angelou Skrevet 8. august 2012 #941 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg innstiller meg på overtid jeg, så får jeg heller bli positivt overraska hvis det skjer noe før er ikke der enda at jeg legger meg om kvelden og tenker "skjer det noe i natt?". Lurer på å reise på hytta i helga, til svigermors forferdelse. En time og tre kvarter til sykehuset og vesla ble født på to timer men de fleste kommer jo på termin +/- noen dager tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michelin Skrevet 11. august 2012 #942 Del Skrevet 11. august 2012 Er det pause i all fødingen? Eller er det kanskje nettopp det dere gjør.... Jeg har selv termin 18. august, håper og ikke gå så mye over tiden, innbiller meg at jeg ikke kommer til å føde noe før tiden, selv om det ikke hadde gjort meg noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 11. august 2012 #943 Del Skrevet 11. august 2012 Å innstille seg på å gå overtid er det lureste jeg har gjort, i alle fall. Mye lettere å takle de dagene når jeg var forberedt på det, i motsetning til i første svangerskap. Så fort jeg fikk vite UL-termin la jeg på 11 dager, så fikk det heller være bonus om hun kom før. Og 11 dager over ble det. Lykke til med innspurten til dere som ikke har født ennå, det er bare å glede seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmor Skrevet 11. august 2012 #944 Del Skrevet 11. august 2012 Jeg har vært livredd for å få før tiden siden jeg ikke hadde alt klart hjemme eller var klar mentalt, men så kom jeg til uke 39 og da forandret alt seg... nå føler jeg ikke at jeg har noen kontroll. bare venter og våkner like skuffet hver dag... fremdeles har jeg ikke kommet til termin så trenger jo ikke å være skuffet, men det å ikke vite hva jeg venter på er kjempe vanskelig... sier til meg selv at jeg har litt godt dette også men det er vanskelig.. plusser på to uker når jeg tenker at innen "da" er jeg mamma, men likevel.. må komme over disse tankene, noen som har tips.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 11. august 2012 #945 Del Skrevet 11. august 2012 Uff, kjenner meg så igjen fra med andremann, når man først har begynt å vente så greier man liksom ikke fokusere på noe annet. Vet ikke om jeg har så mange lure tips jeg.... Nyt friheten og det å kunne gjøre hva du vil? Ta med mannen på kino, en bedre middag? Bak litt? Kommer jo an på hvordan formen din er også da, selv får jeg ikke gjort noe særlig, men nyter følelsen av å sove om natta og ta en dubb på dagen når jeg vil Gleder meg til hun kommer, men veit at med to til under fem år så kommer det til å bli så hektisk at jeg nyter å ha rolige dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 11. august 2012 #946 Del Skrevet 11. august 2012 Jeg ventet også fælt på slutten, og for meg hjalp det å ha minst en koselig ting jeg gledet meg til hver dag. Kafetur, utflukt, kjøpe noe jeg har ønsket meg, reise på besøk/få besøk. Men det er lenge å vente på slutten, aldri har dagene fra overtidskontrollen torsdag til igangsettingen mandag vært så lange. Snart, snart har du babyen din i armene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 11. august 2012 #947 Del Skrevet 11. august 2012 Er det pause i all fødingen? Eller er det kanskje nettopp det dere gjør.... Jeg har selv termin 18. august, håper og ikke gå så mye over tiden, innbiller meg at jeg ikke kommer til å føde noe før tiden, selv om det ikke hadde gjort meg noe. 18 aug, samme som meg! Tickeren min er litt i ustand, tror jeg. Hvordan er formen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 11. august 2012 #948 Del Skrevet 11. august 2012 Jeg har vært livredd for å få før tiden siden jeg ikke hadde alt klart hjemme eller var klar mentalt, men så kom jeg til uke 39 og da forandret alt seg... nå føler jeg ikke at jeg har noen kontroll. bare venter og våkner like skuffet hver dag... fremdeles har jeg ikke kommet til termin så trenger jo ikke å være skuffet, men det å ikke vite hva jeg venter på er kjempe vanskelig... sier til meg selv at jeg har litt godt dette også men det er vanskelig.. plusser på to uker når jeg tenker at innen "da" er jeg mamma, men likevel.. må komme over disse tankene, noen som har tips.. ? Kansje det vil hjelpe på å tenke på det å sette pris på stillheten og roen som du har nå som babyen er i magen. Du slipper å tenke på å mate den, trøste den, alt går jo automatisk! Og så kan du jo hvile og sove så mye du vil. Prøv å kose deg og slappe av.. Når jeg blir utålmodig så prøver jeg å tenke på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmor Skrevet 11. august 2012 #949 Del Skrevet 11. august 2012 Tusen takk for råd og støtte i ventingen alle sammen Jeg skal prøve å nyte disse siste dagene jeg har med bare meg (og mannen). Så skal jeg lage masse nye lister over ting jeg kan gjøre sånn at jeg vil prøve å rekke ALT før hun kommer... da går tiden fortere og jeg venter ikke så mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michelin Skrevet 12. august 2012 #950 Del Skrevet 12. august 2012 18 aug, samme som meg! Tickeren min er litt i ustand, tror jeg. Hvordan er formen din? Formen er veldig bra, det eneste som er slitsomt er toalettbesøkene om natten, det er ubehagelig. Er ganske sikker på at slimproppen gikk i går. Hvordan er formen din da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 12. august 2012 #951 Del Skrevet 12. august 2012 Formen er veldig bra, det eneste som er slitsomt er toalettbesøkene om natten, det er ubehagelig. Er ganske sikker på at slimproppen gikk i går. Hvordan er formen din da? Wow, spennende. Jeg går å venter på den jeg også, men har ikke sett noe til den ennå. Jeg er i super form, bortsett fra at jeg er dødstrett dagen lang, selv om jeg sover og sover. Lå derimot en time våken i natt å stirret på vinduene som trenger en vask..Hadde skikkelig lyst til å stå opp og begynne å vaske. Jeg har virkelig fått vaskedilla.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 12. august 2012 #952 Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Send over litt "vaskestøv" da :gjeiper: Her er jeg helt skutt etter barnebursdagsfeiring - jammen tar det på, selv med bare 5 barn og alle foreldrene tilstede. Men utrolig koselig også, og herlig å se en så glad gutt som fikk akkurat det han ønsket seg 37 uker i morra, tiden flyr jo - er på en måte lei, men samtidig ikke begynt å tenke så masse på tiden som gjenstår. Edit: leif Endret 12. august 2012 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmor Skrevet 14. august 2012 #953 Del Skrevet 14. august 2012 Sender over masse vaske vaskestøv til deg Soon, for her skinner huset. 1 dag igjen til termin og jeg kjeder meg. baker, går tur og vasker men merker det er kjedelig å gå hjemme. kontoen er skrapt så jeg kan ikke shoppe heller føler meg mindre utålmodig denne uken, men det endret seg raskt i dag da en venninne reiste til sykehuset i natt for å føde... har ikke kommet noen baby enda, men kommer vel straks... Jeg er døds sjalu, men må ikke la det ta overhånd.. tror jeg må laste ned filmer så tiden kan gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 14. august 2012 #954 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Sender over masse vaske vaskestøv til deg Soon, for her skinner huset. 1 dag igjen til termin og jeg kjeder meg. baker, går tur og vasker men merker det er kjedelig å gå hjemme. kontoen er skrapt så jeg kan ikke shoppe heller føler meg mindre utålmodig denne uken, men det endret seg raskt i dag da en venninne reiste til sykehuset i natt for å føde... har ikke kommet noen baby enda, men kommer vel straks... Jeg er døds sjalu, men må ikke la det ta overhånd.. tror jeg må laste ned filmer så tiden kan gå. Plutselig kommer babyen skal du se.. Jeg sender også magisk vaskepulver i retning til soon. Huset ser ok ut nå, eller sånn passe ihvertfall. Det er noe rot som vi ikke har rukket over, men det går gubben ta når han får tid til å styre hjemme litt. Det ihvertfall rent her da. Imponerende start mot at du orker så mye. Jeg tør nesten ikke gå i butikken i frykt for at vannet skal gå. Tenk å stå i køen og så vosj..der står man i vanndam. Tenker på hva andre synes om masse fostervann, og så tråkke i det og ja..hmm..mye rart man skal tenke på gitt. Her spares det på pengene, tar heller shoppingen når jeg kan trille..som en liten belønning. Gleder meg sånn til trillingen , har så mange veninner som også har fått, som jeg kan trille med! Det blir herlig med høst og barnevogn! Endret 14. august 2012 av lillevill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 14. august 2012 #955 Del Skrevet 14. august 2012 Gleder meg også til å trille tur, og vaske hus igjen, og støvsuge til og med. Her stopper kroppen det meste av slike aktiviteter, jeg lager mat, bretter klær, tørker støv og vasker alt fra livet og opp på badet, resten må mannen gjøre ikke at han har noe vondt av det, men jeg klør i fingra, har masse prosjekter som jeg gleder meg til å ta fatt på... Etterhvert... Når ting har begynt å roe seg litt og vesla har begynt å komme inn i en viss rutine før det skal jeg bare sove, amme og kose de timene på dagen vi har aleine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 14. august 2012 #956 Del Skrevet 14. august 2012 Herlig med vaskestøv jenter Har vasket understellet til vogna (har vogn etter førstemann, så den har stått og støvet på loftet en stund) og vugga idag, så får da gjordt noe - meen jeg er helt ferdig i ryggen etter bare 10-15 minutter, så det blir ikke gjort så mye per dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 14. august 2012 #957 Del Skrevet 14. august 2012 Her er det også bittelitt hver dag som blir gjort men begynner å få ting på plass nå - senga er i orden med sengetøy, bagen til vogna er klar, må bare montere den på vogna, for den står med sportsunderstellet på. Klærne er vasket, og bagen er pakket sånn halvveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 14. august 2012 #958 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Var det ikke kos å få sengen til babyen klar angelou? Det var et sånnt rart gjennombrudd for meg.."Ja FAKTISK..HER skal det komme baby!" Rart å se det for seg, at her skal gutten sove..Og sengen som er så stor. Jeg tror vi skal legge ham på tversj sånn i starten slik at han ligger litt mer "lunt og trygt" Endret 14. august 2012 av lillevill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 14. august 2012 #959 Del Skrevet 14. august 2012 Veldig koselig, blir mer virkelig da vesla har jo sprinkelsenga si enda, så vi har lånt en liten søt skuvseng til minstesøster, og når vi var hjemme i sommer fikk hun sin egen sprinkelbeskytter med matchende sengetøy av oldemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmor Skrevet 15. august 2012 #960 Del Skrevet 15. august 2012 Så koselig med skuvseng angelou. jeg også ønsket meg det, men det fantes ingenting i familien. koselig med gave fra oldemor også. jeg har sydd sengekant selv siden sengen vi har ikke har standard mål. I dag har jeg sittet ute i sola og kost meg med strikketøy, resultatet ble en sløv baby i magen. måtte drikke saft og gå inn og sette meg for å få mer liv... tror ikke det er bra og være så mye ute nå, men det er jo så deilig.. hvis hun bare kunne ut snart så slapp jeg og tenke på sånne ting. Termin i dag og vil ha hun ut nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå