Gå til innhold

Mobbing i forumet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er vanskelig å gjendrive når en angripes på person og det trekkes frem ting fra andre tråder. Ting der en ikke aner om en har diskuter med denne AB'en som hakker på en nå. Samtidig som en ikke vet om AB'er er en og samme person som diskuterer med seg selv for å bedrive oppvigleri.

For alt jeg vet, så har du masse andre kontoer...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest MorAase
Skrevet

Men jeg kan heller ikke være 100% sikker på at du ikke har fem andre brukerkontoer her som du veksler mellom. Sånn vil det alltid være når man diskuterer på nett. Vi kjenner ikke hverandre her, vi vet ikke om personen bak et nick er den han/hun utgir seg for å være. Og i praksis er det ingen begrensninger for hvor mange brukerkontoer man kan ha på KG.

Det er ikke lov å ha flere kontoer samtidig på KG. ja, jeg vet det ikek er lett å håndheve, men jeg har et inntrykk av at det håndheves til en viss grad.

Resten du skriver her er for så vidt bare argumenter for å fjerne hele AB-funksjonen.

Jeg tror at problemet med AB'ere som utgir seg for å være ulike personer i en tråd er lite utbredt. De som føler trang til å backe opp seg selv ville antakelig hatt flere brukere dersom AB ikke var mulig. Og forresten så har jeg sett i hvertfall en tråd bli stengt fordi den som hadde startet tråden (som AB) hadde utgitt seg for å være ulike personer i tråden. Sånn sett er det mindre sjans for å "lykkes" med å framstå som ulike personer med AB enn det er med å bruke forskjellige nick.

Jeg føler at dette med AB som diskuterer med seg selv er noget utbredt. Når det gjelder AB'ere som bedriver ren personforfølgelse og spredning av hets mot én bestemt person om gangen så virker det som et økende problem. Spesielt når personer ikke har A4 meninger.

Det er også et viktig pskologisk aspekt i det å slåss mot et nick, siden det er én person back hvert enkelt nick (selv om det kan være mange nick på én person, og det å slåss mot AB som er _ett_ nick med mange personer bak.

Hvis noen er ekle mot deg i en tråd så anbefaler jeg deg å rapportere det, enten det er snakk om AB'ere eller nickere. Jeg på min side synes det er rart at enkelte synes det er ok å være jævlig mot alle AB'ere. Heldigvis har Mette satt foten ned og tar skittkastingen på alvor. En AB'er er ikke mindre verdt enn en som skriver med nick.

Jeg rapporterer alt søppel jeg ser. Men listen for å anse noe som søppel er betydelig lavere når det gjelder AB en andre. Et nick er én person, AB er et helt departement og statsapparat. I mine øyne er det som skrives av AB'er som en notis å regne mens det som skrives av nick noe en tar på alvor.

Ser i spenning frem til å se om det er lov å mene at AB er en unødig funksjon som har utspilt sin rolle.

• Liker 3
Gjest MorAase
Skrevet

MorAase, du er strengt talt ett bra eksempel på folk som slenger dritt rundt seg uten å være anonym.

Fint, da kan du blokkere meg så slipper du å lese det jeg skriver.

• Liker 4
Skrevet

Fint, da kan du blokkere meg så slipper du å lese det jeg skriver.

Du kan jo alltid blokere anonyme hvis de er så grusomme!

• Liker 4
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg oppfatter moraase som skarp, men ikke ekkel. Uansett vi har et nick og forholde oss til. Det som er ekkelt er de der anonyme brukerne eller de som hacker av for å være anonyme når de skal slenge med leppa.

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Du har selv komt med ganske frekke og sårende kommentarer selv da, så syns ikke du kan klage.

Det er jo trist at folk tar min "høylydte" måte å diskutere på som frekk og sårende, men derifra til å begynne å stalke meg og hacke av for AB pga det, er utenfor folkeskikken.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke lov å ha flere kontoer samtidig på KG. ja, jeg vet det ikek er lett å håndheve, men jeg har et inntrykk av at det håndheves til en viss grad.

Det har jeg ikke fått med meg. Hvor står det hen? Jeg synes tydelig å huske at jeg har sett Mette eller noen andre skrive at det ikke er regler mot flere kontoer.

Uansett er det som du sier ikke lett å håndheve, så jeg vet fortsatt ikke om du har flere brukerkontoer.

Edit: Jeg fant det Mette hadde skrevet om flere brukerkontoer.

Endret av Lady in blue
Gjest MorAase
Skrevet

Du kan jo alltid blokere anonyme hvis de er så grusomme!

Jeg har bedt om en funksjon der Anonym Bruker ikke vises på noe nivå. sik at ingen tråder startet av Anonym Bruker ikke synes. Og at ingen svar, elelr siteringer, som involverer Anonym Bruker synes. Dessverre har dette ikke blitt implementert. Men ikke tro at jeg ikke har gjort hva jeg kan!

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan bekrefte av erfaring at det er helt mulig å ha flere brukerkontoer.

Og, som jeg har sagt her flere ganger: Det er også mulig å slette seg og gjenoppstå med nytt nick så ofte man bare vil. Og det, Mor Aase, blir ikke så veldig annerledes fra det å opptre anonymt - da diskuterer man også med noen som kanskje kjenner en fra lenger tilbake en vedkommendes profil og innlegg skulle tilsi.

Alt dette for å understreke at det kunstige skillet og den absolutte adskillelsen (reneste color line!) mellom AB og bruker med nick slett ikke er så entydig som enkelte skal ha det til.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Det har jeg ikke fått med meg. Hvor står det hen? Jeg synes tydelig å huske at jeg har sett Mette eller noen andre skrive at det ikke er regler mot flere kontoer.

Uansett er det som du sier ikke lett å håndheve, så jeg vet fortsatt ikke om du har flere brukerkontoer.

Edit: Jeg fant det Mette hadde skrevet om flere brukerkontoer.

:hakeslepp:

Jøss... Undertegnede har fått slettet MANGE kontoer opp gjennom tidene. Der en mellom linjene har fått inntrykk av at én konto er alt en får lov å ha. Så derfor har en bare denne ene.

Skrevet

Jøss... Undertegnede har fått slettet MANGE kontoer opp gjennom tidene. Der en mellom linjene har fått inntrykk av at én konto er alt en får lov å ha. Så derfor har en bare denne ene.

Kan det tenkes at du har laget nye brukerkontoer for å omgå utestenging? Jeg bare lurer. DET er i såfall en helt annen sak.

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Enn om vi rett og slett ikke lenger gir rykte til AB? Sånn at det ikke ble noen respoens på deres asosiale oppførsel.

• Liker 1
Skrevet

På kg er det lov å ha så mange brukerkontoer du vil så lenge du følger reglene.

Du har ikke lov å registrere deg på nytt i den perioden du er utestengt da.

• Liker 4
Skrevet

Enn om vi rett og slett ikke lenger gir rykte til AB? Sånn at det ikke ble noen respoens på deres asosiale oppførsel.

Nå glemmer du at mange av oss ikke har noe imot AB. ;)

Jeg plusser på innlegg uavhengig av hvem som har skrevet det så lenge jeg er enig i innholdet. Jeg synes strengt tatt det er mer asosialt å lage klikker med "oss som er bedre enn de andre" enn å velge å skrive vanlige innlegg som AB. Og uansett så tviler jeg på at ABs rykte betyr noe for dem som bruker AB. Det er nok veldig andre grunner til å velge det.

• Liker 6
Skrevet

Nei, det blir ikke aktuelt for meg i hvert fall. :)

• Liker 5
Gjest "gjest"
Skrevet

Nå glemmer du at mange av oss ikke har noe imot AB. ;)

Jeg plusser på innlegg uavhengig av hvem som har skrevet det så lenge jeg er enig i innholdet. Jeg synes strengt tatt det er mer asosialt å lage klikker med "oss som er bedre enn de andre" enn å velge å skrive vanlige innlegg som AB. Og uansett så tviler jeg på at ABs rykte betyr noe for dem som bruker AB. Det er nok veldig andre grunner til å velge det.

De der klikkene har jeg ikke en gang lagt merke til.

• Liker 1
Skrevet

De der klikkene har jeg ikke en gang lagt merke til.

Vel, du er jo med på det selv når du foreslår at "vi" skal slutte å plusse på AB.

• Liker 5
Skrevet

Og hva med de som oppfører seg?

Jeg gir ikke pluss til noen jeg oppfatter som frekk eller som jeg er uenig i der og da uavhengig om hvem de er.

--------

Folk bør slutte å dra alle ab-ene under samme kam.

For slik jeg ser det så er de frekke ab-ene bare et skjult argument enkelte bruker, det er hele abfunksjonen enkelte vil ha bort om man ser nærmere på det (sikter ikke til noen spesielle).

• Liker 3
Skrevet

Det har vi skjønt.

Men kan du ikke lage en liste over nickene dine gjennom tidene, da? Sånn at vi vet hvem vi snakker om, mener jeg, og ikke føler oss som K. i Prosessen?

:engel:

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...