Gå til innhold

Detaljer og helhet


Tornerosa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei og velkommen Attegløyma og Molo! :)

Er her nede fortsatt. Det er ikke spesielt gøy. Haugesund sykehus kan du få gratis av meg, der har man ikke peiling på hva det vil si å ivaret sine pasienter. Virkelig. Stemingen her går fra laber til dårlig, i sterk kontrast til de viltre ungene som holder kjøret gående.

Huff. :tristbla:

Ingenting avklart, frykten for alvorlig sykdom vedvarer.

Jeg har vært i kontakt med en mann jeg ikke trodde jeg kom til å kontakte mer. Han skriver "Kjære Tornerosa". Igjen. Jeg må grine.

Reiser hjem igjen i morgen, må stå opp seks. Ikke hjemme før halv tre.

Burde vært her lenger, burde vært her hele uka. Jeg ser det, jeg merker det. Men billett er bestilt, egne unger spør etter meg, og der er ting å ta fatt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor morgenfriske folk er, skravler og hyl-ler, og det på en båt midt ute på havet klokka sju om morgenen. :forvirret:

Mens andre bare vil sove...

Jeg burde blitt et par dager til. Det var labert i morges.

(Det er fortsatt i morges, og vil fortsette å være det i noen timer enda.)

"Kjære Tornerosa", altså.

Og - ny jobb? bra med barna? funnet en bra fyr?

"Finnes ingen bra fyrer, det er meg bevist."

Hm. Om han hadde stått på døra igjen, hadde jeg sagt ja takk. Jeg kjenner det. Men det hadde tatt meg et år.

Ettermiddagen blir tøff, med fritidsaktiviteter på alle tre. Heldigvis blir paps til det hele er ferdig. Ogi kveld må det jobbes, har kniven på strupen nå. Fikk heldigvis gjort litt i går kveld. Dvs. i natt.

Og i morgen, fredag... Fredag. Den beste dagen i uka. Minsta reiser allerede i kveld, hun skal ut på reise med mormor. Hit, her hvor jeg akkurat har vært. Lurer på hvordan det går. Man er ikke akkurat i vertinnemodus, for å si det pent. Mulig det er fare for avlysning. Det ville tatt helt knekken på minsta, hun gleder seg så hun holder på å lette.

Trene, tenkte jeg. Lenge siden nå. Og så har altså 10-åringen invitert fem(!) til pysjamasparty med overnatting. Hurra.

Drømte så mye rart i natt. Tror jeg var sammen med Reisekameraten, han fra sommer - vinter 2007/2008. Sammen med som i sammen.

Mistet veska mi på et tidspunkt, men fant den igjen.

Lærte meg veien fra A til Å i en fremmed by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff høres ut som en trist situasjon :klemmer:

Kjenner godt til sykehuset du omtaler, og også til beskrivelsen. Har tilbrakt utallige timer der som pårørende, og tenker de samme tankene.

Håper det blir bedring på det meste, og at minsta får bli med på tur. Under andre omstendigheter er faktisk Haugesund en fin by:)

Lykke til med party i kveld, håper helgen din blir fin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte så mye rart i natt. Tror jeg var sammen med Reisekameraten, han fra sommer - vinter 2007/2008. Sammen med som i sammen.

Mistet veska mi på et tidspunkt, men fant den igjen.

Lærte meg veien fra A til Å i en fremmed by.

Dessuten var jeg hos frisøren, som var min kusine som døde i fjor sommer. Hun farget håret mitt delvis knall rosa. Jeg innså plutselig hva som var i ferd med å skje, og sa "nå tror jeg det er nok farge".

Uff høres ut som en trist situasjon :klemmer:

Kjenner godt til sykehuset du omtaler, og også til beskrivelsen. Har tilbrakt utallige timer der som pårørende, og tenker de samme tankene.

Håper det blir bedring på det meste, og at minsta får bli med på tur. Under andre omstendigheter er faktisk Haugesund en fin by:)

Lykke til med party i kveld, håper helgen din blir fin :klemmer:

Observasjonsposten var en tragedie, et nakent rom med lysrør i taket, skjermbrett mellom to senger. Ikke engang et bilde på veggen, ingenting å feste blikket på. Et nitrist sted hvor man kunne blitt sjuk bare av å oppholde seg. En skremmende opplevelse hele greia, egentlig.

Ikke vært mye i Haugesund, bare på sykehuset, nesten tre timer busstur unna. ;)

Og nå på Sola. Frossen og uggen og trøtt. Enda en time til flyet går. Må utføre magi for å komme meg gjennom ettermiddagen, tror jeg. Men bare seks ganger igjen, nå, seks torsdager, så tar en annen over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper virkelig du ikke svarer, han har virkelig ikke gjort seg fortjent til det. Men det at han skriver tyder jo på at han har dårlig samvittighet da, og har forstått at han faktisk oppførte seg ganske kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara
Jeg har vært i kontakt med en mann jeg ikke trodde jeg kom til å kontakte mer

Tolker det som om T har vært den som tok kontakt, jeg, men det er mulig jeg leser det bakvendt :)

Håper dette ender godt med sykehushistorien :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje dette er den tidlegare Mmannen, er det? Trudde dette var ein frå endå lenger tilbake, som ho var litt kjær i, men som hadde ein del issues som ikkje var forenlig med familieliv etc. Eller er det eg som er på feil jorde? For den tidlegare Mmannen er jo eit avskrive pyse-kapittel. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Alt satt i sammenheng er jeg overbevist om at vi snakker om Mmannen. Og, T skriver i klartekst at det var hun som tok kontakt. Noe som gjør meg trist, ikke at hun har tatt kontakt med Mmannen, men de bakenforliggende årsaker. Årsaker som jeg er overbevist om IKKE har noe med hennes følelsemessige relasjon til Mmannen å gjøre. Mer på tross av vil jeg si. Noe som igjen det står respekt av.

En :klemmer: til deg T. Håper virkelig på en god slutt her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, leste kanskje litt feil, jeg trodde det var han som hadde tatt kontakt med "Kjære Tornerosa". Velvel, her må Tornerosa komme på banen og oppklare!! :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjetter at T har kontaktet mmannen fordi han har faglig kompetanse som hun har bruk for nå. Men jeg bare gjetter, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det grubles, ser jeg.

Det var jeg som tok kontakt, ja. Og dette stemmer, dessverre:

Jeg gjetter at T har kontaktet mmannen fordi han har faglig kompetanse som hun har bruk for nå. Men jeg bare gjetter, altså.

Som også MorAase antydet.

"Kjære Tornerosa" dukket opp underveis i korrespondansen (først sms, så e-post), og var nok et uttrykk for...tja. En kombinasjon av medfølelse (ekte eller ei) og dårlig samvittighet.

Svarte du faktisk "Finnes ingen bra fyrer, det er meg bevist."?

I så fall så er det litt :hakeslepp: litt :5:

Jepp, det var hva jeg svarte. Akkurat dét. Og jeg tenkte meg ikke om i ett sekund engang.

Den andre mannen, fra lang tid tilbake, var kanskje Reisefølget? Han jeg drømte om. Han har jeg ikke møtt på over tre år.

Oh, sliten x tusen. Men torsdagsøkta, den er ikke bare negativ. Jeg mestrer den så bra, det gir litt godfølelse, også. Så kjørte 10-åringen og jeg innom hos venninne m/fam, de bor like ved uti der, hun selv var ikke hjemme, jeg visste det, men hadde litt behov for debriefing etter siste dagers hendelser, og da duger mannen hennes ganske bra. Skulle bare innom et kvarter eller så, men ble i halvannen time. Og venninne kom hjem, også. Greie å ha, må jeg si.

Og minsta under dynene hos mormor og morfar. Ut og fly i morgen. Med en urutinert mormor, som i tillegg har antydning til klastrofobi i fly. Men det går sikkert bra.

Men uansett. Skal bli greit å få henne hjem igjen. Og jeg vet jo at besøket vil være en påkjenning for vertskapet...

