Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han ene jeg bor med lar alt av bestikk, tallerkener, osv bli værende på rommet hans etter bruk slik vi til slutt går tom. 

I dag så var det tomt og jeg håpte han da skulle ta hintet om å sette i maskinen. I stedet så går han inn på rommet og henter én skitten tallerken og bruker den til maten sin. 

Jeg er lei av å måtte si ifra at vi andre også har behov for tallerkener og bestikk og at de eies av fellesskapet og ikke han personlig. 

Anonymkode: ef259...e80

Hun ene hos meg gjør det samme med alle koppene. Lager seg en kopp kaffe, tar den med på sitt rom, lager seg kaffe igjen senere, men tar en ny kopp. Nesten så det frister å skrive navnet mitt i en av koppene slik at hun ikke tar den.   

Anonymkode: 6606b...82e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han ene jeg bor med lar alt av bestikk, tallerkener, osv bli værende på rommet hans etter bruk slik vi til slutt går tom. 

I dag så var det tomt og jeg håpte han da skulle ta hintet om å sette i maskinen. I stedet så går han inn på rommet og henter én skitten tallerken og bruker den til maten sin. 

Jeg er lei av å måtte si ifra at vi andre også har behov for tallerkener og bestikk og at de eies av fellesskapet og ikke han personlig. 

Anonymkode: ef259...e80

Er noen år siden jeg heldigvis var ferdig med kollektiv. Men jeg måtte faktisk oppbevare absolutt ALT mulig inne på mitt eget lille rom. Nettopp for å hindre at enkelte andre som bodde der forsyner seg av mine ting. 

Ikke gidder dem å rydde og vaske opp etter seg selv heller. Dersom jeg ville ha tilbake mine ting (for eksempel tallerken eller bestikk) så bare setter de alle de møkkete tingene i vasken (eller rett ved siden av vasken) men uten å faktisk vaske tingene som de har brukt!!                            

KANSKJE de noen ganger faktisk vasker opp etter seg, men det hørte nok til unntakene... 

Anonymkode: 1f3fa...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her med erfaring med medboere med bulimi? Er det riktig å ta det opp med personen? Kan man nevne det for andre som bor på hybelen, og høre om de har samme inntrykk? Prøver å vise at jeg bryr meg, og vise omtanke når hun forteller at hun føler seg utslitt etc, hun gråter mye, snakker om mat, er vegetarianer og snakker om at hun ikke tåler sukker etc, og er oppe halve natten og lager mat etter midnatt. Hun flytter snart ut ettersom kontrakten hennes går ut, men burde jeg likevel gjøre noe? Føler meg så rådvill, vil ikke gjøre noe galt som kan forverre alt. Har hørt man kan dø av bulimi :( 

Anonymkode: 6606b...82e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Så lei av å bo i kollektiv, men skal heldigvis flytte! Fortalte i dag at jeg skulle flytte, men hun ene ble faktisk sur. I tillegg ble hun irritert over at jeg faktisk har tenkt å ta med meg kjøkkenutstyr som jeg har kjøpt for mine penger..., hun mener det hører til kollektivet..

Anonymkode: 72367...789

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har rom + eget bad, så ser egentlig ikke noe til de jeg bor med. Per nå er det uansett bare en til boenhet av seks som er utleid, så i utgangspunktet burde det være rolig og greit.

Han fyren som bor i det andre rommet er derimot sykt plagsom. Vi har balkong som er direkte utenfor mitt rom, men som er fellesareale. Jeg har i blant besøk av venner, enten på dagtid, eller på nach og sitter da gjerne der ute. Uansett når på døgnet det er så dukker han opp om man setter seg ut der. Forrige uke satt jeg der ute og hadde en skikkelig "heart to heart" med en god venninne av meg  - vi snakket om brudd og den type greie og satt egentlig og gråt litt begge to. Plutselig kommer han ut og setter seg med oss og bare ikke leser rommet i det hele tatt og begynner å mase om sine egne greier... Han setter seg også ute på balkongen alene ofte - for å se serier, høre høyt på musikk, etc. Det er ganske plagsomt når det er direkte utenfor vinduet mitt. Skjønner ikke helt hvorfor ikke rommet hans er godt nok til å se serier og høre musikk på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei i gamle kollektivet mitt som jeg møtte kanskje totalt fire ganger. Polsk, kunne ikke norsk, svært overvektig og helt sikkert noe sosial angst eller noe. Jeg satt ofte i tv-stuen etter skolen, og den var tilknyttet kjøkkenet. Hun virket som ei som brukte mye tid på å lage god mat, Vs. Meg som stekte kylling og brokkoli i ovnen på 20 min (Fordi jeg var fattig student og når, ikke fordi jeg var sunn og aktiv). Hun hadde soverom i 2. Etasje, og ofte kunne jeg høre henne gå ned trappene til kjøkkenet, at hun stoppet i trappen og løp (ja  løp) tilbake til rommet sitt.  Samme prosedyre 30 mi  senere.  Tilslutt gikk jeg på rommet mitt, og da hørte jeg at det begynte å kokkeleres. 

Stakkars dame..

 

Anonymkode: 1c1c8...ffa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.8.2018 den 16.59, missmcbeal skrev:

Jeg vet det er en sutretråd for kollektiv, men jeg er simpelten nødt til å dele hvilken flaks jeg har hatt med de 2 som har flytta inn nå i høst. Bare sånn for å vise at det faktisk finnes eksemplariske kollektiv!

 De er skikkelige hyggelige og ryddige av seg. Vi deler fellesareal som kjøkken og stue. Altså, det står aldri oppvask i vasken eller ved siden av, de rydder opp etter seg med en gang, og de har knapt nok oppvask i tørkestativet heller. SÅ ryddig er de, og jeg føler meg plutselig nesten litt rotete som har så mye ting på tørk (som jeg prøver å rydde med en gang det er tørt såklart). Jeg liker bare ikke å tørke med kjøkkenahandkler, det blir jo fort uhygenisk når man deler. Har såvidt snakka med begge to og de virker veldig hyggelige. Han ene gjør ikke så mye av seg, og spiser for det meste pizza og sånt, han har nesten ingen mat i kjøleskapet heller. Egentlig forundret over at han holder det så ryddig, for han sa han aldri hadde tatt i en vaskefille i sitt liv når vi snakka om fellesvasken. De kaster ikke mye søppel heller, og har ikke bråkt noe eller hatt fest eller noe, okkuperer ikke stua heller (noe som hadde vært greitt). Det er alltid stille og rolig her. Dette er jo faktisk drømmesituasjonen. De lukker også døra inn til oss igjen, husker det irriterte meg så mye før at folk ikke lukket den, så stod den alltid åpen. Jeg finner ingenting med dem som irriterer meg.

Men altså, det må være en hake en plass, ikke sant? Det her er for godt til å være sant. Greia er at hun ene som skulle forsette å bo plutselig har flytta ut i sommar uten forvarsel. Hun var ganske rotete av seg, treig med å ta oppvask og vasket ikke diskene etter seg. Det rommet står nå tomt, så det er vel bare et tidsspørsmål før noen flytter inn der, og spørs om ikke den personen roter for 2, for hvor mye flaks kan man ha?

 

Jeg må rett og slett kommentere denne posten som jeg skrev i beste tro den 27.august 2018. Haha, jeg som trodde det kom til å bli et eksemplarisk kollektiv. Plot twisten her er at den personen som flyttet inn i det tomme rommet ikke var jævlig som fryktet, men rett og slett den beste å bo med. Men de andre, og spesielt hun ene, fikk jeg skikkelig opp i halsen ettersom månedene gikk.

For det første er hun veldig ung, hun kom rett fra VGS og oppførselen deretter. Men det verste av alt var at hun hele tiden ville at vi skulle bli et sosialt kollektiv og tvang meg med på fellesmiddag og tacokveld i starten som jeg egentlig ikke hadde lyst til, men sa ja til fordi jeg følte jeg måtte. Jeg er ganske introvert og har venner fra de 2 tidligere år fra studiet, så jeg hadde absolutt ikke behov for det samme. Når jeg er hjemme på hybelen, vil jeg ha fred, rett og slett og sitte på rommet og spise og kose meg. Hun viste seg å være ekstrovert og oversosial. Hun kom merkelig nok alltid ut fra rommet når jeg var på kjøkkenet, helt "tilfeldig" bare for å prate, når jeg ønsket å lage middag i fred. I tillegg søkte hun ekstremt bekreftelse på ting og overdrev veldig når hun fortalte historier. Ble veldig slitsomt å høre på. Begynte faktisk å bli så ille at jeg begynte å se på Snapchat-kartet om hun var hjemme når jeg skulle hente meg mat på kjøkkenet og jeg prøvde ofte å gå veldig stille og ikke bråke for at hun ikke skulle høre at jeg var på kjøkkenet. Heldigvis så var det også slik at siden hun var veldig sosial av seg, så var hun ofte borte, og heldigvis fikk hun seg type etter jul, så det siste halvåret har jeg heldigvis ikke sett henne så mye.

Men, dette oversosiale vesenet førte også med seg en ekstremt slapphet på ryddinga. Hun var dårlig på å ta oppvask, okkuperte nesten hele oppvaskstative med sine ting, tørket ikke disken etter seg etter matlaging eller tok ut bosset. I tillegg så hadde hun en innstilling på at hun skulle gjøre minst mulig innsats på vaskedagen sin, så hun gjorde akkurat bare det hun måtte for å gå godkjent, og slurvet f.eks. på å rengjøre komfyrviften, og unnskyldte seg med at hun ikke fikk det til og at jeg hadde en så god teknikk på det, selv om jeg hadde visst henne hvordan det skulle gjøres. Hun støvsuget heller ikke gulvet før vask, fordi hun likte bedre å tørrmoppe. Det luktet aldri rent etter at hun vasket, så jeg mistenker at hun faktisk bare tørrmoppet golvet og ikke vasket gulvet med mopp og vaskemiddel som vi skulle gjøre. 

I tillegg sluttet hun på skolen etter jul og hadde null respekt for ordensreglementet i kollektivet. Hun hadde bråkete besøk i stua langt etter 23.00 noen ganger, selv om det skal være stille i fellesarealet etter klokka 23.00. Siden hun ikke gikk på skolen lenger, hadde hun ikke døgnrytme, og jeg kunne ofte høre hun bråke på kjøkkenet klokka to-tre på natta. 

Seriøst, hun ble et skikkelig mareritt å bo med. 

Han andre som ikke gjorde så mye av seg var egentlig grei å bo med, han var for det meste borte og så han svært lite da han ikke likte matlaging (annet en pizza), men det ble mye tull og rot med at han hele tiden ville bytte vaskeuke, og til slutt måtte jeg sette foten ned og si nei selv om jeg egentlig kunne fordi jeg så meg så lei av å bli spurt samme dag som vasken skulle gjøres. En annen ting som irriterte meg med han var at han også ikke eide døgnrytme, jeg kunne ofte våkne av at han smelte litt med døren inn til rommet klokka tre på natta (hadde rom vegg i vegg). 

Hun siste var veldig grei, det eneste problemet var at døgnrytma hennes var helt motsatt, hun stod veldig tidlig opp og det hendte mer en gang at jeg våknet av at hun bråkte litt på kjøkkenet før klokka var blitt seks!

Som dere skjønner, så ble det veldig mye søvnfrustrasjon i det kollektivet med å bo med folk med tre forskjellige døgnrytmer. Prøvde forgjeves ørepropper, men det tok ikke all støyet. Når jeg først sover dypt merker jeg ikke, men det var altså mest bråk og innsoving jeg slet med. 

Jeg er så utrolig glad for at jeg flytta ut fra dette kollektivet for to uker siden. Altså, aldri mer kollektiv, det håper jeg virkelig at jeg slipper. Jeg trivdes egentlig veldig godt i den hybelen jeg bodde de første åra, men med de folka jeg bodde med til slutt, så ble det skikkelig kjipt på slutten der.

Endret av missmcbeal
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi flytter ut fra kollektivet i slutten av juli. 

Jeg: Husket du å si opp bredbåndet slik vi ikke får regninger når vi flytter ut?

Hun jeg bor med: Prøvde å gjøre det, men jeg tegnet ny bindingstid på oss i mars så den varer til februar.

Jeg: ??????

Hun: Tenkte ikke over at vi skulle flytte ut!

Anonymkode: ef259...e80

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par år siden jeg bodde i kollektiv men jeg har MANGE historier. Var kollektiv på studiested med egen bygning. Det endte opp som 2 år med helvete egentlig.

Vi var omtrent 15 stykker  - 3 nordmenn og resten fra forskjellige steder i verden.

Utvekslingsstudentene var ikke bare veldig bråkete på fellesrommene, men de tok liksom ALT av plassen. Ville jeg i stua og se på TV kunne flere finne på å brase inn og bytte kanal uten å spørre om det var greit/om jeg så på den serien og nærmest okkupere sofaen så jeg ble most. Nå er ikke jeg sosial fra før, men de klagde mye på at jeg var kald og virket frekk... men de snakket på sitt eget språk hele tiden, så hvordan skulle jeg blitt med i samtalen??? Og da jeg først prøvde var samtalen engelsk i kanskje 2 minutter før de slo over på eget språk og jeg satt der og skjønte ingenting. De ignorerte meg mye etterhvert.

Så hadde flere som bodde der en tendens til å starte oppvaskmaskinen uansett, selv om det bare var 1 kniv og 2 tallerkener. 

Bestikket var aldri sortert... aner ikke hvorfor? De bare slang det inn i skuffen og lukket det.

Flere stjal maten min (vet aldri hvem, men plutselig var jeg tom for ost selv om jeg kjøpte den for 2 dager sida...)

De fleste var religiøse og derfor drakk de ikke/festet. Jeg gjør ikke så mye av det selv, men om jeg hadde alkohol i kjøleskapet den ene dagen jeg skulle på vors kunne jeg føle dem stirre stygt på meg...

Jeg sto ansvarlig for 90% av vaskingen de to årene jeg bodde der. De siste seks månedene ga jeg opp bare for å se hva som skjedde, og det var helt pyton.

De brukte ovnshansker osv som KLUTER!!! Er ikke noe bedre enn å skulle ta ut noe fra ovnen med klissvåte, skitne hansker med matrester....

Flere av de trengte hjelp til oversetting når de skulle kjøpe busskort/fylle inn skjemaer osv. Dette hadde jeg ingen problem med i starten, men de kunne finne på å banke på døra mi midt på natta for ting som helt fint kunne vente til neste morgen. 

Jeg delte bad med ei annen jente, hun vasket alle klærne i vasken på baddet og den ble ofte tett + opptatt veldig lenge. Måtte forklare henne at vi har et eget vaskerom med en større vask som kanskje er bedre, hun sa hun skulle bruke den neste  gang men det skjedde aldri. 

Ja har masse mer, men uff som jeg hata å bo der! Ville flytta ut tidligere men pga økonomi måtte jeg bli der inntil jeg hadde råd til å leie noe eget. Men fikk kjæreste rundt midten av år to så han lot meg sove over mye hos han og evt fant vi noe sammen 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene personen jeg bor med er glad i litt festligheter i helgene. Det er helt greit siden det bare er en sjelden gang hun tar med seg festen til oss. MEN, hun har en fryktelig uvane med at hun GLEMMER NØKLENE SINE før hun går ut, så hun torpederer ringeklokken midt på natten og forventer at vi andre skal åpne for henne. I starten tenkte jeg at hun bare hadde forglemt seg en gang, men nå har jeg konsekvent latt være å åpne for henne. Det er kanskje litt kynisk av meg, men herregud. Hun må jo lære på en eller annen måte. 

Anonymkode: b754f...e4b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 29.7.2019 den 6.42, AnonymBruker skrev:

Den ene personen jeg bor med er glad i litt festligheter i helgene. Det er helt greit siden det bare er en sjelden gang hun tar med seg festen til oss. MEN, hun har en fryktelig uvane med at hun GLEMMER NØKLENE SINE før hun går ut, så hun torpederer ringeklokken midt på natten og forventer at vi andre skal åpne for henne. I starten tenkte jeg at hun bare hadde forglemt seg en gang, men nå har jeg konsekvent latt være å åpne for henne. Det er kanskje litt kynisk av meg, men herregud. Hun må jo lære på en eller annen måte. 

Anonymkode: b754f...e4b

Skjønner at du blir irritert. Da jeg bodde i hybel sov jeg med ørepropper slik jeg slapp å bli vekket av de andre også om de skulle ha glemt nøkler. Husker hun ene hadde mistet nøklene sine og ikke gadd å spørre utleier om å kjøpe ny i et halvt år. Da gadd ikke jeg å gå ut av sengen for å hjelpe henne inn(var alltid noen andre som kunne slippe henne inn og i verste fall så bodde vi sentrum av en studentby så hun kunne få sovet hos de hun hadde festet med). 

Syntes hybel var helt forferdelig, men syntes utleierne var ille de også. De lovet gjerne ting i øst og vest uten å se noen grunn til å holde muntlige løfter. Da jeg flyttet inn til studenbyen min valgte jeg å bo i hybel for å få venner, utleier lovet på visning at de kun leide ut til studenter og at jenter hatte forrang. Da jeg skulle flytte inn hadde utleier leid ut de andre hyblene som pendlerboliger til polske arbeidere som hverken snakket norsk eller forståelig engelsk. 

I tillegg var ikke leiligheten vasket før jeg overtok den. Tror alle som har bodd på hybler vet hvor skitne de kan bli og at de som ikke gidder å vaske ut før de flytter ut neppe er de mest renslige. 

Husleien inkluderte i utgangspunktet strøm, men midt under leieperioden prøvde utleier seg på å ta betalt for strømmen. Utleier mente at dette må være greit fordi det var av "miljøhensyn". 

Internetten som var inkludert i husleien var heller ikke reell siden den ikke var dimensjonert for et helt kollektiv. Linjen stoppet helt opp om mer enn en person så på film, kollektivet var for fem personer. 

Det var innbrudd i kollektivet hvor noen knuste glassdøren mot terrassen for å komme inn. Utleier syntes ikke det hastet å fikse dette og brukte år og dag på å få deg gjort.  

 

Anonymkode: a573f...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du blir irritert. Da jeg bodde i hybel sov jeg med ørepropper slik jeg slapp å bli vekket av de andre også om de skulle ha glemt nøkler. Husker hun ene hadde mistet nøklene sine og ikke gadd å spørre utleier om å kjøpe ny i et halvt år. Da gadd ikke jeg å gå ut av sengen for å hjelpe henne inn(var alltid noen andre som kunne slippe henne inn og i verste fall så bodde vi sentrum av en studentby så hun kunne få sovet hos de hun hadde festet med). 

Syntes hybel var helt forferdelig, men syntes utleierne var ille de også. De lovet gjerne ting i øst og vest uten å se noen grunn til å holde muntlige løfter. Da jeg flyttet inn til studenbyen min valgte jeg å bo i hybel for å få venner, utleier lovet på visning at de kun leide ut til studenter og at jenter hatte forrang. Da jeg skulle flytte inn hadde utleier leid ut de andre hyblene som pendlerboliger til polske arbeidere som hverken snakket norsk eller forståelig engelsk. 

I tillegg var ikke leiligheten vasket før jeg overtok den. Tror alle som har bodd på hybler vet hvor skitne de kan bli og at de som ikke gidder å vaske ut før de flytter ut neppe er de mest renslige. 

Husleien inkluderte i utgangspunktet strøm, men midt under leieperioden prøvde utleier seg på å ta betalt for strømmen. Utleier mente at dette må være greit fordi det var av "miljøhensyn". 

Internetten som var inkludert i husleien var heller ikke reell siden den ikke var dimensjonert for et helt kollektiv. Linjen stoppet helt opp om mer enn en person så på film, kollektivet var for fem personer. 

Det var innbrudd i kollektivet hvor noen knuste glassdøren mot terrassen for å komme inn. Utleier syntes ikke det hastet å fikse dette og brukte år og dag på å få deg gjort.  

 

Anonymkode: a573f...9b4

Håper du har flytta derfra?🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg HATER så sinnsykt at det bare er en pappdør mellom toalettet og kjøkkenet. Man hører ALT. Og jeg HATER at roomien skal sitte der LENGE sånn at jeg ikke får gått på do. Ha_ter_ det. 

Anonymkode: 7a8c6...792

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.6.2019 den 22.23, missmcbeal skrev:

.....

Jeg er så utrolig glad for at jeg flytta ut fra dette kollektivet for to uker siden. Altså, aldri mer kollektiv, det håper jeg virkelig at jeg slipper. Jeg trivdes egentlig veldig godt i den hybelen jeg bodde de første åra, men med de folka jeg bodde med til slutt, så ble det skikkelig kjipt på slutten der.

Kan meddele at jeg nå har fått jobb og leier en kjellerleighet for meg selv, for første gang i mitt liv. Nå som leser tilbake i tråden her og minnes kollektivlivet, fy søren så takknemmelig jeg er for hvordan jeg bor nå. De jeg leier hos har små barn, så det er litt bråk av og tid og av og til litt tramping fra soverommet (som er rett over mitt), men herregud, i forhold til hvordan jeg har levd i kollektiv før, er det bare bagateller.

Eget bad, egen stue, eget kjøkken, egen soverom, egen bod, eget rot. Og grøss, hadde helt glemt den obligatoriske mandagsvasken som studentskipnaden påla oss, som man måtte gjøre hver 4.uke. Og ikke minst, at jeg slipper å tvangssosialiserest med kollektivet.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest supernova_87

Romkameratene mine er egentlig ganske topp. Men nå har jeg bare fått hele kollektivlivet opp i halsen og må dra opp denne tråden for å blåse ut litt! 

Jeg er så LEI av at det ALDRI er helt ryddig på benken når jeg kommer inn på kjøkkenet, selv om jeg alltid rydder opp alt etter meg selv. At det står skitne kopper og tallerkener overalt! Så LEI av å måtte minne de andre på å kjøpe dopapir! Er vel ikke så jævlig vanskelig å kjøpe en pakke dopapir en gang i blant? Jeg savner å gå rundt i trusa! Å ikke måtte forholde meg til andres rare matlukt i kjøleskapet! Av å aldri få være hjemme alene. Skulle nyte en hjemmelørdag kliss alene i dag, men alltid er det noen her! 😭 kroppen min har overdose på FOLK! Føler meg invadert selv på mitt eget rom! Sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Rainstorm skrev:

Romkameratene mine er egentlig ganske topp. Men nå har jeg bare fått hele kollektivlivet opp i halsen og må dra opp denne tråden for å blåse ut litt! 

Jeg er så LEI av at det ALDRI er helt ryddig på benken når jeg kommer inn på kjøkkenet, selv om jeg alltid rydder opp alt etter meg selv. At det står skitne kopper og tallerkener overalt! Så LEI av å måtte minne de andre på å kjøpe dopapir! Er vel ikke så jævlig vanskelig å kjøpe en pakke dopapir en gang i blant? Jeg savner å gå rundt i trusa! Å ikke måtte forholde meg til andres rare matlukt i kjøleskapet! Av å aldri få være hjemme alene. Skulle nyte en hjemmelørdag kliss alene i dag, men alltid er det noen her! 😭 kroppen min har overdose på FOLK! Føler meg invadert selv på mitt eget rom! Sliten!

Å lese innlegget ditt sendte meg rett tilbake til kollektivet og all irritasjonen jeg hadde. Har bodd i kollektiv 2 ganger i mitt liv og er så glad for at jeg har egen bolig. Det er så slitsomt med folk som ikke gidder å rydde opp etter seg eller kjøpe den fuckings paken med dasspapir. Jeg føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87
2 timer siden, krokko skrev:

Å lese innlegget ditt sendte meg rett tilbake til kollektivet og all irritasjonen jeg hadde. Har bodd i kollektiv 2 ganger i mitt liv og er så glad for at jeg har egen bolig. Det er så slitsomt med folk som ikke gidder å rydde opp etter seg eller kjøpe den fuckings paken med dasspapir. Jeg føler med deg.

Haha, takk! 

Jeg bodde noen år helt alene så jeg var godt vant, kan man si. Lengter støtt tilbake. Er sosialt og gøy, men det er den der irritasjonen! Folk har forskjellig standard og behov og så må man la ting gå for det er bare bagateller. Men mange bagateller små blir ei stor å! 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt år i kollektiv var et helvete. Bodde med to overpripne byjenter som klaga på alt fra hvilket dopapir jeg kjøpte til hvem som hadde satt en kasserolle hvor og generelt sett var veldig nedverdigende og lite inkluderende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en firebarnsmor som bor i eget hus lufte seg litt her? Jeg er drittlei av at alle jeg bor med ikke gjør en dritt, og det gjelder spesielt tenåringene og mannen. Alltid et glass her og der, sokker ved siden av kurven, at folk sutrer over at det ikke er ketchup osv. Helvete heller. Jeg flytter snart på hybel 

Anonymkode: 0f91c...dcd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg beklager så innmari på forhånd til dere om dere må bo med noen av mine barn, for uansett om jeg har vært flink til å lære de ting, så klarer de det åpenbart ikke likevel. 

Anonymkode: 0f91c...dcd

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...