Gå til innhold

Detaljer og helhet


Tornerosa

Anbefalte innlegg

Jeg gir viskelær, hårstrikker, sjokolade og refleks og sånn i kalenderen. Og de strømpebuksene jeg har kjøpt til julepentøyet og sånn. Og jeg tror også jeg hadde insistert på deling. :slem mamma:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener jeg vet sånn ca hvor du bor (fra da du flyttet), men vet likevel ingenting om hvilke hus du snakker om. Dog vet jeg at det finnes hus med fire halvplan langt oppe på Byåsen (og det er vel ikke der du bor?). Nå er ikke jeg akkurat lommekjent i Trondheim da, til å ha bodd her i ti år...

Byåsen er gæli sia av by'n! ;)

Du er bare så skjønn. :hjerte: r deg!

:ler::ler:

Hva var det jeg nylig skrev, noe med at jeg var så stiv i ørreten...

damnyouautocorrect.com ...

Du, hva heter den Buzz-boken igjen? Vil ha på ønskelisten.

Veldig fine ting de får i kalender, da? Her går det mye i hårstrikker, pepperkakeformer, sett med glittertusjer som deles opp, viskelærdyr til 10,- stk, en pakke tyggis... Ikke ræl, men ikke stort å rope hurra for heller. Håper hun ikke blir skuffet :/

Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?

Nja, de får i hovedsak det samme som du nevner, det har vært flust av hårstrikk og -spenner, såpe, tusjer og fargeblyanter, viskelær, sprettballer...

Er ikke slik at jeg finner på fine ting, de fine tingene er gjerne ting de uansett ville fått.

Jeg tror egentlig jeg ville satt ned foten på det med å få annenhver dag jeg... Synes dette med pakkekalender er noe tull, det blir stort sett veldig dyrt, men likevel ræl. Og å gi bruksting som ungene ville fått likevel som gaver bare for å fylle opp en kalender virker litt meningsløst.

Her har jeg pakket inn julesanger fra en sing-sang pakke til hver dag. Det kostet rundt 180 om jeg ikke husker feil, og kan jo da gjenbrukes. I tillegg putter jeg klementiner, rosiner, smoothies fra ellas kitchen, + pepperkaker i helgene i kalenderen. Men nå har ikke toåringen min så veldig store krav da, han vet jo ikke hva kalender er en gang. :)

Så lurt, Sing-Sang-pakkene er kjempebra. Kjøpte til min eldste for ti år siden, da var de ganske nye, tror jeg. Nå har det jo kommet alskens, både sanger, rim og regler.

Synes i grunnen det med pakkekalender er koselig, og ungene gleder seg villt hver kveld når de legger seg i desember, og er myyye lettere å få opp av senga! :fnise:

Vi har to kalendere, den ene har oldemor på farssiden sydd, den andre har min mor sydd. De bytter på annenhvert år hvem som bruker hvilken.

Jeg sliter også med kalendergaver, har ikke kjøpt en eneste en.. Prøver også å putte i ting jeg uansett skal kjøpe, som notebøker med julesanger i (koster 250 pr stk men jeg kan jo ikke vente til julaften for de må jo øve..), en bukse til hver for det trenger de, osv. Dessuten opplevelser, som en lapp med "Pepperkakebaking" på. Der har mannen en tendens til å sabotere, han bare slenger ut forslag om "Skal vi gå på kino/VilVite/Osbadet på lørdag?" uten å tenke at det kunne vært en overraskelse i kalenderen. Mannfolk.. Ellers blir det vel noen tyggispakker og små sjokolader o.l. De har bedt pent om å få slippe truser.

Morsomste iPhone-autokorrektur var da av jeg skulle skrive "edlere deler" og det ble "reketrål deler". Det var jo hysterisk morsomt for mottakeren..

Her blir det også et par opplevelser, i hvertfall ett kinobesøk og én teaterforestilling. De vet forsåvidt om det fra før, men de vet ikke når det er. Så da får de billettene de dagene vi skal dra.

Og også pepperkakebaking, ja, gjerne symbolisert med en pepperkakeform. Og Ludo-spillrunde med kakao og sånt.

