Gå til innhold

Hva er bra med IHERB, hva handler du der, og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du prøvd NutriShave fra Now Foods? Jeg synes den er enda bedre siden den skummer lett.

Nei, har ikke prøvd den :) Hatt den i wish-listen i flere uker (kanskje måneder, usikker), men så lenge jeg har denne fra Alba så tenkte jeg å ikke teste ut noe nytt før den begynner å gå tom. Nesten irriterende hvor lenge den skulle vare, hatt den i ett år.. :) Er vel 1/5 igjen nå da når jeg tenker meg om :lol:

Minner NowFoods om de vi finner i butikkene her? Det jeg savner når jeg barberer, er den skummingen som er lettere å skylle vekk fra barberbladet- men det at leggene ikke føles tørr etterpå veier litt opp. Takk for tips, skal legge den inn i neste runde slik at jeg har den når jeg går tom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dette er jo nettopp vanlig sukker. Sukkeret i butikken er vanligvis av sukkerbeter/sukkerroer dersom det ikke står at det er sukkerrør. Uansett er det sukrose.

Lurt mao? ;)

Ja, jeg lurte litt på alle sukkervalgene dine. Sukker utvinnet av alternative kilder er først og fremst sukker og kanskje bare marginalt sunnere pga litt mineraler o.l.

Anonymous poster hash: a6913...160

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lappen om levering når man ikke er hjemme er visst veldig vanskelig å forstå for DHL. I dag sto den en mann på døren og prøvde på farsinglish (eller hva nå enn man kaller det) å unnskylde at DHL-budene ringer før de kommer og at de ikke skulle gjøre det mer.... Jeg trodde de som jobbet på DHL-kontoret forsto norsk, men tydeligvis ikke. Planen nå er å lage tegnestripe som forklarer lappen. Dessverre er jeg innmari dårlig til å tegne.

Anonymous poster hash: 92341...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at bor man litt ute i grisgrendte strøk og ikke har eget husnummer ringer de på forhånd for å avtale levering, siden de er litt usikker på akkurat hvor man bor (i hvilket hus). Det er fint så lenge man er tilgjengelig på telefon men har man en travel dag og ikke hører telefonen, risikerer man jo å treffe på en stresset surpomp som truer med at dette er eneste sjansen til å få pakken levert. Jeg kommer ikke til å bruke DHL med mindre det er omtrent krise. Da bestiller jeg heller flere pakker og så får jeg heller la være å kjøpe ting som veier mer enn 1,8 kg.

Anonymous poster hash: 23faa...200

Nå bor jeg i Trondheim sentrum, og de ringer også meg for å avtale levering. Er jeg ikke hjemme kommer de dit hvor jeg er. Syns det er veldig praktisk :)

Kan ellers anbefale disse tortillachipsene http://www.iherb.com/Garden-of-Eatin-Corn-Tortilla-Chips-Blue-Chips-8-1-oz-229-g/33004 serverte dem på syforening, og de gikk virkelig ned.

Derma e serien er også en anbefaling!

Anonymous poster hash: 91b0c...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.iherb.com/Now-Foods-Nature-s-Deodorant-Stick-3-5-oz-99-g/714

Noen som har prøvd deo fra Now Foods?

Ser ut som denne er en form for antiperspirant, men det står at den er uten de skadelige formene for aluminium?

Jeg leser ingen sted at den er antiperspirat, kun at den hjelper mot lukt.

Prinsippet i denne er vel samme som alle disse "krystall"-deodorantene.

Kjøpte en i spray en gang, men har ikke brukt den regelmessig.

Anonymous poster hash: a6913...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Jeg leser ingen sted at den er antiperspirat, kun at den hjelper mot lukt. Prinsippet i denne er vel samme som alle disse "krystall"-deodorantene.Kjøpte en i spray en gang, men har ikke brukt den regelmessig. Anonymous poster hash: a6913...160

Tenkte siden den hadde en eller annen form for aluminium, men husker ikke fra gang til gang hvilke som er ille. Krystalldeo funket ikke, så den kastet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lurte litt på alle sukkervalgene dine. Sukker utvinnet av alternative kilder er først og fremst sukker og kanskje bare marginalt sunnere pga litt mineraler o.l.

Anonymous poster hash: a6913...160

Jeg vet ikke om dette var en kommentar eller et spørsmål, men det jeg ønsker er søtning som ikke gir meg en så rask stigning i blodsukkeret som vanlig sukker. De smaker forskjellig og brukes derfor til forskjellige ting.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte siden den hadde en eller annen form for aluminium, men husker ikke fra gang til gang hvilke som er ille. Krystalldeo funket ikke, så den kastet jeg.

Hvilken type prøvde du? Spray eller stein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette var en kommentar eller et spørsmål, men det jeg ønsker er søtning som ikke gir meg en så rask stigning i blodsukkeret som vanlig sukker. De smaker forskjellig og brukes derfor til forskjellige ting.

Har du sjekket denne listen? http://www.diabetes.no/?module=Files;action=File.getFile;ID=889

Jeg bruker stevia eller sukrin .Av og til splenda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Kårky! Den skal jeg skjekke ut!

Har prøvd sukrin, men greier ikke helt å venne meg til smaken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hvilken type prøvde du? Spray eller stein?

Begge deler :P Prøvd omtrent alt av deo på iHerb, men ikke den fra Now Foods. Har endt opp med noe helt annet, fra et merke som heter Soapwalla. Er egentlig veldig fornøyd med den, men synes det er tungvint siden jeg må bestille den fra en egen nettside. Hadde vært godt å ha alt samlet på iHerb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler :P Prøvd omtrent alt av deo på iHerb, men ikke den fra Now Foods. Har endt opp med noe helt annet, fra et merke som heter Soapwalla. Er egentlig veldig fornøyd med den, men synes det er tungvint siden jeg må bestille den fra en egen nettside. Hadde vært godt å ha alt samlet på iHerb. :)

Jeg synes krystalldeoen fungerer kjempebra! :) Husket du på å bløte steinen med vann før du brukte den? :) Eller synes du ikke den fungerte mot svette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler :P Prøvd omtrent alt av deo på iHerb, men ikke den fra Now Foods. Har endt opp med noe helt annet, fra et merke som heter Soapwalla. Er egentlig veldig fornøyd med den, men synes det er tungvint siden jeg må bestille den fra en egen nettside. Hadde vært godt å ha alt samlet på iHerb. :)

Har du prøvd Helsedeodoranten du får kjøpt på helsekosten? Den virker dyr, men er så drøy i bruk at den varer jo i evigheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Kårky! Den skal jeg skjekke ut!

Har prøvd sukrin, men greier ikke helt å venne meg til smaken. ;)

Bare skyter inn: har du prøvd tagatose? Fikk det i posten for et par dager siden fra iherb, og det smaker akkruat som vanlig sukker! Kan visst bakes med og ser det ut til. (Ikke testet til det enda.) Smaker kjempegodt! Ikke kaldt som sukrin, ikke bittert som stevia lett kan bli. Strødde det på grøten i sted, og kunne godt ha trodd det var vanlig sukker. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

som nevnt over,Tagatose er fullt brukbart :) Glemte jeg i farta :P

Tagatose er grusomt!

Det er tidligere omtalt lengre bak i tråden, hvis du bruker søkefunksonen (helt øverst til venstre på siden, rett under der det står "Kvinneguiden".) Jeg ble direkte dårlig av det.

Anonymous poster hash: a6913...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg i Trondheim sentrum, og de ringer også meg for å avtale levering. Er jeg ikke hjemme kommer de dit hvor jeg er. Syns det er veldig praktisk :)

Anonymous poster hash: 91b0c...10c

Ja for all del, jeg klager ikke på at de ringer på forhånd. Problemet er jo når en sjåfør ikke får tak i deg etter to forsøk med fem minutters mellomrom og velger å sende sms der han kommer med "trussel" om at man nå må kjøre flere mil for å hente pakken, bare fordi man ikke svarte telefonen. Men greit nok, jeg fikk mye bedre service fra en annen sjåfør og hendelsen er historie. Ferdig og høvelig fortrengt :) Men jeg prøver likevel å holde meg under 1,8 kg så jeg heller får pakken i posten.

Apropos dette med vekt og frakt og sånn; er det noen som vet hvordan de egentlig regner vekt? Jeg stusset litt på utregningen nå nylig. Jeg la flere små poser med chips i handlekurven og da ble putselig forsendelsesvekta på 3,8 kg, til tross for at vekta for alle posene tilsammen var på et knapt kilo. Pakker de chipsposer inn i betong før de sender? :fnise:

Dette har jeg opplevd før, at vekt for "forsendelse" er mye høyere enn samlet vekt for varene. Jeg blir litt forvirret (og irritert).

Anonymous poster hash: 23faa...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for all del, jeg klager ikke på at de ringer på forhånd. Problemet er jo når en sjåfør ikke får tak i deg etter to forsøk med fem minutters mellomrom og velger å sende sms der han kommer med "trussel" om at man nå må kjøre flere mil for å hente pakken, bare fordi man ikke svarte telefonen. Men greit nok, jeg fikk mye bedre service fra en annen sjåfør og hendelsen er historie. Ferdig og høvelig fortrengt :) Men jeg prøver likevel å holde meg under 1,8 kg så jeg heller får pakken i posten. Apropos dette med vekt og frakt og sånn; er det noen som vet hvordan de egentlig regner vekt? Jeg stusset litt på utregningen nå nylig. Jeg la flere små poser med chips i handlekurven og da ble putselig forsendelsesvekta på 3,8 kg, til tross for at vekta for alle posene tilsammen var på et knapt kilo. Pakker de chipsposer inn i betong før de sender? :fnise:Dette har jeg opplevd før, at vekt for "forsendelse" er mye høyere enn samlet vekt for varene. Jeg blir litt forvirret (og irritert). Anonymous poster hash: 23faa...200

Noen varer beregnes utifra volum og andre utifra vekt. Det er jo fordi de skal passe oppi eskene.

Anonymous poster hash: 92341...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...