Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sensuren på bacheloroppgaven har fortsatt ikke kommet.. Ohh.. irritererde!!

Anonymous poster hash: 01b23...03a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens syt og klag: 

Hvorfor er det greit at sensorer på universitetet bruker eviglang tid utover fristene på å rette, mens vi som studenter kan bli nektet å ta eksamen hvis vi leverer noe for sent? 

Det er over en uke siden fristen for karakterene gikk ut, men fremdeles ingenting. Det var bare 15 stk som tok eksamen, det burde da være overkommelig og vel så det. 

Det har irritert meg i alle år som student, at det er så strengt på at vi leverer i tide, mens den som retter, være det labrapporter eller eksamen eller øvinger, bare sløver rundt og ikke trenger å holde sine frister..

Synes også at det er kjedelig å vente på karakterer, men det er ikke alltid sensor sin feil. Det er ikke de som legger inn karakterene på studweb, og de som jobber på eksamenskontoret har sikkert litt ekstra å gjøre i disse tider.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk eks.res. i dag. Jeg tør ikke sjekke. Skal prøve å få sjekket det på fredag. :( . Huff, får angst. Er ikke så viktig hva jeg får, så lenge ikke stryk. 

Var veldig godt forberedt, så satser på at sistnevnte ikke skjer. Hehe. 

Anonymous poster hash: 23be3...368
Skrevet

Synes også at det er kjedelig å vente på karakterer, men det er ikke alltid sensor sin feil. Det er ikke de som legger inn karakterene på studweb, og de som jobber på eksamenskontoret har sikkert litt ekstra å gjøre i disse tider.

Akkurat dette instituttet er kjent for å være forsinket på alle områder, så i dette tilfellet forundrer det meg ikke om det er sensor som er treig :P 

Skjønner at de sikkert har en del å gjøre, men det er nå 10 dager etter fristen. Såvidt vi fikk det forklart skal sensor ha levert fra seg resultatene innen fristen, så tar det gjerne et par dager før det kommer på studweb. I noen fag legges listene ut så snart de er klar, på f.eks it's learning eller egne lenker, men ikke i det faget jeg tar nå. Så nå bare venter jeg.. 

Skrevet

Bla bla exphil bla bla studiepoeng, nok er nok! Dere ødelegger tråden!

Skrevet

Er det ikke sutretråd da?

• Liker 3
Skrevet

Rapporterte mitt eget innlegg og har bedt moderatorene splitte tråden :)

Skrevet (endret)

Rapporterte mitt eget innlegg og har bedt moderatorene splitte tråden :)

Lurt, er en viktig debatt synes jeg :)

Har forøvrig noen kommentarer til det du skreiv, men får vente til den nye tråden kommer.

Endret av lizzie_
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er splittet. Diskusjonen om exphil og exfac kan dere finne her.

ninuska_, adm

Skrevet

Karakteren på eksamen skal ha kommet på fredag. Har ikke turt å sjekke.. Håper jeg tør å sjekke etterpå

Skrevet (endret)

Nå er det snart en uke siden sensuren på den siste karakteren skulle ha kommet.. For meg er det jo greit på en måte i og med at jeg har kommet inn på master uansett og alle fagene for forrige skoleår ikke telles med, men for flere jeg kjenner som nå ikke rekker ettersendelsesfristen for vitnemål og karakterutskrift på grunn av dette er det ganske kjipt. I verste fall må de vente et helt år til og søke på nytt da - det skulle ikke gått an!  :glare:

Men dette er jo UiO i et nøtteskall. De kan snart sette "treghet, forsinkelser og ingen info" i mottoet sitt, for her er det stort forbedringspotensiale.. Vitnemålet mitt fra bachelor i fjor ble heller ikke sendt ut før i starten av august, og det er ganske spesielt når man vet at de fleste av oss søker seg over på master rett etter bachelor, og ettersendelsesfristen for vitnemål er 1. juli. Fatter ikke hvorfor de har et så lite gjennomtenkt system. De eneste som taper på dette er jo deres egne studenter, men oss er det tydeligvis ikke så farlig med.

Endret av Strixvaria
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det snart en uke siden sensuren på den siste karakteren skulle ha kommet.. For meg er det jo greit på en måte i og med at jeg har kommet inn på master uansett og alle fagene for forrige skoleår ikke telles med, men for flere jeg kjenner som nå ikke rekker ettersendelsesfristen for vitnemål og karakterutskrift på grunn av dette er det ganske kjipt. I verste fall må de vente et helt år til og søke på nytt da - det skulle ikke gått an!  :glare:

Men dette er jo UiO i et nøtteskall. De kan snart sette "treghet, forsinkelser og ingen info" i mottoet sitt, for her er det stort forbedringspotensiale.. Vitnemålet mitt fra bachelor i fjor ble heller ikke sendt ut før i starten av august, og det er ganske spesielt når man vet at de fleste av oss søker seg over på master rett etter bachelor, og ettersendelsesfristen for vitnemål er 1. juli. Fatter ikke hvorfor de har et så lite gjennomtenkt system. De eneste som taper på dette er jo deres egne studenter, men oss er det tydeligvis ikke så farlig med.

Det er jo helt drøyt. Har du prøvd å ringe dem? 

Anonymous poster hash: 806c1...c6c

Skrevet

Det er jo helt drøyt. Har du prøvd å ringe dem? 

Anonymous poster hash: 806c1...c6c

Ikke foreløpig.. Tenkte å gi dem ut morgendagen og så ringe på onsdag hvis det ikke har skjedd noe innen da. Da er det 4 uker siden eksamen og 1 uke siden sensurfristen..  :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Dette har skjedd flere ganger på UiB også. Verdensmestere i treghet!

Anonymous poster hash: 19ec3...7de

Gjest Linaria
Skrevet

Aaah! Forklaring på exphil var at det er en svært sterk D, og nå blir det jo et dilemma. Jeg skjønte ikke forklaringen i det hele tatt. Det jeg trodde jeg skrev svært dårlig om, hadde jeg tydeligvis skrevet bra om, og den delen jeg syntes var best, var visst egentlig kun nok til en C.

Jeg kommer ikke til å tørre å klage. Vil ikke måtte ta eksamen på nytt. Skal på utveksling, så jeg kommer ikke til å kunne ta den igjen før et og et halvt år, og da har jeg nok glemte det meste, men hvorfor kunne det ikke stått "dette er en svært svak D og du burde være glad du bestod!" En sterk D hjelper jo ikke!

AnonymBruker
Skrevet

I stedet for å skrive på masteren sitter jeg og ser på brudekjoler... Jeg har ikke engang kjæreste og ikke store planer om å gifte meg med det første  :skratte:

• Liker 14
Skrevet

I stedet for å skrive på masteren sitter jeg og ser på brudekjoler... Jeg har ikke engang kjæreste og ikke store planer om å gifte meg med det første  :skratte:

:daane::fnise:

Gjest Linaria
Skrevet

Dumme dumme dumme valutakurser!!! Taper tusenvis på hvordan krona er i forhold til pundet nå  :grine:
Det må gå nedover snart! Hver dag jeg sjekker valutakursen, flyr en ny tusenlapp ut vinduet. Får jo ikke lånet før i august, så får ikke vekslet nå uansett. Er bare å håpe det går nedover. Har ikke veldig peiling på økonomi, så aner ikke hvordan det kommer til å bli senere i år heller, men det ser mørkt ut.

Har regnet på det. Taper 1600 pund i forhold til valutakursen på denne tiden i fjor. Det er sykt mye penger for en fattig student!

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med studentweb? Jeg får ikke lagt enn mer enn 30 stp dette semesteret :( Får bare opp "det blir for mange studiepoeng i planen" :( Vil gjerne søke på flere emner, men det går jo ikke...

Skrevet (endret)

Dumme dumme dumme valutakurser!!! Taper tusenvis på hvordan krona er i forhold til pundet nå  :grine:

Det må gå nedover snart! Hver dag jeg sjekker valutakursen, flyr en ny tusenlapp ut vinduet. Får jo ikke lånet før i august, så får ikke vekslet nå uansett. Er bare å håpe det går nedover. Har ikke veldig peiling på økonomi, så aner ikke hvordan det kommer til å bli senere i år heller, men det ser mørkt ut.

Har regnet på det. Taper 1600 pund i forhold til valutakursen på denne tiden i fjor. Det er sykt mye penger for en fattig student!

Det er kjempemye penger! Her har jeg gått og surmult over at endringer i pensum gjør at jeg må ut med 400 ekstra for den nye boka, pluss returporto på den jeg allerede hadde bestilt da endringene i pensum kom. Det blir jo bare småpenger i forhold.

Endret av Sarah Dee
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...