Gjest "gjest" Skrevet 13. oktober 2011 #101 Skrevet 13. oktober 2011 Vel, du er jo med på det selv når du foreslår at "vi" skal slutte å plusse på AB. Jeg har plusset AB innlegg ja, men aldri dem som jeg har oppfattet som rene åtak på en nickgitt bruker.
Gjest "gjest" Skrevet 13. oktober 2011 #102 Skrevet 13. oktober 2011 Folk bør slutte å dra alle ab-ene under samme kam. For slik jeg ser det så er de frekke ab-ene bare et skjult argument enkelte bruker, det er hele abfunksjonen enkelte vil ha bort om man ser nærmere på det (sikter ikke til noen spesielle). Jeg vil ikke ha den bort, den kan være god å ha for folk som kanskje ikke våger å stille enkelte spørsmål pga en eller flere ukjente årsaker (for oss). 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #103 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har plusset AB innlegg ja, men aldri dem som jeg har oppfattet som rene åtak på en nickgitt bruker. Nei, selvsagt ikke! Man plusser da ikke stygge innlegg, uansett om de er postet med nick eller anonymt? Og hvis et innlegg går til angrep på noen, er det da like stygt om angrepet rettes mot en anonym bruker? 4
Gjest Vampen Skrevet 13. oktober 2011 #104 Skrevet 13. oktober 2011 Nei, selvsagt ikke! Man plusser da ikke stygge innlegg, uansett om de er postet med nick eller anonymt? Og hvis et innlegg går til angrep på noen, er det da like stygt om angrepet rettes mot en anonym bruker? Ja og nei. Angrep er like stygge uansett hvem de rettes mot. Men mitt inntrykk er at det er lettere å gå personlig på en navngitt bruker. Om jeg skulle angripe deg nå, så har jeg fint lite å gå på. Jeg aner jo ikke noe om deg, utover det jeg kan være sikker på at du har skrevet, altså de to linjene over her. Det gir veldig lite "ammo" sammenlignet med alt man kan finne på en navngitt bruker med flere tusen innlegg. Så, jeg syntes ikke det er mer greit med angrep på AB, men jeg tror at angrep på navngitte brukere har større potensiale til å bli veldig stygt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #105 Skrevet 13. oktober 2011 Ja og nei. Angrep er like stygge uansett hvem de rettes mot. Men mitt inntrykk er at det er lettere å gå personlig på en navngitt bruker. Om jeg skulle angripe deg nå, så har jeg fint lite å gå på. Jeg aner jo ikke noe om deg, utover det jeg kan være sikker på at du har skrevet, altså de to linjene over her. Det gir veldig lite "ammo" sammenlignet med alt man kan finne på en navngitt bruker med flere tusen innlegg. Så, jeg syntes ikke det er mer greit med angrep på AB, men jeg tror at angrep på navngitte brukere har større potensiale til å bli veldig stygt. Jo, jeg ser den. Men samtidig har mange lavere terskel for å gå til angrep på forfattere av anonyme innlegg, rett og slett fordi de er anonyme. Det er jo nettopp tema for en lang tråd på Ris og ros: Det kan være lettere å slenge med leppa når man er anonym, men det er også en generelt lavere terskel i forumet for å være ufin mot en som er anonym, fordi vedkommende liksom ikke er "noen". Men klart - jo mer åpen og personlig en bruker med nick har valgt å være i innleggene sine, dess styggere og mer personlige kan angrepene på vedkommende bli dersom en stalker bestemmer seg for å "ta" vedkommende. 4
Gjest MorAase Skrevet 13. oktober 2011 #106 Skrevet 13. oktober 2011 Kan det tenkes at du har laget nye brukerkontoer for å omgå utestenging? Jeg bare lurer. DET er i såfall en helt annen sak. Ikke for å omgå utestenging, men for å få oppklart feilaktig utestenging. Samt én for andre formål. Ingen av de andre kontoene esksiterer lenger. De ble fjernet av KG, men jeg fikk beholde denne.
Gjest MorAase Skrevet 13. oktober 2011 #107 Skrevet 13. oktober 2011 Det har vi skjønt. Men kan du ikke lage en liste over nickene dine gjennom tidene, da? Sånn at vi vet hvem vi snakker om, mener jeg, og ikke føler oss som K. i Prosessen? Ja... Hvis du lager en liste over dine først. 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #108 Skrevet 13. oktober 2011 Ja... Hvis du lager en liste over dine først. Det er ikke jeg som har problemer med å forholde meg til innlegg i debatter fordi jeg henger meg opp i diverse konspirasjonsteorier omkring identiteten til innleggsforfatteren. Poenget var (og det skjønte du sikkert) at å diskutere med en serieinnehaver av multiple nick ikke trenger å være så forskjellig fra det å diskutere med anonyme brukere. 5
Gjest MorAase Skrevet 13. oktober 2011 #109 Skrevet 13. oktober 2011 Det er ikke jeg som har problemer med å forholde meg til innlegg i debatter fordi jeg henger meg opp i diverse konspirasjonsteorier omkring identiteten til innleggsforfatteren. Poenget var (og det skjønte du sikkert) at å diskutere med en serieinnehaver av multiple nick ikke trenger å være så forskjellig fra det å diskutere med anonyme brukere. Jo, det er viden forksjellig. Forksjellige nick har uansett en sammenhengende historie. Anonym Bruker har snart 300 000 innlegg. Om en ikke ser den vesens forskjellen på de to tingene så bør en virkelig tenke seg om flere ganger til. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #110 Skrevet 13. oktober 2011 Jo, det er viden forksjellig. Forksjellige nick har uansett en sammenhengende historie. Anonym Bruker har snart 300 000 innlegg. Om en ikke ser den vesens forskjellen på de to tingene så bør en virkelig tenke seg om flere ganger til. For innehaveren av nickene, kanskje, og for brukere du evt identifiserer deg overfor. For oss andre blir det jo helt annerledes, for vi blir nødt til å gjette og evt danne oss hypoteser om hvem du kan ha vært før dersom vi føler det er viktig å ha tilgang til den sammenhengende historien din på forumet for å kunne diskutere med deg. Altså noe svært i retning av (men selvsagt ikke helt identisk med) den mekanismen du selv beskriver at du føler deg utsatt for i debatter med anonyme brukere. 4
Gjest Jytte Skrevet 13. oktober 2011 #111 Skrevet 13. oktober 2011 Det er ikke jeg som har problemer med å forholde meg til innlegg i debatter fordi jeg henger meg opp i diverse konspirasjonsteorier omkring identiteten til innleggsforfatteren. Poenget var (og det skjønte du sikkert) at å diskutere med en serieinnehaver av multiple nick ikke trenger å være så forskjellig fra det å diskutere med anonyme brukere. Nei, det stemmer ikke. Å delta i diskusjoner med AB`er er bare umulig når diskusjonen blir lengre og flere og flere AB`er deltar. Jeg orker ikke delta lenger når jeg ikke forstår hvem som sier hva av de anonyme brukerne .. og jeg har så absolutt ikke tid til å sitte å notere klokkeslett og innleggsnr for å skille dere fra hverandre. Så det er veldig stor forskjell på å diskutere med anonyme brukere kontra innlegg skrevet av folk som er innlogget ... selvom jeg forstår at noen kanskje opptrer med flere forskjellige nick .. Akkurat det tror jeg ikke er så veldig utbredt ... Hvem i all verden gidder å sitte å logge seg inn og ut for å skifte navn etter hva man skal si? 4
Gjest Jytte Skrevet 13. oktober 2011 #113 Skrevet 13. oktober 2011 Det har vi merket, ja. Ja, selvsagt kan du merke det. I motsetning til deg så er jeg ikke nødt til å krysse av for AB for å si min mening. Og jeg kan jo si deg såpass at de få gangene jeg har vært spydig og kvass så har det vært helt på sin plass og jeg har fått masse støtte fra andre som deler min mening. 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #114 Skrevet 13. oktober 2011 Ja, selvsagt kan du merke det. I motsetning til deg så er jeg ikke nødt til å krysse av for AB for å si min mening. Og jeg kan jo si deg såpass at de få gangene jeg har vært spydig og kvass så har det vært helt på sin plass og jeg har fått masse støtte fra andre som deler min mening. Det er, som sagt, mange måter å ivareta sin anonymitet på. AB er en måte, mens å feks slette seg og opprette nye brukere gang etter gang er en annen måte. Vi velger alle det som passer oss best. 6
Gjest Jytte Skrevet 13. oktober 2011 #115 Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Det er, som sagt, mange måter å ivareta sin anonymitet på. AB er en måte, mens å feks slette seg og opprette nye brukere gang etter gang er en annen måte. Vi velger alle det som passer oss best. Jada, det har jeg sagt mange ganger at jeg gjør. Det er en måte å bevare sin anonymitet, ikke for å slenge dritt til andre. Det er stor forskjell der. Men jeg forstår jo at det er endel som kommer tilbake etter å ha slettet seg .. men da som AB`er (skal ikke nevne navn) Endret 13. oktober 2011 av Jytte 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #116 Skrevet 13. oktober 2011 Jada, det har jeg sagt mange ganger at jeg gjør. Det er en måte å bevare sin anonymitet, ikke for å slenge dritt til andre. Det er stor forskjell der. Men jeg forstår jo at det er endel som kommer tilbake etter å ha slettet seg .. men da som AB`er (skal ikke nevne navn) Nei, det er nok best, for da spekulerer du, og det er regelbrudd, vet du. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå