Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Gjest Saxofon

Jeg søker om lån på våren jeg, så har alltid vært en av de første som får storstipendet. Skulle jeg ikke komme inn er det bare å avslutte søknaden.

Anonymous poster hash: 19ec3...7de

Samme her, kommer du ikke inn så får du heller ikke lån. Veldig enkel garanti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg søkte rett etter masterinntaket var kommet (17.juli), har fått svar og får første utbetaling 08.august. Mulig jeg var heldig som "stilte meg i kø" før samordna opptak kom med sine svar.

Jeg søkte rett etter jeg kom inn på hovedinntaket. Sånn 11 på morgenen tror jeg. Så jeg hadde jo trodd at jeg skulle fått svar litt før.. Blæ... Håper det bare er standardsvaret og at jeg får penger tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte rett etter jeg kom inn på hovedinntaket. Sånn 11 på morgenen tror jeg. Så jeg hadde jo trodd at jeg skulle fått svar litt før.. Blæ... Håper det bare er standardsvaret og at jeg får penger tidligere.

 

Min erfaring er at de helgarderer seg :) Får alltid svar før fristen, regner med det ordner seg for deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaargh, har ennå ikke fått tilgang til studentweb! Har bruker fra før da jeg har studert der tidligere, men det står bare "du har ikke studierett 2015-2016". I morgen er det 2 uker siden vi fikk svar, og jeg vil legge inn fag.  :murvegg:

Endret av Hectine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaargh, har ennå ikke fått tilgang til studentweb! Har bruker fra før da jeg har studert der tidligere, men det står bare "du har ikke studierett 2015-2016". I morgen er det 2 uker siden vi fikk svar, og jeg vil legge inn fag.  :murvegg:

Samme hos meg. Jeg bytter fra et studieprogram til et annet, vil gjerne legge inn fag og slikt, men står fortsatt med studierett til det gamle :sukk:

 

Noen som vet når dette vanligvis skjer? Jeg studerer hos UiO.

Anonymous poster hash: 1562b...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaargh, har ennå ikke fått tilgang til studentweb! Har bruker fra før da jeg har studert der tidligere, men det står bare "du har ikke studierett 2015-2016". I morgen er det 2 uker siden vi fikk svar, og jeg vil legge inn fag.  :murvegg:

 

Jeg vet ikke hvor du går, men på NTNU kan man iallefall ikke legge inn fag før 10.august :) Jeg har heller ikke "studierett" på studentweb enda, selv om jeg har kommet inn.

Anonymous poster hash: c60d6...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk studierett i dag, men kan ikke legge inn fag før den tiende. Så da må jeg vente da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi får vel ikke stipend før vi har godkjent utdanningsplan?

 

Du får stipend og lån så lenge du har takket ja til plass og studiestedet har sendt informasjon til lånekassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får stipend og lån så lenge du har takket ja til plass og studiestedet har sendt informasjon til lånekassen :)

 

Så bra, det visste jeg ikke (Og jeg har studert i 3 år, på tide å følge med i timen :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får stipend og lån så lenge du har takket ja til plass og studiestedet har sendt informasjon til lånekassen :)

Når sender de informasjon? Hvordan vet de at studentene begynner når man må registrere seg første dag?

Anonymous poster hash: 843a3...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sender de informasjon? Hvordan vet de at studentene begynner når man må registrere seg første dag?

Anonymous poster hash: 843a3...640

 

Jeg fikk et vedtaksbrev fra lånekassen der det stod at studiestedet bekreftet at jeg hadde fått plass, fikk mail omtrent en uke etter at jeg søkte (hadde fått bekreftet studieplass samme dag) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg søkte rett etter masterinntaket var kommet (17.juli), har fått svar og får første utbetaling 08.august. Mulig jeg var heldig som "stilte meg i kø" før samordna opptak kom med sine svar.

Jeg søkte 19. juni og skulle hatt svar 24. juli. Ennå ikke fått noe. Jeg skal på utveksling, men det burde da ikke ta sååå mye lenger tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Saxofon

Får eksamensplanen for høsten og det står at jeg må kontakte skolen for å få datoene. Ringer skolen, de henviser meg til planen. Jeg forklarer at i planen så står det at jeg skal kontakte skolen, de sier det er feil og at datoen skal stå i planen.

 

Jo men.. åårh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte 19. juni og skulle hatt svar 24. juli. Ennå ikke fått noe. Jeg skal på utveksling, men det burde da ikke ta sååå mye lenger tid?

 

Det kan fort da lengre tid jo :) Da jeg var på utveksling fikk jeg ikke penger før langt ut i september, måtte be om utsettelse på skolepengene og første husleie. Var greit å ha spart opp litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får stipend og lån så lenge du har takket ja til plass og studiestedet har sendt informasjon til lånekassen :)

 

Og betalt semesteravgift  :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria

Det kan fort da lengre tid jo :) Da jeg var på utveksling fikk jeg ikke penger før langt ut i september, måtte be om utsettelse på skolepengene og første husleie. Var greit å ha spart opp litt!

Da sliter jeg. Har ikke spart opp ett øre. Drar heldigvis ikke før i september, og betaler ikke skolepenger.

Men jeg håper de ordner det relativt raskt. Synes det er litt rart om jeg søkte 19. juni og det likevel skal gå langt ut i september før jeg hører noe :(

Jeg skal jo på Erasmus så har ingen skolepenger eller masse dokumenter å sende inn. Jeg trenger bare helt vanlig studielån mens jeg befinner meg i utlandet. 

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og betalt semesteravgift   :)

 

Ja, skjønner ikke hvordan jeg kunne glemme det  :fnise:

 

Da sliter jeg. Har ikke spart opp ett øre. Drar heldigvis ikke før i september, og betaler ikke skolepenger.

Men jeg håper de ordner det relativt raskt. Synes det er litt rart om jeg søkte 19. juni og det likevel skal gå langt ut i september før jeg hører noe :(

Jeg skal jo på Erasmus så har ingen skolepenger eller masse dokumenter å sende inn. Jeg trenger bare helt vanlig studielån mens jeg befinner meg i utlandet. 

 

Da går det nok bra, de som reiser med Erasmus har det generelt enklere studielånsmessig enn de som ikke gjør det. Ordner seg helt sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sliter jeg. Har ikke spart opp ett øre. Drar heldigvis ikke før i september, og betaler ikke skolepenger.

Men jeg håper de ordner det relativt raskt. Synes det er litt rart om jeg søkte 19. juni og det likevel skal gå langt ut i september før jeg hører noe :(

Jeg skal jo på Erasmus så har ingen skolepenger eller masse dokumenter å sende inn. Jeg trenger bare helt vanlig studielån mens jeg befinner meg i utlandet. 

Du får vel litt støtte fra Erasmus også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Du får vel litt støtte fra Erasmus også? :)

Jepp, det gjør jeg, men det tror jeg ikke kommer før månedsskiftet september/oktober. Jeg skal klare meg til da! Har et par tusen, har alt ordnet flybillett og må ikke betale første husleie før i oktober. Det SKAL gå, men det hadde vært greit om lånet kom før september. Ikke morsomt å ikke ha penger i Freshers Week :(

Men jeg tror nok søknaden blir behandlet før den tid. Har ordnet alt med forhåndsgodkjenning osv.

Er det noen som vet om knutepunktet på Blindern er åpent i dag, forresten? Tenkte å levere inn stipendkontrakten, og har ikke scanner. Kjenner at jeg ikke får slappet helt av før den er levert, selv om fristen er om over to uker. Står bare åpningstid 10 - 15, men ingenting om sommerferien.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...