AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2012 #121 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg har også hørt at osteopati skal være verdt å prøve, står ganske mye om det på nettet hvis man leter litt!! Nederste innlegg i denne tråden bekrefter også de innleggene som sto foran her, om eksempler på migrene-pasienter som har blitt frisk av osteopati. Synes også de ter merkelig at ikke flere her inne er interessert i dette, om de virkelig er så plaget som de sier... Her er det jo faktisk noe som kan hjelpe! Sto også noe i denne tråden om noe papaya-piller mot ME som kan funke på migrene også! http://vgd.no/helse-...aad-mot-migrene Anonym poster: 50a8cb8c5dd51b5b2e61009c71b7f216
Tropic Skrevet 8. november 2012 #122 Skrevet 8. november 2012 Jeg har også hørt at osteopati skal være verdt å prøve, står ganske mye om det på nettet hvis man leter litt!! Nederste innlegg i denne tråden bekrefter også de innleggene som sto foran her, om eksempler på migrene-pasienter som har blitt frisk av osteopati. Synes også de ter merkelig at ikke flere her inne er interessert i dette, om de virkelig er så plaget som de sier... Her er det jo faktisk noe som kan hjelpe! Sto også noe i denne tråden om noe papaya-piller mot ME som kan funke på migrene også! http://vgd.no/helse-...aad-mot-migrene Anonym poster: 50a8cb8c5dd51b5b2e61009c71b7f216 Jeg holder på med testing av osteopati, as we speak! Har vært til et par timer, hadde en liten effekt, men så kom eksamensmaset på skolen og nå er hode mitt ille.. Og dermed er det veldig vanskelig å si om Osteopati fungerer eller ikke enda. Men har fremdeles trua!
Blåklokke Skrevet 15. november 2012 #123 Skrevet 15. november 2012 Vel, nå er det litt over fire uker siden jeg tok Botox. Dessverre har hodet mitt bare blitt verre:( Jeg har en trykkende hodepine absolutt hele tiden i tillegg til de vanlige migreneanfallene. Men det verste er den ekstreme trøttheten jeg har fått. Jeg tilbringer hele døgnet i sofaen (i beste fall) og i sengen. Orker ingenting:( Grudde meg i hele dag til å støvsuge, det trengtes virkelig, det tok ti minutter og jeg var utslitt og gjennomsvett etterpå. Jeg ser like trøtt ut som jeg føler meg, øyelokkene har blitt slappe og øynene mine synes knapt Jeg gruer meg sånn til julen, jeg orker jo ingenting. Får håpe svineriet går ut av kroppen som det skal om ca to måneder. Jeg angrer noe helt forferdelig og vet ikke jeg skal holde ut. Migrenelivet var liksom ille nok fra før:( Det er lite Botox/migreneerfaringer å finne på norsk, men jeg fant en amerikansk nettside med mange historier. Og det var mange med min erfaring, dessverre. Huff, mye klaging på meg idag, men jeg må jo være ærlig.
Gjest asanti Skrevet 15. november 2012 #124 Skrevet 15. november 2012 Jeg har hatt migrene siden jeg var 15 år. Av medisiner har jeg prøvd det meste av smertelindrende og blodtrykksmedisin. Jeg bruker zomig tabelett og nesespray ved anfall som fungerer. Jeg har å prøvd Botox som fungerte fint det å. Nå som jeg er gravid kan jeg jo ikke ta noe annet enn paracet som vi vet ikke fungerer, så har tatt 8 behandlinger av akupunktur til nå og skal 2 ganger til. Etter det tenker jeg å ta en liten runde hos manuell terapi da jeg kjenner virvlene øverst i nakken er ganske irriterende og utløser hodepine som igjen blir migene. Akupunkturen har fungert bra, men vil ikke si jeg er kvitt det helt. Men krysser fingrene videre. Mine anfall utløses mest av parfyme, røyklukt, duftlys, såpe med mye lukt i ol, samt en del muskelplager. At jeg reagerer på parfyme og lukter er sinnsykt irriterende. De jeg bor med kan ikke bruke noe, jeg drar sjeldent på besøk om jeg vet det er noen som har duftlys eller parfyme og samboer kan nesten ikke drikke alkohol uten at jeg reagerer på utåndingen av det.
Minya Skrevet 16. november 2012 #125 Skrevet 16. november 2012 Jeg har hatt invalidiserende migrene i over tredve år og er nå uføretrygdet på grunn av dette. Den eneste medisinen som av og til kan hjelpe på migrenen min er Anervan. Bivirkninger er store, men en finner seg i mye når man ligger der utslått av smerte og kvalme. Men HedvigR, vi får snart et problem, for etter mars 2013 utgår Anervan. Da vet jeg Ikke helt hva jeg gjør.... Sikkert et dumt spørsmål, Blåklokke, men har du forsøkt de siste nye som har kommet de siste fem årene? HrMinya var nylig (i fjor) gjennom en testperiode av nye medisiner for å se om han fant noe som fungerte bedre enn de han hadde. Hadde seks-syv resepter på små prøvepakker av forskjellige typer liggende en stund. Zomig, Maxalt, Almogran(eller hva den nå heter), Imigran-ellernoesånt og enda flere jeg ikke husker navnet på i farta. Han endte på Almogran (eller hva den nå heter) fordi han slapp å bli så kvalm av dem. Før tok han en pille og var slått ut resten av dagen likevel. Nå tar han en pille, sover en time eller to og føler seg relativt opplagt resten av dagen. (relativt opplagt betyr da at han føler seg som om han nettopp har drukket to glass vin; littegranne småbrisen) Du har sikkert prøvd de nyeste også, men jeg tenkte jeg kunne gi et lite innspill ihvertfall, sånn i alle tilfeller.
Blåklokke Skrevet 16. november 2012 #126 Skrevet 16. november 2012 Sikkert et dumt spørsmål, Blåklokke, men har du forsøkt de siste nye som har kommet de siste fem årene? HrMinya var nylig (i fjor) gjennom en testperiode av nye medisiner for å se om han fant noe som fungerte bedre enn de han hadde. Hadde seks-syv resepter på små prøvepakker av forskjellige typer liggende en stund. Zomig, Maxalt, Almogran(eller hva den nå heter), Imigran-ellernoesånt og enda flere jeg ikke husker navnet på i farta. Han endte på Almogran (eller hva den nå heter) fordi han slapp å bli så kvalm av dem. Før tok han en pille og var slått ut resten av dagen likevel. Nå tar han en pille, sover en time eller to og føler seg relativt opplagt resten av dagen. (relativt opplagt betyr da at han føler seg som om han nettopp har drukket to glass vin; littegranne småbrisen) Du har sikkert prøvd de nyeste også, men jeg tenkte jeg kunne gi et lite innspill ihvertfall, sånn i alle tilfeller. Tusen takk for gode råd, Minya! Men jeg har prøvd alle medisinene du nevner. Det er bare så surt at det er så lite som biter på det dumme hodet mitt. Men flott at mannen din har blitt hjulpet etter å ha prøvd så mye:) Tusen takk igjen:))
Tropic Skrevet 18. november 2012 #127 Skrevet 18. november 2012 Huff, Blåklokke, så trist at du er så dårlig! Håper virkelig formen din blir bedre til jul så du får en fin julefeiring! Krysser fingre og tær på at du snart blir bedre!!!
Minya Skrevet 19. november 2012 #128 Skrevet 19. november 2012 Tusen takk for gode råd, Minya! Men jeg har prøvd alle medisinene du nevner. Det er bare så surt at det er så lite som biter på det dumme hodet mitt. Men flott at mannen din har blitt hjulpet etter å ha prøvd så mye:) Tusen takk igjen:)) Fryktelig synd å høre at du har prøvd alt og likevel ikke kommer noen vei. Jeg har hørt at muskelavspenning kan være en hjelper på veien, hva med noen yogatimer? Vet du hva som trigger de verste anfallene, kan det også hjelpe å finne en "mot-trigger". Her i huset er det som oftest stress og dårlig søvn som er problemet, da pleier jeg å hjelpe til med motgiften; massasje, varme bad og marsj i seng-kommando. Det hjelper ikke alltid da, siden HrMinya er sta...
