Gå til innhold

KGs dødsynder

hederlig

Anbefalte innlegg

Nei hvis det betyr å bli like sur og sarkastisk som AB over her, så tror jeg at jeg beholder de ekstra kiloene. Da vil jeg heller være ekkel og blid som en sol.

Jeg må i den anledning bekjenne min synd at jeg ikke liker sure folk.

Jeg hadde ikke vært sur på dere om dere hadde tatt ressursmangelen i verden litt mer på alvor, og innsett eget ansvar i sammenhengen. "Alle bekker små.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fortjener en tur til psykolog siden jeg ser det på den måten at ingen på slankekrigenprogrammene går ned i vekt med en halvtimes spinningstime noen få ganger på Sats i uka. Mener derfor at om man virkelig vil så må man legge masse slit og innsats i det, og ikke spille "det er gener"-kortet", eller "jeg prøver og prøver, men går ikke ned". Da gjør man noe feil i mine øyne. Svart hvitt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ser ned på folk som går i forsvarsposisjon for seg selv, selv om de vet at de burde ta kritikken. Overvektige vet at de forsyner seg med for store porsjoner, at de spiser for ofte, og at de spiser feil. Allikevel hoster de opp argumenter som "problemet er komplekst", "virkeligheten er ikke svart/hvit", "det handler om stoffskifte/genetikk", "det raker ikke deg hva og hvordan jeg spiser" osv. Det handler egentlig bare om en ting: Den overvektige dytter i seg mer energi enn vedkommende trenger til sitt aktivitetsnivå.

Nå er jo ikke jeg overvektig da, men takk for de velmente rådene.

Jeg prøvde så godt jeg kunne å presisere at jeg ikke mente dette på allment grunnlag ved å bruke ord som "enkelte" og "av og til". Men det ville du kanskje ikke lese? Poenget er at mens enkelte ER late/ikke bryr seg, så har andre langt mer å slite med. Og det er blodig urettferdig å tilskrive dem egenskaper de ikke har. Du kan jo f.eks. lese dette innlegget, som må være ett av de mest reflekterte og oppegående jeg har lest på lenge her inne.

Poenget er at generaliseringer er en styggedom uansett hvilken vei det går. Ikke alle overvektige er dumme og late. Og ikke alle har dårlige gener og spiseforstyrrelser. Ikke skjønner jeg at det skal være så provoserende å påpeke at det er forskjell på folk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Jeg hater fremmede unger (men jeg er utrolig glad i nevøene mine).
  • Jeg syns gravidmager er ekle.
  • Jeg hater når folk kaller barna sine "Prinsen" eller "Prinsessen".
  • Jeg er ofte enig med Steinar40.
  • Jeg dømmer folk med skrivefeil.
  • Jeg dømmer folk som går på trygd.
  • Jeg synes Norge har en altfor snill innvandringspolitikk (ja, vi kan godt hjelpe de som trenger det, men de som kommer hit for å utnytte systemet vårt og voldta kvinnene her, kan ha seg på huet og ræva ut!).
  • Jeg blir lei av å lese om nyheter som det kvernes på om igjen og om igjen (Arne Treholt, Utøya, ...).

Endret av Purple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært sur på dere om dere hadde tatt ressursmangelen i verden litt mer på alvor, og innsett eget ansvar i sammenhengen. "Alle bekker små.."

Og der gikk du i forsvar, og dermed liker du etter egne ord ikke deg selv heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda, og så jeg som elsker tights! Jaja, jeg burde vel begynne å gå med forbudtskilt rundt halsen! :fnise:

men du er vel ikke overvektig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Jeg dømmer folk som går på trygd.
  • Jeg synes Norge har en altfor snill innvandringspolitikk (ja, vi kan godt hjelpe de som trenger det, men de som kommer hit for å utnytte systemet vårt og voldta kvinnene her, kan ha seg på huet og ræva ut!).

hvorfor det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bruke mer enn mine to hender for å telle seksualpartnere.

Jeg har hatt mange ONS.

Jeg ble sammen med typen etter noe som egentlig skulle være ONS.

Jeg spiser som jeg vil, selvom jeg har noen kilo ekstra.

Jeg snakker med typen om jeg synes vi har problemer i forholdet.

Jeg lar typen holde på som han vil.

Jeg flørter med andre, selvom jeg er i forhold.

Jeg lar typen flørte med andre.

Jeg har hatt ubeskyttet sex med både tilfeldige og kjærester.

Jeg prøver å se ting fra flere sider når vi diskuterer.

Jeg har ofte vært enig med Steinar40 og HunterLady.

Jeg gir pluss til gode innlegg (ikke tulleinnlegg), til og med fra AB.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor det?

Fordi jeg ser på dem som late mennesker som ikke gidder å jobbe. Og jada, jeg vet det ikke er tilfellet med alle. De fleste vil sikkert helst jobbe og alt det der. Men folk som utnytter systemet liker jeg virkelig ikke, og de gir meg fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bruke mer enn mine to hender for å telle seksualpartnere.

Jeg har hatt mange ONS.

Jeg ble sammen med typen etter noe som egentlig skulle være ONS.

Jeg spiser som jeg vil, selvom jeg har noen kilo ekstra.

Jeg snakker med typen om jeg synes vi har problemer i forholdet.

Jeg lar typen holde på som han vil.

Jeg flørter med andre, selvom jeg er i forhold.

Jeg lar typen flørte med andre.

Jeg har hatt ubeskyttet sex med både tilfeldige og kjærester.

Jeg prøver å se ting fra flere sider når vi diskuterer.

Jeg har ofte vært enig med Steinar40 og HunterLady.

Jeg gir pluss til gode innlegg (ikke tulleinnlegg), til og med fra AB.

det er ikke riktig synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Fordi jeg ser på dem som late mennesker som ikke gidder å jobbe.

Vet du, mange er det motsatte av late. Det er en epidemi nå, av folk som har jobba altfor mye, stått på og drevet rovdrift på egne krefter, higet mot en målstrek som blir flytta hver gang de nesten når fram, folk som har jobba seg i grøfta, til de har blitt for utbrente til å klare å stå opp om morran. De folka er ikke late. Jeg er ikke lat. Jeg jobba til jeg skalv og ikke klarte å spise, og etter det fortsatte jeg å jobbe. Selv om jeg gikk ned i vekt, ikke klarte å sove ordentlig og mista alt sosialt liv. Det eneste jeg gjorde var å jobbe. De late, de som ikke brydde seg nevneverdig, kom seg opp og frem. De som virkelig er villige til å gjøre så mye at de ofrer helsa for å gjøre en jobb, de er ikke late. De har vært det omvendte av late, og må betale for det. I tillegg må de tåle at folk tror de er late.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Tråden handler om ens egne dødssynder på KG. En skal ikke behøve å verken forsvare seg eller gå inn i en debatt her :murvegg:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forelska i en lavere, eldre mann med måne

Jeg liker ikke mennesker med downs syndrom

Jeg er for abortloven

Jeg hater oversminka, silikoninfiserte og ihjelbleikahår bimboer

Jeg ELSKER AB-funksjonen

Jeg er ofte enig i det Steinar40 skriver til tross at 90% av dere andre ikke gjør det

Jeg har kaldt sønnen min for drittunge og en gang spurt om han er dum

Jeg har drukket øl og vin med sønnen i hus(ikke fyll, bare kos)

Jeg har noen ganger tenkt at sønnen kanskje skulle bo permanent til faren, så jeg kan flytte en plass og ta utdanning eller annen jobb

......(til tross for alt dèt, så elsker jeg sønnen over alt på jord og kunne ikke sett for meg en hverdan uten han)

Jeg har sagt jeg er syk på jobb uten at jeg egentlig var det

Jeg har hatt mange ons uten å beskytte meg, og vært heldig hver gang

Jeg var tøsete etter det ble slutt med min forrige kjæreste

Jeg laster ned filmer og musikk gratis jevnlig

Jeg bytter sengeklær og håndklær når jeg gidder

Jeg snuser, men prøver å kutte ut

Nei, det er ingen håp :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke barna til samboeren min.... Helt uten grunn, de er egentlig veldig snille :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...