AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #101 Del Skrevet 25. november 2011 SV/AP deler oppfatningene til de som ga oss holocaust/gulag. xD 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest outlandish Skrevet 25. november 2011 #102 Del Skrevet 25. november 2011 SV/AP deler oppfatningene til de som ga oss holocaust/gulag. xD Så derfor er Breivik en koseklump du må forsvare på nett? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 25. november 2011 #103 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg syns det er rimelig merkelig å konsekvent løsrive Breiviks syn fra handlingene hans jeg da. Siden hans handlinger er en direkte konsekvens av han syn på verden og sine medmennesker. Du kan heller si du har sammenfallende oppfatninger, og samtidig innrømme at de har resultert i ren faenskap, enn å hele tiden drive å ta handlingen til Breivik ut av sin sammenheng, så du kan stille deg inn i rekkene av hans meningfeller med god samvittighet. At du, med flere, ikke greier å ta til deg/dere det røde flagget Breiviks handlinger er, er intet mindre en dystert. Hans syn er sammenfallende med hans handlinger. Han har en merkelig oppfatning av hvordan man skal fremme sitt syn. Det røde flagget burde vekke flere. Ikke minst alle som prøver å legge debatten flat ved å stemple hans meningsfeller som mulige terrorister. Jeg er kritisk til innvandringspolitikken her i landet, fordi jeg ser hvor jævlig dårlig det går her og i andre land med stor innvandring fra muslimske land. Det betyr ikke dermed at jeg sympatiserer med ABB's håndtering av egne ideer. De var hans. Ikke mine. La meg spørre deg direkte: Hva kan gjøres for at vi her i landet ikke skal få de tilstandene de har i Malmö (Rosengården heter vel området?), Paris, London... ER det noen grunn til å anta at ting vil fungere bedre her? Ser det sånn ut per i dag? Nå ser du at det ikke er innvandrere på individbasis jeg snakker om, men de uheldige bivirkningene av politikken som altså føres. Og på individbasis: hva kan gjøres for å unngå at jentene våre skal gå i konstant fare for å måtte oppleve en overfallsvoldtekt på vei hjem fra trening, restaurant, kino...? Hvordan håndterer man at menn med et tydelig behandlingsbehov går løst i gatene og er en reell trussel mot kvinner? Ta med i beregningen her at psykiatrien bygges ned år for år, istedet for opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #104 Del Skrevet 25. november 2011 Du skal få en oppgave av meg: Finn en link fra en norsk avis hvor det meldes om at en kvinne har vært utsatt for overfallsvoldtekt utført av en annen kvinne. Lykke til. Ikke glem at kvinner også utøver seksualforbytelser og er sexistiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 25. november 2011 #105 Del Skrevet 25. november 2011 Så derfor er Breivik en koseklump du må forsvare på nett? Er det noen her som forsvarer handlingene hans? Hvem i såfall. Jeg har ikke sett noen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #106 Del Skrevet 25. november 2011 Så derfor er Breivik en koseklump du må forsvare på nett? Jeg forsvarer ikke drap nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. november 2011 #107 Del Skrevet 25. november 2011 SV/AP deler oppfatningene til de som ga oss holocaust/gulag. xD Mener du at SV/AP står for at alle som kan være politiske rivaler skal fengsles eller henrettes? Den eneste i moderne Norsk politikk har stått for dette offentlig er vel ABB. Hvis du leser deg litt opp på Gulag og Hitlerregimet, så ser du at de har ett menneskesyn og syn på rivaler som er annerledes enn den humanismen som alle norske partier står for, inkludert sv og Ap, og Frp for den saks skyld. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest outlandish Skrevet 25. november 2011 #108 Del Skrevet 25. november 2011 Hans syn er sammenfallende med hans handlinger. Han har en merkelig oppfatning av hvordan man skal fremme sitt syn. Det røde flagget burde vekke flere. Ikke minst alle som prøver å legge debatten flat ved å stemple hans meningsfeller som mulige terrorister. Jeg er kritisk til innvandringspolitikken her i landet, fordi jeg ser hvor jævlig dårlig det går her og i andre land med stor innvandring fra muslimske land. Det betyr ikke dermed at jeg sympatiserer med ABB's håndtering av egne ideer. De var hans. Ikke mine. La meg spørre deg direkte: Hva kan gjøres for at vi her i landet ikke skal få de tilstandene de har i Malmö (Rosengården heter vel området?), Paris, London... ER det noen grunn til å anta at ting vil fungere bedre her? Ser det sånn ut per i dag? Nå ser du at det ikke er innvandrere på individbasis jeg snakker om, men de uheldige bivirkningene av politikken som altså føres. Og på individbasis: hva kan gjøres for å unngå at jentene våre skal gå i konstant fare for å måtte oppleve en overfallsvoldtekt på vei hjem fra trening, restaurant, kino...? Hvordan håndterer man at menn med et tydelig behandlingsbehov går løst i gatene og er en reell trussel mot kvinner? Ta med i beregningen her at psykiatrien bygges ned år for år, istedet for opp. Nå syns jeg vi får en mer konstruktiv dikusjon, og det du soer her er jeg enig med deg om. Jeg har skrevet mange innlegg i en lang tråd vedrørende skolesituasjonen i Oslo. Jeg føler ikke for å spore av denne tråden med å gjenta det her. Men må si, jeg kan ikke skjønne det er innvandringens feil at psykiatrien bygges ned... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. november 2011 #109 Del Skrevet 25. november 2011 Så derfor er Breivik en koseklump du må forsvare på nett? Men han var jo ikke medlem i SV/Ap! Han satt iallfall ikke i sentraltyret. Heller ikke i programkomiten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest outlandish Skrevet 25. november 2011 #110 Del Skrevet 25. november 2011 Er det noen her som forsvarer handlingene hans? Hvem i såfall. Jeg har ikke sett noen. Jeg sikter til alle de som sitter på nett og innbitt hevder at Breiviks argumenter ikke bare er ok, men bra og viktige..Og som uttrykker en forståelse for hvorfor Breivik "gikk til det skritt han gjorde, når ingen ville høre på ham".Og som serverer mer av hans copy-paste evangelie om kulturmarxisme og annen svada. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #111 Del Skrevet 25. november 2011 Hat? Ja Kanskje du skal gå og ta pilla di, nå? Speil speil på veggen der! Kanskje du skal si hvorfor du er uenig med det får emoanfall for isteden for å mishandle meningsmotstandere samtidig som du og stigmatiserer mennesker med psykiske lidelser? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest outlandish Skrevet 25. november 2011 #112 Del Skrevet 25. november 2011 Men han var jo ikke medlem i SV/Ap! Han satt iallfall ikke i sentraltyret. Heller ikke i programkomiten. Her foretok du en feiltolkning av meg, tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest outlandish Skrevet 25. november 2011 #113 Del Skrevet 25. november 2011 Ja Speil speil på veggen der! Kanskje du skal si hvorfor du er uenig med det får emoanfall for isteden for å mishandle meningsmotstandere samtidig som du og stigmatiserer mennesker med psykiske lidelser? Oj, emoanfall. Ja, DET får jeg. (Faktisk.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. november 2011 #114 Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Her foretok du en feiltolkning av meg, tror jeg.. Nei, jeg tolket hun du siterte. Dette: "#101 Skrevet i dag, 14:23 SV/AP deler oppfatningene til de som ga oss holocaust/gulag. xD " Endret 25. november 2011 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #115 Del Skrevet 25. november 2011 Hva mener du egentlig det er jeg skal våkne opp til? Hvor viktig det var å utrydde barn og ungdommer og sprenge kunstgjødsel til helvete midt i hjerte av Oslo, sånn at man i framtiden kan innføre et rent, kynisk segregert, europeisk emperialistisk samfunn? For n`te gang; dette handler ikke om hva Breivik gjorde, det er vi vel stort sett alle enige om. Det handler om oppfatninger og årsakene som lå bak det hele. Du lever i en stat som påstår at man har full ytringsfrihet. Men tro det eller ei; ingen i media vil trykke en kronikk hvor det for eksempel tas opp store problemer knyttet til innvandring. Er det ytringsfrihet? Du lever i en stat som dreper uskyldige barn, mødre og eldre. Dine skattepenger betaler for dette. Årsaken til krig blir lagt frem som at vi skal spre "det glade demokrati". Gjennom årenes løp har det vist seg at krig har et formål; å gjøre vesten og vestlige interesser rikere. Kaller du dette nestekjærlighet? Omsorg for våre medmennesker i nasjoner som velger andre leveregler enn oss? Hvor står vi til å bestemme hva som er rett og galt for dem? HVORFOR er det ikke folkeavstemninger om slike avgjørelser? Du lever i en stat som har ført massiv innvandring fra ikke-vestlige land. I Oslo, og deler av andre store byer, vil ikke lengre nordmenn bosette seg i visse bydeler. Det er helt greit med innvandring, vi vil bare ikke se det, synes å være gjennomgangstemaet. Ungdommer som skal velge ungdomsskole vegrer seg mot å havne på skoler som har stor andel fremmedsspråklige medelever. Hvorfor? De frykter at kravene til lærerne blir så store at de selv ikke får den undervisningen de trenger, og dermed blir dårligere utrystet for veien videre. Hvorfor spør man ikke det norske folk hva de vil ang innvandring når det har slike enorme følger? Kvinner tør ikke lengre løpe