Gå til innhold

Migrene- tråden!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom kanskje ikke klart fra, jeg har gått til nevrolog i over 6 mnd nå, men vi har fokusert mest på forebyggende medisin, men nå skal jeg ta opp at jeg også trenger anfallsmedisin :)

Eksamen har jeg nå hatt og det gikk fint :D Jeg klarte etterhvert å lese en god del, var bare veldig forsiktig med å ikke overanstrenge meg, og tok pauser ofte! Endte til slutt supert, til tross for at jeg på torsdag virkelig ikke hadde trua, men det gikk greit! Ikke optimalt å ha migrene når man leser til eksamne dog :fnise:

Så flott at eksamen gikk bra! Det er sannelig litt av en bragd med migrene!! Håper du får noen fine dager nå i etterkant. Ofte slår jo migrenen til når en endelig kan slappe av etter en anstrengelse.

Well done og lykke til videre:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk Blåklokke! :D Har vært flink (klapp på skuldra) til å lytte til hode da migrenen endelig ga seg slik at den ikke kommer tilbake. Jeg merker iallefall at dagene etter et anfall så skal det veldig lite til for å få et nytt anfall! Men det har gått greit, får bare ikke håpe det kommer til helga når det endelig er fri fra skole :lol:

Vil forresten si at jeg virkelig liker denne tråden, fint å kunne snakke med noen andre som også sliter med migrene!

Skrevet

Tusen takk Blåklokke! :D Har vært flink (klapp på skuldra) til å lytte til hode da migrenen endelig ga seg slik at den ikke kommer tilbake. Jeg merker iallefall at dagene etter et anfall så skal det veldig lite til for å få et nytt anfall! Men det har gått greit, får bare ikke håpe det kommer til helga når det endelig er fri fra skole :lol:

Vil forresten si at jeg virkelig liker denne tråden, fint å kunne snakke med noen andre som også sliter med migrene!

Ja, denne tråden har blitt helt topp! Takk, Chevy!!

Ønsker alle migrenekolleger en fin hodehelg!

Skrevet

Hei

Jeg føler at en migrene tråd hadde vært noe, at vi her inne på kg som sliter med dette kan dele erfaringer med diverse medisiner, livsstilsendringer som har virket, hva legen din finner utav og om du opplever bedring/forverring.

Meg:

Migrene fra jeg var 12 år, blitt verre de 2 siste årene.. Kan ha anlegg for migrene daglig i perioder. (annlegg er det jeg kaller fasen hvor jeg kjenner at kroppen legger opp til anfall,men at jeg får avverget det).

Jeg har blitt mr-scannet, jeg har testet betablokkere,epilepsimedisiner,antidepressiva og ulike triptaner- veldig lite virker. Min redning=pinex forte (desverre).

Noe bedre etter at jeg byttet til p-pillen cerazette, og la om til lavkarbo. Kunne nok ha vært sykemeldt, men det vil jeg ikke, som jeg sa til legen: jeg nekter! Vil helst jobbe, og har en 50% stilling + ekstravakter- noe som gjør meg litt fleksibel dersom jeg trenger en friperiode der jeg har naturlig fri i turnusen.

Jeg har endel symptomer i tillegg som jeg kjenner at henger sammen med migrenen, der jeg føler at finner man roten til problemet så kommer jeg til og bli veldig mye bedre.

Hva er din historie? Hvordan lever du med din migrene?

Håper at denne tråden får leve litt, da denne sykdommen er så enormt utbredt, og ihvertfall for meg er det vondt at det er en skjult sykdom- der mange ofte sier: ta en paracet da! Og ikke kan skjønne hvorfor jeg lider.

Håper på svar her:)

Ja, flott at du startet denne tråden, det er mange av oss her! Hvordan er det med deg om dagen?!

Gjest LadyAntebellum
Skrevet (endret)

Ja, flott at du startet denne tråden, det er mange av oss her! Hvordan er det med deg om dagen?!

Hei

Det er jeg som er/var chevy :) har bare byttet brukernavn..

Da jeg startet tråden var det ikke så veldig respons på den men blir så glad for og se at mange kan dele sine erfaringer her nå:):):)

Nå har jeg mye mindre migrene enn før!! Testet atacand på nytt og den ser ut til og ha effekt nå når jeg trappet opp fra 8 mg til 16 mg istedenfor og gå rett på 16 mg som forrige gang..

Så jeg tar 16 mg atacand, cerazette (som skulle være bra for migrene) og 2 biomagnesium hver morgen. Pinex forte ved anfall.. Går ikke lenger på lavkarbo, det så ikke ut il og ha så mye og si.

Da migrenen ble skjeldnere enn før gikk jeg rett i kjelleren. Noe jeg ikke hadde trodd, jeg hadde trodd jeg skulle oppleve det som og få livet i gave - men jeg tror greia var at jeg ikke husket hvem jeg var før migrenen tok over og at jeg med det hAr mistet meg selv til migrenen, vet ikke lenger hvem jeg var før og hvem jeg skal være nå.

Når det sies, jeg erikke kurert og har fortsatt anfall..

