ganske godt igjennom. Men klassiske malere som f.eks. Rubens malte det som på den tiden var kvinneidealet, formfullhet. Jeg har enda til gode å se kunst som viser forakt for en spesiell type damekropp. Kunstmalere har stort sett andre ting å formidle enn mobbing av kroppstyper.

Jeg sier ikke at kunstnere verken runker til bildene sine eller foretrekker frodige damer (hvor du tar dette fra, aner jeg ikke), jeg bare svarte på ditt innlegg der du sier at kunstnere maler frodige damer "av andre grunner", og spurte hvilke andre grunner. Kanskje du kan svare istedet for å snakke deg bort og legge ord i munnen på meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overvektig, ikke sånn slank deg eller dø overvektig, men gode former for å si det sånn, Men har aldri hatt noe problem med å få meg hverken sengepartner eller kjærste, er nå inne i 3 år som samboer/kjærste og gifter meg til sommeren. Jeg syns ikke syltynne jenter er pene, ikke 200kg berter heller, men noe midt imellom? jeg syns jenter skal ha litt former og en kosemage! Men det er bare MIN mening :)

om man er overvektig har man vel passert det formfulle stadiet allerede. Det viktigste er å leve sundt, noe jeg antar overvektige ikke gjør

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Store kvinner med gode runde former er flott og sexy, tynne jenter som passer inn i tv reklamer er ikke noe serlig.. I like bigg butts, and i can not lie!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for hardt på hva da?

å overbevise andre ( og deg selv?) hvor fantastisk det er å ha litt å ta i. Dramatisk kurvet, virkelig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo bare en haug bortforklaringer og avledende spørsmål, og ikke noe svar på det jeg spurte om.

For å svare litt generelt så malte ofte kunstnere enten idealet i samtiden eller deres personlige syn på mennesker. Kunst er å kommentere omverdenen på sin måte, så hvis kunstnere ønsker å kommentere frodige/tykke/formfulle damer som stygge eller ekle på noen måte vil det nok skinne ganske godt igjennom. Men klassiske malere som f.eks. Rubens malte det som på den tiden var kvinneidealet, formfullhet. Jeg har enda til gode å se kunst som viser forakt for en spesiell type damekropp. Kunstmalere har stort sett andre ting å formidle enn mobbing av kroppstyper.

Jeg sier ikke at kunstnere verken runker til bildene sine eller foretrekker frodige damer (hvor du tar dette fra, aner jeg ikke), jeg bare svarte på ditt innlegg der du sier at kunstnere maler frodige damer "av andre grunner", og spurte hvilke andre grunner. Kanskje du kan svare istedet for å snakke deg bort og legge ord i munnen på meg?

det var det det virket som at du mente... at når en kunstner maler frodige kvinner, så gjør han det bare fordi at han syntes frodige kvinner er deilige for å si det sånn....

Og at bildets eneste fortelling er at frodige kvinner er deilige....

Så jeg beklager, jeg misforsto der.

og at frodige kvinner er malt siden bildets opprinnelse. og DET er det jo ikke.

Men mange andre middelaldermalere malte også tynne jenter. Kanskje Rubens likte frodige jenter, men om det var idealet for alle menneskene på den tiden er vel vanskelig å si noe om... jeg tror ikke vi skal trekke konklusjoner ut fra kun hans malerier...

Men poenget mitt var at da fks Rubens, ikke malte frodige kvinner kun fordi at han syntes de var vakre... først og fremst malte han jo maleriet av helt andre grunner.

Og i senere tider malte de jo mer hva de så, ikke ting som ikke eksisterte (engler og sånn). Og da dukker det vel opp en annen grunn til at jenta på bildet er tykk eller tynn.... fordi jenta som ble avbildet så sånn ut. Det var ikke et idealisert bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...