Gå til innhold

Hva er bra med IHERB, hva handler du der, og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest auroravictoria

Er så drittlei tollvesenet i Norge. Det er nå fjerde gang på rad at jeg får over 500 kr i toll pga pakke jeg har betalt deler med rewards. Altså betalt under 200 kr, men likevell fått toll fordi de ikke får det med seg..Ser bare på verdien. Mye styr å drive å scanne å sende inn hele tiden og det tar mange måneder før jeg i det hele tatt får tilbakebetalt noe. Bestiller via DHL og må derfor legge ut tollen der å vente lenge med tilbakebetaling. Vet ikke om jeg får det engang.

Irriterende

Endret av auroravictoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så drittlei tollvesenet i Norge. Det er nå fjerde gang på rad at jeg får over 500 kr i toll pga pakke jeg har betalt deler med rewards. Altså betalt under 200 kr, men likevell fått toll fordi de ikke får det med seg..Ser bare på verdien. Mye styr å drive å scanne å sende inn hele tiden og det tar mange måneder før jeg i det hele tatt får tilbakebetalt noe. Bestiller via DHL og må derfor legge ut tollen der å vente lenge med tilbakebetaling. Vet ikke om jeg får det engang.

Irriterende

Jeg skjønte ikke innlegget ditt:

Mener du at du, etter krangling med Tollvesenet, vinner frem til slutt slik at de aksepterer at rewards reduserer vareverdien, (og ordreverdien skal betraktes som under kr 200)?

Og dette til tross for at iHerb ikke tar hensyn til denne rewards-rabatten når de deklarerer den samlede ordreverdien utenpå pakken?

Eller har du klagersaker på gang om dette, og håper på medhold?

Anonymous poster hash: a6913...160

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så drittlei tollvesenet i Norge. Det er nå fjerde gang på rad at jeg får over 500 kr i toll pga pakke jeg har betalt deler med rewards. Altså betalt under 200 kr, men likevell fått toll fordi de ikke får det med seg..Ser bare på verdien. Mye styr å drive å scanne å sende inn hele tiden og det tar mange måneder før jeg i det hele tatt får tilbakebetalt noe. Bestiller via DHL og må derfor legge ut tollen der å vente lenge med tilbakebetaling. Vet ikke om jeg får det engang.

Irriterende

Dette er jo ikke tollvesenets feil. Det er iHerb som mener rewards er det samme som å betale med penger, og derfor merkes pakken som om du hadde betalt hver krone selv. Tollvesenet kan jo ikke ha oversikt over det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Jeg skjønte ikke innlegget ditt:

Mener du at du, etter krangling med Tollvesenet, vinner frem til slutt slik at de aksepterer at rewards reduserer vareverdien, (og ordreverdien skal betraktes som under kr 200)?

Og dette til tross for at iHerb ikke tar hensyn til denne rewards-rabatten når de deklarerer den samlede ordreverdien utenpå pakken?

Eller har du klagersaker på gang om dette, og håper på medhold?

Anonymous poster hash: a6913...160

Hva var det du ikke skjønte?

Når man betaler med rewards, anses det som beløp og merkes derfor på pakken. Så det er nok skkert iherb ja, og ikke tollvesenet, men er bare så lei av å få regning av de og å vente månedsvis før jeg får tilbake noe. DHL sier at alle pakker som man har betalt under 200 kr for, men som likevell fortolles pga feilmerking, skal refunderes beløp man legger ut for fortolling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Dette er jo ikke tollvesenets feil. Det er iHerb som mener rewards er det samme som å betale med penger, og derfor merkes pakken som om du hadde betalt hver krone selv. Tollvesenet kan jo ikke ha oversikt over det..

Joda. Vet det, men det er tollvesenet som jeg må streve med hver gang, og er litt lei av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Vet det, men det er tollvesenet som jeg må streve med hver gang, og er litt lei av det ;)

På tide å roe ned på reward kanskje? xD

Anonymous poster hash: 06577...181

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest auroravictoria

På tide å roe ned på reward kanskje? xD

Anonymous poster hash: 06577...181

Hvordan skal jeg roe ned det? Hehe..Bruker jo selfølgelig reward når jeg har det. Er mye penger å spare. men fortsetter det å være sånn som det har vært, Bruker jeg det kun opp til 200kr. Blir for mye styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg roe ned det? Hehe..Bruker jo selfølgelig reward når jeg har det. Er mye penger å spare. men fortsetter det å være sånn som det har vært, Bruker jeg det kun opp til 200kr. Blir for mye styr.

Høres lurt ut :laugh:

Anonymous poster hash: 06577...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så drittlei tollvesenet i Norge. Det er nå fjerde gang på rad at jeg får over 500 kr i toll pga pakke jeg har betalt deler med rewards. Altså betalt under 200 kr, men likevell fått toll fordi de ikke får det med seg..Ser bare på verdien. Mye styr å drive å scanne å sende inn hele tiden og det tar mange måneder før jeg i det hele tatt får tilbakebetalt noe. Bestiller via DHL og må derfor legge ut tollen der å vente lenge med tilbakebetaling. Vet ikke om jeg får det engang.

