Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls

Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Det kommer litt an på hvor godt likt du er i byen, litt på hvor mange poeng man har i speech, litt på hvor godt selgeren liker deg, og masse på hvilke perks man har.

Når man får 1 perk hver level, er det mange som vil velge å putte dem i ander ting, som feks beskyttelse og kamp, så det er uansett ikke flisespikkeri å nevne at man burde ha litt i speech også, for å tjene mer penger.

Det er ikke alle som forstår det. Det er en helt ny greie de har introdusert i serien, pluss at ikke alle har erfaring med spill i det hele tatt, så jeg forstår ikke helt greia med denne kritikken jeg får bare for å nevne at man burde velge perks i speech.

Er du vrang med vilje?

Jo mer man handler, overtaler, intimiderer ++ så øker speech. Innenfor speech kan man velge perks. Hvilke perks du kan velge avhenger av hvor høyt nivå av speech du har. Hvor godt du betalt du kan få for varer avhenger således (blant annet) på hvor høy speechnivå du har OG hvilke perks du har valgt i forhold til hvilket speechnivå du er på. Ergo, høy speech gir høye speech perks, og det er flisespikkeri å si at de er forskjellige da den ene er en del av den andre.

Hvem her har sagt at man ikke burde velge perks i speech? Såvidt jeg ser, ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, beklager, jeg har de neste tre-fire karakterne planlagt allerede. ;) Jeg har fullført main quest in Morrowind, Oblivion og Skyrim nå. Jeg føler jeg må få det unna først, før jeg kan gå i gang med guilds og skikkelig utforsking. Daggerfall blir en hard nøtt å knekke, tror det må bli et livsprosjekt å klare main quest der. :fnise:

Hvorfor er main quest i Daggerfall mer problematisk, syns du?

Er du vrang med vilje?

Blir du faktisk irritert av at jeg skriver man burde ha perks i speech? Jeg ser ikke at det her er en sak man kan være vrang i.

Det er jo ikke akkurat en diskusjon... Jeg nevnte bare at det er lurt å ha perks i speech, og det må jeg si at du reagerte utrolig merkelig på.

Jo mer man handler, overtaler, intimiderer ++ så øker speech. Innenfor speech kan man velge perks. Hvilke perks du kan velge avhenger av hvor høyt nivå av speech du har. Hvor godt du betalt du kan få for varer avhenger således (blant annet) på hvor høy speechnivå du har OG hvilke perks du har valgt i forhold til hvilket speechnivå du er på. Ergo, høy speech gir høye speech perks, og det er flisespikkeri å si at de er forskjellige da den ene er en del av den andre.

Men du kan fint ha høy speech uten å velge noen perks der, siden det finnes perks i masse andre stjernetegn som det kan virke som at gir mye mer. Man får bare 1 perk per level, og dermed vil mange sannsynligvis ikke putte dem i speech... Derfor nevnte jeg at man får mye mer ut av speech, om man putter perks der... Det er ikke sikkert alle tenker over at det finnes oppdrag hvor man faktisk er avhengig av å ha en del perks der, og det går ikke ann å respecke, og man har ikke uendelig med poeng, da det er et lvl 1-50 spill.

Hvem her har sagt at man ikke burde velge perks i speech? Såvidt jeg ser, ingen.

Nei... Hva er det du vil fram til her da? Er det ikke lov å nevne ting om ingen andre har sagt noe om det før?

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du faktisk irritert av at jeg skriver man burde ha perks i speech? Jeg ser ikke at det her er en sak man kan være vrang i.

Det er jo ikke akkurat en diskusjon... Jeg nevnte bare at det er lurt å ha perks i speech, og det må jeg si at du reagerte utrolig merkelig på.

Men du kan fint ha høy speech uten å velge noen perks der, siden det finnes perks i masse andre stjernetegn som det kan virke som at gir mye mer. Man får bare 1 perk per level, og dermed vil mange sannsynligvis ikke putte dem i speech... Derfor nevnte jeg at man får mye mer ut av speech, om man putter perks der.

Nei... Hva er det du vil fram til her da? Er det ikke lov å nevne ting om ingen andre har sagt noe om det før?

Vrangheten ligger i at du tillegger andre en mening de ikke har: som at jeg skal ha sagt at man ikke burde ha god speech/velge speech perks.

Vi snakker begge om akkurat samme ting, og jeg er ikke uenig i at man bør velge speech perks om man vil få gode priser. Men det forutsetter fortsatt at man har høy speech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrangheten ligger i at du tillegger andre en mening de ikke har: som at jeg skal ha sagt at man ikke burde ha god speech/velge speech perks.

Vi snakker begge om akkurat samme ting, og jeg er ikke uenig i at man bør velge speech perks om man vil få gode priser. Men det forutsetter fortsatt at man har høy speech.

Men jeg har jo aldri skrevet noe om hva du mener man burde putte poengene sine i.

Så vidt jeg kan huske, svarte jeg på et innlegg hvor du skrev at det var lurt med speech, eller noe i den duren, så jeg forstår ikke hvordan du har tolka innleggene mine til at jeg pålegger deg meninger om at du ikke bruker perks der.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo aldri skrevet noe om hva du mener man burde putte poengene sine i.

jeg forstår ikke helt greia med denne kritikken jeg får bare for å nevne at man burde velge perks i speech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Det var for det første ikke et svar til deg, og for det andre står det ikkeno i den setninga som kan tilsi at jeg pålegger deg meninger om ting.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at så mange tråder på kvinneguiden fører til krangler. Alle virker så sinte nå for tida :klo:

Noen liker å bruke tid og perks på speech, andre ikke. Det er jo ikke noe å krangle om? Kaller det en krangel fremfor en diskusjon siden diskusjonen nå handler om mer enn faktisk spillet selv.

Det finnes både positive og negative sider med å velge noen perks foran andre, det handler bare om å velge etter måten man selv spiller på. Selv fokuserer jeg mye på speech, men det er så absolutt ingen nødvendighet. Spillet kan lett rundes uansett hvilke perks man velger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ingen som skriver at man ikke skal putte perks i speech, så jeg forstår ikke hva som er vits med krangelen i det heletatt... Jeg bare nevnte at man burde ha perks der, og det reagerte Cervix veldig rart på, selv om hu er enig i at man burde gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg forstår egentlig ikke de krasse svarene fra flere her inne. Selv om vi alle har forskjellige meninger, så går det an å holde opp å være frekk. Kan hende jeg misforstår her, men jeg synes det går an å være litt mer høflig og ikke være ute etter å være uenig hele tiden. Det er tross alt bare et spill det er snakk om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns også det var veldig rart... Tråden handla om at man skulle gi tips om spillet, så da burde man jo kunne gjøre det uten at folk skal reagere negativt.

Har du huska å putte perks i speech da? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det har jeg :) synes det er for mange perks å velge mellom, så jeg har spart opp en del til senere siden jeg ikke klarer å bestemme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Det var for det første ikke et svar til deg, og for det andre står det ikkeno i den setninga som kan tilsi at jeg pålegger deg meninger om ting.

Å diskutere med deg er som å stange i en vegg, så jeg trekker meg bare unna. Kos deg med spillet, uavhengig hvilke perks du velger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å diskutere med deg er som å stange i en vegg, så jeg trekker meg bare unna. Kos deg med spillet, uavhengig hvilke perks du velger :)

Det hadde kanskje vært lettere om jeg forsto hva vi diskuterte... Det eneste jeg skriver er at det er bra med perks i speech, noe du er enig i. Hvordan er det en diskusjon? :gjeiper:

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dere nå gå over til å diskutere diskusjonen?

Tror heller jeg setter på Skyrim i stedet for å følge med på dette ;)

Kan forresten minne om at dette er en hjelpetråd, ikke en "jeg er bedre til å diskutere enn deg-tråd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daggerfall er generelt sett mer problematisk. Et skikkelig old school spill hvor det å fullføre main quest er en bragd i seg selv. Bare det å komme seg helskinnet ut av tutorial dungeon er lettere imponerende. Har du spilt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tåler ikke den gamle grafikken, men jeg har hørt at det er veldig bra, og veldig mye større enn alle andre i serien.

Har du prøvd å sette opp vanskelighetsgraden på Skyrim enda?

Prøvde meg på den vanskeligste i Morrowind, men det gikk rett og slett ikke :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...