Teita Skrevet 5. mars 2012 #301 Del Skrevet 5. mars 2012 Herlighet! 5 måneder Gikk akkurat opp for meg at S da blir fem måneder veldig, veldig snart. For det er jo bare 12 dager mellom C og S. Tiden flyr fra meg! Snart er de seks og skal begynne på skolen. Okei, kanskje litt fort da Men uansett. Et halvt år siden vi gikk høygravide.. Gratulerer så mye til C som er fem hele måneder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. mars 2012 #302 Del Skrevet 5. mars 2012 Herlighet! 5 måneder Gikk akkurat opp for meg at S da blir fem måneder veldig, veldig snart. For det er jo bare 12 dager mellom C og S. Tiden flyr fra meg! Snart er de seks og skal begynne på skolen. Okei, kanskje litt fort da Men uansett. Et halvt år siden vi gikk høygravide.. Gratulerer så mye til C som er fem hele måneder Ja, hele 5 måneder. Er liksom ikke så lenge til hun er et halvt år, og plutselig er hun 1 år. 'bare 10 dager til S blir 5 måneder. Tenk på det, vi har noen skjønne jenter. Det er rart å tenke på at det er "så lenge" siden vi gikk gravide. Elsker kroppen min nå, med unntak av vondten på høyresiden, men.. Ja, jeg husker liksom ikke stort av svangerskapet og om jeg er så heldig og blir 2-barnsmor, kommer det til å være annerledes. Takk! :bukker: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 5. mars 2012 #303 Del Skrevet 5. mars 2012 Heeeeeia!!! Nuh skal damene på kg prioriteres og du er først ut:) Så BRA at helsevesnet fungerer og fikser deg uten at du må vente i evigheten. Blir godt for dere alle<3 Koselig og litt spesielt med fedre og døtre ja:) Er pappajente selv jeg:) Morsomt å lese om snuppa! Flink hun er!! Og grattis med fem mnd! Tiden flyr virkelig når man har fått barn. Og det er helt sant, plutselig skal de begynne på skolen.. Jeg kan ikke forstå at min S er skolegutt til høsten! Syns nettopp han var baby slik som A er nå Ønsker deg ei fin uke med minst mulig vondter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. mars 2012 #304 Del Skrevet 6. mars 2012 Heeeeeia!!! Nuh skal damene på kg prioriteres og du er først ut:) Så BRA at helsevesnet fungerer og fikser deg uten at du må vente i evigheten. Blir godt for dere alle<3 Koselig og litt spesielt med fedre og døtre ja:) Er pappajente selv jeg:) Morsomt å lese om snuppa! Flink hun er!! Og grattis med fem mnd! Tiden flyr virkelig når man har fått barn. Og det er helt sant, plutselig skal de begynne på skolen.. Jeg kan ikke forstå at min S er skolegutt til høsten! Syns nettopp han var baby slik som A er nå Ønsker deg ei fin uke med minst mulig vondter! Så koselig at jeg er først ut. Det fungerer så godt her at jeg ikke kan klage. Jeg er veldig den typen som går inn med åpent sinn, har bare positive opplevelser med helsevesenet (vel, som pasient, som kollega har jeg fått sett litt andre sider). Jeg er skikkelig pappajente jeg også, men etter at C ble født har jeg på en måte kunne kommunisere med mamma også. Tusen hjertelig takk! Ja, hun er skikkelig flink. Flere ganger i går var det over på magen, så det var nå ikke tilfeldigheter. Hun har bare ikke helt funnet ut hvordan man kommer seg tilbake. Tenk det du, S snart skolegutt! Takk, håper du får en flott uke. Vondtene kommer og går, og er noe jeg må holde ut med i 9 dager til. --- Da har C og jeg vært ute og handlet. Var så fint vær og jeg har sittet mye inne i det siste. Ble en del frukt og grønt, slik at Delphina kan kose seg med frukter når hun er litt småsulten. Vondtene kommer og går, men det er ikke særlig vondt, mer ubehag. Har en del problemer med å puste ordentlig når det står på som verst og noen småproblemer med å sovne, men that's it. Kusina