Åh, jeg vil ha normalitet. :sukk: (På vegne av den syke, selvfølgelig, men akkurat nå snakker jeg om meg selv...)

Føler meg akkurat nå helt flytende. Altfor lite søvn i fire døgn, er helt ør, føler meg som en...romfarer. Vektløs, men blytung. Er det slik romfarere føler seg? Temmelig lost, i hvertfall, uten kontakt med bakke og omgivelser. Eller meg selv, for den saks skyld. Mistet litt grepet nå, var langt greiere for ti dager siden. Men bare den episoden sørpå får lande, så skal jeg rotfeste meg igjen.

Fredag snart. Burde få til noe sosialt i løpet av helga. Men ikke hva som helst, det orker jeg ikke. Må være noe jeg har bruk for. Har tre timer for meg selv i morgen kveld, fra seks til ni, da skal jentungen i bursdag. Og lørdag det berykta pysjamaspartyet. Hvis ungene rigger seg til med film, mat og snop, må jeg da kunne gå en tur til venninne tre min unna. Det gjorde jeg sist gang, da ble jeg oppringt fire ganger på én time fordi de kranlget. :roll:

Og søndag må jeg kjøre og hente minsta. Og så er det ny uke. Og så ny helg igjen. Det blir en litt annerledes helg, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sove i går, er bare helt nødt til å ta igjen noe nå, hvis ikke makter jeg ikke dagen. Kan ikke ha blitt mer enn tre timer. Hadde tenkt trening, men ser den forsvinne ut i det blå. Er overhodet ikke motivert, heller.

Enda dårligere stemning i sør. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper ting blir bedre i sør...

Ja, håper. :( Vært videre utredninger i dag, uten funn. Men ikke den undersøkelsen som er ønsket. Den har man ikke tid til å ta før torsdag. Og fastlegen er bare sur og sier at det er ikke pasienten som kan bestemme hvilke undersøkelser som skal taes. Snakker om ivaretakelse av pasienten! :kjefte:

Mailet med mmannen fram til ett i natt. Sms i dag. Føles veldig tosidig... På den ene siden har jeg lyst til å skjelle ham ut, men det er liksom ikke rette anledningen... :sjenert:

Har ligget på sofaen siden klokka 10 i dag, sovet mesteparten av tiden. Sovet, slumret, vært oppe noen småturer. Skallebank nå. Vet ikke om det er derfor jeg har sovet, eller om jeg har skallebank fordi jeg har sovet. 10-åringen blir borte til ni, bursdag. Ikke spist noe som helst i dag, bortsett fra fire druer. Nå griller jeg en maiskolbe, og så kjører jeg på butikken og kjøper meg sjokolade. Dagens lavkarboinnsats. Det holdt i seks-sju uker, følte meg veldig bra, gikk også ned fire kilo. Men så kom Amsterdam og dermed raste jeg utfor. Sukkersuget kom tilbake med et smell med det første høykarbomåltidet. Ingen tvil om sammenhengen. Jeg skal skjerpe meg igjen, men etter helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig:

Buzz Aldrin osv...

Et år for sent, riktignok, men så har da også forventningene fått lov til å skru seg kraftig opp på den tiden. Jeg blir direkte furten om den ikke innfrir.

Regn, regn, regn. Katta i krøll li sofaen. Den er blitt schvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Ooooh... Hvor skal en begynne? Ok, den vanlige taktikken er jo å vente og se hva som skjer. Noe ala å telle til ti, men ikke det samme da dette ikke handler om sinne, men mer om 1000 spørsmål. En får minst 1000 spørsmål når en prøver å flytte inn i andre sitt hode. For, dette med Mmannen... Det må være så vanskelig, men alikevel så viktig, og veldig uavhengig av det å ville karnøfle fyren. Blir sliten på dine vegne av mindre... Nå var dette bare en betrakting, og ikke noe som en venter svar på :)

Og diger pus? Digre puser er kule! Jo større jo bedre :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...