Gå til innhold

KG: ABB-tilhengernes nye tumleplass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin H

Hans syn er sammenfallende med hans handlinger. Han har en merkelig oppfatning av hvordan man skal fremme sitt syn.

Det røde flagget burde vekke flere. Ikke minst alle som prøver å legge debatten flat ved å stemple hans meningsfeller som mulige terrorister.

Jeg er kritisk til innvandringspolitikken her i landet, fordi jeg ser hvor jævlig dårlig det går her og i andre land med stor innvandring fra muslimske land. Det betyr ikke dermed at jeg sympatiserer med ABB's håndtering av egne ideer. De var hans. Ikke mine.

La meg spørre deg direkte:

Hva kan gjøres for at vi her i landet ikke skal få de tilstandene de har i Malmö (Rosengården heter vel området?), Paris, London... ER det noen grunn til å anta at ting vil fungere bedre her? Ser det sånn ut per i dag?

Nå ser du at det ikke er innvandrere på individbasis jeg snakker om, men de uheldige bivirkningene av politikken som altså føres.

Og på individbasis: hva kan gjøres for å unngå at jentene våre skal gå i konstant fare for å måtte oppleve en overfallsvoldtekt på vei hjem fra trening, restaurant, kino...? Hvordan håndterer man at menn med et tydelig behandlingsbehov går løst i gatene og er en reell trussel mot kvinner? Ta med i beregningen her at psykiatrien bygges ned år for år, istedet for opp.

At det er problemer med innvandring fra muslimske land er propaganda fra ytre høyre. Vi må få holdningskampanjer og holdningsendringer inn i norsk skole, det er viktig. Og så må nordmenn integreres slik at vi ikke får paralellsamfunn.

Hilsen Kristin Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kristin Halvorsen :skratte: Tåpeligste pranken jeg har lest. Dårlig til å debattere i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Ingen nektes arbeidstillatelse når de har opphold.

Ingen land gir arbeidstillatelse til alle som kommer rekende til landet for å søke asyl.

Alså..

Det er ikke mulig å snakke om temaet til en trad. Man MÅ bestemme seg til å kun ta for seg sine egne kjepphester og vri temaet inn på dem i enhver tråd, virker det som.

Og at sånt ikke ryddes vekk av moddene bidrar i høyeste grad til å gjøre KG til den nevte tumleplass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

At det er problemer med innvandring fra muslimske land er propaganda fra ytre høyre. Vi må få holdningskampanjer og holdningsendringer inn i norsk skole, det er viktig. Og så må nordmenn integreres slik at vi ikke får paralellsamfunn.

Hilsen Kristin Halvorsen

Du vet at det er straffbart å utgi seg for å være noen man ikke er, for å gi skinn av at det er de som uttaler seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Alså..

Det er ikke mulig å snakke om temaet til en tråd. Man MÅ bestemme seg til å kun ta for seg sine egne kjepphester og vri temaet inn på dem i enhver tråd, virker det som.

Og at sånt ikke ryddes vekk av moddene bidrar i høyeste grad til å gjøre KG til den nevte tumleplass...

Det å rydde i tråder er for øvrig ikke knebling, men å hevise hvert enkelt tema dit det hører til, så forumet blir lesbart og oversiktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen må unger lære seg koder for sosial adferd.

Indoktrinering og sexistisk mishandling av barn er en alvorlig forbrytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at det er straffbart å utgi seg for å være noen man ikke er, for å gi skinn av at det er de som uttaler seg...

Jeg tror det er åpenbar harselering. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Outlandish is a multi-award–winning hip-hop group based in Denmark. Formed in 1997"

:kjefte:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om stigmatisering...

Man INNFØRER ikke flytninger. Man TAR DEM IMOT. Siden man er bundet av internasjonale avtaler om samarbeid, og av hensynet til menneskerettighetene og asylinstituttet.

Du kan ikke mene du skal sette deg og plukke ut dem du vil INNFØRE. Det menneskesynet der blir bare ennå mer forkastelig.

Asylsøkere kommer ikke for å serve Norge og nordmenn. De kommer for å REDDE LIVET.

Men dette begynner å komme så av sporet, at du egentlig bør ta en kikk på trådens overskrift én gang til...

Feil.

I følge politiet er 98 % av alle asylsøkere kun økonomiske flyktninger, som ikke flykter fra noe som helst, med unntak av drapsmenn som er etterlyst. De flykter til NAV, det er en kjensgjerning at f.ex. somaliere kan regelverket til NAV allerede før de ankommer Norge.

Kun 2% av alle asylsøkere som kommer til Norge ( og resten av Europa )har reellt beskyttelsesbehov. I tillegg er vi forpliktet av FN og ta i mot tusen ( 1000 ) kvoteflyktninger hvert år. Det er det hele.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Indoktrinering og sexistisk mishandling av barn er en alvorlig forbrytelse.

I norske barnehager?

Sist jeg var der gikk det i spising av modellkitt, masse sand på innsiden av klærne og at man ikke fikk kjeks utenom måltidene...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Feil.

I følge politiet er 98 % av alle asylsøkere kun økonomiske flyktninger, som ikke flykter fra noe som helst, med unntak av drapsmenn som er etterlyst. De flykter til NAV, det er en kjensgjerning at f.ex. somaliere kan regelverket til NAV allerede før de ankommer Norge.

Kun 2% av alle asylsøkere som kommer til Norge ( og resten av Europa )har reellt beskyttelsesbehov. I tillegg er vi forpliktet av FN og ta i mot tusen ( 1000 ) kvoteflyktninger hvert år. Det er det hele.

Det er tydeligvis fler som trenger å lese overskriften på tråden. Jeg sier ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på noe der. Vi gjør innvandrere til klienter, fordi vi putter dem inn i flyktningemottak, og nekter de arbeidstillatelse.

Men det er jo SV/Ap sin feil, ikke innvandrerene. Innvandrerene vil jo selv ut i jobb og bidra fortest mulig.

Politikken er ikke innvandrernes feil, det har du helt rett i.

At enkelte av asylsøkerne er så traumatiserte og ødelagte at de trenger behandling, og ikke bare tak over hodet og ei brødskive, er heller ikke deres feil, men noe må gjøres.

Når det kommer til å få folk i arbeid, så vet jeg ikke hvordan det skal gjøres. Mange kvier seg for å ansette folk de kanskje feilaktig tror har språkproblemer.

Mange av dem som kommer hit har vel kanskje heller ikke verken skolegang eller arbeidserfaring fra tidligere - hvem skal ansette dem?

Det er ikke bare å gi folk arbeidstillatelse og tro at da ordner alt seg, men sånn som det er i dag, kan det heller ikke forsette. Vi kjører folk inn i NAV og der blir de. Dette er et problem for den fremtidige økonomien her i landet. Dette er heller ikke innvandrernes feil. Det er politikken.

Det meste bunner i en feilslått politikk, og de av oss som er skeptiske til den er ikke rasister eller lider av fremmedfrykt, men vi ser kanskje et annet bilde.

Jeg har sagt i utallige debatter opp gjennom årene at jeg gjerne skulle hatt et fargerikt Oslo, med folk i flagrende gevanter gående rundt, fra alle verdens hjørner. Butikker med annerledes mat, annerledes smykker, annerledes tekstiler osv på de fleste gatehjørner, men det er ikke sånn dette fargerike fellesskapet er, er det vel? Og HVA er det som lager problemer? Det er ikke maten, det er ikke klærne, det er ikke språket... ikke for min del i hvert fall.

Det som lager problemer er at en god del tar med seg en kultur som ikke er forenlig med vår. (Nå ser jeg helt bort fra det fåtallet som har begått overfallsvoldtekter de siste årene - de er en bitteliten dråpe i havet av problemer).

Finnes det ett eneste land i verden hvor stor innvandring av folk med totalt annerledes kultur enn landets egen, hvor ting fungerer fint? Nå tenker jeg nok mest på islam, da det ser ut til at det er muslimer man får problemer med. Ikke bare her til lands. Skal vi bare overse det og late som at alt er greit og at de problemene som har oppstått andre steder ikke kommer til å oppstå her? Har vi noe grunnlag for å tro at ting kommer til å fungere bedre her enn i andre land vi kan sammenligne oss med?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil.

Nei, vi er ikke "forpliktet" av FN til det. Du har blitt hjernevasket. Jeg ser ikke noe problem med at i tar imot 1000 kvoteflyktninger hvert år, men vi er ikke forpliktet til det. Det er et valg Norge gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest outlandish

Nei, vi er ikke "forpliktet" av FN til det. Du har blitt hjernevasket. Jeg ser ikke noe problem med at i tar imot 1000 kvoteflyktninger hvert år, men vi er ikke forpliktet til det. Det er et valg Norge gjør.

Jeg håper du blir ryddet ut av tråden siden du konsekvent unnlater å holde deg til tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil.

Vært i Mogadishu i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Politikken er ikke innvandrernes feil, det har du helt rett i.

At enkelte av asylsøkerne er så traumatiserte og ødelagte at de trenger behandling, og ikke bare tak over hodet og ei brødskive, er heller ikke deres feil, men noe må gjøres.

Når det kommer til å få folk i arbeid, så vet jeg ikke hvordan det skal gjøres. Mange kvier seg for å ansette folk de kanskje feilaktig tror har språkproblemer.

Mange av dem som kommer hit har vel kanskje heller ikke verken skolegang eller arbeidserfaring fra tidligere - hvem skal ansette dem?

Det er ikke bare å gi folk arbeidstillatelse og tro at da ordner alt seg, men sånn som det er i dag, kan det heller ikke forsette. Vi kjører folk inn i NAV og der blir de. Dette er et problem for den fremtidige økonomien her i landet. Dette er heller ikke innvandrernes feil. Det er politikken.

Det meste bunner i en feilslått politikk, og de av oss som er skeptiske til den er ikke rasister eller lider av fremmedfrykt, men vi ser kanskje et annet bilde.

Jeg har sagt i utallige debatter opp gjennom årene at jeg gjerne skulle hatt et fargerikt Oslo, med folk i flagrende gevanter gående rundt, fra alle verdens hjørner. Butikker med annerledes mat, annerledes smykker, annerledes tekstiler osv på de fleste gatehjørner, men det er ikke sånn dette fargerike fellesskapet er, er det vel? Og HVA er det som lager problemer? Det er ikke maten, det er ikke klærne, det er ikke språket... ikke for min del i hvert fall.

Det som lager problemer er at en god del tar med seg en kultur som ikke er forenlig med vår. (Nå ser jeg helt bort fra det fåtallet som har begått overfallsvoldtekter de siste årene - de er en bitteliten dråpe i havet av problemer).

Finnes det ett eneste land i verden hvor stor innvandring av folk med totalt annerledes kultur enn landets egen, hvor ting fungerer fint? Nå tenker jeg nok mest på islam, da det ser ut til at det er muslimer man får problemer med. Ikke bare her til lands. Skal vi bare overse det og late som at alt er greit og at de problemene som har oppstått andre steder ikke kommer til å oppstå her? Har vi noe grunnlag for å tro at ting kommer til å fungere bedre her enn i andre land vi kan sammenligne oss med?

Du må gjerne forklare hvorfor dette er relevant for trådens tema som går ut på at det rettes kritikk mot at KG gir assosiasjoner av typen et ku-kux-klan forum i forkledning.

Jeg tror noe av svaret kan være at endringen i policyen til kommentarfeltene til VGnett muligens kan ha ført til en migrering dit man kan delta anonymt fortsatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må gjerne forklare hvorfor dette er relevant for trådens tema som går ut på at det rettes kritikk mot at KG gir assosiasjoner av typen et ku-kux-klan forum i forkledning.

Jeg tror noe av svaret kan være at endringen i policyen til kommentarfeltene til VGnett muligens kan ha ført til en migrering dit man kan delta anonymt fortsatt.

Gud forby at man tar debatten ja, vi burde alle sammen ha gaffatape rundt munnen... Det skaper nok ikke hat i det hele tatt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Gud forby at man tar debatten ja, vi burde alle sammen ha gaffatape rundt munnen... Det skaper nok ikke hat i det hele tatt!

Snille, jeg skal gjerne ha debatten med deg, men i en egen tråd til akkurat det formålet. Du må gjerne åpne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådens tema ja.

KG: ABB-tilhengernes nye tumleplass?

Jeg har vært borte fra KG en god stund.

Hva er det som skjer med dette forumet? Oversvømt av Fjordmann/Breivik-sympatisører som agiterer for sitt syn uten å gå inn i debatt annet enn for å rakke ned på andre, mer eller mindre rasistiske oppgulp, kvinneforaktende innlegg, total mangel på respekt for berørte etter 22/7 (rammet sier du? Du bare spiller offer. Nå er vi så jævla lei den sutringa di! Get over it, du skal bare mele din egen kake!) og generelt ubehagelige innlegg med mer eller mindre subtile trusler om vold. Protesterer folk får man beskjed om at man bare ønsker tannløs konsensus, mens de selv utgir seg for å diskutere i noe som i beste fall kan kalles skinndebatter der målet tydeligvis er å spy ut mest mulig hatpropaganda.

Jeg synes forumledelsen bør ta en runde på om de virkelig ønsker å i alle disse rottene en åpen mikrofon for å spre hatbudskapet sitt. Slik det er nå består politiske debatter av en blanding av rasister, ABB-sympatisører, Frp- ere og misogynister. Det er til å bli flau av.

Det er ikke bare de som deler Breiviks syn på ting, som bare gulper uten å gå i debatt. Fra motparten kommer gjerne enkeltsetninger som: Ensomt nå som ABB sitter i isolasjon på Ila? O.l.

Tannløs konsensus? Det kan jo se sånn ut, når man ikke får ett eneste skikkelig argument for hvorfor dagens politikk er helt grei når det kommer til innvandring, bare mengder av kommentarer med ABB-sammenligninger. Det er ikke argumenter vet du.

Jeg har ikke sett noen som har sagt at ofre etter Utøyamassakeren sutrer, men det kan godt hende har skjedd. Har det blitt vanlig her inne?

Råtter? Hatbudskap? Speil?

Jeg har ikke sett de der misogynistuttalelsene heller, men så er jeg ikke like aktiv som tidligere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...