Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!

Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Det er så sykt typisk med folk som ikke vil vaske.

Her har vi nå byttet det slik at vi har hvert vårt området som vi skal vaske hver uke, ettersom de andre synes badet er så "sykt ekkelt" og det aldri ble vasket utenom min vaskeuke, så derfor har jeg nå ansvar for badet og vasker det hver uke.

De andre vasker aldri sine områder, det hender de skriver at de har vasket men da de ikke har brukt verken støvsuger, engangsmopp eller klut så koster de bare over :)

De skylder på at det er alt for tiltak å vaske stue og kjøkken (som er i ett) og at det heller ikke trengs så ofte. (til tross for ekle flekker på gulvet). Aner ikke hva jeg skal gjøre med det, badet er iallefall rent...

Vi deler også på å kjøpe dopapir/såpe/vaskeartikler, og skriver oss på en liste hver gang vi kjøper noe så vi kan se at alle kjøper ca like mye og ofte. Hun ene greier å snike seg unna hver gang, og om det mangler f.eks dopapir er det somregel en av oss to andre som kaster inn håndkleet og kjøper fordi vi ikke orker å være uten.

Anonymous poster hash: f1854...ffc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg gleder meg sånn til jeg er ferdig med å bo i kollektivet mitt :P

Jeg bor med ei som er ganske sjefete, og blir sur for det meste, og egentlig det første året så har hun vert mitt store problem, fordi hun pirker på alt.

Men nå har vi fått 2 utvekslingsstudenter(vi er 4 totalt).

Og jeg kjenner di plager meg mer XD

Hun andre orker ikke å kjefte på di sånn som med meg, så jeg får jo fortsatt en del tyn fordi jeg tørker melkekartongene før jeg kaster den for resirkulering.

men det som er så sykt irriterende er all låningen. Fordi tydeligvis så kunne de ikke kjøpe inn tallerkner til seg selv + eventuelt besøk di skulle finne på å ha. Til tider går de også inn med sko på, det må for gudsskyld slutte til vinteren, om jeg ser at de fortsatt gjør det da.

Og nå er det full middagslaging på kjøkkenet... + overnattingsbesøk.

Nå er jeg kanskje litt vell picky men det står at en skal fortelle dine medboere om når en har overnattingsbesøk! -.- + jeg er jo lite fan av store sammenkomster som plutselig skal lage mat på kjøkkenet uten å bli varslet på forhånd, for nei, det er ikke plass til mange på kjøkkenet, og det antallet som er der nå, så er det ikke plass til å lage noe mat. Som regel kan det gå med at to lager mat samtidig, men det spørs veldig på hva som blir laget osv.

bah! jeg vet ikke hvordan jeg skal ta dette opp på en fin måte -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men ikke bli enige om en slik fordeling hvis du syns den er urettferdig. Alle vasker hver sin uke, samme listen må gjøres ferdig. Den som har vaskedag har og ansvar for å ta ut all pant osv. Fjerdemann vinner ganske fint på å ta ut noen bokser og flasker.

Jeg ble nedstemt, 3 mot 1. Derfor det ble sånn... Men skal ta det opp med hun det gjelder, hun er veldig ålright! Hittil er det ingen andre enn meg som vasker ordentlig uansett.. Sukk...

Anonymous poster hash: e6b87...2ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si mange av dere har vært utrolig uheldig når det kommer det kollektiv livet..

Jeg selv var sykt redd for hvordan det ville være å bo i kollektiv etter at jeg har hørt mange skrekkhistorier osv, men må si jeg ble utrolig overrasket over hvor koselig det er! Vi er tilsammen 5 stykker, jeg er den eneste jenten og alle vasker etter seg og det ser alltid bra ut her. Ingen stjeler mat fra hverandre osv. I tillegg har vi 2 bad og jeg er den ene som bruker det ene badet (utenom nå siden doen er ødelagt). Har bod her i 2 månder nå og kommer godt overens med alle. Ser film sammen, serier, spiller cod osv :laugh:

Anonymous poster hash: 5284a...604
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går stort sett godt overens med de som bor her, vi er 10 stk som deler kjøkken og stue.. Men for hælvette, HVA SKJER MED Å RYDDE OPP ETTER SEG??

Anonymous poster hash: e5297...97a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg egentlig heldig med mine to kvinnelige naboer. De er kanskje noe rotete, bruker mine ting uten å spørre først og sliter litt med å få ting ordentlig rent når de først vasker opp - og den ene glemmer nok litt for ofte å trekke ned etter seg. Sist gang var det masse blod oppi der. Men jeg tenker at det kommer godt med å lære og leve med andres uvaner. Så har jeg sikkert noen selv også.

Det eneste som plager meg er det nattlige spetakkelet til en av dem, spesielt i det siste. Det har hendt rett som det er at skjønnhetssøvnen har måttet gi tapt mot noen skikkelige hviiin, gjerne rundt kl 3 - men før har hun ikke holdt på slik i mer enn 10 min. Nå, derimot, har hun åpenbart skutt en gullfugl med lang holdbarhet og tatt den med hjem. I tillegg har lydnivået gått fra varselsirener til full atomkrig - med en salig blanding av gjennomtrengende hyYYYYyl, regelrett knurring og toner så høye at de knapt er registrerbare for mennesker.

Huff, nå er jeg trøtt (og litt misunnelig). Vurderer å skaffe en slik:

loud_sex.png

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Dansedilla

Spørsmål.

Vi er fire stykker i kollektivet, to av oss er mer hjemme enn de to andre.

Jeg syns det er urettferdig at de ikke vasker like ofte som oss. Jeg forstår at vi to er oftere hjemme og også "skitner til" mest, men er det mitt problem at de to er mindre hjemme? Er de ikke en like stor del av kollektivet som oss som er hjemme? Er jeg HELT bak mål som reagerer på dette?

Frustrerende...

Anonymous poster hash: e6b87...2ef

Nei jeg er enig med deg. Alle skal hjelpe til med å vaske selv om de ikke bruker ting like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal av at folk ikke rydder etter seg, og at jeg må være med på å betale for økologisk mat og andre etterligninger på egg og melk, når det brukes i felles mat. Jeg trenger ikke disse spesialproduktene i mitt kosthold og det er dyrt på studentøkonomi. Hun blir bare sur hvis jeg tar det opp - har prøvd. Egen mat har jeg fått i fleisen at er uaktuelt fordi hun ikke gidder lage mat bare til seg selv. Det er da ikke mitt problem tenker jeg. Er jeg urimelig? Har ikke lyst til å bo her lengre, av andre grunner også, men synes dere dette er en pysete grunn til å ønske seg bort?

Anonymous poster hash: 85745...d6f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal av at folk ikke rydder etter seg, og at jeg må være med på å betale for økologisk mat og andre etterligninger på egg og melk, når det brukes i felles mat. Jeg trenger ikke disse spesialproduktene i mitt kosthold og det er dyrt på studentøkonomi. Hun blir bare sur hvis jeg tar det opp - har prøvd. Egen mat har jeg fått i fleisen at er uaktuelt fordi hun ikke gidder lage mat bare til seg selv. Det er da ikke mitt problem tenker jeg. Er jeg urimelig? Har ikke lyst til å bo her lengre, av andre grunner også, men synes dere dette er en pysete grunn til å ønske seg bort?

Jeg synes det er helt legitimt å ikke betale for hennes matallergier.

---

Min sutring:

NÅ ER JEG LEI AV MATRESTER I VASKEN! :kjefte:

Anonymous poster hash: 6d8f4...cea

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt legitimt å ikke betale for hennes matallergier.

---

Min sutring:

NÅ ER JEG LEI AV MATRESTER I VASKEN! :kjefte:

hun er vegeterianer så hun har valgt det selv, hun er ikke allergisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dansedilla

Jeg har sluttet å rydde etter de jeg bor med.

Gjett hvordan det ser ut.

Jeg og. Det er ganske vanskelig :P klør i fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og. Det er ganske vanskelig :P klør i fingrene.

Jupp. Trøster meg selv med å dra hjem til min mor med støv på hjernen :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dansedilla

Jupp. Trøster meg selv med å dra hjem til min mor med støv på hjernen :fnise:

Åh, heldig. Er ikke så enkelt for meg å reise hjem. Gleder meg til jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun er vegeterianer så hun har valgt det selv, hun er ikke allergisk.

Da er det hvertfall greit at du ikke betaler for det!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes de dyre gode hudkremene mine gikk så raskt unna. Viser seg at jeg har "delt" dem med hun jeg deler bad med :sjokkert: Altså, for det første er jeg helt fra meg av avsky. Hun er full i kviser, og jeg garanterer at hun er typen som ikke vasker seg på hendene før hun bruker krem eventuelt dobbeltdipper i kremen. I tillegg - HALLO?! Forsyne seg av andre sine hudpleieprodukter som er i ens private skuff på badet?! Jeg bruker gode dyre kremer noe som er hardt for studentbudsjettet, men jeg synes likevel at det er verdt det, men ikke når noen forsyner seg i ekstreme mengder (eller i det heletatt!), tydeligvis hver eneste dag!

Ellers så liker jeg best Tampax Pearl/Radiance, og bestiller det fra utlandet. Det blir egentlig ganske dyrt, men for min del føler jeg at det er verdt det ettersom det er det eneste jeg liker å bruke. Hadde et fint stort lager i skuffen min. Jeg dro bort en helg, de jeg bor med hadde fest, og gjett hva som var borte da jeg kom hjem... Hele tampong-lageret mitt :grine:

Lesson learned, jeg oppbevarer fra nå av alt jeg bruker på rommet... Inkludert håndkle, for jeg synes det var så rart at det var vått så lenge etter jeg hadde dusjet. Jeg fattet mistanke, spurte og fikk "Ehm, nei - det er mitt håndkle" som svar. Ehm, nei, det er ikke det når det er ett av MINE mørkeblå- og hvitstripede håndklær som jeg har tatt med meg fra rommet mitt brukt en gang og hengt til tørk på knaggen... Kjøpte meg sånne knagger å henge over døren, så nå henger håndkleet mitt der. Hun får tørke seg med dopapir etter alt jeg bryr meg. Eller det ekle skittne håndkleet som egentlig er hennes som henger der og stinker som ikke har blitt brukt på en stund.

Ellers så har jeg ikke lås på rommet mitt (hvilket jeg MÅ gjøre noe med, for nå har jeg fått nok!), og etter jeg kom hjem etter en ukes ferie var det helt klart noen som hadde sovet i sengen min, alle duftlysene mine fra Yankee Candle og Voluspa var mystisk borte, og alle Vogue magasinene jeg hadde liggende på sminkebordet var borte - INKLUDERT det med Carrie og Mr. Big shooten fra filmen! :hakeslepp:

Ehm, altså hallo? Det er MINE ting! Jeg er veldig opptatt av "mitt og ditt" og setter ikke pris på når ting forsvinner. Jeg respekterer andre sine eiendeler, og ser at folk ikke er likesinnede i kollektivlivet...

Anonymous poster hash: dfe22...be6
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh det minner meg om ei jente som flyttet inn på det ene kollektivet jeg bodde i..

Jeg var den eneste som ikke var student, så jeg jobbet jo..

Dvs var flere dager i uken hvor jeg dro på jobb i 2 tiden, kom hjem i 12-1 tiden (Lang reisevei)

Hun nye krevde av vi 3 som bodde der, skulle lage fellesmiddag men hun selv var veganer, ordentlig ekstrem i tillegg..

Hun hadde kastet MIN mat fra både kjøleskap og fryser, kjøttprodukter,melk og egg..

"Vet du ikke hvordan dyrene har det!?!?!?!?Burde skamme deg,fra og med idag av så får INGEN lov å kjøpe kjøtt..egg/melkeprodukter!"

Hun "kidnappet" stekepanner og diverse slik at vi ikke kunne lage mat uten henne...Slik at hun kunne se at vi ikke brukte stekepanna til å steke ett egg i f.eks... >.>

Hun ble bare boende i 3mnd før hun ble kastet ut :fnise:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh det minner meg om ei jente som flyttet inn på det ene kollektivet jeg bodde i..

Jeg var den eneste som ikke var student, så jeg jobbet jo..

Dvs var flere dager i uken hvor jeg dro på jobb i 2 tiden, kom hjem i 12-1 tiden (Lang reisevei)

Hun nye krevde av vi 3 som bodde der, skulle lage fellesmiddag men hun selv var veganer, ordentlig ekstrem i tillegg..

Hun hadde kastet MIN mat fra både kjøleskap og fryser, kjøttprodukter,melk og egg..

"Vet du ikke hvordan dyrene har det!?!?!?!?Burde skamme deg,fra og med idag av så får INGEN lov å kjøpe kjøtt..egg/melkeprodukter!"

Hun "kidnappet" stekepanner og diverse slik at vi ikke kunne lage mat uten henne...Slik at hun kunne se at vi ikke brukte stekepanna til å steke ett egg i f.eks... >.>

Hun ble bare boende i 3mnd før hun ble kastet ut :fnise:

:sjokkert::hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

Hun hadde jeg kastet ut PÅ DAGEN. Fysisk. Jeg hadde KASTET henne ut!

Endret av grethe91
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Synes de dyre gode hudkremene mine gikk så raskt unna. Viser seg at jeg har "delt" dem med hun jeg deler bad med :sjokkert: Altså, for det første er jeg helt fra meg av avsky. Hun er full i kviser, og jeg garanterer at hun er typen som ikke vasker seg på hendene før hun bruker krem eventuelt dobbeltdipper i kremen. I tillegg - HALLO?! Forsyne seg av andre sine hudpleieprodukter som er i ens private skuff på badet?! Jeg bruker gode dyre kremer noe som er hardt for studentbudsjettet, men jeg synes likevel at det er verdt det, men ikke når noen forsyner seg i ekstreme mengder (eller i det heletatt!), tydeligvis hver eneste dag!

Ellers så liker jeg best Tampax Pearl/Radiance, og bestiller det fra utlandet. Det blir egentlig ganske dyrt, men for min del føler jeg at det er verdt det ettersom det er det eneste jeg liker å bruke. Hadde et fint stort lager i skuffen min. Jeg dro bort en helg, de jeg bor med hadde fest, og gjett hva som var borte da jeg kom hjem... Hele tampong-lageret mitt :grine:

Lesson learned, jeg oppbevarer fra nå av alt jeg bruker på rommet... Inkludert håndkle, for jeg synes det var så rart at det var vått så lenge etter jeg hadde dusjet. Jeg fattet mistanke, spurte og fikk "Ehm, nei - det er mitt håndkle" som svar. Ehm, nei, det er ikke det når det er ett av MINE mørkeblå- og hvitstripede håndklær som jeg har tatt med meg fra rommet mitt brukt en gang og hengt til tørk på knaggen... Kjøpte meg sånne knagger å henge over døren, så nå henger håndkleet mitt der. Hun får tørke seg med dopapir etter alt jeg bryr meg. Eller det ekle skittne håndkleet som egentlig er hennes som henger der og stinker som ikke har blitt brukt på en stund.

Ellers så har jeg ikke lås på rommet mitt (hvilket jeg MÅ gjøre noe med, for nå har jeg fått nok!), og etter jeg kom hjem etter en ukes ferie var det helt klart noen som hadde sovet i sengen min, alle duftlysene mine fra Yankee Candle og Voluspa var mystisk borte, og alle Vogue magasinene jeg hadde liggende på sminkebordet var borte - INKLUDERT det med Carrie og Mr. Big shooten fra filmen! :hakeslepp:

Ehm, altså hallo? Det er MINE ting! Jeg er veldig opptatt av "mitt og ditt" og setter ikke pris på når ting forsvinner. Jeg respekterer andre sine eiendeler, og ser at folk ikke er likesinnede i kollektivlivet...

Anonymous poster hash: dfe22...be6

For det første burde du flytte.

For det andre får du kjøpt lås på Jernia som du bare putter inn i det låste nøkkelhullet og låser med en egen (unik) nøkkel. Tror det heter detektivlås eller noe sånt.

For det tredje. Stakars deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...