Gå til innhold

Smiling at the elephant


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Lykke til i dag! :klemmer: Håper alt går bra! :jepp:

:klemmer:

Forhåpentligvis får jeg høre at jeg overlever en liten stund til før jeg skal opereres. :fnise: Det er vel det viktigste for meg at C tar flaska før jeg går under kniven. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag!

Eg måtte gjennom ein medisinsk undersøkelse når A var 4 månadar, då kunne eg ikkje amme på 24 timar. Mi A tok ikkje flaske, så det døgnet var ikkje moro :tristbla: Godt at C tar flaske, og litt frukt! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Lykke til i dag!

Eg måtte gjennom ein medisinsk undersøkelse når A var 4 månadar, då kunne eg ikkje amme på 24 timar. Mi A tok ikkje flaske, så det døgnet var ikkje moro :tristbla: Godt at C tar flaske, og litt frukt! :tommelopp:

tusen takk!

Dette er mer for å sjekke vekt, høyde, hjerterytme.. Sånne ting. :fnise: C tar flasken og holder den selv, men det er en biteleke for hennes del. :skratte: Litt frukt er blitt til poteter og gulrøtter også! :D

---

Da har jeg fått time for operasjon og det viser seg at jeg også kan amme etter operasjonen. Det hjelper en del, da slipper vi å stresse for mye, men C er flink med mat. :jepp: Må bare lære henne at flaske er matkilde og ikke bare en liten biteleke. :fnise:

Må også fortelle at C sjarmerte sykepleiere og anestesilegen som fortalte meg om hva jeg skulle gjennom. Legen hadde visstnok ei lita frøken på to år og sa at de vokste så fort. C smilte pent og var veldig midtpunkt for dagen, det gjorde det så mye lettere for oss og det fikk meg til å slappe av. At vi har ei så flott jente har jeg visst, men et lite sjarmtroll, det er bare morsomt. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

C gjorde noe litt spesielt nå. Jeg finner henne på senga vår, liggende nesten på magen. Ser ut som hun har forstått konseptet med å snu fra rygg til mage.. Eneste er at armen er litt i veien. :sjenert:

Hun har forstått det! Hun rullet fra rygg til mage fullstendig nå! :jepp: Hun ligger nå med fingeren i munnen og prater. I samme slengen dytter hun opp stumpen og åler både forover og bakover (selv om det ikke er store lengden hun åler). :fnise::rodmer:

Endret av Delphina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke C! :strix:

M ruller foreløpig berre frå mage til rygg, pluss litt åling og kravling når han ligg på magen. Og når han ligg på rygg så klarer han å vri seg og makke slik at han plutseleg litt på skrå, han vrir seg som ein klokkeviser (viss du skjønner :fnise: )

Blir stolte av desse fine ungane våre :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Flinke C! :strix:

M ruller foreløpig berre frå mage til rygg, pluss litt åling og kravling når han ligg på magen. Og når han ligg på rygg så klarer han å vri seg og makke slik at han plutseleg litt på skrå, han vrir seg som ein klokkeviser (viss du skjønner :fnise: )

Blir stolte av desse fine ungane våre :rodmer:

:fnise: Den klokkevisergreia forstår jeg. Hu her gjør det også.

C har gjort mye annet enn å rulle, hun prioriterte litt annerledes enn det bøkene tilsier (om man følger bøkene). :fnise: Allerede 3 måneder gammel var det tottiser som var det artige. :jepp: Har sett på henne at hun ville rulle over på magen men fikk det ikke helt til med en gang. Hu rullet over på siden hele tiden, men nå greide hun å rulle ordentlig over.

Vet ikke om jeg har fortalt det, men hun har grep om tåteflaska si. Den skal jeg si deg er morsom, jeg slipper den og hun holder fast og leder mot munnen. Hun plukker den også opp, men hun greier ikke helt ordentlig å få tak i den da. Bare synd hun tygger på sutten istedetfor å sutte på den for å få mat. :fnise:

Lurer på om jeg skal skrive alle tingene C gjør.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du operere? Fint at du kan amme da :) Så slipper dere stresse med flasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Flinke C! :danse: Skriver mer senere. God natt :klemmer:

:strix:

Når skal du operere? Fint at du kan amme da :) Så slipper dere stresse med flasken.

Om 13 dager. Var visst en hastesak. :sjenert:

---

I går var vi på et av de større sykehusene (de har et sykehus som har bygninger på tre steder - ene er naboen vår, de to andre sør og nord herfra). Uansett, vi var der og vi skulle på et inntak. C var med oss og pappa var verdens beste til å underholde. Første del var spørsmål og sjekk av magen, dvs jeg måtte puste slik at legen sjekket galleblæra. Deretter ble vi sendt til et annet sted (anestesidelen - bare spørsmål og infogiving). Mens vi ventet der kom en sykepleier ut bare for å hilse på C som lå godt i vognen sin. :sjenert: Vi ventet litt der før en sekretær kom og hentet oss, vi skulle få en del andre spørsmål som gikk på meg. Uansett, vi fikk spørsmål om hvor lenge jeg hadde bodd i landet og sånne formelle ting. :sjenert: C var oppe på pappas arm da, og sekretæren ble sjarmert av C. Vi fikk beskjed at 2 uker før operasjonen ville vi bli ringt, så, 2 dager før operasjonen ville vi få tidspunktet. Okey, so far so good.

Deretter gikk vi tilbake til anestesidelen, og ble hentet av samme sykepleieren som kom og hilste på C. :sjenert: Hun spurte meg litt om helse og slik, det gikk veldig bra. Var avslappet og spøkte litt. Jeg er ved god helse, tror jeg. :fnise: Blodtrykket mitt var på 128/79. :fnise: Ikke særlig forandring fra da jeg var gravid. Etter at sykepleieren var ferdig kom anestesilegen inn, hilste på C som smilte stort til snille legen, og forklarte meg hva de skulle gjøre under operasjonen. Da han skulle sjekke lungene og hjertet mitt, måtte han innrømme at C distraherte han (da han selv hadde ei jente på 2 år. :rodmer:). C var hele den timen på armen til pappa. Da vi var ferdige med timen, sa legen at C faktisk hadde sovnet, med hodet på skulderen til forloveden. :fnise:

Vi gikk så over til opname (for å få time). Der fikk jeg et brev med dato og tid.. Eh, vi skulle bli ringt vi. :sjenert: Forloveden spør og får da som forklaring at det var en hastesak. Jaha? Jeg har ikke hatt gallesteinsanfall (tror jeg), så... Hvorfor jeg blir satt på hastelista er litt morsomt. :fnise: Jeg spurte uansett forloveden om jeg skulle ta over, holde C litt. Han svarte da: "This is the first time I've managed to get her to sleep on me, let me enjoy the moment. I'm proud"... :rodmer:

Dog i natt hadde jeg mye vondt og hadde problemer med å sovne. Hjelper fint lite at forloveden kommer inn og vekker meg når jeg halvsover, og at alarmen hans vekker meg. Var helt forjævlig, men det gikk plutselig over. Kan godt hende jeg var veldig sulten (sånn type magen kniper seg) eller at jeg hadde et anfall. Gikk utover forloveden. :sjenert:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye dere fikk gjort i går da. Kjenner til å bli sendt hit og dit :fnise:

Men det er bra at du får time snart, sånn at alt blir i orden :)

Ikke dårlig at C sovnet på forloveden :) Det er det beste jeg vet. Når S sover på meg :rodmer: Skjer ikke så ofte, men det er herlig.

Så slitsomt å bli vekt!! Jeg pleier alltid å våkne av alarmen til forloveden, og det er såå irriterende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at han fikk henne til å sove på armen :rodmer:

Greit å få operasjonen unnagjort fort da så slipper du å plages noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Kan tenke meg forloveden var stolt ja! Så søtt :)

Håper det ikke er veldig alvorlig selv om det har blitt en hastesak! Men bra at du får operert så snart, greit å få det gjort :):klemmer:

Kjekt å lese om utviklingen til C! Flinke lille jenta! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så mye dere fikk gjort i går da. Kjenner til å bli sendt hit og dit : fnise:

Men det er bra at du får time snart, sånn at alt blir i orden :)

Ikke dårlig at C sovnet på forloveden :) Det er det beste jeg vet. Når S sover på meg :rodmer : Skjer ikke så ofte, men det er herlig.

Så slitsomt å bli vekt!! Jeg pleier alltid å våkne av alarmen til forloveden, og det er såå irriterende..

:fnise: Var litt artig da, tok ikke lange tiden og jeg var jo strålende fornøyd over dagen.

Det er godt å vite når jeg skal opereres, da kan jeg forberede ting til da. :jepp:

Jeg elsker at C sovner på meg, og jenta mi så så stor ut på pappas arm, selv om hun bare er ca. 65 cm. Det skjer en del her, for C har litt problemer med å finne roen. Jeg gjør det jeg kan, men det er litt verre nå, for jeg legger henne på ryggen med laken over bena, og når jeg kommer opp er lakenet av og C ligger på magen. :fnise:

Det er slitsomt, og jeg hadde det ganske vondt i går, så.. Ja, da forstår du at man kan bli litt gretten.

Så koselig at han fikk henne til å sove på armen :rodmer :

Greit å få operasjonen unnagjort fort da så slipper du å plages noe mer :)

Det er utrolig koselig. :rodmer: Stolt som en hane med frøkna på armen. :fnise: Synes det er noe med pappaer til jenter, de er så myke rundt døtrene sine (om du forstår).

Det er greit, og jeg grugleder meg. Magen pumpes opp med CO2.. Er det ikke nok med at jeg er oppblåst nå? :fnise:

:rodmer : Kan tenke meg forloveden var stolt ja! Så søtt :)

Håper det ikke er veldig alvorlig selv om det har blitt en hastesak! Men bra at du får operert så snart, greit å få det gjort :) :klemmer :

Kjekt å lese om utviklingen til C! Flinke lille jenta! :kgbaby:

Det er utrolig søtt.

Det er ikke alvorlig, men når jeg tenker meg om kan det godt ha vært grunnet vekta går nedover. Jeg ammer og det vet de, men kan hende de ser på det som en grunn til at det er hastesak. :klemmer:

Stolt mamma her, for det tok tid for C å virkelig forstå hvordan hun ruller over på magen. Hun har rullet fra side til side over en måned, men.. Ikke på magen. :fnise: Ble veldig rørt jeg.

---

5 måneder! :grine:

Store lille jenta mi. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Hurra for C som er 5 måneder :strix:

Ha en fin lørdagskveld :klemmer:

:strix: Takk, og håper dere hadde en fin lørdagskveld dere også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...