Gå til innhold

Drømmen om en liten spire ❤


Gjest Adeline*Jouvin

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvorfor jeg er nervøs. Jeg er ikke nervøs, nærvøs.. bare litt...vet ikke. Tenker bare på hva som gjør at det ikke har gått de gangene jeg har hatt EL.. Det må jo være en grunn, liksom..

:klemmer:

Skjønner at det er mange tanker hos deg om dagen. Husk å ha tid til deg selv, selvom du er midt i eksamen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adeline*Jouvin

Tusen takk, jentene!

Jeg har det i grunn ganske koselig! Sitter med stearinlys og deilig musikk, kaffi og snus. Da har jeg det altså toppers. Har sittet å lest litt teori i dag. Skal skrive om barn og barneteater. Kjenner ikke stresset enda heldigvis. Har jo helt til mandag også. Så det er jo en god stund:)

Tenkte i allefall å bake noen deilige boller senere og se en film i kveld, som en liten pause før jeg tar fatt på arbeidet igjen!

Så hittil er alt fryd og gammen.. :fnise:

Lover å ta en titt i deres bøker også når jeg får sjansen. Prøver å ikke sitte så mye på internett nå :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Da var jammen meg hjemmeeksamen innlevert! Om den er noe bra vet jeg ikke, men jeg har i allefall vært utrolig flink å jobbe, om jeg får si det selv. Har faktisk jobbet hver dag, utenom lørdag da jeg måtte lage en video til mormor og morfar sin 50-års bryllupsdag! Så! Nå er det bare 12 (!!) Dager til juleferien, dere! Og herregud så jeg gleder meg. For å si det sånn; så skal jeg spise så mye mat, samle så mye energi og kos jeg bare klarer, for kjøleskapet vårt er noe av det tristeste jeg noen gang har sett. Leverpostei, dressing, servelat, melk og soyasaus er ikke akkurat noe å rope halleluja for :fnise:

Håper virkelig på bedre økonomi til neste år, altså! Huff og huff!

Men, jeg er i allefall på dag 14 i syklusen min i dag, og hittil har jeg hatt to nagative el.tester. Men det er jo ingen overraskelse, da eggløsningen fant sted på dag 18 forrige mnd. Og syklusen min var 36 dager lang nå. Så jeg forventer ikke noe el før om noen dager uansett.

Jeg har i allefall blitt øm nederst i magen! Dere vet når dere f.eks setter dere ned litt kjapt eller går, så kjenner dere det i ..jeg vet ikke hva.. egstokkene? livmoren? :fnise: Men det er iallefall ikke en ukjent følelse. Så jeg tror jeg er på rett vei.

Har også vært ekstremt flink å ta folat hver dag, drikke grapefrukt juice og ta vitex! Kanskje jeg skal kjøpe meg hostesaft i morgen bare for å ta`n helt ut? :fnise:

Ellers føler jeg ikke så mye ang denne PP. jeg merker at jeg har blitt mye mer avslappet de siste mnd. Men det betyr ikke at jeg ikke blir lei meg når jeg får negative tester og alle rundt meg verper som galne :sjenert:

Nei, jeg prøver bare å se fremover, og fokusere på NÅtiden, så får det som komme, komme.

Først og fremst nå er det i allefall pratisk prøveeksamen til uken, etterfulgt av den EKTE praktiske eksamen! IIIK!! jeg gruer meg, altså! MEN! som alt annet her i verden, så må det gjøres!

Men jeg understreker igjen hvor mye jeg gleder meg til å komme hjem til familiene vår! Vi reiser fredag den 14.desember! Sayonara! Kristiansand! ..når den tid kommer,da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Kan EL test vise feil positiv?

Den øverste er tatt på ettermiddagen i går, og den nederst er tatt i dag for 30 min siden..

post-17276-0-07025500-1354558976_thumb.j

Jeg er bare på dag 15 i syklusen min da :sjenert:

Edti: glemte å legge med bilde :)

Endret av Adeline*Jouvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adeline*Jouvin

Hehe..jaaa..det vil jeg også si. Men jeg synes bare det er så rart! Har jo ikke hatt noe mer symptomer på EL enn at jeg har vært litt øm nederst i magen både i går og i dag.

vet ikke hva jeg vil med dette, jeg! Men går det an at en el.test viser falsk positiv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Har hørt at symptomer på el hos noen kommer etter selve eggløsningen har funnet sted.

Også at selv om en el test er positiv, så er det ikke derimot garantert at egget faktisk droppes, men kroppen prøver hvertfall - har detfor fått utslag positivt på din test. Men det er ingen garanti noe som helst alikevel.

Jeg for min del hadde hoppet i taket av glede for en positiv test, og feiret med ett par runder i senga med mannen de neste dagene :fnise:

Happy humping :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Ska sei! Dette resultatet viste seg i dag også, gitt! Det betyr vel at EL ikke har kommet enda, men er på vei? For èn ting jeg i allefall vet, er at det føles ut som om noen har tatt tak i eggstokken på venstre side, og vridd den.. eller noe sånn...

post-17276-0-34815100-1354652753_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den siste testen din, så ser testen din 100% pos ut! :jepp: Test-streken er jo kraftigere enn den andre!

Sier som de andre her: HAPPY HUMPING!!! :kyss::yvonne::kline::humpe::sexy::briller::strix::nissekyss:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Uæææ! Kjære tid!!

Det er jo så uventet!! :fnise:

Trodde virkelig ikke EL ville komme før om 2 dager eller noe.. Siden syklusen min var så lang, liksom. Eller at den ikke ville komme, med tanke på da jeg gikk på 3.kur og de sier den er så sterk og.. man bare tar det annenhver måned, og jeg IKKE fikk EL den mnd jeg ikke gikk på pergo.

Så trodde jeg altså at det ikke ville funke den andre gangen med letrozol. Men gud.. tenk om det gjør det da!

Nei, huff. Tør ikke tenke så langt. Men det hadde jo vært ****** koselig å fortelle de nærmeste nyheten på julaften :fnise::sjenert:

Men, igjen.. tør ikke tenke så langt.... ikke enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adeline*Jouvin

..men nå skal ikke du sitte på KG, du har viktigere ting å fore!!! :lur:

:fnise:

Det ble gjort, gitt!

I dag skal vi ha visning for vår praktiske prøveeksamen. Vi har fått 2 og en halv dag til å jobbe på, og rommet i bygget vi har fått tildelt er fult av studenter som leser til eksamen. Så det har vært utrolig vanskelig å improvisere, da det står i oppgaven at vi skal bruke det som er i rommet. Og i vårt rom er det en del stoler og 7 pulter. :bond:

Så vi har blitt truet med å bli kastet ut en god del ganger. Men i går toppet det seg, da vi hadde vært stille hele dagen, men allikevel fikk klager på oss. En student kom inn til den andre gruppen ved siden av oss som omtrent ikke lager en lyd, og sa at det fantes folk som leste til VIKTIGE eksamener :hakeslepp:

Javell,ja. Sist jeg sjekket så er utfallet om det ikke går bra på eksamen generellt at man stryker. Og i mine øyne er det like alvorlig. Ja, de hadde riktig nok en akademisk eksamen, men det var nesten så jeg hadde lyst å sette de på gulvet å få de til å lage en forestilling som skulle inneholde elementer av VP, ta utgangspunkt i et bilde og bruke et post-it lapper som objektet.

Jeg skjønner jo at vi bråkte til tider. Og det sluttet vi med og beklagde oss. Men herregud da,mann. Ikke kom å si til oss at det vi gjør bare er en lek. For det er det ikke.

Men nå har vi allefall sånn ca. et produkt å vise fram. Det er ikke noe særlig bra produkt, da alle de ideene vi hadde måtte bli kastet hver gang vi fikk klager :fnise: Så vi lagde forestillingen i går,faktisk.

Og det er for såvidt "enkelt" og lage en forestilling med noen post-it lapper. MEN det skal være knyttet opp til bildet vi fikk, og vi skal kunne forsvare hver eneste lille del av det.

Så vi må alltid tenke f.eks: Hvorfor står jeg her? Hva er symbolet? Hvorfor ligger lappene akkurat der? Hva er symbolet på hva vi gjør med lappene og hvordan vi holder de?

Vi må altså ha en begrunnelse for absolutt alt vi gjør. Vi har hatt en god del gode ideer, som var kjempe gode, men som bare måtte bli lagt på hyllen fordi vi ikke kunne forsvare det skikkelig.

Så etter visningen, skal vi altså "forsvare" forestillingen vår i 10 minutter ved å snakke om inspirasjon, symbolikk, rommet, virkemidler, dramaturgi, osv.

Så det er en god del å tenke på her. Og det jeg synes er skummelt er at hvis læreren ikke synes en av oss har snakket nok, kan hun stille de hvilket som helst spørsmål, og karakteren vår kan bli trukket opp eller ned med det svaret som blir gitt.

Så hvis det er en liten ting vi ikke har tenkt på, og hun bestemmer seg for å stille spørsmål til det, ja... .da håper jeg den personen har en god fantasi :fnise:

Så det er dette som skal skje i dag. Og til selve eksamen neste uke.

Gleder meg sånn til å bli ferdig at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre!! :bolledeig:

SÅ! Nå skal jeg møte på skolen om 1 time for å gjøre alle små detaljer klare og ha visning klokken 12! Shitass!! Læreren vår kan være ganske skummel. Jeg håper bare at jeg får sagt mitt og ikke blir stilt flere spørsmål enn det. For jeg er ikke så veldig god på teori og den slags. :fnise:

Og ikke minst håper jeg at jeg kommer på en gruppe som er grei å jobbe med. For guds skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig eksamen?! Noe så frekt! Han er nok bare sjalu fordi han må sitte og pugge masse teori, mens dere "får lov til" å øve til eksamen ved å være praktiske. Det dere holder på med virker veldig vanskelig, så han kan bare %¤$#@#£!§ :Nikke:

Håper det gikk greit i dag!

Og: Positiv EL-test, hurraaa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Adeline*Jouvin

Viktig eksamen?! Noe så frekt! Han er nok bare sjalu fordi han må sitte og pugge masse teori, mens dere "får lov til" å øve til eksamen ved å være praktiske. Det dere holder på med virker veldig vanskelig, så han kan bare %¤$#@#£!§ :Nikke:

Håper det gikk greit i dag!

Og: Positiv EL-test, hurraaa! :)

Ja, nå er det endelig over i hvertfall! Men det er ikke lenge igjen til neste eksamen! Den begynner på tirsdag, den. Og så er det fremføring på fredag. Og noen timer senere er vi på vei hjem <3

Etter onsdagen har vi hatt fri. Dvs, at vi har fri enda og skal ikke møte før eksamen blir utdelt. Det er så deilig å ha fri! Ahhhh... gjør ikke på noe fornuftig. Spiller sims, faktisk :fnise:

Gubben sitter å leser til eksamen. Så det er maaasse liv i leiren:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Da er det tilbake på skolen for en siste eksamen i morgen!

Har altså hatt 5 dager med fri. Herlig, herlig, men ikke produktivt for fem flate øre :fnise:

Har faktisk bare sittet å spilt SIMS 3 :fnise: Har jo fått alle mulige tilleggspakker, vett! :fnise:

Men jeg har faktisk ryddet da. For vi reiser jo på fredag allerede!

Jeg tror i allefall jeg er ca 5- 6 dager DPO nå, da. Men ulikt de forrige dagene rett etter DPO, har jeg ikke hatt et eneste tegn :fnise: Ingen stikk, ingen ømme bryster, nada. Null. A`a!

Så jeg vet ikke jeg, altså. Tror ikke det har gått denne mnd heller, selv om jeg vet at det er TIIIIDLIG for tegn enda. Men dere vet; vi prøvere har jo alltid symptomer. Hadde det vært opp til symptomene hadde vi jo vært flebarnsmødre allerede :fnise:

Ai ai.. Nei, får se da, vett! Får teste etter helgen eller bare vente på TR... æææ..tror det blir test, jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg masse lykke til på eksamen i morgen! 5 dager fri hørtes gullfint ut :smilbla:

:fnise: ja stemmer det :jepp: Symptomene kommer alltid, merkelig det der.

Da må jeg inn her å se i helgen/etter helgen :lur: Håper den er positiv :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til imorra :)

Og kos deg masse meg juleferie. Tenk å reise fra vintersørlandet :gjeiper:

Tenker det skal bli godt å komme hjem til venner og familie :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...