angelou Skrevet 13. januar 2012 #161 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg er uke 7 idag, og kvalmen har kommet og gått siste to ukene. Heldigvis ikke kastet opp, bare vært litt uggen og hatt noen brekninger. Hvordan er disse mytene med kvalme og kjønn? Mer kvalm med jentebaby, er det ikke sånn? Har gutt fra før, og ikke kvalm ett sekund i hele svangerskapet - så kunne jo vært artig med jente nå da Andre myter?? Edit:leif Stemte med meg iallefall, var mye dårligere med jenta enn med gutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 13. januar 2012 #162 Del Skrevet 13. januar 2012 Haha, likte ideen med mini barnebasseng, Logan! Kanskje jeg skal kjøpe det og ha på terrassen! :gjeiper: Haha, vi har glassveranda og bor i en leilighetsblokk, så folk som går forbi kommer vel til å lure på hvem den hvalen som plasker i et lite basseng er, men pytt pytt! :gjeiper: Da er du i det minste litt skjermet:) får vel også få tak i en slik badedrakt fra "føritiden", stripete med ben...! Sexy da, vaker som en hval i et barnebasseng! Sjarmerende tror jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 13. januar 2012 #163 Del Skrevet 13. januar 2012 Gikk jo høygravid for to år siden også, men synes det var helt greit, var masse i skyggen og tok ferie før permisjon så hadde fri fra jeg var i uke 32 bare lata og kosa meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 13. januar 2012 #164 Del Skrevet 13. januar 2012 Gikk jo høygravid for to år siden også, men synes det var helt greit, var masse i skyggen og tok ferie før permisjon så hadde fri fra jeg var i uke 32 bare lata og kosa meg DET kan jeg like -god helg folkens- (koooos dere) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 14. januar 2012 #165 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Lurer på hvordan det skal gå i år, og være høygravid på sommeren ja.. Jeg tenker lange fjorlette maxikjoler.. OG masse bading? Spørs om jeg tørr da, med DEN figuren. Endret 14. januar 2012 av lillevill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 14. januar 2012 #166 Del Skrevet 14. januar 2012 Det som er fint med å være gravid vettu, har unnskyldning for stor mage da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 14. januar 2012 #167 Del Skrevet 14. januar 2012 Gleder meg veldig til å se gravid ut, men tenker et par i fam vil komme med et par kommentarer om jeg tropper opp med badetøy på hytta. Har et par i familien som vil kansje kommentere sånt. OG gleder meg veldig til våren nå. Er så lei av is og snø..Det er så godt at det nærmer seg slutten av januar. Og i bedet ser jeg faktisk små grønne krokus titte frem, som sikkert grodde opp i sent oktober/november i fjor. Gleder meg sånn fordi jeg har plantet så masse tulipaner og krokuser i år Blir fint med masse som vokser, både i bedet og i magen.hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 14. januar 2012 #168 Del Skrevet 14. januar 2012 Å. hjelpes - bor du på sørlandet? Her er det ikke mye som tyder på krokuser og grønt som skal springe frem...50-70cm snø her på østlandet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 14. januar 2012 #169 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Bor ganske langt sør ja, men vi har en del is og snø vi og. OG mere blir det vel.. Det er nok ikke noe som har grodd frem sånn i det siste, men et par grønne skudd fant jeg faktisk... Men de må altså ha kommet pga temperaturene vi hadde på sen høsten/tidlig vinter. Edit: Bor sør på østlandet. Endret 14. januar 2012 av lillevill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 15. januar 2012 #170 Del Skrevet 15. januar 2012 Bare for å skryte litt.. Jeg og samboer har hørt hjertelyden til knøttet 3 dager på rad! Nå har jeg trua på at denne gangen kommer det til å gå bra! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 17. januar 2012 #171 Del Skrevet 17. januar 2012 Så stas da Angel. Koselig å høre. Jeg har helt utrolig vondt i magen når jeg nyser!!! Har dere det sånn? Nøys akkurat nå og måtte sitte i ti sekunder å akke meg og holde på magen før smerten gikk bort. Til helgen har vi bestemt oss for å fortelle nyheten til familien. Både gruer meg og gleder meg. Blir spennende dette... Tror mamma har skjønt tegninga allerede, men det blir nok en gledesjubel i heimen,tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmor Skrevet 17. januar 2012 #172 Del Skrevet 17. januar 2012 Så stas da Angel. Koselig å høre. Jeg har helt utrolig vondt i magen når jeg nyser!!! Har dere det sånn? Nøys akkurat nå og måtte sitte i ti sekunder å akke meg og holde på magen før smerten gikk bort. Til helgen har vi bestemt oss for å fortelle nyheten til familien. Både gruer meg og gleder meg. Blir spennende dette... Tror mamma har skjønt tegninga allerede, men det blir nok en gledesjubel i heimen,tenker jeg... Ha ha. vi er akkurat like langt og vi hadde også tenkt å si det til familien i helgen:) tror ikke det er så uvanlig. det er jo et foster nå og organene er ferdig dannet. jeg får ikke vondt når jeg nyser, men jeg har et annet problem: magen synes.... fler som har det problemet. lurer på om det er fordi jeg er ganske tynn. redd for at de på jobben skal se det. men jeg er ikke typen som går med hettegenser 10 dager i strekk så vet ikke hva jeg skal gjøre for å skjule det. tror ikke det er luft heller.... andre med erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 17. januar 2012 #173 Del Skrevet 17. januar 2012 Er fjerde gangen jeg er gravid, så man kan trygt si jeg har et bukse og forklaringsproblem om dagen Heldigvis går jeg mye i tights og tunika fra før av, og heldigvis har jeg bare jobbet et halvt år etter forrige permisjon og har vært helt klar på det at vi ikke skal ha flere barn, så ingen lukter nok lunta :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snjó Skrevet 17. januar 2012 #174 Del Skrevet 17. januar 2012 Oi, her er det en stund siden jeg har skrevet ser jeg Her går ting sin vante gang, synes ikke magen har vokst noe særlig, og har heller ikke fått innkalling til UL ennå.. Tror nok jeg må ta en telefon til fastlegen min imorgen og høre om hun virkelig sendte inn henvisningen når jeg var der for ganske nøyaktig 8 uker siden.... Det kan jo også hende at det er UNN som er treige da Men føler jo at det begynner å haste når det er 3-5 uker igjen til jeg skal ha UL... Er det forresten noen andre fra det kalde nord her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 18. januar 2012 #175 Del Skrevet 18. januar 2012 Så stas da Angel. Koselig å høre. Jeg har helt utrolig vondt i magen når jeg nyser!!! Har dere det sånn? Nøys akkurat nå og måtte sitte i ti sekunder å akke meg og holde på magen før smerten gikk bort. Til helgen har vi bestemt oss for å fortelle nyheten til familien. Både gruer meg og gleder meg. Blir spennende dette... Tror mamma har skjønt tegninga allerede, men det blir nok en gledesjubel i heimen,tenker jeg... Beste lyden og følelsen, rett og slett. Hadde mer av de smertene tidligere, men får jeg en skikkelig kraftig nys så kan jeg få småvondt nå også. Når er det dere har tenkt å fortelle det til "hele verden"? Her er det fremdeles kun de nærmeste i familien og de aller nærmeste venner som vet det. Tidligere i graviditeten fristet det mye mer å fortelle det til folk, nå synes jeg det er veldig privat og har ikke så lyst til å dele det så mange. Ihvertfall ikke enda, men plutselig er det vel ikke så lett å skjule lengre. Her går ting sin vante gang, synes ikke magen har vokst noe særlig, og har heller ikke fått innkalling til UL ennå.. Tror nok jeg må ta en telefon til fastlegen min imorgen og høre om hun virkelig sendte inn henvisningen når jeg var der for ganske nøyaktig 8 uker siden.... Det kan jo også hende at det er UNN som er treige da Men føler jo at det begynner å haste når det er 3-5 uker igjen til jeg skal ha UL... Her har jeg fått en liten kul nederst på magen, kjenner det veldig godt når jeg ligger i sengen. Men ellers så vises det ikke så veldig godt. Håper å få litt mer markert babykul snart, nå føler jeg meg litt lubben bare. Har heller ikke fått innkallelse til UL enda, men nå er det kun 2 uker siden jeg var på kontroll og fikk sendt inn henvisningen. Småtreg legen kan en si. Synes du skal ringe legen din, 8 uker er lenge å vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefullprøver Skrevet 18. januar 2012 #176 Del Skrevet 18. januar 2012 Min nærmeste familie, altså mor, far og søster er klar over graviditeten! Skal fortelle det til samboers foreldre når jeg er i uke 13! Blir spennende! Skal vente med å fortelle det til resten av verden til etter jeg har vært på tidlig ultralyd! Ellers står det greit til med meg, merker at fordøyelsen ikke er helt som den pleier, men litt kiwi pleier å gjøre susen! Har enda ikke fått noe mage, men merker at den går bittelitt utover helt nederst! Misunnelig på at dere har fått høre hjertelyden! Gleder meg til å se knøttet på ultralyd om bare tre uker! Håper bare at alt står bra til med han/henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 18. januar 2012 #177 Del Skrevet 18. januar 2012 I dag bestemte jeg meg for å fortelle det til en jeg jobber med, og ba ham holde på hemmeligheten. Han er ikke typen som sladrer, hyggelig fyr - fortalte det fordi jeg vet at stillingen hans påvirkes veldig av at jeg går ut i mamma-perm, så han ble jo veldig glad da. Har dere hørt denne ? Min lenke Det er en voggesang fra dumbo. Jeg griner sånn hver gang jeg hører den, men jeg VIL synge den til barnet mitt når det kommer. Synes den er så nyyyyydelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 18. januar 2012 #178 Del Skrevet 18. januar 2012 Her har det også kommet en kul nederst på magen som kjennes godt når jeg ligger på rygg, når jeg står har jeg en fin liten babykul. De som kjenner meg godt har kunnet sett magen min siden jul/nyttår, men andre har ikke den fjerneste anelse om at det er noe på gang. Jeg har en jobb der jeg bruker store uformelige klær, så de som ikke vet kan ikke se det på lenge heller. Jeg har fortalt flere og flere av kollegaene mine at jeg er gravid den siste uken når jeg har hatt dem på tomannshånd, jeg er ikke typen til å buse ut med noe som helst i plenum. Ikke liker jeg å snakke om graviditeten min i store forsamlinger heller, det å være midtpunkt har aldri vært min sterke side Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 18. januar 2012 #179 Del Skrevet 18. januar 2012 Min nærmeste familie, altså mor, far og søster er klar over graviditeten! Skal fortelle det til samboers foreldre når jeg er i uke 13! Blir spennende! Skal vente med å fortelle det til resten av verden til etter jeg har vært på tidlig ultralyd! Ellers står det greit til med meg, merker at fordøyelsen ikke er helt som den pleier, men litt kiwi pleier å gjøre susen! Har enda ikke fått noe mage, men merker at den går bittelitt utover helt nederst! Misunnelig på at dere har fått høre hjertelyden! Gleder meg til å se knøttet på ultralyd om bare tre uker! Håper bare at alt står bra til med han/henne! Kiwi var et bra tips. Det skal bli godt å endelig få fortelle nyheten. På jobben ønsker jeg å holde det hemmelig så lenge som mulig da jeg jobber med to litt dumme menn, men en som er hyggelig der har fått vite. Heldig du er som skal på UL så snart. Her blir det vel ikke før langt ut i mars...vurderer å ta sånn 3d bilde i april, men får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snjó Skrevet 18. januar 2012 #180 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg ringte til fastlegen min idag, og jammen hadde hun ikke glemt å sende henvisningen til sykehuset! Men idag ble det altså sendt elektronisk, så da skal det ikke ta så lang tid før jeg får innkalling til ultralyd Dagens aller største hendelse er at jeg for første gang har fått hørt hjertelyden! Helt tilfeldig at jeg fikk en kjenning som er lege til å sjekke.. Klar og flott hjertelyd på ca 160 slag i minuttet.. Er helt forelsket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå