Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan en firebarnsmor som bor i eget hus lufte seg litt her? Jeg er drittlei av at alle jeg bor med ikke gjør en dritt, og det gjelder spesielt tenåringene og mannen. Alltid et glass her og der, sokker ved siden av kurven, at folk sutrer over at det ikke er ketchup osv. Helvete heller. Jeg flytter snart på hybel 

Anonymkode: 0f91c...dcd

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg beklager så innmari på forhånd til dere om dere må bo med noen av mine barn, for uansett om jeg har vært flink til å lære de ting, så klarer de det åpenbart ikke likevel. 

Anonymkode: 0f91c...dcd

Amen😂😂🙏

Anonymkode: 001bb...bd3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan en firebarnsmor som bor i eget hus lufte seg litt her? Jeg er drittlei av at alle jeg bor med ikke gjør en dritt, og det gjelder spesielt tenåringene og mannen. Alltid et glass her og der, sokker ved siden av kurven, at folk sutrer over at det ikke er ketchup osv. Helvete heller. Jeg flytter snart på hybel 

Anonymkode: 0f91c...dcd

Flytt inn med meg! Jeg vasker klærne mine sjæl og rydder inn i oppvaskmaskina etter meg! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2018 den 10.46, AnonymBruker skrev:

Hun som er tøffest av oss hadde tatt det opp med jenta i morges når de var alene. Hun hadde typen på besøk igjen natt til i går og det hadde åpenbart skjedd «ting» på badet vårt 🤮....Hun hadde eksplodert og benektet alt sammen. Raseri og gråt, stygge ord og lovnad om å få onkelen til å hive oss ut.

Hennes onkel, altså huseieren ringte meg nylig og spurte hva som foregikk. Tenkte at her er det best å være ærlig, og la fram saken fra vårt ståsted. Han ble ikke forundret sa han (?😮)og beklaget på det sterkeste. Ba meg vente litt og la på. Ringte opp igjen etter fem minutter og spurte om vi andre kunne vente til klokken 18.00 i kveld før vi dro hjem, så skulle han sørge for at hun var borte og at bad var håndtert av renholdsfirma innen den tid. Vi andre har avtalt å møtes klokken 16.30 for å feire litt før vi drar hjem 😄

 

Anonymkode: 9fa0e...5f4

Wtf, hvordan kan sånne mennesker fungere normalt? Dette er jo bare ekkelt!

 

Jeg leste de forrige innleggene du skrev her, er du sikker på at de ikke har blitt matforgiftet på samme tid? 😶

Anonymkode: 6cfa4...1d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2016 den 18.23, AnonymBruker skrev:

To av de jeg bor med vasker ALDRI!  Rydder aldri opp etter seg og er skikkelig rotehoder! Jeg holder virkelig på å bli GAL! :bond:Det nytter ikke å snakke til de. Jeg får ofte den "ja, jeg rydder når jeg får tid" Men det skjer ikke. Jeg er så lei av å mase på de. Ender opp med jeg og hun andre må gjøre alt. Jeg klarer ikke å bo i rot og skitt. Jeg føler meg litt som mora dems.

Gidd å heng opp våte håndklær, sett tallerkener, bestikk osv i oppvaskmaskin, vask dassen når det er bremsespor etter deg, ta ut klær fra vaskemaskinen og heng opp klærne dine, gå ut med søpla når du ser det er fult og nærmest renner over, sett maten inn i kjøleskapet etter du har laget mat, vask pannen og gryter, støvsug en gang i blant, rydd bort rotet ditt og ikke bare la det flyte på bordet, fjern skitne sokker fra gulvet osv! :angry:

Jeg vurderer sterk å bare flytte. Det gjør hun andre og. Så kan de to leve i sitt eget rot! 

Anonymkode: 80883...4b0

Jeg begynner å tro mer og mer at mennesker ikke er skapt for å bo ilag, dette er jo forskrekkelig.

Anonymkode: 6cfa4...1d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjære lille-store mannen som bor i kollektiv med meg.

Det første jeg gjorde når jeg stod opp i dag, var å vaske diskene og bordet for søleriet og smuleriet ditt. Jeg vurderte å dra frem støvsugeren for den kiloen med smuler som lå på gulvet også, men det var tidlig morgen og jeg tar faktisk hensyn til den som ligger og sover - i motsetning til deg.

Jeg skjønner IKKE hvorfor du ikke vasker og rydder opp etter deg selv. Jeg gidder ikke å bo i en svinesti, men det må jeg visst siden det bor en gris her! Ser du ikke sølet/rotet ditt selv?! Møkklei av å komme hjem/ stå opp til skitten leilighet. Hadde satt pris på om du også vasket opp kasseroller og stekepanner etter deg, og at du tok ut søppelet oftere!

Også møkklei av at du drar med deg kjæresten hver dag og at dere okkuperer kjøkkenet/stua hele tiden. Gleder meg til du flytter, beklager. Får bite tennene sammen noen måneder til, og den dagen du flytter ut skal jeg sprette en champagneflaske.

Anonymkode: 3a09b...49c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Et lite ikke-problem i disse dager, men oppdaget nettopp at noen hadde lagt mat i min skuffe i fryseren uten å spørre. Jeg har ingenting imot at folk legger ting i skuffen min, men spør først. Er det så vanskelig å banke på døra og bare: «Hei kan jeg legge maten din i din skuffe?». Selv om jeg har mye plass i skuffen min, er det ikke entydig med at du bare kan legge maten din der. Det er en grunn for at vi har en skuffe pr rom. Ikke kjøp mer mat enn du har plass til 🙄

Skjønner ikke hvordan jeg har klart å holde ut i tre år i kollektivt. Gleder meg til å flytte ut, og slippe folk som ikke rydder og vasker etter seg, tar ut søpla før etter en uke, forsyner seg med ting som står på benken osv.

Anonymkode: 853c9...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Jeg blir bare mer og mer sikker på at jeg aldri mer skal bo i kollektiv når jeg leser denne tråden. Har funnet meg hybler som er like billige som rom i kollektiv heldigvis. 
Jeg har vel og merke bodd i kollektiv en gang. Bodde med en jævla gris som ALDRI vasket rommet sitt og lot alt mulig av pizzabokser med rester, skittent tøy med rå håndklær osv ligge å slenge. Hadde han oppe døra på rommet sitt måtte vi lufte ut hele leiligheten. Han okkuperte spisebordet med ørten ketchupflasker (yup, det ble spist med alt) og en haug med bøker. 

Anonymkode: e8b01...3b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 2021-7-6 den 9.33):

Jeg blir bare mer og mer sikker på at jeg aldri mer skal bo i kollektiv når jeg leser denne tråden. Har funnet meg hybler som er like billige som rom i kollektiv heldigvis. 
Jeg har vel og merke bodd i kollektiv en gang. Bodde med en jævla gris som ALDRI vasket rommet sitt og lot alt mulig av pizzabokser med rester, skittent tøy med rå håndklær osv ligge å slenge. Hadde han oppe døra på rommet sitt måtte vi lufte ut hele leiligheten. Han okkuperte spisebordet med ørten ketchupflasker (yup, det ble spist med alt) og en haug med bøker. 

Anonymkode: e8b01...3b1

Het han Vegard? Hah

Anonymkode: 222ba...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det flyttet en inder inn i vårt kollektiv(mange år siden jeg bodde i det). Han vasket grytene med HENDENE. Etterlot seg urinskvett på doringen(vi fysisk viste han at han måtte LØFTE doringen og SIKTE i vannet. Han plukket ikke opp kjønnshår i dusjen etter barbering…. Ellers var kollektiv kult! 

Anonymkode: 12caf...295

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sint akkurat nå. Kan så vitt skrive. Har bodd i studenthybel i snart 2 uker å merker at jeg begynner å bli syk av stress, uro og sinne. Min roomate som ifølge de er ren etterlater seg bæsj overalt på badet. Engang hadde de vært på en fest til langt ut på natten og kom hjem mens jeg sov. Når jeg våknet opp rundt seks på morningen for å gå på do så var badet fult med bæsj. Det var bæsj på gulvet, toalettsete, vasken og under toaletttsete. Jeg holdt på å spy av å se det så jeg bestemte meg bare for å dra til treningsenter og gjøre alt av stell der også får de vaske det opp selv. Etter treningssenter drar jeg til byen, også blir jeg borte til klokken er rundt 20. Når jeg kommer hjem igjen så er det FORTSATT bæsj overalt. Jeg ble så sint og skulle ta det opp med de men nei, de var borte. Så jeg måtte vaske bæsjen dems. Tok det opp med de ved en senere anledning men de så ikke ut til å bry seg noe særlig. Men senere så sa de til meg at vi bør ha vaske uker, som om vi aldri hadde det🙄 Så denne uken så var det deres vaske uke. Badet var igjen møkkete siden de går inn med sko hver gang. Jeg igjen ventet til de skulle vaske opp der. Dager gikk og plutselig er det torsdag og badet er så ekkelt at jeg bruker et gammel håndkle når jeg tråkker inn, så jeg ender tilslutt å vaske badet😡 Og i dag fant jeg bæsjespor på vasken (heldigvis på deres side)🤢 og det var mye vann på badet som de ikke hadde tørket opp etter seg før de dro til gud vet hvor. Felleskjøkkenet er også alltid ekkelt, og jeg ender alltid opp med å rydde spisebordet, kjøkkenbenk, vaske komfyr, koste gulvet, vaske stolen jeg skal bruke og plassen jeg skal spise på før jeg spiser. Altså man blir jo syk av å leve i dette rotet. Jeg er bare dritt lei av å bo sånn og det har bare gått to uker. Føler jeg angrer noe sykt på at jeg ikke takket ja til en privathybel som var noe dyrer, men i det minste så ville jeg ha sluppet alt det her.

Anonymkode: a5a9b...48d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er så sint akkurat nå. Kan så vitt skrive. Har bodd i studenthybel i snart 2 uker å merker at jeg begynner å bli syk av stress, uro og sinne. Min roomate som ifølge de er ren etterlater seg bæsj overalt på badet. Engang hadde de vært på en fest til langt ut på natten og kom hjem mens jeg sov. Når jeg våknet opp rundt seks på morningen for å gå på do så var badet fult med bæsj. Det var bæsj på gulvet, toalettsete, vasken og under toaletttsete. Jeg holdt på å spy av å se det så jeg bestemte meg bare for å dra til treningsenter og gjøre alt av stell der også får de vaske det opp selv. Etter treningssenter drar jeg til byen, også blir jeg borte til klokken er rundt 20. Når jeg kommer hjem igjen så er det FORTSATT bæsj overalt. Jeg ble så sint og skulle ta det opp med de men nei, de var borte. Så jeg måtte vaske bæsjen dems. Tok det opp med de ved en senere anledning men de så ikke ut til å bry seg noe særlig. Men senere så sa de til meg at vi bør ha vaske uker, som om vi aldri hadde det🙄 Så denne uken så var det deres vaske uke. Badet var igjen møkkete siden de går inn med sko hver gang. Jeg igjen ventet til de skulle vaske opp der. Dager gikk og plutselig er det torsdag og badet er så ekkelt at jeg bruker et gammel håndkle når jeg tråkker inn, så jeg ender tilslutt å vaske badet😡 Og i dag fant jeg bæsjespor på vasken (heldigvis på deres side)🤢 og det var mye vann på badet som de ikke hadde tørket opp etter seg før de dro til gud vet hvor. Felleskjøkkenet er også alltid ekkelt, og jeg ender alltid opp med å rydde spisebordet, kjøkkenbenk, vaske komfyr, koste gulvet, vaske stolen jeg skal bruke og plassen jeg skal spise på før jeg spiser. Altså man blir jo syk av å leve i dette rotet. Jeg er bare dritt lei av å bo sånn og det har bare gått to uker. Føler jeg angrer noe sykt på at jeg ikke takket ja til en privathybel som var noe dyrer, men i det minste så ville jeg ha sluppet alt det her.

Anonymkode: a5a9b...48d

Dette må du ta opp med utleier.  Denne personen har ikke boevne og må kastes ut.  Ta bilder og dokumenter forholdene.  Det er farlig å bo under slike forhold. 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (1 time siden):

Dette må du ta opp med utleier.  Denne personen har ikke boevne og må kastes ut.  Ta bilder og dokumenter forholdene.  Det er farlig å bo under slike forhold. 

Skal starte å ta bilder og dokumentere fordi jeg merker at jeg begynner å få nokk. Greit at de er hyggelig men det fungerer ganske lite når de ikke rydder eller vasker etter seg. 

Anonymkode: a5a9b...48d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal starte å ta bilder og dokumentere fordi jeg merker at jeg begynner å få nokk. Greit at de er hyggelig men det fungerer ganske lite når de ikke rydder eller vasker etter seg. 

Anonymkode: a5a9b...48d

Hadde det  enda bare vært rydding og vasking.  Når noen kliner avføring rundt over alt er det helsefarlig og en slik person kan ikke bo sammen med andre.  Slike personer er heller ikke friske til sinns, noe er alvorlig galt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Må få litt liv i denne igjen😂

 

Her om dagen fikk jeg melding av roomie  om at jeg ikke hadde vasket bra nok. Greit nok det ettersom jeg vet det kunne vært bedre. Den interessante delen er bare at vedkommende aldri vasker i leiligheten. For min del skulle jeg hjem og mtp at jeg alltid vasker gadd jeg helt ærlig ikke gjøre det spotless, for jeg vet at det ikke vil se tilsvarende ut når jeg kommer hjem

Anonymkode: 13259...efd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg bodde i kollektiv for ett par år siden, så var det faktisk en "sullik" som ALDRI låste døren når hun gikk på dass. Døren stod så vidt åpen Hver. Eneste. Forbanna. Gang. hun satt der. Gikk noen andre tilfeldigvis forbi akkurat da, så kunne man jo selvfølgelig se og høre litt av hvert. Utrolig ekkelt. 

Eller hvis hun skulle dusje, så tok hun alltid av seg de aller fleste klærne inne på hennes eget værelse. Gikk deretter halv-naken gjennom felles-arealene, og inn på selve badet. Hun valgte jo selvfølgelig selv å bare gå rundt i undertøyet (eller bare med ett håndkle rundt seg) men likevel presterte hun å bli irritert på alle andre som kunne se henne nærmest uten klær.

Har du virkelig ikke lyst til at noen andre skal se deg i bare undertøyet, så ikke gå rundt i bare undertøyet da vel! Burde virkelig aldri være SÅ forbanna vanskelig. Alle andre som bodde i kollektivet tok jo med seg rene klær inn på badet (sammen med et håndkle) kledde av seg alle de mer eller  mindre "møkkete" klærne sine, før de dusjet og tok på seg helt rene klær igjen etterpå. Var i alle fall det jeg gjorde, hver gang jeg skulle dusje. 

Anonymkode: 777cf...6d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...