Gå til innhold

AP vil lansere forslag til å begrense bilbruk for unge menn


Jolene

Anbefalte innlegg

Ja, du er hvertfall flink til å komme med meningsløse og intetsigende sammenligninger, det skal du ha. Hvilken planet lever du på egentlig?

Å sammenligne politiets oppfordringer om å ta vare på seg selv med et myndighetsinnført kjøreforbud er som å sammenligne en mikrobølgeovn og en appelsin. Et portforbud for unge jenter hadde vært sammenlignbart, dog har jeg ikke sett hverken politi eller myndigheter være i nærheten av å foreslå noe slikt.

:sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men en som sitter som stortingsrepresentant i transportkomiteen er derfor valgt av AP, det står jo også i artikkelen at hun er fra ap. Derfor jeg kritiserer dette. Dett vil selvsagt i så fall bli tatt opp i regjering, og skal jo stemmes over. Innenfor en slik komite er det sittende regjering som velger ut hvem som skal sitte hvor, og da vlir jo det ders egen politikk.

Edit: dette var til AB i innlegg nr 3

Ærlig talt. Du kunne skrivet at en stortingsrepresentant fra AP fremmer et forslag. Det er ikke noe partiet har stilt seg bak. Det er en tanke, en ide som hun har fått selv. Det blir ikke deres egen politikk når en person uttaler seg om noe til mediaen. Det er ikke et forslag som er lansert, eller tatt opp. Det er ikke noe som er vedtatt, eller ønsket. Du skriver at dette selvsagt vil bli tatt opp i regjeringen. Nei, det er ingen selvfølge at dette vil bli tatt opp i regjeringen. Hvorfor? Som en annen AB sier, fleretallet må stille seg bak henne. Du velger å kritisere AP i denne tråden, men du burde kritisere henne. Det blir like dumt som at jeg skulle kritisert FRP for at en av deres medlemmer hadde kjøpt sex, og sagt FRP består av 50 år gamle menn som er steinkåt, og har en elendig moral.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forebygge voldtekt - ikke gå ut etter at det er mørkt

For å forebygge trafikkulykker blant unge gutter - ikke kjøre bil etter mørkets frembrudd

Hvor mange voldtekter forebygger vi dersom unge menn ikke kan kjøre kjæreste, venninner eller søstre hjem fra byen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir like dumt som at jeg skulle kritisert FRP for at en av deres medlemmer hadde kjøpt sex, og sagt FRP består av 50 år gamle menn som er steinkåt, og har en elendig moral.

Hallo? Det der er den værste sammenligningen jeg har sett på lenge.

Hva en politiker gjør på fritiden har ingenting med politikk å gjøre.

Hun er en AP-topp med makt som kommer med hårreisende politiske utspill, selvfølgelig har folk rett til å reagere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AP sitter ikke alene om å stemme i landet vårt da, alle de store partiene er med på det. Så mye av det idiotiske som blir gjort kan ikke skyldes AP alene, de er ikke i en flertallsregjering. Og noe av det posetive de vil gjøre, kan bli nedstemt av de andre partiene.

Men enig om at forslaget er idiotisk. Fartssperre var det eneste fornuftige.

Jo, det er de faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste dette forslaget tjener til, er å ha en viss underholdningsverdi.

Nei, det er mer skremmende å tenke på at vi styres av et parti med såpass stort kontrollbehov over befolkningen. Det føyer seg inn i rekken av totalitære forslag fra AP. Skjenkestopp 02.00, DLD, etc... Dette er forslag man ikke vet om vil ha særlig stor effekt - hvis noen i det hele tatt - og som koster staten lite, men folket/innbyggerne mye.

Endret av Blair
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? Det der er den værste sammenligningen jeg har sett på lenge.

Hva en politiker gjør på fritiden har ingenting med politikk å gjøre.

Hun er en AP-topp med makt som kommer med hårreisende politiske utspill, selvfølgelig har folk rett til å reagere.

Fantastisk kommentar :takke:

Ftr, jeg studerer bla norsk forvaltning, så jo at en stortingsrepresentant kommer med dette har faktisk noe å si for politikken med AP i spissen.

Edit: skrivefeil, takk for at jeg ble gjort oppmerksom på dette :takke:

Endret av Gitte89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk kommentar :takke:

Ftr, jeg studerer bla norsk forvaltning, så jo at en statsråd kommer med dette har faktisk noe å si for politikken med AP i spissen.

Siden du studerer norsk forvaltning vet du sikkert når hun ble statsråd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk kommentar :takke:

Ftr, jeg studerer bla norsk forvaltning, så jo at en statsråd kommer med dette har faktisk noe å si for politikken med AP i spissen.

Siden du studerer norsk forvaltning vet du sikkert når hun ble statsråd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du studerer norsk forvaltning vet du sikkert når hun ble statsråd? :)

Hahaha, så det nå! Gikk litt fort i svingene her! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP er ti ganger verre i så fall! Et parti styrt av inkompetente!

Og ja, det har faktisk mye å si at samtlige av politikerne har vært dratt frem i saker som angår barnerov, kjøp av prostituerte osv. Slike politikere vil man ikke ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt misvisende å si at AP vil lansere et forslag om dette. Det er en stortingsrepresentant fra AP som har uttalte seg om dette.

Var det jeg og tenkte, og er vel det som provoserte meg mest i det hovedinnlegget.. Greit nok at FORSLAGET til denne stortingsrepresentanten er idiotisk, men det er mange stortingsrepresentanter som har komt med andre idiotiske forslag fra andre partier også opp igjennom.. Men TS fremstiller dette som det er hele partiet som stiller seg bak forslaget, og det provoserer. Det er bare et idiotisk forslag fra en stortingsrepresentant og det kommer nok ikke til å komme igjennom heller... Enten har ikke TS giddet å lese skikkelig, eller så har hun fremstilt dette bevisst slik at folk som ikke gidder å lese linken eller mindre intelektuelle mennesker skal tro at det er hele partiet.

Endret av mammamora90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å innskrenke kjøremulighetene for kvinner og? Vi troner jo på toppen av "bulke-statistikken"!

Kanskje vi kun skal få lov til å kjøre på minimum 4-felts veier og parkeringsplasser?

:ironi:

Hvis dette forslaget går igjennom, får ikke lillebroren min og kjæresten hans kjørt sønnen deres noe sted før sønnen er 6 år gammel. Det er jo veldig hensiktsmessig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er meningsløst. Alt sammen, men spesielt forslaget om at det ikke skal være lov til å kjøre i mørket. Sikkert veldig fint for menn mellom 18 og 24 i utkantstrøkene og som må kjøre bil/til fra jobb...I praksis betyr det at man ikke kan jobbe i vinterhalvåret. Korttenkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gutter har påstått hardsnakket at det er jentene som har skyld i voldtektene, siden de beveger seg ute etter mørkets frembrudd.

Hvilke gutter er dette?

Her kommer AP med et forslag om at gutter ikke skal få kjøre på kvelden?

Det er hakket verre enn at tilfeldige folk kommer med flåserier. Utrolig at du forsvarer dette forslaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilke gutter er dette?

Det er hakket verre enn at tilfeldige folk kommer med flåserier. Utrolig at du forsvarer dette forslaget!

Skjønner du ikke ironi? Jeg tror brukeren var ironisk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP er ti ganger verre i så fall! Et parti styrt av inkompetente!

Og ja, det har faktisk mye å si at samtlige av politikerne har vært dratt frem i saker som angår barnerov, kjøp av prostituerte osv. Slike politikere vil man ikke ha.

Ehh, hva i all verden har Frp med denne saken å gjøre? Dette er et forslag fremmet av Arbeiderpartiets representant i transportkomiteen på Stortinget. Har vanskelig for å tro at dette er noe hun har gått ut med uten støtte fra én eneste person i partiet. Dette er en tendens i Ap; forby alt man ikke liker.

Nå har vi ikke en toparti-løsning her i Norge, så det er ikke sånn at hvis man kritiserer Ap er man Frp-er, og omvendt.

Dessuten, for et parti som er så opptatt av likestilling og det å ikke generalisere (jrf. asylsøkere som voldtar betyr ikke alle asylsøkere), så er det ganske paradoksalt at de kaster disse prinsippene på båten for å diskriminere unge menn i denne saken.

Endret av Blair
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kræsjer også bilene og er klønete i trafikken, men statistisk så er menn mest glad i cross, så de store ulykkene grunnet uforstandig/uforsvarlig ferdsel skyldes ofte unge menn. Holdningskampanjer og opplysning ville vært det mest effektive tror jeg, ikke kjønnsdiskriminerende forbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille meg

Ehh, hva i all verden har Frp med denne saken å gjøre? Dette er et forslag fremmet av Arbeiderpartiets representant i transportkomiteen på Stortinget. Har vanskelig for å tro at dette er noe hun har gått ut med uten støtte fra én eneste person i partiet. Dette er en tendens i Ap; forby alt man ikke liker.

Nå har vi ikke en toparti-løsning her i Norge, så det er ikke sånn at hvis man kritiserer Ap er man Frp-er, og omvendt.

Dessuten, for et parti som er så opptatt av likestilling og det å ikke generalisere (jrf. asylsøkere som voldtar betyr ikke alle asylsøkere), så er det ganske paradoksalt at de kaster disse prinsippene på båten for å diskriminere unge menn i denne saken.

Man trenger da vel ikke få støtte for å gå ut med en sak eller fremme en sak. Følger du med i nyhetsbilder så ser du ganske ofte politikere gå ut med noe de brenner for uten å ha fått støtte for saken fra noen. De gjør det for å skape blæst om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...