ute, spise ute eller gå alene på sene kvelder i visse områder, hvor ble det av bevegelsesfriheten? Vi presses på DLD, overvåking på offentlige områder, og stadig nye forskrifter som skal holde bikkjene i bånd.. Du har blitt så kjær i hva som er politisk korrekt at du ikke evner å se hva følgene for dette er. Tror du alt som er kjært for norsk kultur og historie kommer til å stå sterkt om 60 år i et multikulturalistisk samfunn? Ja, du finner veldig mye bra mellom to permer. Tror du på VG og dagbladet som informasjonskilder har du en lang vei å gå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 25. november 2011 #116 Del Skrevet 25. november 2011 Men må si, jeg kan ikke skjønne det er innvandringens feil at psykiatrien bygges ned... Så lenge psykiatrien bygges ned og ikke opp, bør man kanskje ikke innføre flere pleietrengende enn de som allerede står i kø? Det er en sammenheng. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest outlandish Skrevet 25. november 2011 #117 Del Skrevet 25. november 2011 Kjære AB, hvis du tar deg bryet med å lese feks dette her som jeg skrev før i tråden, så er det hverfall ganske tydelig her , hva jeg mener.Uten emo-anfall ( For en herlig betegnelse! Den må jeg huske på ) : Ta en liten kikk rundt på noske nettforaer og i kommentarfelt rundt omkrig, så vli man forstå hvam man har med å gjøre. De sier ikke det de egentlig mener til deg, men de skriver det anonymt på nett. Da VET MAN hvaslags samfunn man har med å gjøre. Å påstå at det ikke er lov å ytre ting er rent sprøyt. Alle har lov å ytre seg. Problemet er at ikke alle er villige til å innse at det de står og hevder er SKADELIGE HOLDNINGER, og det er grunn for at folk reagerer negativt på dem: HOLDNINGENE. Når folk har stygge holdninger, og blir så sure av å bli konfrontert med dem at de sier de forstår at noen spregnte et hus og massakrerte siden andre sa til dem de har destruktive ideer, da er det ikke et problem at de må få ytre seg. Problemet er at de ikke forstår at det ikke er noe grunn til å ønske seg et samfunn der andre adopterer slike stygge, destruktive framgangsmåter og tankesett. Det er ingen grunn til heie på ytringer som sier man vil ha et jævlig samfunn. De må gjerne ytre seg, men forlang ikke at man skal syns innholdet i det som ytres ser bra. For det er det ikke. I barnehagen må unger lære seg koder for sosial adferd. Men det fins noe som heter at man aldri blir utlært.Noe disse som "krever sin rett til å ytre seg, bør få opp øynene for. Det er nemlig ikke sikkert at folk SKAL bli enige med dem. Kanskje det nemlig er tvert om de som må lære seg noe annet. At de ikke liker det er selvsagt irriterende for dem. Det er ikke minder irriterende for unger når de ikke får det som de vil, siden andre kan se større perspektiver enn dem, og sier "Nei." De slenger seg i gølvet og hyler.-Det betyr ikke at de har rett eller skal få det de ønsker seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. november 2011 #118 Del Skrevet 25. november 2011 Så lenge psykiatrien bygges ned og ikke opp, bør man kanskje ikke innføre flere pleietrengende enn de som allerede står i kø? Det er en sammenheng. Du er inne på noe der. Vi gjør innvandrere til klienter, fordi vi putter dem inn i flyktningemottak, og nekter de arbeidstillatelse. Men det er jo SV/Ap sin feil, ikke innvandrerene. Innvandrerene vil jo selv ut i jobb og bidra fortest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #119 Del Skrevet 25. november 2011 Du er inne på noe der. Vi gjør innvandrere til klienter, fordi vi putter dem inn i flyktningemottak, og nekter de arbeidstillatelse. Men det er jo SV/Ap sin feil, ikke innvandrerene. Innvandrerene vil jo selv ut i jobb og bidra fortest mulig. Ingen nektes arbeidstillatelse når de har opphold. Ingen land gir arbeidstillatelse til alle som kommer rekende til landet for å søke asyl. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest outlandish Skrevet 25. november 2011 #120 Del Skrevet 25. november 2011 Så lenge psykiatrien bygges ned og ikke opp, bør man kanskje ikke innføre flere pleietrengende enn de som allerede står i kø? Det er en sammenheng. Snakker om stigmatisering... Man INNFØRER ikke flytninger. Man TAR DEM IMOT. Siden man er bundet av internasjonale avtaler om samarbeid, og av hensynet til menneskerettighetene og asylinstituttet. Du kan ikke mene du skal sette deg og plukke ut dem du vil INNFØRE. Det menneskesynet der blir bare ennå mer forkastelig. Asylsøkere kommer ikke for å serve Norge og nordmenn. De kommer for å REDDE LIVET. Men dette begynner å komme så av sporet, at du egentlig bør ta en kikk på trådens overskrift én gang til... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå