Gå til innhold

KG: ABB-tilhengernes nye tumleplass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vrir på fakta og statistikker,

Tvert om, den rødgrønne regjeringen har fått SSB til å produsere politisk statistikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvert om, den rødgrønne regjeringen har fått SSB til å produsere politisk statistikk.

For å ikke snakke om at baserer seg på et ideologisk misfoster av et menneskesyn.

Er det noen som har raseforakt så er det ikke nødvendigvis de som vil ha restriktiv innvandringspolitikk og demokrati. Det er mange holdepunkter for at sosialistene har antipati for reell rasisme og misbruker begrepet for å utøve hatmakt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert om, den rødgrønne regjeringen har fått SSB til å produsere politisk statistikk.

Man glemte visst konspirasjonsteoretikerne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mange ting i hovedinnlegget, men uenig i en ting, nemlig at det er tilhengere av Anders Behring Breivik som i hovedsak oppfører seg slik. Jeg tror nemlig du finner folk med alle slags politisk syn i denne gruppen, felles for dem er at mange har en veldig trang til å benytte seg av ytringsfriheten, ja nærmest en slags ytringsplikt.

Når det er sagt, jeg synes man skal tenke seg nøye og vel om før man begynner å innføre ytringsansvar sammen med ytringsfriheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen har både anonyme og andre brukere på et aldeles ypperlig vis bekreftet startinnlegget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå si at det er en kombinasjon av Ap og Frp som har bidratt til hans holdninger, enten direkte eller indirekte, han var og er motstander av Ap sin politikk, derfor gikk han inn i det partiet som faktisk har vært med på å øke fremmedfrykt.

Nei jeg skylder ikke alt på Frp men det er som regel dem som er de første til å rope ut når det skjer et eller annet med innvandrere. Jeg mener, har folk glemt at Hagen for et par år siden foreslo å kastrere alle innvandrer menn?

ABB har hatt slike tendenser lenge tipper jeg, han fikk nok inspirasjon til sine meninger fra begge disse partiene og mange andre hold, derfor blir det latterlig å skylde på en enkelt aktør.

Han har fått disse oppfatningene fra flere hold, ikke bare politiske partier men egne opplevelser og sikkert mennesker som var enige med ham, han hadde allerede laget sin oppfatning, og det ville ikke hjelpe å snakke fornuftig med ham.

En ting er sikkert for min del, at verken Ap eller Frp støtter hans måter å uttrykke misnøye med politikken som blir ført. Og det er i grunn det viktigste også.

Jeg har i grunn gitt opp å blande meg inn i disse debattene fordi det alltid ender opp med det samme:

Ap er kommunister

Frp vet best

Frp er en gjeng rasister

Stoltenberg fortjente dette

Jeg driter i hva de pårørende tenker, la være å lese hvis du ikke liker det!

Osv osv.

Jeg synes at man skal kunne diskutere dette på et greit og anstendig nivå, men det går jo tydeligvis ikke?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest outlandish

Hva er det som skjer med dette forumet? Oversvømt av Fjordmann/Breivik-sympatisører som agiterer for sitt syn uten å gå inn i debatt annet enn for å rakke ned på andre, mer eller mindre rasistiske oppgulp, kvinneforaktende innlegg, total mangel på respekt for berørte etter 22/7 (rammet sier du? Du bare spiller offer. Nå er vi så jævla lei den sutringa di! Get over it, du skal bare mele din egen kake!) og generelt ubehagelige innlegg med mer eller mindre subtile trusler om vold. Protesterer folk får man beskjed om at man bare ønsker tannløs konsensus, mens de selv utgir seg for å diskutere i noe som i beste fall kan kalles skinndebatter der målet tydeligvis er å spy ut mest mulig hatpropaganda.

:rodmer:

:takke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, holdningene, musikksmaken og samfunnskritikken til ABB er et 'fair game'.

Det er drapshandlingene som er forkastelige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borte fra KG en god stund.

Hva er det som skjer med dette forumet? Oversvømt av Fjordmann/Breivik-sympatisører som agiterer for sitt syn uten å gå inn i debatt annet enn for å rakke ned på andre, mer eller mindre rasistiske oppgulp, kvinneforaktende innlegg, total mangel på respekt for berørte etter 22/7 (rammet sier du? Du bare spiller offer. Nå er vi så jævla lei den sutringa di! Get over it, du skal bare mele din egen kake!) og generelt ubehagelige innlegg med mer eller mindre subtile trusler om vold. Protesterer folk får man beskjed om at man bare ønsker tannløs konsensus, mens de selv utgir seg for å diskutere i noe som i beste fall kan kalles skinndebatter der målet tydeligvis er å spy ut mest mulig hatpropaganda.

Jeg synes forumledelsen bør ta en runde på om de virkelig ønsker å i alle disse rottene en åpen mikrofon for å spre hatbudskapet sitt. Slik det er nå består politiske debatter av en blanding av rasister, ABB-sympatisører, Frp- ere og misogynister. Det er til å bli flau av.

Jeg syns det er ganske grove, alvorlige og udokumenterte beskyldninger trådstarter kommer med.

Jeg har enda tilgode å se noen innlegg i dette forumet som støtter ABB. De mest aggresive, hatfulle, personangripende innleggene jeg har sett, kommer fra de som blir opprørt over at noen kan kritisere innvandringspolitikken med dets konsekvenser.

Mange av oss er her i forumet, fordi vi ønsker å utveksle synspunkter og gjerne bevege oss utenfor vår vanlige komfortsone. Mange av oss tror at det kan bidra til ny erkjennelse og også kan bidra til å utvikle samfunnet i en positiv retning.

Hvis man ikke kan diskutere kontroversielle og vanskelige tema, hvorfor i det hele tatt diskutere under "Samfunn og verden / Aktuelle saker"?

Ett av innleggene (fra Pøbelsara) påpeker at alle som skriver anonymt her, "på et aldeles ypperlig vis bekreftet startinnlegget". Den påstanden ble vel litt ufrivillig komisk, når trådstarter selv skriver som AnonymBruker!

Edit, etter svar nedenfor fra AnonymBruker:

"Feil. pøbelsara skrev dette: ..

og hun har helt rett. "

Jeg leste litt rask, og du har rett i at jeg forvrengte tolkningen av Pøbelsaras innlegg.

Men nei, jeg er uening i at de mest aggresive angrepene kommer fra trådsstarters meningsmotstandere!

Endret av Hm..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. pøbelsara skrev dette:

Jammen har både anonyme og andre brukere på et aldeles ypperlig vis bekreftet startinnlegget.

og hun har helt rett. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forstår du ikke at det er måten debattene føres på som er problemet? Altfor mange bidrar til å skape økt avstand, mistenksomhet og fordommer - i begge leire! Har du noen gang tenkt over hvor denne avstanden kommer fra? Hvordan tror du det var å komme til Oslo som pakistansk fremmedarbeider på 70-tallet? Jeg kan i hvert fall fortelle deg såpass som at nordlendingene i byen fikk bedre kår!

Fremmedfrykt og fordommer er noe som bygges over lang tid, og som ikke lar seg viske ut i en håndvending. Det er kompliserte greier. Til slutt går denne fremmedfrykten og disse fordommene begge veier. Selvsagt gjør den det!

Noen bekjente av meg fikk for to år siden naboer fra Irak. De var skeptiske allerede før de flyttet inn. De hadde jo hørt så mye om "sånne". Tror du de ga dem en håndsrekning i flyttesjauen? Tror du de slo av en prat over gjerdet eller bød på kaffe på terrassen? Nei, det gjorde de ikke. I stedet grep de fatt i enhver liten filleting disse menneskene gjorde og lagde store problemer ut av det. f.eks at ungene brukte trampolinen for sent på kvelden. Og det er jo ikke noe særlig å høre på ungehvin til sent på kveld, men poenget er at handlingene ble knyttet til rasen deres, og ikke til dem som mennesker, naboer. Dessuten vet jeg at de aldri i verden ville reagert på samme måte om det var etniske nordmenn som gjorde de samme tingene. Og om noe hadde irritert ville de garantert ha tatt en prat med dem og på minnelig vis forsøkt å løse opp uten at det ble konflikt. Nå er de irakiske naboene bare "den jævla naboen". De har aldri snakket med dem! Det har heller ikke noen av de andre naboene. I tillegg har mine bekjente sagt at de kommer til å flytte hvis det kommer flere utlendinger til i nabolaget.

Hvordan tror du det er å være denne familien? Totalt utestengt i nabolaget, uten mulighet til å integreres. Hvordan tror du deres forhold til sine norske naboer påvirkes av dette? Hva fører det til for deres del? En utstrakt hånd? Betingelsesløs forståelse og respekt? Neppe.

Dette er faktisk et glimrende eksempel på hvordan fordommer er med på å skape enda større avstand, bare i en miniversjon. At norske toppolitikere er med på å underbygge det hele er intet mindre enn skammelig.

Antagelig kommer noen nå til å si: hva med alle forbryterne som komme hit? Hva med alle voldtektene? Det har lite å gjøre med det store bildet. Selvsagt skal alle lovbrudd straffes, og lovbrytere er ikke noe vi ønsker å ha her, samme hva slags bakgrunn de har. Selvsagt går man ikke avgårde alene sammen med en fremmed mann, samme hva slags farge han har. Og selvsagt har ingen menn rett til å forgripe seg på kvinner.

Poenget er at vi får ikke et bedre samfunn før vi gir slipp fordommene våre og strekker ut en hånd - inntil vi greier det blir nok ting dessverre bare verre. Alle må ta ansvar for det!

Endret av Iah
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men forstår du ikke at det er måten debattene føres på som er problemet? Altfor mange bidrar til å skape økt avstand, mistenksomhet og fordommer - i begge leire! Har du noen gang tenkt over hvor denne avstanden kommer fra? Hvordan tror du det var å komme til Oslo som pakistansk fremmedarbeider på 70-tallet? Jeg kan i hvert fall fortelle deg såpass som at nordlendingene i byen fikk bedre kår!

Fremmedfrykt og fordommer er noe som bygges over lang tid, og som ikke lar seg viske ut i en håndvending. Det er kompliserte greier. Til slutt går denne fremmedfrykten og disse fordommene begge veier. Selvsagt gjør den det!

Noen bekjente av meg fikk for to år siden naboer fra Irak. De var skeptiske allerede før de flyttet inn. De hadde jo hørt så mye om "sånne". Tror du de ga dem en håndsrekning i flyttesjauen? Tror du de slo av en prat over gjerdet eller bød på kaffe på terrassen? Nei, det gjorde de ikke. I stedet grep de fatt i enhver liten filleting disse menneskene gjorde og lagde store problemer ut av det. f.eks at ungene brukte trampolinen for sent på kvelden. Og det er jo ikke noe særlig å høre på ungehvin til sent på kveld, men poenget er at handlingene ble knyttet til rasen deres, og ikke til dem som mennesker, naboer. Dessuten vet jeg at de aldri i verden ville reagert på samme måte om det var etniske nordmenn som gjorde de samme tingene. Og om noe hadde irritert ville de garantert ha tatt en prat med dem og på minnelig vis forsøkt å løse opp uten at det ble konflikt. Nå er de irakiske naboene bare "den jævla naboen". De har aldri snakket med dem! Det har heller ikke noen av de andre naboene. I tillegg har mine bekjente sagt at de kommer til å flytte hvis det kommer flere utlendinger til i nabolaget.

Hvordan tror du det er å være denne familien? Totalt utestengt i nabolaget, uten mulighet til å integreres. Hvordan tror du deres forhold til sine norske naboer påvirkes av dette? Hva fører det til for deres del? En utstrakt hånd? Betingelsesløs forståelse og respekt? Neppe.

Dette er faktisk et glimrende eksempel på hvordan fordommer er med på å skape enda større avstand, bare i en miniversjon. At norske toppolitikere er med på å underbygge det hele er intet mindre enn skammelig.

Antagelig kommer noen nå til å si: hva med alle forbryterne som komme hit? Hva med alle voldtektene? Det har lite å gjøre med det store bildet. Selvsagt skal alle lovbrudd straffes, og lovbrytere er ikke noe vi ønsker å ha her, samme hva slags bakgrunn de har. Selvsagt går man ikke avgårde alene sammen med en fremmed mann, samme hva slags farge han har. Og selvsagt har ingen menn rett til å forgripe seg på kvinner.

Poenget er at vi får ikke et bedre samfunn før vi gir slipp fordommene våre og strekker ut en hånd - inntil vi greier det blir nok ting dessverre bare verre. Alle må ta ansvar for det!

Så fordommer mot menn er greit men ikke fordommer mot andre?

Du kan jo spørre deg om det virkelig er ønskelig med tidenes innvandring til Norge dersom nordmenn virkelig er så fulle av fremmedfrykt som du sier. Det er jo oppskriften på problemer.

Interessant nok påstår de samme personene at utdanning fører til mindre fremmedfrykt og trangsynthet, og siden ikke-vestlig innvandrere til Norge har gjennomgående svært lav eller ingen utdanning, så sier de selv at disse da er ekstremt fulle av fremmedfrykt og trangsynthet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordommer mot menn er greit men ikke fordommer mot andre?

Hva er det du snakker om?? Har du vært borti veldig mange kvinner som voldtar i Olsos bakgater?

Du kan jo spørre deg om det virkelig er ønskelig med tidenes innvandring til Norge dersom nordmenn virkelig er så fulle av fremmedfrykt som du sier. Det er jo oppskriften på problemer.

Interessant nok påstår de samme personene at utdanning fører til mindre fremmedfrykt og trangsynthet, og siden ikke-vestlig innvandrere til Norge har gjennomgående svært lav eller ingen utdanning, så sier de selv at disse da er ekstremt fulle av fremmedfrykt og trangsynthet.

Ja, det er oppskriften på problemet, det har du helt rett i. Jeg registrerer at du mener løsningen da er å kapitulere og stenge grensene. Den andre løsningen, altså integrering gjennom større åpenhet og forståelse, blir for vanskelig? Eller er den ikke ønskelig, bare?

Jeg tror helt sikkert at utdanning er positivt i forhold til mindre fremmedfrykt og trangsynthet. At ikke-vestlige innvandrere til Norge har lav eller ingen utdanning sier seg jo selv, all den tid forutsetningene og mulighetene er færre jevnt over der de kommer fra. Men de er i godt selskap: http://www.forskning.no/artikler/2009/september/229194 ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AP/Venstrenazist-sympatisører bekjemper ytringsfrihet? Omagad, så nytt! :sarkasme:

... også var det naziretorikken da. Venstrenazist. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg synes det er helt utrolig hvordan du klarer å flette inn FRP her også. Propagandaen ligger på din side. ;)

Jeg mener at vi har en av Norges kuleste Frp´ere her. Nemlig Sebastianen, og det gleder meg.

Noe grums er det her på aktuelle saker, og vi har en del menn her som har blitt skadet av kvinner. Jeg har også blitt tråkka på, men er allikevel en dedikert kvinne-elsker.

Jeg liker meg vel best på samliv og relasjoner, der mange kloke kvinner og menn skriver, og de skriver så konstruktivt som de kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men poenget er at handlingene ble knyttet til rasen deres, og ikke til dem som mennesker, naboer.

Mange kommer hit med institusjonalisert jødehat, sexisme og religiøs diskriminering.

Mange barn blir fratatt sin religionsfrihet.

Når man skal tvangsinnføre en uønsket innvandring med å hetse/stigmatisere så blir det på bekostning av de som kommer. Dette burde det være åpnehet om, innvandringen burde være bærekraftig og sosialt sammenhengende.

Det er bedre å flytte verdier enn å flytte mennesker.

Jeg forstår forresten multikulturalisme som reell polyteisme, ikke innvandringspropaganda.

Dessuten vet jeg at de aldri i verden ville reagert på samme måte om det var etniske nordmenn som gjorde de samme tingene.

Hat mot etniske nordmenn. :roll:

Det er ikke bare nordiske,germanske, (hva det nå enn heter) som er sånn. Snakk om det.

Hvordan tror du det er å være denne familien? Totalt utestengt i nabolaget, uten mulighet til å integreres. Hvordan tror du deres forhold til sine norske naboer påvirkes av dette? Hva fører det til for deres del? En utstrakt hånd? Betingelsesløs forståelse og respekt? Neppe.

Nordmenn har aldri[/i] samtykket til det skjer med Norge. Faktum. ;)

Hvordan tror du de har det? Og de ansvarlige politikerne er arrogante.

Poenget er at vi får ikke et bedre samfunn før vi gir slipp fordommene våre

Det går begge veier. Det er mye hakekorsofobi i Norge som vennen min sier. :fnise:

:goodbye:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du snakker om?? Har du vært borti veldig mange kvinner som voldtar i Olsos bakgater?

Ja, det er oppskriften på problemet, det har du helt rett i. Jeg registrerer at du mener løsningen da er å kapitulere og stenge grensene. Den andre løsningen, altså integrering gjennom større åpenhet og forståelse, blir for vanskelig? Eller er den ikke ønskelig, bare?

Jeg tror helt sikkert at utdanning er positivt i forhold til mindre fremmedfrykt og trangsynthet. At ikke-vestlige innvandrere til Norge har lav eller ingen utdanning sier seg jo selv, all den tid forutsetningene og mulighetene er færre jevnt over der de kommer fra. Men de er i godt selskap: http://www.forskning.no/artikler/2009/september/229194 ;)

Du sier jo at det er greit å ha fordommer mot menn man treffer fordi man kan risikere overgrep.

Hvor har jeg sagt at man skal stenge grensene? Å føre en mer ansvarlig innvandringspolitikk som gjør det mulig å få til integrasjon er ikke det samme som å stenge grensene. Men når du påstår nordmenn er så ekstremt fremmedfiendtlige og trangsynte, og du i tillegg mener ikke-vestlige er enda verre, ja så er det jo en oppskrift på problemer når du mener tidenes innvandring til Norge er en god ide i et slikt klima. Det vil jo bare forsterke problemene ytterligere for begge sider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...