Gå til innhold

Drømmen om en liten spire ❤

Gjest Adeline*Jouvin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Adeline*Jouvin

Lykke til imorra :)

Og kos deg masse meg juleferie. Tenk å reise fra vintersørlandet :gjeiper:

Tenker det skal bli godt å komme hjem til venner og familie :klemmer:

Hehe, ja det er i grunn litt kjipt :P Men akkurat nå håper jeg bare at flyet vårt går på fredag, siden det er meldt snøstorm og greier :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

God morgen!

I dag er altså dagen for eksamen! Prosessen fram mot det ferdige produktet har egentlig gått kjempe bra. Er veldig fornøyd med gruppen jeg kom på og måten vi har blitt enig og jobbet på.

Men det er ikke forestillingen som er det skumle da.. for den kan egentlig være "dårlig". Det er framlegget vi har etter på som teller, da vi skal forsvare alle valgene vi har tatt og trekke inn alt vi har lært på skolen dette helvåret.

Alle har noe de skal si, men sensor kan spørre hver enkelt om et spørsmål. Skjer det med meg, håpr jeg bare jeg kan svare for meg. For karakterene er individuelle på framlegget. Det er litt skummelt ja!

Men heldigvis er vi den siste gruppen. Så vi har tid til å forbrede oss før framlegget!

Og dere! I dag er det juleferie! Det er så ubeskrivelig deilig å kunne reise hjem nå! Jeg gleder meg sånn til juuul!

Ellers har det ikke vært noe tegn til graviditet her. Bare særdeles ømme bryster :/ Tenkte jeg i allefall skulle teste på tirsdag eller onsdag. Men har ikke troen.

Lurer på hva som gjør at egget evt ikke fester seg. Tror egentlig ikke det er noe galt med svømmerne til gubben. Resten av familien hans er jo så feretile som det går an å bli..

Lurer på hvorfor det skal være så vanskelig for mennesker som åpenbart ønsker seg barn, mens jenter som har one night stand og er villig til å ta abort når de blir det får barn i hytt og pine.. http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article799309.ece

Synes det er urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for juleferie! Fikk dere karakter med en gang?

Jeg forstår at du synes det et urettferdig. Det synes jeg også, og jeg er ikke en gang prøver :fnise: Men sånn er det , dessverre :( Håper likevel at du snart får to blå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Hei!

Nei fikk ikke karakterer med en gang. Får de de 21.des, tror jeg. Det var skikkelig nervepirrende å ha eksamen, altså! Hjertet mitt banket skikkelig hardt da jeg kom ut på scenen. Jeg tror til og med at jeg glemte å ta av meg sokkene :sjokkert::fnise: Høres skikkelig teit ut, men det kan virkelig være ille.

Gruppen vi var jo sist på alt. Så vi måtte vente kjempe lenge på å ha fremlegget vårt. Og når det endelig ble vår til å "forsvare" saken vår, var jeg enda mer nervøs. Og når jeg er nervøs, blir jeg helt tør i munnen og har en tendens til å formulere meg ganske rart. Så jeg håper de forstod hva jeg ville si, altså. De spurte heller ikke om jeg kunne forklare hva jeg sa eller noe, så jeg antar at de skjønte det :fnise:

Vet ikke om jeg nevnte det i forrige innlegg. Men jeg var jo så nervøs for å bli spurt om noe som handlet om dramaturgi siden det ikke er min sterkeste side,da jeg ikke har lest noe særlig om det :sjenert:

Men vi fant i allefall ut at vi hadde elementer fra likestilt dramaturgi og preformance. Og likestilt dramaturgi går ut på at alt fra lys, lyd og tekst osv har like stor betydning. Så tar man bort lyset, f.eks, så har man ingenting.

Så da læreren spurte gruppen om om det var noe vi kunne klart oss uten, så klarte jeg å flette inn dette med likestilt dramaturgi! Da ble jeg litt stolt. Og jeg klarte heldigvis å formulere meg på en ordentlig måte også:)

:fnise: Sikkert kjempe uinteressant for dere og lese om skolegreiene mine :fnise: Men må få det ut ett eller annet sted.

Drømte forresten at jeg tok en g.test i natt og den var positiv og sa at jeg var 5 mnd på vei :fnise:

Min tante skal forresten ta meg med på jentetur til helgen igjen! Det blir koselig!

Ellers er det utrolig deilig å være hjemme igjen og spise ordentlig mat og bare ha fri. Helt utrolig.

Økonomien vår er jo helt på trynet for tiden. Ikke nok med at vi lever under fattidomsgrensen, så kommer det et brev i posten som er et inkassobrev. Der står det at jeg må betale 1200 kr innen mandag for en tannlegetime jeg hadde i... wait for it......... JUNI. Altså 6 mnd siden. Og jeg har ikke fått et hint av purrebrev. Kun dette deilige inkassobrevet. Men jeg er helt sikker på at det er noe som ikke stemmer. For vi sjekket kontoutskriftene vår i sted og der står det at vi har betalt inn det beløpet i nettopp juni. Og det er til sammen 3 innbetalinger til tannlegen den mnd. Så jeg skjønner ikke hva som er galt, altså..

Men det stresser på.

Å ikke ha nok penger tærer på både humør og energi føler jeg. Så den som sier at penger ikke gjør deg lykkelig, tar helt feil i mine øyne. De slipper i allefall å bekymre seg for hvilken regning som ligger å lurer rundt hjørnet.

Gleder meg bare sånn til gubben er ferdig med å studere,jeg! Så kan vi endelig begynne å ha et normalt liv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adeline*Jouvin

i følge EL har jeg IKM i morgen. Hatt grusomme bryster siden 12.des. Murringer siden i går. Litt svake stikk i magen i dag. Men det er vel TR som melder sin ankomst tenker jeg. Soooom vanlig. Når skal det bli vår tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Klarte jeg selvfølgelig å ikke la vær med å teste... Men se hva jeg fikk.... hva i huleste...

post-17276-0-76273100-1355821039_thumb.j

post-17276-0-52292100-1355820998_thumb.j

Endret av Adeline*Jouvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÆMMEN!! :jepp:

HIPP HURRA!!!! :strix: GRATULERER, ADELINE :hoppendeglad:

Edit: FOR en flott julegave :rodmer:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

....Neimen.....er den virkelig positiv??? Kan det være ?? :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: Kan det være at den viser feil? Nå er det jo kommet en tydeligere strek, men det er jo gått over tiden... og... ja.. men,,HÆÆ??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Herregud.... jeg tror rett og slett ikke at det har gått opp for meg enda. Ikke i det hele tatt. Gubben var her med meg da jeg satt å studerte denne strimmelen. Han trodde først det var en eggløsningstest. Men jeg sa at jeg synes det var rart og at jeg kom til å teste i morgen eller noe..

Men...hva.. hÆ? Å! Jeg vil si det til venninnen min! Hun som skal føde om et par dager :fnise: Men det er jo dumt å si det til folk så tidlig da.. Men kommer jo ikke til å si det til de som ikke er nær meg.

Herregud.... kan ikke tro at dette skjer :sjokkert::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, hva sier mannen da? :popcorn:

Dette er spennende! Skjønner godt følelsen av å bli fullstendig sprekkeferdig og vil skrike det ut til alle og enhver!! :fnise: Fortell det til venninnen din da vel! Deilig å ha en ekstra kanal - uansett!

Stor hurra-klem!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Hehe, han har i løpet av disse prøveperiodene lagt hånden sin på magen min og spurt meg hvordan det går med lille (valgfritt navn). Og da har jeg alltid sagt: Hehe.. tror nok ikke han/hun kan svare deg før det er noe der :fnise:

Han sa ikke så mye i sted. Da jeg sa det var en graviditetstest sa han: Åååå??

Ganske rolig. Men nysgjerrig. Han kommer til å bli veldig stolt og glad når/om vi får det bekreftet :fnise:

Men det føles fortsatt ut som jeg snakker om en annen, altså... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GRATULERER SÅ MASSE!!! Hehe, jeg begynte nesten å gråte når jeg leste at du har fått positiv test! Klump i halsen og våte øyer og greier... Lykke til! :gravid::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...