Irriterende

Hei. Jeg har også opplevet dette, men det finnes en oppskrift på hvordan du kan unngå det her: http://www.ispar.no/rabatt_og_toll.html

Anonymous poster hash: ae7db...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har også opplevet dette, men det finnes en oppskrift på hvordan du kan unngå det her: http://www.ispar.no/rabatt_og_toll.html

Anonymous poster hash: ae7db...775

Står du selv bak denne siden? Det er jo en eneste stor markedsføringsplass for å skaffe personen bak, fortjeneste på nye kunder, ved å legge rewards-koden overalt.

Men, verre: Det de skriver er verken særlig genialt, eller særlig riktig. Selvfølgelig må du addere reward til det du betaler, men dette er rett og slett feil:

"Så om du får et gratis produkt verdt f.eks. $10 så blir ikke det trukket fra på toll-fakturaen!" Gratisprodukter, freebies (som det nå er slutt på) eller produkter med trialpriser, blir oppgitt med den prisen det koster deg, direkte, fra første stund.

Anonymous poster hash: a6913...160

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Noen som har greie på matchapowder og acai?

Jeg lager en del smoothies hvor det står i oppskriften at man skal ha i litt av dette. Sjekket det på iHerb nå, og det er jo ganske dyrt... Hva smaker det egentlig? Kan man bruke alternativer? Er det egentlig spesielt sunt, eller er det oppskrytt superfood som smaker vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det står noe om det et sted her i tråden,men nesten 250 sider blir litt mye å lese :)

Jeg leter etter nye hudpleieprodukter til ansiktet,men har ikke funnet noe jeg syns fungerer. Har prøvd Derma E,men det gjør lite for min hud. Har også prøvd noen produkt fra Reviva labs,og de var helt ok.

Har sensitiv hud som får utbrudd og som har sorte prikker. Reagerer på sterke produkt og parfyme.

Gjør ikke noe om det koster litt så det er gode produkt som fungerer.

Noen som har tips?



Anonymous poster hash: d23c8...685
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så drittlei tollvesenet i Norge. Det er nå fjerde gang på rad at jeg får over 500 kr i toll pga pakke jeg har betalt deler med rewards. Altså betalt under 200 kr, men likevell fått toll fordi de ikke får det med seg..Ser bare på verdien. Mye styr å drive å scanne å sende inn hele tiden og det tar mange måneder før jeg i det hele tatt får tilbakebetalt noe. Bestiller via DHL og må derfor legge ut tollen der å vente lenge med tilbakebetaling. Vet ikke om jeg får det engang.

Irriterende

Det er fordi verdien I PAKKEN er over 200kr og det står i lappen som følger med, selvom du ikke har betalt for alle varene med penger, men har brukt rewards.. Du må bruke rewards KUN for 200kr. Gikk på samme smellen selv for et års tid siden. Jævlig kjedelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ashanti

Er det noen her som har smakt disse?

Quest Nutrition Protein Bar Chocolate Chip Cookie Dough Bars

http://www.iherb.com/Quest-Nutrition-Quest-Protein-Bar-Chocolate-Chip-Cookie-Dough-12-Bars-2-12-oz-60-g-Each/50798

Er det cookie dough biter i som i f eks Ben&Jerrys "Cookie Dough" iskrem? Jeg elsker den, men er usikker på hvordan dette blir i en sjokoladebar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Kanskje det står noe om det et sted her i tråden,men nesten 250 sider blir litt mye å lese :)

Jeg leter etter nye hudpleieprodukter til ansiktet,men har ikke funnet noe jeg syns fungerer. Har prøvd Derma E,men det gjør lite for min hud. Har også prøvd noen produkt fra Reviva labs,og de var helt ok.

Har sensitiv hud som får utbrudd og som har sorte prikker. Reagerer på sterke produkt og parfyme.

Gjør ikke noe om det koster litt så det er gode produkt som fungerer.

Noen som har tips?

Anonymous poster hash: d23c8...685

Kanskje Physicians Formula? Jeg har ikke prøvd dem selv, men ser de har fått en del positive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Physicians Formula? Jeg har ikke prøvd dem selv, men ser de har fått en del positive tilbakemeldinger.

Hm,ser ut som de bare har sminke,men takk allikevel :)

Anonymous poster hash: d23c8...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest auroravictoria

Det er fordi verdien I PAKKEN er over 200kr og det står i lappen som følger med, selvom du ikke har betalt for alle varene med penger, men har brukt rewards.. Du må bruke rewards KUN for 200kr. Gikk på samme smellen selv for et års tid siden. Jævlig kjedelig!

Du får tilbake pengene om du sender inn til toll.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man handler for forste gang og får 10 $ i savings, må man regne med disse 10$ for å finne ut om man skal betale toll, eller er det Estimated Order Total som gjelder?



Anonymous poster hash: 76771...caa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man handler for forste gang og får 10 $ i savings, må man regne med disse 10$ for å finne ut om man skal betale toll, eller er det Estimated Order Total som gjelder?

Anonymous poster hash: 76771...caa

Akkurat i det tilfellet telles de ikke med, altså det du betaler uten frakt er det som må være under 200.

Anonymous poster hash: ff1c3...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...