Gå til innhold

Er graviditet en ekkel del av samlivet?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det kommer an på øyet som ser, du. Etter det jeg har lært så er definitivt ikke en fødsel noe å anbefale.

Jeg skal aldri føde og aldri i livet om jeg hadde blitt med på en fødsel. Noe mer ekkelt kan jeg ikke tenke meg. Annet enn amming, og det stiller i samme kategori.

Vaginal fødsel er bedre enn keisersnitt, selvom ikke du tror det da... Men når alt kommet til alt tror jeg ikke du passer til å få barn. Har lagt merke til flere av dine innlegg når det gjelder fødsel, amming osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du forandrer deg med årene, og vil få andre synspunkter og verdier når du blir voksen :)

Meg bekjent så er jeg voksen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med på fødselen til søsteren min - og ble enda mer tilhenger av adopsjon enn jeg allerede var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Hvordan kan graviditet være en ekkel del av samlivet? Graviditet er jo selve MÅLET med hele forplantningsfunksjonen - hvordan kan det da ødelegge den?

Ja, har lest alle argumentene her inne. Men mener at vi etter langvarig påvirkning har fått et tvista syn på disse tingene: det skal være sånn og sånn, og sånn er vi lært opp til å tenke.

Likevel, nå som det en gang har kommet dit at vi har de holdningene vi har, så er det blitt en del av vårt utgangspunkt og vår kultur. Derav i stor grad bestemmende for hva vi tenker og føler. Så jeg syns ikke det er riktig å f.eks tvinge en mann til å bli med på en fødsel om han ikke vil.

Så kan dere være så uenige og moralistiske dere bare vil, men hverken deres meninger eller påtvunget moral vil endre det faktum at han - og dermed forholdet deres - vil ha problemer med dette i etterkant.

ja stakkars stakkars mann, som må være i SAMME ROM som sin egen kjæreste/kone når hans eget barn kommer til verden......

skal sette meg på bakbeina selv jeg, neste gang jeg skal føde, og nekte å gå inn på fødestua, fordi 'uff og nei dei ødelegger sånn for sexlivet mitt etterpå'. hørt på tull.

skal mannfolka få dette valget så burde nå vi også få valget mellom vanlig fødsel eller keisersnitt, er ikke alle som har lyst til å føde vet du. men de gjør det likevel. Og mannen har halvparten av fortjensten på dette 'prosjektet', og burde da ta konsekvensene av det. Som innebærer å SE på i noen timer, og støtte dama si når hun har det forjævlig vondt. Er det så mye å be om da?

som ab sa: har man planta frøet må man jaggu være mann nok til å høste varene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen og moden nok til å få barn er to forskjellige ting.

Jeg kommer aldri til å endre mening, så du kan spare deg spydighetene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaginal fødsel er bedre enn keisersnitt, selvom ikke du tror det da... Men når alt kommet til alt tror jeg ikke du passer til å få barn. Har lagt merke til flere av dine innlegg når det gjelder fødsel, amming osv.

Har du problemer med at jeg har andre meninger enn deg?

For meg så er ikke vanlig fødsel noe bedre enn keisersnitt, heller tvert imot, for ved keisersnitt så har man muligheten til å få ut ungen raskt dersom noe går galt. Det går ikke ved vanlig fødsel. Dersom du hadde lest innleggene du snakker om, så hadde du også lest bakgrunnen for mine meninger og da hadde du kanskje ikke vært så skråsikker på det du sier på at en vanlig fødsel er best for alle.

Endret av SmallTalk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest historien om ditt familiemedlem eller hva det nå var som hadde en eller annen tilstand, som viste seg å være en kromosom feil, ergo ikke fødselsrelatert. Å påstå at keisersnitt er bedre (uten at det skulle være en medisinsk grunn for det selvfølgelig) er faktisk å motsi fakta. Du mangler fullstendig innsikt i risikoen ved keisersnitt og ser kun farene ved en vaginal fødsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja stakkars stakkars mann, som må være i SAMME ROM som sin egen kjæreste/kone når hans eget barn kommer til verden......

skal sette meg på bakbeina selv jeg, neste gang jeg skal føde, og nekte å gå inn på fødestua, fordi 'uff og nei dei ødelegger sånn for sexlivet mitt etterpå'. hørt på tull.

skal mannfolka få dette valget så burde nå vi også få valget mellom vanlig fødsel eller keisersnitt, er ikke alle som har lyst til å føde vet du. men de gjør det likevel. Og mannen har halvparten av fortjensten på dette 'prosjektet', og burde da ta konsekvensene av det. Som innebærer å SE på i noen timer, og støtte dama si når hun har det forjævlig vondt. Er det så mye å be om da?

som ab sa: har man planta frøet må man jaggu være mann nok til å høste varene!

Enig med deg i sak, 100 %, men realiteten er at for mange menn blir det problemer i etterkant.

Så det dårlige, men faktiske dilemma er for mange (ikke alle): Skal jeg forlange at han støtter opp (som hun har rett til, etter min mening), og få sexlivet destruert i lange tider etterpå?

Eller skal jeg "frigi" ham og beholde et godt samliv etterpå?

I en del tilfeller er det ikke så mange mellomting her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest historien om ditt familiemedlem eller hva det nå var som hadde en eller annen tilstand, som viste seg å være en kromosom feil, ergo ikke fødselsrelatert. Å påstå at keisersnitt er bedre (uten at det skulle være en medisinsk grunn for det selvfølgelig) er faktisk å motsi fakta. Du mangler fullstendig innsikt i risikoen ved keisersnitt og ser kun farene ved en vaginal fødsel.

