Gå til innhold

Detaljer og helhet


Tornerosa

Anbefalte innlegg

Sånn, Ibux nr. tre gjorde susen. Er ekstrem tørste en bivirkning av mange Ibux? :gjeiper:

Klokka nærmer seg halv ett, for meg og min kropp er klokka noe sånt som elleve på formiddagen. Huff. Hvem andre skal våke i natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og der gikk han. For jeg fikk besøk, nemlig. Dressmannen sendte melding, lurte på om jeg var ute i mylderet. Så ringte han. Og inviterte seg selv på nachspiel. Han kjørte, så var i helt normal form.

Æsj, ble litt kleint. Han tenkte nok litt fortere enn meg, for å si det sånn. Eller, han tenkte på noe helt annet enn meg. Han lurte på om vi var venneemner eller kjæresteemner. Og mente at kyssing var en eminent måte å finne det ut på.

Det hele var virkelig komplett usjarmerende. Det var rett og slett ubehagelig, nesten pinlig. Jeg ble så IKKE sjarmert... Han ble i tre kvarter, og fant så ut at det kanskje var best at han dro.

Så. Da gjenstår bare resten av natta. Jeg og katta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katta ser ut til å foretrekke kaninene framfor meg. Bare å krype til køys, håper jeg får sove.

Så utenfor verden nå. Har sikkert noe med døgnrytmen min å gjøre. Men forsåvidt ikke en ukjent følelse, har den stadig, i lengre perioder av gangen. Greier har vært ganske ok de siste par månedene, vil ikke forsvinne inn i bobla igjen nå. Men kjenner suget. Kjenner på behovet for å gå i hi, behovet for å koble fra telefonen, for å være antisosial. Usj, vil ikke.

Heh, pus kommer når jeg roper på henne. Kom opp fra kjelleren etter tre Cameliapuuuus... Har lyst til å ta henne med meg i senga, sove sammen med en varm, myk liten klump. Men hun skjønner ikke greia, vil heller leke. Angriper hver gang jeg rører på meg.

I morgen sover jeg vel fram til unger skal hentes. Og så... Ikke handlet middag.

Satse på en ingenting-ettermiddag. Bare husarbeid, bare være.

Stua er forresten nesten ferdig. Må bare støvsuge og vaske golv. Kjøkkenet blir neste, det får bli i morgen ettermiddag. Kanskje ungene kan hjelpe til. Kanskje.

mandag, telefonmøte, ut til en skole, øyelege 10-åringen, musikkskole, dele ut invitasjoner til grantenning i gata (10-åringen påtok seg å lage og dele ut)

tirsdag, juleavslutning for gruppa et par mil fra byen, må fikse noe slik at egne unger kommer seg hjem etter aktivitet, de kommer hjem før meg

onsdag, minsta til hudlege på sykehuset, nissefest på ettermiddagen på trinnet hennes, så må jeg på oppstart på den nye aktiviteten (hvis nok påmelding)

torsdag, møte klokka 12, avslutning på dansen til begge ungene, samtidig med at den ene burde vært på samspill for første gang med skolemusikken og jeg burde vært på øving med andre unger et helt annet sted, aner ikke hvordan jeg skal løse ting. Dessuten er jeg invitert med på billig-spa sammen med den litt perifere damegjengen. Må vel bare avlyse.

fredag, julegrantenning i gata

lørdag

søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der gikk han. For jeg fikk besøk, nemlig. Dressmannen sendte melding, lurte på om jeg var ute i mylderet. Så ringte han. Og inviterte seg selv på nachspiel. Han kjørte, så var i helt normal form.

Æsj, ble litt kleint. Han tenkte nok litt fortere enn meg, for å si det sånn. Eller, han tenkte på noe helt annet enn meg. Han lurte på om vi var venneemner eller kjæresteemner. Og mente at kyssing var en eminent måte å finne det ut på.

Det hele var virkelig komplett usjarmerende. Det var rett og slett ubehagelig, nesten pinlig. Jeg ble så IKKE sjarmert... Han ble i tre kvarter, og fant så ut at det kanskje var best at han dro.

Så. Da gjenstår bare resten av natta. Jeg og katta.

Hvor mange tråder på KG alene finnes det ikke med akkurat dette som tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selvfølgelig vil han kysse, med mindre man presiserer det er de fleste menn på datingsider ute etter a) noen å ligge med, evnt og så b) en kjæreste. Jeg tror at med mindre mannen er ganske tydelig på at han ikke er interessert i mer enn vennskap, så er det a) og evnt også b) som er drivkraften bak all samvær, sett fra mannen side. (Dette er min personlige teori, motsi meg gjerne, kan godt hende jeg er helt bak feil mål). Så jeg tror. Hvis man vil unngå slike episoder (som neppe er hyggelig for verken mannen eller dama) så tror jeg det er lurt å være ganske ærlig så snart man skjønner at her er det lite å hente på den amorøse fronten. Jeg tror det er viktig å være ærlig om at man kun ser for seg vennskap, at man ikke føler seksuell tiltrekning. Når man etter flere dater fortsatt vil treffes eller vil ha besøk, så er det ikke så rart at han velger å tro at her er det gjensidig interesse. For alt vi vet har han kanskje laget en tråd om det på KG: "skjønn dame som gir litt miksede signaler - hva vil hun?" :ler:

Jaja, jeg er egentlig bare sjalu. Mitt årsregnskap er slik:

dater: 0 (eller, har vært på en nettdate, tidlig i januar, men det var så nedtur at det telles nesten ikke)

Klining: 0

Tilbud og vist interesse: foruten han fra den nedslående daten, et par. Men samtlige i forhold. Så da regner jeg de ikke som seriøse eller tellbare.

Så tanken om at en fyr skulle komme på døra og forlange å få kysse er nesten litt over-the-top for meg, her jeg sitter i mitt hus fullt av katter (metaforiske katter, vel å merke).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose, der hun sitter med sine elektroniske "katter" har atter mange gode poeng.

Det skal ikke være lett! Jeg bedbreider ingen i gårsdagens opplevelse, men den overrasker meg heller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde invitert meg selv hjem til noen av motsatt kjønn en lørdagsnatt, hadde det ganske sikkert vært for at jeg ville ha litt klinings, ja.

Mitt regnskap for 2011 ser ikke mye bedre ut, Kosemose:

2 - 3 overnattinger hos ung jypling (som for øvrig visstnok har fått seg "en grisedeilig dame" nå, he he)

Ingen dater (men invitert på en av en fyr jeg var totalt uinteressert i og som kjørte på bilen min noen dager senere (!))

Og har ikke truffet noen - ABSOLUTT INGEN - jeg har følt det minste snev av interesse for. I allefall ikke som jeg kan huske.

Men jeg begynner å bli så sær og egoistisk og sliten, gammel dame, at jeg tenker at det er greit å være alene. I alle fall noen år til. I teorien, i det minste. I praksis kan jo den innstillingen endre seg hvis noe skjer.

Lei meg på dine vegne, Tornerosa.

Og jeg tror på ingen måte du er lat. Jeg tror du er trist og at du har bivirkninger av tablettene dine, og at du derfor bare vil sove. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Huset fullt av katter" - det nye uttrykket!

I tråd med Nyquists "ensomhet nok for et helt orkester".

Unger hjemme. Vi manglet melk til risengrynsgrøten, den halve posen jeg har tatt vare på, og jeg sendte dem ned på bensinstasjonen for å kjøpe. 10-åringen orket ikke, men jeg sa hun skulle få kjøpe seg en Hubba Bubba. Da gikk hun.

Katta sitter igjen på spisebordet, slanger seg oppå den lilla adventsduken, uoppdragne katta. Jeg orker ikke hive den ned, orker ikke reise meg for å sprute vann på den. Som jeg har hørt skal være så effektivt. Men burde jo, de labbene er jo både her og der, ser den for meg når den tråkker rundt i dokassa si. :roll:

Det ligger klementinskall på minst to flater her, nå har de kommet hjem. Barna. Og jeg tenker, tenker på folk som mister barn eller som har syke barn, hvordan de lengter etter klementinskall på alle flater.

I natt hadde jeg igjen dårlig tid, skulle rekke et fly. Glemte tiden. Det var enten til eller fra, husker ikke, men det var i hvertfall Latin-Amerika. Tror jeg var i Lima, faktisk, skulle hjem. Noe med et basseng, jeg og en venninne, så så jeg på klokka og innså at det var tyve minutter siden vi skulle innfunnet oss på flyplassen. Og jeg hadde badedrakt på, stod i en dusjgarderobe og fikk panikk.

Dressmannen. Han skal få et kapittel i kveld. Og så kan jeg legge til mitt kapittel hva angår hankjønn og flørt og date og fysisk kontakt pr. 2011.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skulle jeg gjort hva som helst for litt appelsinskall både her og der... :tristbla: uff, det er sannelig ikke bare-bare med barn og samlivsbrudd. Det blir så utrolig intenst når man har barna (og jeg tenker på deg som har de alene over så lange perioder...) samtidig som det blir så tomt og rart når de ikke er der, når de er i det andre hjemmet sitt..

Har forøvrig en katte-oppdragelsesteori. Jeg tror de kattene som har skjønt at de ikke skal gå på bordet/benken også skjønner at forbudet gjelder mens menneskene er til stede. Mine katter har i allefall lært at de ikke skal på bordet/osv og holder seg unna, og titt og ofte nå jeg kom hjem hørte jeg et "dump" (lyden av katt som raskt hopper ned av kjøkkenbenken) i det jeg tok i døra. Litt sånn: Er en katt først smart nok til å skjønne, så skjønner den gjerne mer enn vi setter pris på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan få både appelsinskall og katter av meg, Kosemose... :sjenert: Her er flust av begge deler.

Katta her har nok også skjønt at den ikke er ønsket på bordet. Men den bryr seg katta. Den bare legger seg flatt ned og ser ertende på meg, når jeg nærmer meg. Og så hopper den ned akkurat idet jeg skal til å slå kloa i den.

Regnskap, ja.

Mannen må jeg vel holde utenfor. Han slår aller rekorder, både på godt og vondt. Jeg er ikke helt ferdig med de greiene der, føler meg fortsatt på en måte skada. Det stikker fortsatt i magen, både når jeg tenker på ham og når jeg tenker på hva som skjedde, hva han gjorde, og måten. Jeg blir fortsatt sint og kvalm og irritabel når jeg annenhver uke går forbi navneskiltet hennes i oppgangen. Ikke sint på henne, men navnet minner meg selvfølgelig om alt.

Men altså, regnskap.

Antall dater... Fire, tror jeg. Nettdater alle.

Ingeniøren, Dressmannen, Bakeren og Navnebroren. Tror jeg møtte alle på denne siden av nyttår. Den første og den siste møtte jeg bare én gang, til lunsj. De to andre har jeg møtt flere ganger, senest i går kveld. I natt. :roll: Bakeren ringte for en drøy uke siden, mens jeg sov. Men ikke sett siden...tja, tidlig i oktober.

Blitt tatt på bena og ryggen av motorsyklisten, men han er gift. Flørter veldig, er morsom å flørte med. Men teller ikke. Uansett ikke sett siden...juli?

Ingen overnattinger hos unge jyplinger, ei heller ingen overnattinger her hjemme, verken av unge eller gamle.

Og ingen jeg har fattet virkelig interesse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lite på'n som Dressmannen har vært, mistenkte jeg egentlig ikke at han hadde denslags hensikter. Han har virket komplett likegyldig ift. den kontakten vi har hatt/ikke hatt. Som da han var her en kveld, for lenge siden, jeg regnet med at jeg hørte fra ham etterpå, men det var helt tyst. Det var jeg som tilslutt kontaktet ham, følte det ble nesten uhøflig å la være.

Men jo, jeg har vært åpen for å treffes, det har versert en kinomulighet, jeg skulle kanskje komme ut en tur i går kveld. Så han har kanskje tatt det som tegn på... Jeg vet ikke. Dersom han hadde vært frampå, hadde jeg kanskje vært mer tilbakeholden. For å ikke gi feil signaler. Men han har ikke virket spesielt interessert, egentlig.

Og måten han gjorde ting på i går... Det var virkelig ikke veldig sjarmerende. "Kom hit, la oss kysse," liksom. Ba meg om å legge meg ned ved siden av ham på sofaen. Jeg gjorde det, faktisk, men med ganske klare signaler om at det ble med dét. Og han liksom tok tak i meg, dro meg inntil, så jeg nesten knakk ryggen. Gang på gang. Løftet opp benet mitt og la det oppå sitt. Prøvde nærmest å tvinge meg til kyssing. Ikke med makt, men ved å flytte på ansiktet mitt. Flere ganger. Og spurte stadig om hvorvidt jeg var kjærestemateriale eller venninnemateriale, og når jeg prøvde å svare, fikk jeg bare beskjed om at det gjaldt å kysse litt, så visste man. Og når jeg ikke ville kysse, spurte han (ikke slemt eller sarkastisk) om jeg kanskje var aseksuell. :overrasket:

Ugh. Veldig lite sjarmerende seanse, altså.

Den siste jeg satt her i sofaen sammen med, var den dere veit. Han ga meg lyst til å forsvinne inn i ham, snuse opp hver eneste luktmolekyl han omga seg med.

Tenk at to personer, begge i utgangspunktet hyggelige og snille fyrer, begge kjekke menn, kan gi meg så ulik følelse i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette forresten relasjonslivets svar på Brønnøysund-registeret? Der er en leverer inn regnskap?

Årsregnskap for 2011, godkjent av revisor:

Har fått klem av motsatt kjønn. Ingen dater. Det noteres i regnskapet at dette er en betydelig økning i omsetning siden 2010. Det er ellers mer en usikkert at dette omsetningsvolumet kan opprettholdes for 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...