Godt tråden blirnbrukt så vi kan hjelpe hverandre!!:)

Endret av LadyAntebellum
Skrevet

Så flott at du har blitt bedre, men skjønner at du har hatt en lang vei å gå før du kom dit.

Ja, en kan bli overrasket over menneskesinnet noen ganger, at du fikk problemet da migrenen ble lettere. Tror jeg også hadde reagert slik, jeg husker lite fra livet mitt før migrenen kom. Og de siste tredve årene har alt foregått på migrenens premisser. Jeg er så redd for å føle meg som (og bli oppfattet som) et migrenekasus på to bein, men det blir gjerne slik med så mange syke dager.

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Så flott at du har blitt bedre, men skjønner at du har hatt en lang vei å gå før du kom dit.

Ja, en kan bli overrasket over menneskesinnet noen ganger, at du fikk problemet da migrenen ble lettere. Tror jeg også hadde reagert slik, jeg husker lite fra livet mitt før migrenen kom. Og de siste tredve årene har alt foregått på migrenens premisser. Jeg er så redd for å føle meg som (og bli oppfattet som) et migrenekasus på to bein, men det blir gjerne slik med så mange syke dager.

Ja, det var utrolig overraskende og ikke klare og finne seg selv da hodet klarnet litt. Jeg gikk faktisk flere mnd uten og måtte ta pinex forte- men ble da helt forvirret, for hvem er jeg egentlig uten migrenen? Jeg som har hatt migrene daglig i flere uker i stress, og har vært helt neddopet på medisiner..hvem er jeg nå? Jeg aner ikke lenger, og er faktisk henvist til DPS pga dette. Vil tro jeg har havnet i en depresjon. Veldig veldig ikke det jeg forvåentet ville skje da migrenen ble bedre.

Skrevet

Ja, det var utrolig overraskende og ikke klare og finne seg selv da hodet klarnet litt. Jeg gikk faktisk flere mnd uten og måtte ta pinex forte- men ble da helt forvirret, for hvem er jeg egentlig uten migrenen? Jeg som har hatt migrene daglig i flere uker i stress, og har vært helt neddopet på medisiner..hvem er jeg nå? Jeg aner ikke lenger, og er faktisk henvist til DPS pga dette. Vil tro jeg har havnet i en depresjon. Veldig veldig ikke det jeg forvåentet ville skje da migrenen ble bedre.

Da håper jeg du får den aller beste hjelp med dette problemet. Det er forferdelig at du skal få dette å slite med i tillegg til migrene-marerittet du har hatt tidligere. Håper du får en god lege som du føler deg bekvem med.

Klem:))

Skrevet

Jeg skjønne hva du mener LadyA. Nå hadde jeg bare migrene i litt over 1 år før jeg fikk starter på medisiner som hadde effekt, men bare på den tiden hadde jeg forandret meg mye. Kan bare forestille meg hvordan dette hadde vært om jeg hadde hatt det i mange år før jeg startet å få hjelp. Håper det ordner seg for deg! :)

Skrevet

Ønsker alle en god helg med fint hode!

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk imigran (er det sånn det skrives?) av legen, og han sa at hvis den ikke funket skulle han henvise meg. Den funket ikke, og det fortalte jeg legen. Da mente han at vi skulle vente med henvisning til det ble verre (!!), og at det dessuten ikke var migrene når medisinen ikke fungerte. Er det riktig, eller er han helt på trynet? Det er den første migrenemedisinen jeg har prøvd, bortsett fra noen sterkere smertestillende jeg fikk prøve først. Han mente derimot at hodepinen min(som er lokalisert i fremre del av hodet, mest panna) hadde noe med musklene og skjelett i nakke og rygg fordi flere i slekta mi har plager med vond rygg og nakke. Han kjente ikke på meg, og jeg plages jo heller ikke med smerter der? Bortsett fra vond korsrygg av og til, men det vet han ikke, og det har mest sannsynlig noe med liggestilling på natta de dagene jeg har vondt..

Kjenner dette er litt frustrerende...

Skrevet

Silkepote: Be han henvise deg med en gang, dette er noe du kan kreve av han.

Gjest Gemini7
Skrevet (endret)

Hei dere! Jeg prøvde å komme med et par innlegg på side 3-4 i denne tråden der jeg tipset om at osteopati skal ha en ekstremt bra effekt på migrene!!! Så ekstremt bra at man faktisk kan bli tilnærmet KVITT MIGRENEN!!! Men fikk liten respons, så prøver igjen. På denne linken ser dere historien om tre søsken som har vært ekstremt plaget av migrene, nærmest invalidiserende, dvs opp til daglige migreneanfall. Det er også en link til en annen historie på linken under om en dame som også har blitt tilnærmet frisk etter osteopati--

http://www.tv2.no/gm...iv-3745103.html

;) ) Den ene av søsknene hadde daglige anfall og etter behandling av osteopat hadde han ikke hatt noen anfall, den andre hadde hatt kun et par anfall på 3 mnd, og det er ekstrem forbedring etter å ha hatt 3-4 anfall i uka. En venninne av meg som har slitt med hodepine daglig siden hun var 15, fortalte eg også at legen ikke helt vet hva som plager henne (hodepinen oppsto brått da hun gapte veldig høyt og fikk et "smell" i kjeven) men at av alle de behandlinger og medisiner hun har prøvd, har osteopati vært det eneste som hadde noen effekt!!!

• Skriver dette innlegget nå fordi jeg ser at Let's deal Oslo i dag har tilbud på osteopat-behandling (opp til 78 % rabatt!!!), så tenkte at noen kanskje vil forsøke. Jeg skal i alle fall kjøpe meg en deal!! 1 behandling koster i dag kr 199 (ordinært 800 kr), 3 behandl : 399 kr (ordinært 1800 kr)!!

• Link her:

http://www.letsdeal..../7205986/city/0

:)

Endret av Gemini7
Gjest Gemini7
Skrevet

Hei dere! Jeg prøvde å komme med et par innlegg på side 3-4 i denne tråden der jeg tipset om at osteopati skal ha en ekstremt bra effekt på migrene!!! Så ekstremt bra at man faktisk kan bli tilnærmet KVITT MIGRENEN!!! Men fikk liten respons, så prøver igjen. På denne linken ser dere historien om tre søsken som har vært ekstremt plaget av migrene, nærmest invalidiserende, dvs opp til daglige migreneanfall. Det er også en link til en annen historie på linken under om en dame som også har blitt tilnærmet frisk etter osteopati--

http://www.tv2.no/gm...iv-3745103.html

;) ) Den ene av søsknene hadde daglige anfall og etter behandling av osteopat hadde han ikke hatt noen anfall, den andre hadde hatt kun et par anfall på 3 mnd, og det er ekstrem forbedring etter å ha hatt 3-4 anfall i uka. En venninne av meg som har slitt med hodepine daglig siden hun var 15, fortalte eg også at legen ikke helt vet hva som plager henne (hodepinen oppsto brått da hun gapte veldig høyt og fikk et "smell" i kjeven) men at av alle de behandlinger og medisiner hun har prøvd, har osteopati vært det eneste som hadde noen effekt!!!

• Skriver dette innlegget nå fordi jeg ser at Let's deal Oslo i dag har tilbud på osteopat-behandling (opp til 78 % rabatt!!!), så tenkte at noen kanskje vil forsøke. Jeg skal i alle fall kjøpe meg en deal!! 1 behandling koster i dag kr 199 (ordinært 800 kr), 3 behandl : 399 kr (ordinært 1800 kr)!!

• Link her:

http://www.letsdeal..../7205986/city/0

:)

Søren og, det ser ikke ut til at linkene virker..? Men bare google migrene, ostepat, så skal det komme opp som nr 2. og vet ikke om let's deal-linken virker heller, men bare google let's deal så kan man velge oslo som by og registrere seg (koster ingenting) og finne dealen.. :)

Skrevet

Hodepine som kommer fra nakken, cervikogen hodepine er ikke det samme som migrene.Selv om en kan minne om migrene.

Migrene er en blodåresykdom,vaskulær sykdom som ikke kan fikses med osteopati.

Cervikogen hodepine,kan ved div. medisiner/injeksjoner diagnoseres den veien.

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Hodepine som kommer fra nakken, cervikogen hodepine er ikke det samme som migrene.Selv om en kan minne om migrene.

Migrene er en blodåresykdom,vaskulær sykdom som ikke kan fikses med osteopati.

Cervikogen hodepine,kan ved div. medisiner/injeksjoner diagnoseres den veien.

Et spørsmål om dette, kan migrene trigges av nakkeproblematikk? Det jeg mener er at noe i nakken blir så irritert at det setter igang en reaksjon i blodårene? Jeg bare spør, for det er sånn jeg alltid har sett det.. Og når jeg selv har hatt migrene som jeg har kjent at har hatt opphav i nakken, har det definitivt vært migrene som kommer fra blodårene, refererer da til den utrolige smerte og dunking i hodet under nevnte anfall..

Ble nysjerrig:) mtp om osteopati faktisk kan hjelpe noen

Skrevet

Jo det kan det.Ved å presse på nerver-muskler osv i nakken.Dette kan gi irritasjon i nerven og igjen kan dette gi irritasjon på blodårer

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Jo det kan det.Ved å presse på nerver-muskler osv i nakken.Dette kan gi irritasjon i nerven og igjen kan dette gi irritasjon på blodårer

Ok, så osteopati kan likevel være en løsning?:)

Gjest Gemini7
Skrevet

Nettopp! Bare lese linkene, samt sjekke det osteopat Erlend Vandvik f.eks skriver om dette. Det er ikke spenningshodepine etc han har behandlet i disse tilfellene, det er migrene...

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det noen her som har prøvd Botox mot migrene?

Ja, nå har jeg fått Botox-behandling! Dette skjedde for 14 dager siden. Kjenner ikke noe kjempeforskjell enda, men vi får smøre oss med tålmodighet. Akkurat nå er jeg sengeliggende med migrene, intet nytt i det, tar nok tid å vende denne skuta uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...