Vi fekk pakkekalender kvar tredje dag, sia vi var tre ungar, og det har aldri vore eit tema å diskutere det... Vi smurde og våre eigne matpakkar frå første dag i første klasse, heilt uten diskusjon. Og vi rydda og vaska våre eigne rom frå vi var 6 år (sjølv om vi fekk noko hjelp i starten...). Etter skulen var det min jobb å sette over potetene når eg kom heim, og frå eg var omlag 10 hadde eg oppdrag med å lage middag 3 dagar i veka (type fiskepudding og fiskepinnar). Berre sånn, det går an lissom. Mine foreldre var (er) saman, og fekk ikkje tida til å strekke til likevel. Så vi hjalp til, vi var eit team ;) Det trur eg jentene dine kan og, om du set deg ned og forklarar stoda. Ta ein Jesper Juul ;)

Høres ut som en blåkopi av min barndom, dette. Ganske nøyaktig. Vi var også tre. Husker fortsatt den aller, aller første gangen jeg skulle sette over poteter da jeg kom hjem fra skolen, vet ikke hvor gammel jeg kan ha vært (7-8-9?). Det falt meg ikke inn at det måtte være vann i kjelen, jeg bare puttet poteter oppi og satte på plata... :ler:

Vurderer neste år å ha én kalender felles for alle tre. Så kan jeg besørge f.eks. 14 gaver, og de to 14, eller 7 hver. Og så enten trekker vi hvem som skal åpne, eller vi planlegger det litt ut fra innholdet i pakkene, om det er voksenpakke eller barnepakke. For de synes jo det er minst like morsomt å gi meg gaver og se meg åpne, som å få noe selv...

Jeg gir viskelær, hårstrikker, sjokolade og refleks og sånn i kalenderen. Og de strømpebuksene jeg har kjøpt til julepentøyet og sånn. Og jeg tror også jeg hadde insistert på deling. :slem mamma:

Stemmer, reflekser har jeg brukt å gi. Men iom at reflekser er en profilartikkel jeg forholder meg til gjennom jobben, har jeg vel ca. 100 stykk liggende til eget bruk... :sjenert: Men litt kulere reflekser kan jo være bra. Sånne lys som blinker, f.eks. Til å henge bak på skolesekken.

Da skal også 10-åringen slokke lys, hun har vært tildels en prøvelse de to siste timene... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer neste år å ha én kalender felles for alle tre. Så kan jeg besørge f.eks. 14 gaver, og de to 14, eller 7 hver. Og så enten trekker vi hvem som skal åpne, eller vi planlegger det litt ut fra innholdet i pakkene, om det er voksenpakke eller barnepakke. For de synes jo det er minst like morsomt å gi meg gaver og se meg åpne, som å få noe selv...

Har dere ekstra lang adventstid, dere som bor på andre siden av byen? :ler: Det kunne jeg trengt. 15. desember leverer jeg inn siste oppgave, og da først kan jeg tenke på julegaver og julekort og denslags. Har bestilt noen ting fra utenlandske nettbutikker, da, for det trenger tross alt litt tid for å komme fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ekstra lang adventstid, dere som bor på andre siden av byen? :ler: Det kunne jeg trengt. 15. desember leverer jeg inn siste oppgave, og da først kan jeg tenke på julegaver og julekort og denslags. Har bestilt noen ting fra utenlandske nettbutikker, da, for det trenger tross alt litt tid for å komme fram.

Hm...nå har jeg regnet en stund her, og ser omsider at det kan misforstås det jeg skrev. Jeg mente at de enten fikser 14 gaver sammen, eller at de fikser 7 gaver hver. Og jeg 14. Det skulle bli 24 uansett. :)

Men jeg skulle gjerne lagt til en uke eller to i desember, egentlig. Helt blottet for gjøremål.

Har forresten ny bok. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Jeg lurte også noe innmari på det, hvordan regnestykket skulle gå opp til en vanlig desember :ler: ikke rart det blir dyrt lissom :biggrin:

:kalle:

*ny bok ja*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flau:

Men jeg er flink med bokstaver, da!

:fnise:

Det er derfor jeg skriver "ligger å brenner".... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...nå har jeg regnet en stund her, og ser omsider at det kan misforstås det jeg skrev. Jeg mente at de enten fikser 14 gaver sammen, eller at de fikser 7 gaver hver. Og jeg 14. Det skulle bli 24 uansett. :)

Men jeg skulle gjerne lagt til en uke eller to i desember, egentlig. Helt blottet for gjøremål.

Har forresten ny bok. ;)

:ler: Du er herlig, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...