Gå til innhold

Er NTNU så bra som alle skal ha det til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror mange her undervurderer effekten av å ha NTNU på CV'en.

Innen finansmiljøet er det ekstremt viktig å ha NTNU, BI eller NHH på CV'en. Det er mulig å slå til fra andre skoler også, men alt blir mye enklere uten det hinderet.

Hvis du ønsker toppjobber i bedrifter som opprinnelig er utenlandske, er det ofte veldig viktig å ha en av prestisjeutdanningene/skolene på CV'en. De fleste "prestisjeselskapene" er ikke norske...

BI? Er du seriøs nå? Alle som søker kommer inn dit. Noen av de dårligste i klassen min havnet på BI :filer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BI? Er du seriøs nå? Alle som søker kommer inn dit. Noen av de dårligste i klassen min havnet på BI :filer:

Jeg bryr meg vel ikke om hvor de i klassen din gikk på skole, eller hvor bra BI er. Faktumet er at BI leverer nyutdannede til prestisjejobber hvert år, og mange av Norges ledere er tidligere BI studenter.

BI er absolutt perfekt for dem som vil opp og frem i arbeidslivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange her undervurderer effekten av å ha NTNU på CV'en.

Innen finansmiljøet er det ekstremt viktig å ha NTNU, BI eller NHH på CV'en. Det er mulig å slå til fra andre skoler også, men alt blir mye enklere uten det hinderet.

Hvis du ønsker toppjobber i bedrifter som opprinnelig er utenlandske, er det ofte veldig viktig å ha en av prestisjeutdanningene/skolene på CV'en. De fleste "prestisjeselskapene" er ikke norske...

Vil ikke si at BI er en presisjeskole. NHH er uten tvil det. Broren min har en høy ansatt stilling, fikk den til og med før han ble ferdig på NHH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at BI ikke er en prestisjeskole og at det er veldig enkelt å komme inn dit. Men jeg vil tro at karakterene teller veldig mye, tror en arbeidsgiver foretrekker en BI-student med kun toppkarakterer enn en NHH-student med dårlige karakterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en tråd for BI vs NHH, men BI er like bra å gå på som NHH, men bare hvis du går siviløkonomstudiet eller på master. Innen flere fagfelt dominerer BI, og er bedre enn NHH, som fks finansiell økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke en tråd for BI vs NHH, men BI er like bra å gå på som NHH, men bare hvis du går siviløkonomstudiet eller på master. Innen flere fagfelt dominerer BI, og er bedre enn NHH, som fks finansiell økonomi.

Kan det ha noe å gjøre med at du finner BI over hele landet og de tar inn dobbelt så mange studenter som NHH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vel mye festing blandt NTNU studenter, men de er vel gode i matte, og gjerne gode i språk, og skjønner det meste eller tar ting lett. Men det er endel som tar deltid på NTNU selv om det er lagt opp til fulltids-studie, så det er ikke helt fastlagt progam.

Men det er mye gruppeprosjekter og jeg har gått på NTNU, og det kan lett bli skjevfordeling i arbeidet. De som retter gruppeprosjektene blir lett imponert over det studentene skriver, og det er viktigst å dekke pensumstoffet, og egentlig ikke så krevende.

På NTNU så er det internett-basert læreside med vel mye rot også, og det er ikke noe bra mat-tilbud oppe på Gløshaugen. Det er liksom de vanskelige mattestykkene som beviser at NTNU studentene er så gode, og det kan bli litt overdrevet at NTNU av den grunn er så mye prestisje.

Jeg studerte i utlandet, og da var det viktig å selv få til noe interessant, mens på NTNU så er det mer å pugge læreboka og skrive rett på eksamene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe å gjøre med at du finner BI over hele landet og de tar inn dobbelt så mange studenter som NHH?

BI er ikke en prestisjefull institusjon, men de har mange studieretninger som er prestisjefulle. BI Nydalen er den eneste seksjonen av BI som har prestisjeutdanninger. Som du sier, BI har skoler over hele landet, og mange "tullestudier", men de har også flere studieretninger som er veldig gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vel mye festing blandt NTNU studenter, men de er vel gode i matte, og gjerne gode i språk, og skjønner det meste eller tar ting lett. Men det er endel som tar deltid på NTNU selv om det er lagt opp til fulltids-studie, så det er ikke helt fastlagt progam.

Men det er mye gruppeprosjekter og jeg har gått på NTNU, og det kan lett bli skjevfordeling i arbeidet. De som retter gruppeprosjektene blir lett imponert over det studentene skriver, og det er viktigst å dekke pensumstoffet, og egentlig ikke så krevende.

På NTNU så er det internett-basert læreside med vel mye rot også, og det er ikke noe bra mat-tilbud oppe på Gløshaugen. Det er liksom de vanskelige mattestykkene som beviser at NTNU studentene er så gode, og det kan bli litt overdrevet at NTNU av den grunn er så mye prestisje.

Jeg studerte i utlandet, og da var det viktig å selv få til noe interessant, mens på NTNU så er det mer å pugge læreboka og skrive rett på eksamene....

På NTNU teller eksamen 100% av karakteren, mesteparten av tiden. Det hjelper heller ikke å "pugge læreboka" når en skal ha matte/fysikk/ingeniøremner... Jeg tror ikke du vet hva du prater om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes av overnevnte grunn at det blir feil at NTNU er bedre enn andre universiteter, da det er vel mye prat og festing, og at det handler om å lese til eksamen og lære teorien.

Det er også ofte kaldt og kjølig i Trondheim, og jeg er uenig at det er noen spesielt bra by, men det er brukbart stor og det er ikke svindyrt å skaffe plass å bo. Men det har vel blitt dyrere, og ikke like lett å skaffe bra hybel til kr2000,- i måneden.

Men jeg vet om folk på NTNU på teknologistudier som er gode i matte og språk og derfor klarer studiet, men de er likevel rotete og ikke spesielt ansvarsfylte personer, og virker litt vimsete og tror de er bedre enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vel mye festing blandt NTNU studenter, men de er vel gode i matte, og gjerne gode i språk, og skjønner det meste eller tar ting lett. Men det er endel som tar deltid på NTNU selv om det er lagt opp til fulltids-studie, så det er ikke helt fastlagt progam.

Men det er mye gruppeprosjekter og jeg har gått på NTNU, og det kan lett bli skjevfordeling i arbeidet. De som retter gruppeprosjektene blir lett imponert over det studentene skriver, og det er viktigst å dekke pensumstoffet, og egentlig ikke så krevende.

På NTNU så er det internett-basert læreside med vel mye rot også, og det er ikke noe bra mat-tilbud oppe på Gløshaugen. Det er liksom de vanskelige mattestykkene som beviser at NTNU studentene er så gode, og det kan bli litt overdrevet at NTNU av den grunn er så mye prestisje.

Jeg studerte i utlandet, og da var det viktig å selv få til noe interessant, mens på NTNU så er det mer å pugge læreboka og skrive rett på eksamene....

Ikke narr meg til å le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten le.. Hvor kommer tankene om at en trenger å være flink i språk for å klare ingeniørstudiet fra? Det eneste en trenger av språk er nok forståelse til å lese oppgavene på eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes av overnevnte grunn at det blir feil at NTNU er bedre enn andre universiteter, da det er vel mye prat og festing, og at det handler om å lese til eksamen og lære teorien.

Det er også ofte kaldt og kjølig i Trondheim, og jeg er uenig at det er noen spesielt bra by, men det er brukbart stor og det er ikke svindyrt å skaffe plass å bo. Men det har vel blitt dyrere, og ikke like lett å skaffe bra hybel til kr2000,- i måneden.

Men jeg vet om folk på NTNU på teknologistudier som er gode i matte og språk og derfor klarer studiet, men de er likevel rotete og ikke spesielt ansvarsfylte personer, og virker litt vimsete og tror de er bedre enn andre.

"Alle på NTNU er vimsete og ikke spesielt ansvarsfylte personer, mye prat og festing"

Ser du selv hvor dum du høres ut som?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten le.. Hvor kommer tankene om at en trenger å være flink i språk for å klare ingeniørstudiet fra? Det eneste en trenger av språk er nok forståelse til å lese oppgavene på eksamen.

Når man begynner på universitet oppdager man at de fleste bøkene er på engelsk, og i realfag benytter man seg flittig av forklaringer på engelsk. Noen fenomener blir det litt vanskelig å forklare på norsk, og gjør man det, bruker man engelske ord i annehver setning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Alle på NTNU er vimsete og ikke spesielt ansvarsfylte personer, mye prat og festing"

Ser du selv hvor dum du høres ut som?

Jammen de var du som skrev det over. alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NTNU handler kun om å gå gjennom mest mulig stoff på kortest mulig tid. Læringsutbyttet blir dermed lik null.

Det handler om å forstå hva man går gjennom, på kort, kort tid - Gjør man ikke det, stryker man så lett som bare det. Man kommer seg ikke gjennom et studiet på NTNU hvis man kun pugger og ikke forstår pensumet. Og pensumet er vanskelig, så for å forstå den må man ha et godt hode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...