Blåklokke Skrevet 22. november 2012 #129 Skrevet 22. november 2012 (endret) Huff, Blåklokke, så trist at du er så dårlig! Håper virkelig formen din blir bedre til jul så du får en fin julefeiring! Krysser fingre og tær på at du snart blir bedre!!! Tusen takk!! Ja, vi får håpe det beste:) Endret 22. november 2012 av Blåklokke
Blåklokke Skrevet 22. november 2012 #130 Skrevet 22. november 2012 Fryktelig synd å høre at du har prøvd alt og likevel ikke kommer noen vei. Jeg har hørt at muskelavspenning kan være en hjelper på veien, hva med noen yogatimer? Vet du hva som trigger de verste anfallene, kan det også hjelpe å finne en "mot-trigger". Her i huset er det som oftest stress og dårlig søvn som er problemet, da pleier jeg å hjelpe til med motgiften; massasje, varme bad og marsj i seng-kommando. Det hjelper ikke alltid da, siden HrMinya er sta... Ja, har prøvd yoga, og egentlig er jeg ganske flink til å stresse ned, tror jeg, da... Så heldig MrMinya er som har deg! Takk for gode ord, vi håper det går bedre når botoxen er ute av systemet:)
Minya Skrevet 22. november 2012 #131 Skrevet 22. november 2012 Ja, har prøvd yoga, og egentlig er jeg ganske flink til å stresse ned, tror jeg, da... Så heldig MrMinya er som har deg! Takk for gode ord, vi håper det går bedre når botoxen er ute av systemet:) Krysser tjue fingre og fire poter her borte for at du finner noe som hjelper snart! 1
Tropic Skrevet 23. november 2012 #132 Skrevet 23. november 2012 Jeg elsker å ligge i glovarme bad når jeg har migrene, for da får jeg slappet av skikkelig i skuldrene og nakken, dessverre har jeg ikke badekar da...... Men det er tips til dere andre. Skal til legen å få utskrevet noe anfallsmedisin neste uke, har prøvd imigran og synes ikke det var noe bra. Tenkte kanskje på maxalt, er det noe annet jeg også burde prøvd? 1
Blåklokke Skrevet 23. november 2012 #133 Skrevet 23. november 2012 Jeg elsker å ligge i glovarme bad når jeg har migrene, for da får jeg slappet av skikkelig i skuldrene og nakken, dessverre har jeg ikke badekar da...... Men det er tips til dere andre. Skal til legen å få utskrevet noe anfallsmedisin neste uke, har prøvd imigran og synes ikke det var noe bra. Tenkte kanskje på maxalt, er det noe annet jeg også burde prøvd? Du må nesten prøve alle triptanene og se hva som er best for deg. Og prøv dem i forskjellig form også, sprøyter, stikkpiller, smeltetabletter og vanlige tabletter. En av migrenens mange forbannelser er at fordøyelsen svikter slik at kroppen tar dårlig imot medisinene. Håper du finner noe som funket:)
Tropic Skrevet 23. november 2012 #134 Skrevet 23. november 2012 Du må nesten prøve alle triptanene og se hva som er best for deg. Og prøv dem i forskjellig form også, sprøyter, stikkpiller, smeltetabletter og vanlige tabletter. En av migrenens mange forbannelser er at fordøyelsen svikter slik at kroppen tar dårlig imot medisinene. Håper du finner noe som funket:) Ah, ja, det skal jeg huske på. Skal spørre legen om jeg får forskjellige former av de da
Tropic Skrevet 9. desember 2012 #135 Skrevet 9. desember 2012 Har nå testet ut Maxalt smeltetabletter ved begynnende anfall og de fungerer kjempe bra! Har enda ikke hatt et skikkelig anfall, men håper de fungerer like bra da! Forresten noen som får migrene/hodepine av 3D filmer?
Tropic Skrevet 9. desember 2012 #137 Skrevet 9. desember 2012 Holder meg langt unna 3D-filmer. Ja, jeg har også gjort det fram til nå, for tror dessverre det hadde utløst et anfall til meg....
Gjest asanti Skrevet 9. desember 2012 #138 Skrevet 9. desember 2012 Ja, jeg har også gjort det fram til nå, for tror dessverre det hadde utløst et anfall til meg.... Noen ganger har det gått bra mens andre gang ikke. Så jeg ser den virkelig ann om jeg er i form til å se 3D eller ikke. Faktisk så går jeg sjeldent på kino uten medisin for selv vanlig film kan utløse anfall. Mest pga folk i salen som bruker parfyme.
Blåklokke Skrevet 9. desember 2012 #139 Skrevet 9. desember 2012 Har nå testet ut Maxalt smeltetabletter ved begynnende anfall og de fungerer kjempe bra! Har enda ikke hatt et skikkelig anfall, men håper de fungerer like bra da! Forresten noen som får migrene/hodepine av 3D filmer? Neimen, så hyggelig at du har funnet noe som funker! Kjempeglad på dine vegne Kino betyr alltid trøbbel for meg migrenemessig.
Blåklokke Skrevet 23. desember 2012 #140 Skrevet 23. desember 2012 Hvordan er det med dere migrenekolleger om dagen? Mange er dessverre ekstra plaget før jul. Julestress, tung mat og drikke og brudd på vanlige rutiner er ofte ikke bra for sykdommen. Og her blir det en alternativ jul. Har stort sett vært sengeliggende de siste ukene. Og den artige botox'en gjør fremdeles mye av seg; Røde, kløende og rennende øyne, influensasymptomer som ikke gir seg, kronisk trykkende hodepine og trøtthet. Julens standardantrekk blir pysj. Og dette blir min første jul uten juletre. Har ringt spesialisten, som bare sa at hun ikke hadde hørt om slike bivirkninger. Og det er ikke noe å gjøre med det. Oppmuntrende...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå