Gå til innhold

Hva er bra med IHERB, hva handler du der, og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare skyter inn: har du prøvd tagatose? Fikk det i posten for et par dager siden fra iherb, og det smaker akkruat som vanlig sukker! Kan visst bakes med og ser det ut til. (Ikke testet til det enda.) Smaker kjempegodt! Ikke kaldt som sukrin, ikke bittert som stevia lett kan bli. Strødde det på grøten i sted, og kunne godt ha trodd det var vanlig sukker. :)

Takk, Finkel! Må prøve, men de var selvfølgelig tomme nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, Finkel! Må prøve, men de var selvfølgelig tomme nå...

De er tomme hele tiden, virker det som! Jeg meldte meg på så jeg fikk mail når de fikk inn, og når jeg skulle bestille dagen etter jeg fikk beskjed, var de tomme igjen... Det har skjedd 2-3 ganger før jeg endelig rakk å bestille. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tagatose er grusomt!

Det er tidligere omtalt lengre bak i tråden, hvis du bruker søkefunksonen (helt øverst til venstre på siden, rett under der det står "Kvinneguiden".) Jeg ble direkte dårlig av det.

Anonymous poster hash: a6913...160

Hm... Fant innlegget nå. Jeg synes ikke det smaker isete i det hele tatt? Nå tok jeg og spiste det rent, og kjenner ingen ting. Ikke har jeg merket noen lakserende effekt, heller. Kan spise litt ekstra på grøten i kveld og se om det skjer noe muffens :ler:

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Fant innlegget nå. Jeg synes ikke det smaker isete i det hele tatt? Nå tok jeg og spiste det rent, og kjenner ingen ting. Ikke har jeg merket noen lakserende effekt, heller. Kan spise litt ekstra på grøten i kveld og se om det skjer noe muffens :ler:

Jeg spiste vel sikkert for mye av det, men jeg ble skikkelig uvel. Jeg syns også det var kvalmende Og jeg var så skuffet fordi jeg syns Tagatesse er kjempegodt, men akk så dyrt...

Anonymous poster hash: a6913...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kjenner detaljert til regelen om 200 kr grensen?

Dette gjelder ikke iHerb, men Vitacost.

Jeg har bestilt for $42 for en annen, fordi de gir $10 i rabatt for nye kunder. Jeg har merket meg at siste pakke derfra har deklarert alle varer med priser på utsiden, og på bestillingsbekreftelsen står det -$10 i "other discounts".

Nå er denne pakken veldig forsinket. Er det sannsynlig at denne bestillingen har blitt definert som å ikke gå under 200 kroners grensen? Noen som vet?



Anonymous poster hash: a6913...160
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg har bare positive erfaringer med dhl :)

Samme her! Alle har vært supertrivelige, selv om jeg ikke har tatt telefonen også. Og en gang jeg ikke visste at de kom, leverte de hos naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som kjenner detaljert til regelen om 200 kr grensen?

Dette gjelder ikke iHerb, men Vitacost.

Jeg har bestilt for $42 for en annen, fordi de gir $10 i rabatt for nye kunder. Jeg har merket meg at siste pakke derfra har deklarert alle varer med priser på utsiden, og på bestillingsbekreftelsen står det -$10 i "other discounts".

Nå er denne pakken veldig forsinket. Er det sannsynlig at denne bestillingen har blitt definert som å ikke gå under 200 kroners grensen? Noen som vet?

Anonymous poster hash: a6913...160

Hvis du får tollkrav på den så kontakter du bare Posten kundeservice som setter deg over til sin tollavdeling. Forklar saken der, og de ber deg sende kvitteringer. Når de mottar disse sletter de tollkravet. Forutsatt at den reelle prisen er under 200kr (uten frakt).

Det har skjedd meg mange ganger.

Anonymous poster hash: d3a2f...4dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får tollkrav på den så kontakter du bare Posten kundeservice som setter deg over til sin tollavdeling. Forklar saken der, og de ber deg sende kvitteringer. Når de mottar disse sletter de tollkravet. Forutsatt at den reelle prisen er under 200kr (uten frakt).

Det har skjedd meg mange ganger.

Anonymous poster hash: d3a2f...4dd

Ja, jeg tenkte nærmest på om fortolkningen er sånn at $10 i introduksjonsrabatt gjør at verdien på varene betraktes som upåvirket av den generelle rabatten, dvs. når varene er listet opp enkeltvis med pris, og prisen overstiger 200 kr, men blir redusert til under 200 kr bare pga denne rabatten, at vareverdien fortsatt regnes som over 200 kr.

Man kan jo undres hvorfor iHerbs vervings-reward, regnes som forhåndsbetalt beløp, og ikke reduserer vareverdien...

Anonymous poster hash: a6913...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo undres hvorfor iHerbs vervings-reward, regnes som forhåndsbetalt beløp, og ikke reduserer vareverdien... Anonymous poster hash: a6913...160

Det gir egentlig ganske god mening at rewards fra IHerb er likestilt med vanlige penger, og dermed fortsatt regnes som en del av verdien. Det er poeng en har opptjening etter at andre har handlet, og dermed ikke det samme som å få en rabattkode på 5%.

Anonymous poster hash: 6cb82...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg miso paste fra IHerb - Mye bedre enn det de selger på de lokale asiatiske - der alt er fra Kina. Her er det autentisk miso med bakteriekulturen som er brukt definert som en ingrediens. Og suppene blir supre hver gang.

Har bare forsøkt den røde misoen, men har hvit miso til salater og dressinger også.

Helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir egentlig ganske god mening at rewards fra IHerb er likestilt med vanlige penger, og dermed fortsatt regnes som en del av verdien. Det er poeng en har opptjening etter at andre har handlet, og dermed ikke det samme som å få en rabattkode på 5%.

Anonymous poster hash: 6cb82...e39

I motsetning til iHerb som gir prosenter hver gang en rekruttert kunde handler, gir Vitacost en engangsbelønning (eller "finnerlønn") på $10 for hver nye kunde du har rekruttert.

Så i følge den logikken du ser (som jeg ikke kan se), hvordan skal denne $10-belønningen betraktes, - som "forhåndsbetalt beløp" (som altså tillegges hva du betalte i rene penger for orderen), eller som en rabatt som reduserer verdien av varene i orderen?

Anonymous poster hash: a6913...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker iHerb! Handler hovedsakelig vegetariske og veganske produkter der, siden Norge henger veldig etter på dette området.. Og jeg gidder ikke gå på helsekosten for å betale fire ganger så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til iHerb som gir prosenter hver gang en rekruttert kunde handler, gir Vitacost en engangsbelønning (eller "finnerlønn") på $10 for hver nye kunde du har rekruttert.

Så i følge den logikken du ser (som jeg ikke kan se), hvordan skal denne $10-belønningen betraktes, - som "forhåndsbetalt beløp" (som altså tillegges hva du betalte i rene penger for orderen), eller som en rabatt som reduserer verdien av varene i orderen?

Anonymous poster hash: a6913...160

I tollerne sine øyne er det bare det du betaler for pakken som har noe å si. Selv om iherb mener rewards er en del av prisen og skriver den som det utenpå pakken, kan du fint sende inn kvittering til tollerne som viser hva du faktisk betalte og dermed få fjernet momskravet uten problemer. Selvsagt krever det litt innsats å ordne det, pluss at det tar lenger tid å få pakken, men utover det så skal du ikke måtte betale selv om verdien med "rewards" overstiger 200 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker iHerb! Handler hovedsakelig vegetariske og veganske produkter der, siden Norge henger veldig etter på dette området.. Og jeg gidder ikke gå på helsekosten for å betale fire ganger så mye :P

Kan du tipse meg om noen bra produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tollerne sine øyne er det bare det du betaler for pakken som har noe å si. Selv om iherb mener rewards er en del av prisen og skriver den som det utenpå pakken, kan du fint sende inn kvittering til tollerne som viser hva du faktisk betalte og dermed få fjernet momskravet uten problemer. Selvsagt krever det litt innsats å ordne det, pluss at det tar lenger tid å få pakken, men utover det så skal du ikke måtte betale selv om verdien med "rewards" overstiger 200 kr

Har du prøvd det selv (å kreve at rewards skal regnes som å redusere varenes pris) vis a vis Tollvesenet?

iHerb gir også refusjon for f.eks. ødelagte varer i form av rewards, og da er det jo i høyeste grad å betrakte som forhåndsbetalt / penger tilgode, og i det tilfellet blir det ikke riktig.

Hvis du mener at det er iHerbs egen fortolkning som gir norske kunder en uheldig tolldeklarsjon, burde man be dem å forandre det. iHerb har ingen interesse å deklarere vareverdi for høy, snarere tvert i mot. Det virker jo som at noen i iHerb en gang har satt seg godt inn i norske regler (eller dvs. skaffet opplysninger om dette) så da trodde jeg at det var en grunn til måten de håndterte dette på.

Anonymous poster hash: a6913...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til iHerb som gir prosenter hver gang en rekruttert kunde handler, gir Vitacost en engangsbelønning (eller "finnerlønn") på $10 for hver nye kunde du har rekruttert.

Så i følge den logikken du ser (som jeg ikke kan se), hvordan skal denne $10-belønningen betraktes, - som "forhåndsbetalt beløp" (som altså tillegges hva du betalte i rene penger for orderen), eller som en rabatt som reduserer verdien av varene i orderen?

Anonymous poster hash: a6913...160

I mine øyne burde også Vitacost sin ordning regnes som "forhåndsbetalt beløp". Man har da selv gjort en innsats for å få disse poengene / pengene, som er noe annet enn å få en rabattkode på 10% på e-post som må brukes innen et par dager. Hvordan en ikke kan se logikken i det stiller jeg meg ganske uforstående til.

Anonymous poster hash: 6cb82...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du tipse meg om noen bra produkter?

Ovega-3, vegansk Omega-3 fra alger

Soyaprotein som bløtlegges og stekes med valgfritt krydder for å få "kjøttdeig," til bruk i f.eks. taco og lasagne

Næringsgjær, næringsrikt og har en osteaktig smak, kan brukes i alt hvor man vil ha litt ostesmak.

Vegansk Thousand Island-dressing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne burde også Vitacost sin ordning regnes som "forhåndsbetalt beløp". Man har da selv gjort en innsats for å få disse poengene / pengene, som er noe annet enn å få en rabattkode på 10% på e-post som må brukes innen et par dager. Hvordan en ikke kan se logikken i det stiller jeg meg ganske uforstående til.

Anonymous poster hash: 6cb82...e39

Nei, jeg ser ingen klar logikk. Og ingen av disse rabattene, verken som den kjøper eller selger får, har en kort tidsbegrensning.

Anonymous poster hash: a6913...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle produktene fra Barbara's! Gode snacks både til barn og voksne som kommer i passe porsjonspakker, så man klarer å begrense seg. Elsker snackimals-kjeksene! De er: organic, no artificial flavors, additives or perservatives, no hydrogenerated oils, no trans fat, whole grain! Fantastisk gode!

Nestlè har en fat free kakao med bare 20 kalorier som er et greit substitutt om man passer kalorier og vil unne seg en kopp kakao på kvelden.

Kakao-smør (en gul stift som heter cocoa butter) fantastisk hvis man har tørr hud eller strekkmerker. Var brun og tørr på albuene som jeg hadde hatt i flere år og det forsvant etter bare et par ukers bruk av cocoa butter'et.

Kettle brand har noen godt potetgull med 0g transfett, ingen MSG, ingen tilsetningsstoffer, de er gluten free, bare naturlige ungredienser og ingen GMO oljer eller poteter.

Go raw har noen kjempegode "snacks" som er 100% rå og organisk. Jeg liker best chocolate super cookies som er laget av kokosnøtt, sesamfrø, dadler og kakao. En annen go raw favoritt er pizza flax snax som er laget av flax frø, solsikkefrø, sesamfrø, tomat, organiske krydderurter, keltisk havsalt og hvitløk. God ved siden av supper eller bare som de er.

Kjøper også macadamia nøtter fra now real food.

Kjøper yogi grønn te med et hint av lakris og blåbær.

Kjøper også noen ganger atkins produkter og choco-rite sjokolade med crisp, choco-rite produktene er sukkerfri. Veldig gode sjokolader!

Kjøper også lavkarbo proteinshake fra choco-rite og choco-lite. De er veldig gode og kan også brukes til baking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd det selv (å kreve at rewards skal regnes som å redusere varenes pris) vis a vis Tollvesenet?

iHerb gir også refusjon for f.eks. ødelagte varer i form av rewards, og da er det jo i høyeste grad å betrakte som forhåndsbetalt / penger tilgode, og i det tilfellet blir det ikke riktig.

Hvis du mener at det er iHerbs egen fortolkning som gir norske kunder en uheldig tolldeklarsjon, burde man be dem å forandre det. iHerb har ingen interesse å deklarere vareverdi for høy, snarere tvert i mot. Det virker jo som at noen i iHerb en gang har satt seg godt inn i norske regler (eller dvs. skaffet opplysninger om dette) så da trodde jeg at det var en grunn til måten de håndterte dette på.

Anonymous poster hash: a6913...160

Ja. Det er det beløpet du betaler der og da som har noe å si. Det er jo mange måter å tolke sånt på, så tror de opererer med den policyen for å gjøre det lettere å være konsekvent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...