Du har da hoppet over det faktum at det gikk 15 år før det viste seg at det ikke var en hjerneskade etter fødselen. Det er ikke lett å fortrenge, du... Og du har da heller ikke fått med deg at inkompetent helsepersonell tok livet av søsteren min og omtrent tok livet av meg. Jeg har ikke noen grunn til å ta sjansen på at noe ikke går galt under en vanlig fødsel, men jeg har veldig god grunn til å ønske en unge ut så fort som overhode mulig for å unngå at noe går galt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da hoppet over det faktum at det gikk 15 år før det viste seg at det ikke var en hjerneskade etter fødselen. Det er ikke lett å fortrenge, du... Og du har da heller ikke fått med deg at inkompetent helsepersonell tok livet av søsteren min og omtrent tok livet av meg. Jeg har ikke noen grunn til å ta sjansen på at noe ikke går galt under en vanlig fødsel, men jeg har veldig god grunn til å ønske en unge ut så fort som overhode mulig for å unngå at noe går galt.

Du vet at ting går galt under keisersnitt også, det er tilogmed flere komplikasjoner i forbindelse med keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da hoppet over det faktum at det gikk 15 år før det viste seg at det ikke var en hjerneskade etter fødselen. Det er ikke lett å fortrenge, du... Og du har da heller ikke fått med deg at inkompetent helsepersonell tok livet av søsteren min og omtrent tok livet av meg. Jeg har ikke noen grunn til å ta sjansen på at noe ikke går galt under en vanlig fødsel, men jeg har veldig god grunn til å ønske en unge ut så fort som overhode mulig for å unngå at noe går galt.

kan jeg spørre hvorfor du setter amming i samme kategori?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg syns det er viktig å snakke om at menn kan få problemer med sexlivet etter å ha vært med på fødselen. jeg syns det er feil å feie alt under teppet og late som at det aldri blir et problem fordi en fødsel er så naturlig og han var med på å plante frøet, osv.

Hvorfor er dette et tema som skal hysjes ned og ikke snakkes om egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at ting går galt under keisersnitt også, det er tilogmed flere komplikasjoner i forbindelse med keisersnitt.

Ja. Og jeg vet også at hovedvekten av komplikasjoner ligger hos moren og ikke ungen. Det er ikke så farlig for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Enig med deg i sak, 100 %, men realiteten er at for mange menn blir det problemer i etterkant.

Så det dårlige, men faktiske dilemma er for mange (ikke alle): Skal jeg forlange at han støtter opp (som hun har rett til, etter min mening), og få sexlivet destruert i lange tider etterpå?

Eller skal jeg "frigi" ham og beholde et godt samliv etterpå?

I en del tilfeller er det ikke så mange mellomting her.

Nå tror jeg nå heller det handler om innstilling.

Det at enkelte menn blir "ødelagte" etterpå, er kanskje fordi de ikke forbereder seg godt nok på hva som skal skje. Hva med å lese litt på forhånd, det er masse nyttige artikler på internett om fødsel, og på bibliotek fins det bøker.

Det er jo ikke alle kvinner som vil føde heller, men de gjør det og de kommer ut av det sterkere etterpå. Mannfolka som feiger ut kan heller prøve? Det er jo ikke sånn at de på død og liv må henge over høna hennes og kikke inn i hullet når ungen kommer ut. Det tror jeg nok er for spesielt interesserte....

Jeg og min gubbe hadde ikke lyst på sex lenge etter fødselen, det tok 6-7 uker, og det er helt normalt, og er egentlig ikke så lang tid.

Jeg tror heller ikke det er så veldig mange menn som får varige men av å være i samme rom som sin fødende kone =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og jeg vet også at hovedvekten av komplikasjoner ligger hos moren og ikke ungen. Det er ikke så farlig for min del.

Nei for du setter jo ungen i fokus, det er derfor du syns amming er ekkelt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vena Cava

Jeg syns det er viktig å snakke om at menn kan få problemer med sexlivet etter å ha vært med på fødselen. jeg syns det er feil å feie alt under teppet og late som at det aldri blir et problem fordi en fødsel er så naturlig og han var med på å plante frøet, osv.

Hvorfor er dette et tema som skal hysjes ned og ikke snakkes om egentlig?

DEt kan got være menn får problemer, men hva med oss?

Jeg følte meg kjempeekkel lenge etterpå, og føler enda at kroppen ikke er som den var før.

Mannen min derimot, har ikke problemer i det hele tatt, og skjønner ikke hva jeg snakker om.

Hva med å ofre frykten for å miste sexlysten for en stund, for dama sin skyld?

Det handler om å gi og ta i et forhold og da syns jeg at han slipper litt lett unna mens jeg må gi og gi og gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for du setter jo ungen i fokus, det er derfor du syns amming er ekkelt eller?

Jeg setter det at ungen ikke ender opp hjerneskadd i fokus.

Personlig så må jeg si at jeg synes det at en unge skal være kobla til puppen i mer eller mindre 24 timer i døgnet i mange måneder er en ekstremt kvalmende og kvelende tanke.

Og jeg skjønner godt at menn mister tenninga på damer som har født og ammer. Finnes det noe mindre sexy?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo din eventuelle unge det går utover.

Og det klarer du å konkludere med etter å ha lest mine innlegg her inne? Igjen så må jeg si at det er imponerende.

Bare fordi jeg ikke kjøper all den propagandaen om amming og vanlig fødsel så vil jeg ikke vært i stand til å inneha morsinstinkter eller klare å ta meg av en unge? Vel, da skulle vel sannsynligvis ikke noen i min familie vært det, men de har da klart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med SmallTalk, selv om hun fremlegger seg litt dårlig. Men hva er galt med at folk har forskjellige meninger rundt dette med fødsel? Det betyr ikke at jeg blir en dårlig mor som ikke kan utvikle morsinstinkt, eller hva? Hvis du mener det, så er det meningene dine det er noe galt med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...