Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse, rhubarb og Alicante :klem:

Grugleder meg :ler:

Syns jeg allerede kjenner endel modningstegn (??) føler jeg har nedpress til tusen; vondt i mage og rygg når jeg både ligger, sitter, står og går, og siden igår har jeg hatt endel stikking nedover ene lysken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra! Gratulerer rhubarb.. :)

Har dere noen modningstegn? De siste dagene har jeg hatt menssmerter ned benet, smerter i bekken, og i sted skikkelig stikkning i bekken og underliv. Normalt? Er det vanlig å ha det sånn i mange uker i forveien av termin? Kjenner mye nedpress også.

Jeg har det akkurat som deg lillevill. mase stikkinger/kniving, nedpress og kraftige kynnere som er på grensen til å bli regelmessig. velger å tro at det har noe å si og at babyen kommer før tiden....... :rolleyes:

Jeg har også oppdaget at jeg jeg er "gravid"... har hatt masse energi og få plager hele svangerskapet, mens på dag 2 av permisjonstiden forsvant energien, jeg er kjempe trøtt og klarer bare en brøkdel av hva jeg ellers ville gjort... det er ikke for ingenting at permisjonen starter 3 uker før.

Gratulerer til alle som født de siste dagene :hoppendeglad: kjempe gøy å lese, men hvor mange er vi igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i alle fall igjen, men er på sykehuset nå og venter på å bli igangsatt, så håper jeg snart joiner de som har født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som deg lillevill. mase stikkinger/kniving, nedpress og kraftige kynnere som er på grensen til å bli regelmessig. velger å tro at det har noe å si og at babyen kommer før tiden....... :rolleyes:

Jeg har også oppdaget at jeg jeg er "gravid"... har hatt masse energi og få plager hele svangerskapet, mens på dag 2 av permisjonstiden forsvant energien, jeg er kjempe trøtt og klarer bare en brøkdel av hva jeg ellers ville gjort... det er ikke for ingenting at permisjonen starter 3 uker før.

Gratulerer til alle som født de siste dagene :hoppendeglad: kjempe gøy å lese, men hvor mange er vi igjen??

Ser at vi har ca samme termintid. :) Spennende at du har samme modningssmertene..Her har mannen begynt på jobb igjen, og har ennå ikke fått opp babysengen. Merker jeg får fnatt av at ting må vente..Jeg MÅ ha ting klart, og går bare å vasker alt mulig. :P Er trøtt men våkner tidlig. Jeg strever veldig med privattid, familien er jo veldig spent og ringer ofte for å høre om det "har skjedd noe" mens jeg vil helst bare slappe av inne i meg selv og ikke prate om vær og vind og hva de spiste til lunch osv hehe..Jeg er så trøtt og tåler så lite mas. :P

Jeg synes ikke det er noe regelmessig her ennå, men det veksler på med smerter hver dag. Noen dager menssmerter og andre dager stikninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i alle fall igjen, men er på sykehuset nå og venter på å bli igangsatt, så håper jeg snart joiner de som har født :)

Lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle gratulasjoner :) Vi kom endelig hjem fra sykehuset på fredagen, så helga har gått med til å bli bedre kjent med lille nurket. Det føles rart å ikke være bare 2 her hjemme, og å ha et lite menneske som krever alt av en :) Må innrømme at jeg føler veldig på barseltårer også nå, spesielt i natt da hun hadde vondt i magen og ikke sovnet før klokka var nesten 6 i morges. Jeg håper det går over fort!

Som nevnt tidligere var jeg inne til overtidskontroll på sykehuset forrige mandag, og jeg hadde jo ingen forhåpninger overhodet. Hadde riktignok hatt litt kraftige menssmerter i et par dager, og slimproppen gikk fredagen før. Men jeg følte meg overhodet ikke klar for fødsel. På kontrollen lå jeg først en stund på registrering, som viste at alt var normalt. Kom inn til fødselslegen som tok en UL før hun skulle sjekke modningen. Jeg så hun ble så rar før hun sa hun måtte hente en jordmor uten at jeg helt skjønte hva som foregikk, ble jo bekymra der jeg lå. Jordmor var inne og sjekket, og de kunne konstatere at jeg hadde 5 cm åpning og helt avflatet mormunn! Og dette bare med menssmerter :) Enden på visa var at jeg ble lagt inn på fødeavdelingen, da vi bor 2 timer unna sykehuset. De hadde ikke helt troa på at det kom til å bli fødsel med det første, men de hadde ledige rom så da var det greit å bli innlagt. Kjente at menssmertene tok seg noe opp, og klokka åtte fikk jeg komme inn på fødestua og legge meg i badekaret. Det var herlig, da varmen tok ryggvondten jeg hadde mellom det jeg etterlever skjønte var svake rier. Halv ti hørte jeg bare noe som "poppet" i vannet, og da gikk altså vannet. Jeg kom meg opp av badekaret for egen maskin, men derfra klarte jeg ikke å gjøre mye på egen hånd. Riene kom for fullt, og når jordmor sjekket hadde jeg plutselig 8 cm åpning, så vannavgangen var tydeligvis effektiv. Fikk lystgass som hjalp å ta toppen av riene, i tillegg til at det hjalp meg å puste riktig. Riene kom så tett nå at jeg måtte krangle med mannen min om jeg hadde rier eller ikke :P Klokka halv tolv var det full åpning og jeg fikk begynne å presse. Fysj og fy noe så vondt!! Det tok noen rier før hodet var helt nede, og disse var de verste riene. Men jeg fikk mer opphold mellom riene nå. Litt før midnatt sto hodet i åpningen, og jeg fikk ikke presse på rien mens jordmor holdt hodet i åpningen, det kjentes ut som at jeg skulle revne i alle åpninger da. Men på neste ri kom hele frøkna ut, og for en lettelse! Alt i alt en veldig fin fødsel, og hun var ute kl 00:03 :) Men jeg lå i over en time etterpå for å bli sydd. Heldigvis bare mange små rifter innvendig, men jeg blødde mye. Jordmor anslo ca 450 ml blod. I tillegg kom frøkna ut med navlesnora rundt halsen, så hun var litt blek og slapp. Men litt massasje fra barnepleieren gjorde susen og jeg fikk henne på brystet mens de sydde.

Vi ble på sykehuset helt til fredag, og jeg måtte ha to netter på barselavdelingen før vi flyttet på barselhotellet på grunn av at jeg ikke fikk gått på do etter fødselen.

Nå ligger hun i kurven sin ved siden av meg og er verdens nydeligste, og til tross for litt babyblues har vi det kjempeflott :)

Beklager om det er noen skrivefeil, skriver fra iPaden min :)

Endret av Chaya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig historie Chaya. sitter å suger til meg alt. Kjenner jeg gleder meg mer og mer til det er min tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens fineste lillesøster født mandag kveld kl 19.45. 3725 g og 54 cm, og som snytt ut av nesa på storebror. Kjempefin fødsel, og alt er bra med oss alle :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdens fineste lillesøster født mandag kveld kl 19.45. 3725 g og 54 cm, og som snytt ut av nesa på storebror. Kjempefin fødsel, og alt er bra med oss alle :rodmer:

Åh gratulerer ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner! Det er helt fantastisk :hjerte: Gratulerer så mye til dere andre som har født! Bare innom for en rask oppdatering. Når roen senker seg skal jeg ta en skikkelig KG runde :strix:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer til alle som har født, og lykke til til dere som er igjen!

Ja, barseltårer kjente jeg også veldig på, så greit å være forberedt på det.. Jeg var IKKE forberedt på hvor følsom jeg skulle bli. Går heldigvis mye bedre nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lille N kommet til verden på selveste termindatoen:) 31.07.12 kl. 06.10 er han født, han var 3735g og 50cm lang, 37 rundt hodet:) og selvfølgelig verdens nydeligste ^^,

fødselen varte 25 t fra første ri, fikk epidural 6 t før han kom:)

Blødde 1500ml så får ikke være på barselhotell, og mannen min må sove hjemme. Ikke gøy men slik er det:)

Vi nyter tiden her vi er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...