til forloveden spurte meg om jeg hadde vondt i ryggen, var sliten og.. Ja, jeg var alt det hun spurte meg om. Hun sa det var bra at det bare er en kort tid igjen til operasjonen, for hun gikk i 3 år med gallestein og hadde mange anfall. Ser bort i lekegrinda til C og C ligger der og er helt i hundre. Lille jenta mi er ikke så liten lengre. Kjenner jeg blir sentimental for de minste ting jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 6. mars 2012 #305 Del Skrevet 6. mars 2012 Veldig bra at du snart skal operere! Herlige lille, store C (oh, ps, hehe, har fått dagbok ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 7. mars 2012 #306 Del Skrevet 7. mars 2012 Veldig bra at du snart skal operere! Herlige lille, store C (oh, ps, hehe, har fått dagbok ) blir deilig, slipper unna mer plager med galleblæra. Hun er herlig ja! (og jeg besøkte deg, som du så. )... --- Mye trist som kommer nå. Forloveden har fått høre at bestemoren hans har utvidet hovedpulsåre og en svart flekk på ene lungen, i tillegg har han en grandonkel med kreft i tarmsystemet (heldigvis lokalisert på et sted, ingen metastase).. Han har jo i tillegg en tante som er kreftsyk. Så, nå skal Delphina være stor støtte til raringen sin. Må innrømme jeg ble lei meg da jeg hørte om bestemoren hans, for jeg kjenner jo henne også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 8. mars 2012 #307 Del Skrevet 8. mars 2012 7 dager til operasjon... Snakket med forloveden og han forklarte hva kusina hans hadde gått gjennom, at hun lå i senga mesteparten av tiden. Jeg svarte da at jeg tror jeg kommer til å bli gal av kjedsomhet om det er tilfellet for meg også. Er mye sliten og har mye vondt grunnet gallesteinene, så.. Blir deilig å få den ut. C ruller ekstremt mye fra rygg til mage.. Når det først løsnet, løsnet det ordentlig og det er ikke lite hun ruller... Hu sovner 21-22.30 og står opp kl. 06.30-08.00 for et måltid før hun blunder til 9-10. Så småblunder hun i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 8. mars 2012 #308 Del Skrevet 8. mars 2012 Delphina! Da har jeg oppdatert meg i dagboka di! Lille store C er så flink Frøkna mi har ikke begynt å tenke på å rulle tror jeg. Men det kommer nok det også, som alt annet Håper operasjonen går bra, og at du blir frisk som en fisk etterpå Trist å høre om slektningene til samboeren din. Desverre er livet kjipt til tider Jeg lover å stikke innom oftere igjen her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 9. mars 2012 #309 Del Skrevet 9. mars 2012 Hallais Delphina Har du/er du syk og skal opereres? Huff, ikke noe gøy. Håper det er bra med dere ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 9. mars 2012 #310 Del Skrevet 9. mars 2012 Det er utrolig koselig. Stolt som en hane med frøkna på armen. Synes det er noe med pappaer til jenter, de er så myke rundt døtrene sine (om du forstår). Det er greit, og jeg grugleder meg. Magen pumpes opp med CO2.. Er det ikke nok med at jeg er oppblåst nå? Er utrolig det der. Uansett hvor tøff menn er så blir de helt bløt med en gang de får en datter. Har sett beinharde menn bli ultrabløt når de får en datter 5 mnd! Tiden går så fort! Nesten litt for fort syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. mars 2012 #311 Del Skrevet 9. mars 2012 Hele fem måneder ja! Husker jeg syntes du var så langt foran meg i svangerskapet, men det jevnes mer og mer ut. O er jo fire måneder om en uke, så er bare litt over en måned forskjell. Skjønner du ser fram til å få den ut. Er ikke noe særlig å ha vondt. Men hvilke konsekvenser vil dette ha for framtidig kosthold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 10. mars 2012 #312 Del Skrevet 10. mars 2012 Ja sant tiden går fort? Tiden flyyyr!! Håper operasjonen tar knerten på sakene. C fortjener å ha en frisk mamma! Ha en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 10. mars 2012 #313 Del Skrevet 10. mars 2012 :goodbye : Delphina! Da har jeg oppdatert meg i dagboka di! Lille store C er så flink Frøkna mi har ikke begynt å tenke på å rulle tror jeg. Men det kommer nok det også, som alt annet Håper operasjonen går bra, og at du blir frisk som en fisk etterpå Trist å høre om slektningene til samboeren din. Desverre er livet kjipt til tider :sjenert : Jeg lover å stikke innom oftere igjen her :fnise : :klemmer : Så koselig, og ja, hun er flink. Ruller frøkna di fra side til side? C gjorde det mye før det løste seg og hun fant ut hvordan hun kunne rulle fra rygg til mage. Dog, når frøkna di først knekker koden, så må du være mer obs. Livet er kjipt.. Bestemoren til forloveden fokuserte på min operasjon da vi var der i går.. Vi skal begge under kniven, jeg for en rutineoperasjon og hun for en større en. Jeg kom på besøk fordi jeg ville si hei og la henne se oldebarnet. Den ene operasjonen, til grandonkelen til forloveden, gikk kjempebra. Er godt å høre. Det er bare koselig når du kommer innom. Hallais Delphina Har du/er du syk og skal opereres? Huff, ikke noe gøy. Håper det er bra med dere ellers? Hellu! Jeg er så frisk som en kan være, det er bare galleblæra som ikke fungerer helt. Liker ikke si at jeg er syk, for det er bare galleblæra liksom. Skal opereres om 5 dager. Vi har det kjempebra. Er utrolig det der. Uansett hvor tøff menn er så blir de helt bløt med en gang de får en datter. Har sett beinharde menn bli ultrabløt når de får en datter :fnise : 5 mnd! Tiden går så fort! Nesten litt for fort syns jeg :sjenert : Det er noe med døtre, de gjør de tøffeste menn til tøfler. Nå var ikke forloveden verdens tøffeste, men han ble betraktelig mykere etter at C ble født. Tiden går for fort. Savner bittelille nyfødte C. Hele fem måneder ja! Husker jeg syntes du var så langt foran meg i svangerskapet, men det jevnes mer og mer ut. O er jo fire måneder om en uke, så er bare litt over en måned forskjell. Skjønner du ser fram til å få den ut. Er ikke noe særlig å ha vondt. Men hvilke konsekvenser vil dette ha for framtidig kosthold? C er vel omtrent 6 uker eldre enn O om jeg ikke tar feil. Dog, når de er på utsiden virker den lille forskjellen betydelig mindre. Det kan være en del problemer med enkelte matvarer, men jeg må bare prøve meg frem. Ikke alle har de problemene. Man kan få diare. Det er noen som sliter veldig etter operasjon, mens andre ikke gjør det. Så, vi får se. Ja sant tiden går fort? Tiden flyyyr!! :fnise : Håper operasjonen tar knerten på sakene. C fortjener å ha en frisk mamma! Ha en flott helg! Tiden flyyyr så alt for fort! Operasjonen tar mest trolig vekk de verste smertene. C fortjener en frisk mamma ja, så blir deilig å få den ut og være 100% der for C (for nå har jeg ikke alltid energi til å ta meg så godt av C som jeg skulle ønske). --- Tror vi må kjøpe beskytter i sprinkelsenga til C.. Siden hun har lært seg å snu, må vi være mer forsiktig. Jeg føler meg virkelig som en dårlig mor, for jeg måtte ned kjapt for å skru av ovnen (vasking av flasker) og så begynner hun å gråte.. Beinet hennes satt fast mellom to av sprinklene.. Skal sies hun var mer redd enn hun hadde vondt, for med en gang benet var fri, var det opp i mammas armer og lillefrøkna ble hyper. Nå veier jeg hele 20 kg mindre enn det jeg gjorde på slutten av svangerskapet...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. mars 2012 #314 Del Skrevet 10. mars 2012 Huff da..det var sikkert litt skummelt ja, men du er da ikke en dårlig mamma fordeom 20 kg er mye. Vet ikke om du føler det er for mye da, men. Selv har jeg gått ned 22,5 kg, men har jo enda 2,5 kg igjen til startvekt. God helg til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 10. mars 2012 #315 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Huff da..det var sikkert litt skummelt ja, men du er da ikke en dårlig mamma fordeom 20 kg er mye. Vet ikke om du føler det er for mye da, men. Selv har jeg gått ned 22,5 kg, men har jo enda 2,5 kg igjen til startvekt. God helg til deg Man får en skyldfølelse når det oppstår, men heldigvis var hu blid og koste seg hos mamma og pappa. Stakkars var redd.. Jeg gikk opp 12kg, så jeg er jo 8 i minus.. Jeg synes det blir litt mye, for jeg prøver å spise nok, men jeg orker det ikke alltid. De dagene jeg har "anfall" er jeg for utslitt til å gjøre noen ting og da spiser jeg også mindre. Det er de dagene jeg mister mest vekt.. I tillegg, de dagene vekta viser noen hundre gram mer enn dagen før, våkner jeg med rimelig sterke smerter... Jeg klager ikke over vekttapet, men måten jeg mister vekt. Veier 81kg.. Er enda litt tung desverre.. Du har vært utrolig flink! God helg til dere også! Endret 10. mars 2012 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. mars 2012 #316 Del Skrevet 10. mars 2012 Det høres veldig vondt ut det der..du er flink som klarer å være mamma samtidig Flink og flink..Det går veldig Veldig sagte nedoveg for tiden men går i det minste ikke oppover, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 10. mars 2012 #317 Del Skrevet 10. mars 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 11. mars 2012 #318 Del Skrevet 11. mars 2012 Kan tenke meg det var en skremmende opplevelse for både mor og barn! Men det gikk jo heldigvis veldig bra! Forstår at du ikke synes måten du har gått ned på er særlig bra, snart er det operasjon :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 11. mars 2012 #319 Del Skrevet 11. mars 2012 Det høres veldig vondt ut det der..du er flink som klarer å være mamma samtidig Flink og flink..Det går veldig Veldig sagte nedoveg for tiden men går i det minste ikke oppover, da. Er jo vondt, men man greier å være mor for lille luringen sin uansett. Hun gir meg styrken. Hadde jeg ikke vært mamma, hadde jeg vel bare ligget under dyna og sutret. Det er gjerne også om man bruker smør i maten, og svigermor er nå veldig flink til det, så hver gang jeg har vært der, sitter jeg igjen med sterke smerter.. Synes du er flink jeg, selv om det går tregt nedover. Kan tenke meg det var en skremmende opplevelse for både mor og barn! Men det gikk jo heldigvis veldig bra! Forstår at du ikke synes måten du har gått ned på er særlig bra, snart er det operasjon :D Var skremmende for mamma og pappa. Forloveden var der inne og prøvde å få løs beinet hennes, mens jeg ville bare holde og trøste henne. Nei, akkurat den måten er ikke så grei, det er slitsomt i lengden og når man er sliten, så blir man ekstra gretten. Uansett, en operasjon er rundt hjørnet og... Det blir rart.. Kommer vel til å være litt nervøs samme dagen.. --- <<< Hekta på denne! tittelen betyr "Jeg tar deg med". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 11. mars 2012 #320 Del Skrevet 11. mars 2012 Huff, ekkel opplevelse Syns du har en god innstilling til smertene! Hadde sikkert bare gått rundt og klaget og syntes synd på meg selv Man får jo ganske andre prioriteringer når man blir mamma da. Det må man jo bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå