AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #21 Del Skrevet 23. oktober 2011 Man kan ikke være 110% sikker, man kan maks være 100% sikker. Når man er 100% sikker er man så sikker som det er mulig å bli! Tror jeg trykker på anonym på denne, klarte ikek dy meg... Ikek ja... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanted Skrevet 23. oktober 2011 #22 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) :kjefte: :kjefte: :kjefte: Hehe. Neida. Som sakt tror jeg folk enten gjør det for å få flere registrerte innlegg(status?) eller så gleder det kanskje dem Jeg tror forresten det gleder dem og de får følelsen av å være overlegen innen rettskrivning. Wow, for en prestasjon da gitt!! Jeg synes det er på grensen til patetisk at noen skal rette småfeil. Spesielt når jeg ser at de samme brukerne er inne og retter i flere tråder. Kanskje de bør finne seg et nytt forum? Endret 23. oktober 2011 av Wanted 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fab! Skrevet 23. oktober 2011 #23 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det beste er jo de som retter på andres skrivefeil, også har de mange feil selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
postkassen Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #24 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Enig med mange her inne. Hva får dere (som altid skal rette) ut av dette? Føler dere dere bedre når dere kan rette på andre? eller er det noe annet ? I begynnelsen syntes jeg at det var helt greit at folk rettet litt på meg. Jeg tenkte at di gjorde det får å være snile og hjelpe. Men nå har det bitt så mye at jeg tror faktiskt at di gjør dette får å være frekke!? Eller ? Endret 23. oktober 2011 av postkassen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
postkassen Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #25 Del Skrevet 23. oktober 2011 tenk om ALLE skulle skrive feil hele tiden. Da hadde det vært slitsomt å lese. Men nå er det ikke alle som sliter med skrive feil heller. Når det er så mange som er flinke på å skrive rett, hva er det som er så farlig om noen få skriver litt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uglefot Skrevet 23. oktober 2011 #26 Del Skrevet 23. oktober 2011 Om noen retter på meg så overser jeg det glatt. Men om det brukes som en slags hersketeknikk i en diskusjon,DA blir jeg litt frustrert. Men ellers så synes jeg ikke det er noe å bry seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #27 Del Skrevet 23. oktober 2011 Men nå er det ikke alle som sliter med skrive feil heller. Når det er så mange som er flinke på å skrive rett, hva er det som er så farlig om noen få skriver litt feil? Det er den holdningen der som er farlig for det norske språk, det at det ikke er så farlig at noen skriver feil! Lærer dere rettskrivning på skolen lengre??? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #28 Del Skrevet 23. oktober 2011 Er du ikke interessert i å lære forskjellen på og/å? Det er ikke noen og/å-feil i den setningen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uglefot Skrevet 23. oktober 2011 #29 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det er den holdningen der som er farlig for det norske språk, det at det ikke er så farlig at noen skriver feil! Lærer dere rettskrivning på skolen lengre??? Ikke alle orker å gå rundt som en levende ordbok. Og vi er på et forum, vi skriver ikke brev som skal sendes til kongen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 23. oktober 2011 #30 Del Skrevet 23. oktober 2011 Denne saken er tosidig. Det er en uting å avspore en tråd med å la den bare handle om skrivefeil enn det som er det opprinnelige temaet. Men vi er på et forum hvor det kommuniseres skriftlig, da er det viktig at sender i det minste prøver å skrive sånn at mottakeren ikke må bruke alt for mye energi på å tolke hva som står skrevet. Ingen skriver 100% perfekt, men man burde prøve så godt man kan. Når du først skriver "neseprai" flere ganger, så er det vel ikke verre enn at du fortsetter å skrive "nesespray" når du har fått informasjon om at det er det det heter. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
postkassen Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #31 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det er den holdningen der som er farlig for det norske språk, det at det ikke er så farlig at noen skriver feil! Lærer dere rettskrivning på skolen lengre??? Nå er det noen år siden jeg gikk ut av u- skolen men jo, vi gjorde det. Og jeg fikk stadig beskjed om at jeg skrev litt feil. Jeg fikk beskjed om hvordan ting stavdes men jeg klarte alikevell ikke å lære meg det. Og som Uglefot skriver, dette er et forum, vi skal ikke skrive brev til kongen ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
postkassen Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #32 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det er den holdningen der som er farlig for det norske språk, det at det ikke er så farlig at noen skriver feil! Lærer dere rettskrivning på skolen lengre??? Nå er det noen år siden jeg gikk ut av u- skolen men jo, vi gjorde det. Og jeg fikk stadig beskjed om at jeg skrev litt feil. Jeg fikk beskjed om hvordan ting stavdes men jeg klarte alikevell ikke å lære meg det. Og som Uglefot skriver, dette er et forum, vi skal ikke skrive brev til kongen ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
postkassen Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #33 Del Skrevet 23. oktober 2011 Denne saken er tosidig. Det er en uting å avspore en tråd med å la den bare handle om skrivefeil enn det som er det opprinnelige temaet. Men vi er på et forum hvor det kommuniseres skriftlig, da er det viktig at sender i det minste prøver å skrive sånn at mottakeren ikke må bruke alt for mye energi på å tolke hva som står skrevet. Ingen skriver 100% perfekt, men man burde prøve så godt man kan. Når du først skriver "neseprai" flere ganger, så er det vel ikke verre enn at du fortsetter å skrive "nesespray" når du har fått informasjon om at det er det det heter. jo, men jeg er ingen ordbok og som jeg skrev i mitt forje innlegg, så prøvde lærere å lære meg men jeg lærte det ikke. Men jeg skal skrive nesespraI, nesespraY nestegang. Dessuten tror jeg nok alle her inne prøver å skrive riktig utenom di som skriver dialekt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #34 Del Skrevet 23. oktober 2011 Ikke alle orker å gå rundt som en levende ordbok. Og vi er på et forum, vi skriver ikke brev som skal sendes til kongen. Jeg synes man bør tilstrebe seg å skrive riktig, uansett om det er brev til kongen eller ikke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
postkassen Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #35 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg synes man bør tilstrebe seg å skrive riktig, uansett om det er brev til kongen eller ikke. Hva om personen ikke "kan" ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #36 Del Skrevet 23. oktober 2011 jo, men jeg er ingen ordbok og som jeg skrev i mitt forje innlegg, så prøvde lærere å lære meg men jeg lærte det ikke. Men jeg skal skrive nesespraI, nesespraY nestegang. Dessuten tror jeg nok alle her inne prøver å skrive riktig utenom di som skriver dialekt! Da kan jeg jo fortelle deg at det ikke heter forje, men forrige og de og ikke di, så kan du jo begynne å skrive de ordene riktig, også. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. oktober 2011 #37 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg bruker Firefox med et tillegg som korrekturleser mens jeg skriver. Det anbefales på det varmeste. Forøvrig synes jeg det er en uting å rette på skrivefeil midt i en tråd og særlig hvis det er den eneste kommentaren man har tenkt å skrive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
postkassen Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #38 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Da kan jeg jo fortelle deg at det ikke heter forje, men forrige og de og ikke di, så kan du jo begynne å skrive de ordene riktig, også. Det er akkurat dette denne tråden ble opprettet for ! Men nå som du er her inne må jeg få spørre..... Føler du deg bedre nå og hva oppnådde du med dette ? Sover du bedre om natta og blir rakere i ryggen neste morgen når du hakker på andre ? Endret 23. oktober 2011 av postkassen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #39 Del Skrevet 23. oktober 2011 de er vanskliere å fårstå allt såm folk skriver viss di bare skal skrive allt helt såm di vill hele tia å de er veldi slitsomt og lese når fålk skriver så dårli å uten sammen heng å da er de vanskli og skjøne de fålk skrive. Derfor retter jeg på folk. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #40 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det er akkurat dette denne tråden ble opprettet for ! Men nå som du er her inne må jeg få spørre..... Føler du deg bedre nå og hva oppnådde du med dette ? Sover du bedre om natta og blir rakere i ryggen neste morgen når du hakker på andre ? Hakker ikke på noen, men regner med at du ønsker å lære deg å skrive norsk riktig. Gjør du ikke det? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå