Gå til innhold

AP vil lansere forslag til å begrense bilbruk for unge menn


Jolene

Anbefalte innlegg

AP vil nå lansere et forbud for unge menn i trafikken med blant annet fartssperre og det at de ikke kan ha passasjerer når de er under 24 år.

Hva med de som har barn, utdanning, gen. familie?

Personlig synes jeg dette er forkastlig og kjønnsdiskriminerende. Ja, unge menn er mer brutale i trafikken, men alle er jo ikke det. Dette forbudet slår jo alle under en kam i stedet for å sørge for bedre opplæring i forbindelse med det å ta lappen, dessuten er det frarivelse av muligheter i hverdagen, som å hente barn i bhg, kjæresteturer ol?

At noen kan støtte en slik politikk er for meg uforståelig, nettopp fordi sittende regjering ikke gjør noe for å:

* Få ned voldteksstatestikken

* Bedre forsvar, slik at forsvaret kan bistå dersom det skjer noe innenriks som ikke blir nok med kun poiliti

* Bedre integrering, slik at ikke alle kan gå rundt i Norge og ikke kunne basic norsk

* Sørge for å holde valgløfter med blant annet Soria-Moria

Min lenke

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir flau over landet jeg. Noe så DUMT?

For å si det sånn. Fuck miljøpolitikk. Tenk hvor mye det sparer miljøet også å kunne sitte på til skolen, til treningssenteret og til kameraten? Hva med de som bor langt unna div. ting? skal kameraten GÅ de to milene til treningssenteret da, fordi en IQ sperra cp dott på stortinget ikke eier en hjerne?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt misvisende å si at AP vil lansere et forslag om dette. Det er en stortingsrepresentant fra AP som har uttalte seg om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartssperre er kanskje ikke så dumt, men det at de ikke kan ta med passasjerer er komplett idiotisk. Litt av poenget med å ha bil er at man kan ta med familie eller venner på tur, enten det er til butikken eller på helgetur til hytta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men en som sitter som stortingsrepresentant i transportkomiteen er derfor valgt av AP, det står jo også i artikkelen at hun er fra ap. Derfor jeg kritiserer dette. Dett vil selvsagt i så fall bli tatt opp i regjering, og skal jo stemmes over. Innenfor en slik komite er det sittende regjering som velger ut hvem som skal sitte hvor, og da vlir jo det ders egen politikk.

Edit: dette var til AB i innlegg nr 3

Endret av Gitte89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir veldig rart å innføre så strenge tiltak, når antall drepte i trafikken går jevnt og trutt nedover hvert eneste år. Hvorfor fikse så drsatisk på ting når det går riktig vei med de tiltakene vi har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av, det er ikke AP det er noe galt med, det er befolkningen. Folket vet ikke sitt eget beste, bare hør på AP så går alt helt fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Slapp av, det er ikke AP det er noe galt med, det er befolkningen. Folket vet ikke sitt eget beste, bare hør på AP så går alt helt fint.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har lenge vært snakk om å begrense friheten for jenter, at de ikke skal bevege seg ute etter at det har blitt mørkt. Mange gutter har påstått hardsnakket at det er jentene som har skyld i voldtektene, siden de beveger seg ute etter mørkets frembrudd.

Her kommer AP med et forslag om at gutter ikke skal få kjøre på kvelden? Høres fint ut for meg. Hvis jenter må begrense friheten sin, så må guttene også få oppleve hvordan det føles når slike forslag kommer ut.

For å forebygge voldtekt - ikke gå ut etter at det er mørkt

For å forebygge trafikkulykker blant unge gutter - ikke kjøre bil etter mørkets frembrudd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig kunne jeg ikke finne på å stemme på dette partiet.

Skjønner ikke at ikke folk skjønner at det blir ikke bedre med AP som innehar makten i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er EN person i AP som vil foreslå dette, det er ikke dermed sagt at AP stiller seg bak dette forslaget. Noe jeg vet at de ikke kommer til å gjøre.

Hilsen en som ikke stemmer AP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AP sitter ikke alene om å stemme i landet vårt da, alle de store partiene er med på det. Så mye av det idiotiske som blir gjort kan ikke skyldes AP alene, de er ikke i en flertallsregjering. Og noe av det posetive de vil gjøre, kan bli nedstemt av de andre partiene.

Men enig om at forslaget er idiotisk. Fartssperre var det eneste fornuftige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe annet er ikke å vente fra enkelte mannshatende politikere i AP. Det er et tankekors at enkelte krefter i AP ønsker å ansvaliggjøre alle menn fordi noen oppfører seg idiotisk i trafikken.

Forslaget er ikke forankret i noe som helst som minner om virkeligheten. Det står jo også at det foreslås at man skal nektes å kjøre når det er mørkt. Get a grip, det er mørkt det meste av døgnet i vintermånedene. Jeg skulle virkelig ønske at flere politikere med gåavstand til jobb og gullkantede avtaler kunne tatt seg en tur i vårt langstrakte land før de uttalte seg.

Det er mange grunner til at dette er et håpløst forslag.

- Hva med unge menn med familie?

- Hva med de unge som bruker bilen i jobbsammenheng der de f. eks må kjøre i mørket og/eller man kjører med en kollega? Det er ikke alle som har en statlig jobb der man kan begynne kl. 10 og gå kl. 15. Det er ikke alle som har kvinnejobber. En del håndverkere begynner i 6-7 tiden og jobber ræva av seg frem til kl. 19-20 der de (selvsagt) også må kjøre hjem i mørket og/eller med kolllega.

- Å nekte noen å kjøre i mørket hjelper ingenting, man utsetter bare læringen til man har lov til å gjøre det. Kombiner dette med at det er større sannsynlighet for at man har familie når man er 24 og helt utrent på mørkekjøring? Da er det jo faktisk bedre å ha kjørt fra man er 18 i mørket og har arbeidet opp ferdigheter.

- Hva med unge yrkessjåfører som driver med transport av andre, bussjåfører, taxisjåfører og lignende?

- Økonomi og miljøkonsekvenser for at mange nå må kjøre hver sin bil istedet for å dele?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg heldigvis ikke alle i AP automatisk deler samme tankegang om alt. Dette forslaget fra en enkeltperson vil raskt bli nedstemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er EN person i AP som vil foreslå dette, det er ikke dermed sagt at AP stiller seg bak dette forslaget. Noe jeg vet at de ikke kommer til å gjøre.

Hilsen en som ikke stemmer AP.

Hun er stortingsrepresentant i transportkomiteen, ikke en tilfeldig ubetydelig person.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har lenge vært snakk om å begrense friheten for jenter, at de ikke skal bevege seg ute etter at det har blitt mørkt. Mange gutter har påstått hardsnakket at det er jentene som har skyld i voldtektene, siden de beveger seg ute etter mørkets frembrudd.

Her kommer AP med et forslag om at gutter ikke skal få kjøre på kvelden? Høres fint ut for meg. Hvis jenter må begrense friheten sin, så må guttene også få oppleve hvordan det føles når slike forslag kommer ut.

For å forebygge voldtekt - ikke gå ut etter at det er mørkt

For å forebygge trafikkulykker blant unge gutter - ikke kjøre bil etter mørkets frembrudd

Ja, du er hvertfall flink til å komme med meningsløse og intetsigende sammenligninger, det skal du ha. Hvilken planet lever du på egentlig?

Å sammenligne politiets oppfordringer om å ta vare på seg selv med et myndighetsinnført kjøreforbud er som å sammenligne en mikrobølgeovn og en appelsin. Et portforbud for unge jenter hadde vært sammenlignbart, dog har jeg ikke sett hverken politi eller myndigheter være i nærheten av å foreslå noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dette er et veldig lite gjennomtenkt forslag. Som nevnt finnes det familiefedre i en alder av 24 år. Og hva med alle de som akkurat har fått sertifikat som kan hente sine søstre og mødre trygt hjem fra byen fordi det kjekkeste de vet er å kjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er stortingsrepresentant i transportkomiteen, ikke en tilfeldig ubetydelig person.

Og så? Det har ikke noe å si, så lenger flertallet ikke stiller seg bak henne - noe som ikke kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...