PecanPie Skrevet 12. oktober 2011 #141 Skrevet 12. oktober 2011 Guh, har ikke tid til å lese, og den uken man har tid til å lese må man jobbe fordi man ikke har tid til noen av delene ellers. Trodde man måtte ha en større porsjon av selvkontroll på masterstudiet enn på bachelorstudiet, men jammen har de ikke bra kontroll på deg når de setter opp inntil 25 timer obligatorisk forelesning i uka.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #142 Skrevet 12. oktober 2011 Føler med deg! Venter på resultatet av medikamentregningseksamen nå.. Har du hatt eksamen i medikamentregning allerede? Går du første året sykepleie? Jeg har ikke eksamen før i februar. Vil ikke
Gjest Vampen Skrevet 12. oktober 2011 #143 Skrevet 12. oktober 2011 Skjønner at du klager, men jeg synes du kanskje overdriver litt.. Det er jo ikke snakk om at oppgaven nødvendigvis skal være ferdig, men i alle fall et utkast. Og med slike opplegg, så forbereder man seg slik kurset er lagt opp (nå forutsetter jeg at informasjon om arbeidskravet har blitt gitt en stund i forveien). Dvs. at man skriver oppgaven til kameratvurderingen, og deretter finpusser på den de neste ukene. Hos oss fungerer det på lignende måte i noen kurs, bortsett fra at vurderingen kommer fra professor. Da skriver vi to eller tre essay i løpet av semesteret, og leverer alle inn samtidig på slutten. Samme prinsipp. Jeg skjønner at ikke oppgaven skal være ferdig før den tid, da hadde kameratvurderingen vært meningsløs. Men jeg har ærlig talt ingen planer om å begynne på førsteutkastet 4 uker i forveien heller. Det er fullstendig uaktuelt. Det er snakk om prioriteringer, og med 2 andre arbeidskrav og stort lesepress i ukene fremover, så er dette på ingen måte noe jeg tar meg tid til de kommende 2-3 ukene. Det er heller ikke snakk om å forberede seg slik kurset er lagt opp, datoen for når det skal skje har dukket opp på en oppdatert versjon av semesterplanen iløpet av de siste dagene. Det er altså ikke noe vi har visst om i lange tider. Jeg trode først at jeg hadde gått glipp av noe, men når jeg sjekket den utgaven av semesterplanen som jeg har skrevet ut, for et par uker siden, så stod det ikke noe om det. Vi har hatt kameratvurdering i andre fag, forskjellen er at der har det skjedd i litt mer ordna former, bla ved at det fra starten er satt opp 2 datoer. En for arbeidet med kameratvurdering og endelig levering av arbeidskravet et par dsger etter det. Når datoene er så nære hverandre har det fungert, for 2 dager før innlevering har de aller fleste kommet godt i gang. 4 uker er BS! Jeg vedder høyrearmen på at det ender opp med bare å bli svada, enten fordi majoriteten ikke møter opp og/eller fordi svært få, om noen, i det hele tatt har begynt på et førsteutkast.
Aramee Skrevet 12. oktober 2011 #144 Skrevet 12. oktober 2011 Føler med deg! Venter på resultatet av medikamentregningseksamen nå.. Lykke til!
Surriball Skrevet 12. oktober 2011 #145 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg skulle opp kl 9 idag, og begynne å lese 10....Klokken er snart 12, og jeg har ikke kommet lengre enn til frokosten, og nå henger jeg på KG. HVOR er selvdisiplinen min hen?? Jeg ligger av personlige grunner 2 måned bak alle de andre også, og eksamen er om knappe 2 måneder, vi har 4 oppgaver vi skal skrive samtidig(!?!) Og jeg tror jeg er på nippet til å gi opp allerede.. GI MEG STYRKE. Jeg har ikke lyst til å kjempe knallhardt og slite meg HELT ut både fysisk og psykisk for så å stryke..hjelp!! Det går sikkert bra! Jeg tror trikset er å bare begynne på en tilfeldig oppgave (evt. den som skal inn først), og når du først har skrevet noen ord så finner du flyten... Jeg har ikke skrevet så veldig mange oppgavere i mitt liv, men jeg har skrevet ganske mange labrapporter. Når jeg har mange av dem begynner jeg på de enkleste delene, som hva jeg gjorde og hva resultatet ble, og da har jeg allerede en liten side! Og DA er det lettere å motivere seg for å fullføre den... Og når én er fullført, da er du jo ferdig med en hel fjerdedel! *sender masse styrke* --- Har forresten tatt en liten tur til universitetet og hentet litt bøker i dag, alt klart for hjemmelesing i morgen også... ... og vi har ommøblert stua. Hurra for effektiv lesing!
Momseguri Skrevet 12. oktober 2011 #146 Skrevet 12. oktober 2011 Åh, i dag har jeg ikke fått gjort noen ting! Måtte stå opp tidlig for å gå på semniar klokken 8, så jeg har jo egentlig hatt mange ekstra timer å studere på. Men neida. Jeg har letet rundt hele byn + internett etter ett OK regnsett, brukt minst en time på å organisere forelesningsnotatene fra verdens mest rotete foreleser (endte på 80 sider!!!) og...ryddet litt hjemme. Altså, dette er jo helt håpløst Tror ikke hjernen min har skjønt at jeg har eksamen på mandag Jaja, nå skal jeg lage lunsjmuffins, så kan jeg ihvertfall ha god samvittighet for å spare penger på lunsjen
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #147 Skrevet 12. oktober 2011 Universitetslæreren min er ei heks! Hun nærmest trakasserer oss og gjør timene utrivelig. Det er uutholdelig at jeg må grue meg til to dager i uken resten av 2011 takket være denne damen. Kjipt er det også når all undervisning er obligatorisk og dag til dag-leksene tar minst 5 timer å gjøre, og denne damen legger leksene først ute på nett i fem-sekstiden på ettermiddagen. Dette er mitt første semester som student, og jeg hater tilværelsen allerede takket være dette utrivelige opplegget på programmet som egentlig var drømmevalget mitt.
forum88 Skrevet 12. oktober 2011 #148 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg vurderer nesten å slutte på høgskolen.. Føler meg for dum for dette.. En litterærtekst med tekstanalyse og drøfting på 2500 ord.. Jeg har snart skrevet en side.. Klarer sikkert en side til, men ikke noe særlig mer... Hvordan skal jeg flette inn teoripensum i det da.. Bøkene er jo barehelt innvikla og teite.. AHRG!
Gjest Uglefot Skrevet 12. oktober 2011 #149 Skrevet 12. oktober 2011 Har du hatt eksamen i medikamentregning allerede? Går du første året sykepleie?Jeg har ikke eksamen før i februar. Vil ikke Går radiograf Men det lønner seg å starte tidlig å øve. Øve øve øve og øve, det er det som skal til. Eller,hva vet vel jeg, jeg vet jo ikke om jeg har bestått enda Lykke til! Takk!
Gjest Vampen Skrevet 12. oktober 2011 #150 Skrevet 12. oktober 2011 Woho, jeg har lest hele Twilight boka mi i dag! Kjenner at hjernen min er ganske full av kliss nå, så jeg tror jeg drøyer et par dager før jeg begynner på neste.
Gjest Anuket Skrevet 12. oktober 2011 #151 Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Woho, jeg har lest hele Twilight boka mi i dag! Kjenner at hjernen min er ganske full av kliss nå, så jeg tror jeg drøyer et par dager før jeg begynner på neste. Lese noe tørt pensum nå? Jeg har lastet ned Omm writer! Elsker det! Skrivingen går så mye lettere nå! Takk for tipset! (Solmåne det var deg ikke sant? ) Endret 12. oktober 2011 av Anuket
Gjest Vampen Skrevet 12. oktober 2011 #152 Skrevet 12. oktober 2011 Lese noe tørt pensum nå? Jeg har lastet ned Omm writer! Elsker det! Skrivingen går så mye lettere nå! Takk for tipset! (Solmåne det var deg ikke sant? ) Yes, det var planen! Hjernen min formelig skriker etter en god dose historiedidaktikk og norsk fonologi! Neste bok tror jeg i grunn jeg skal lese over 2-3 dager. Å lese 600 sider Twilight i et strekk tror jeg er på grensa til å gi varige skader.
Gjest Solmåne Skrevet 12. oktober 2011 #153 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har lastet ned Omm writer! Elsker det! Skrivingen går så mye lettere nå! Takk for tipset! (Solmåne det var deg ikke sant? ) Yes!
Surriball Skrevet 13. oktober 2011 #154 Skrevet 13. oktober 2011 Woho, jeg har lest hele Twilight boka mi i dag! Kjenner at hjernen min er ganske full av kliss nå, så jeg tror jeg drøyer et par dager før jeg begynner på neste. Oioi, flinkflink! Utrolig at Twilight kan være pensum, altså. Innimellom skulle jeg gjerne bytta ut litt pensum med lett ungdomsbok... Vi er nemlig nødt til å ha et fag som ikke har noe som helst med vårt studium å gjøre, noe som liksom skal utvide horisonten vår osv. osv. Greit nok, jeg hadde tenkt å ta tysk sånn at jeg i det minste kunne ha noe nyttig, men hva skjer? De kutter lista med tilgjengelige fag å velge mellom ned til SJU kjipe fag. Så her sitter jeg og leser om gunstige arbeidsstillinger, personlig verneutstyr og forskrifter i loven. Tror jeg snart svinner hen av kjedsomhet her! Kanskje jeg skal snike meg tilbake til mitt faglig relevante tankekart i stedet?
Gjest Armule Skrevet 13. oktober 2011 #155 Skrevet 13. oktober 2011 Woho, jeg har lest hele Twilight boka mi i dag! Kjenner at hjernen min er ganske full av kliss nå, så jeg tror jeg drøyer et par dager før jeg begynner på neste. Tror jeg kom til bok nummer to eller tre før jeg ga opp Ufattelig kjedelig ræl, men måtte jo se hva alt oppstyret var.
Gjest _Hufsa_ Skrevet 13. oktober 2011 #156 Skrevet 13. oktober 2011 Hei, melder meg inn her jeg også! Den dårlige samvittigheten bare gnager og gnager for jeg har nesten ikek gjort en eneste ting på en hel uke og i det ene faget ligger jeg langt langt etter. Ikke har jeg vært på forelesninger på ei stund heller. Åh, jeg lover meg selv at jeg skal være flinkere "imorgen", men det blir jo aldri hehe.
Kladd Skrevet 13. oktober 2011 #157 Skrevet 13. oktober 2011 Ååååh Jeg reiser på 5-ukers feltarbeid i morgen, hvor jeg bl.a. skal bruke tiden på å jobbe med prosjektoppgaven min (som senere skal brukes videre i Masteroppgave). Men tror dere ikke at det var I DAG laptop'en min bestemte seg for at batteriet ikke skal fungere lenger? OG at jeg skal en plass der strømmen går flere ganger daglig? Snakk om uflaks!!
forum88 Skrevet 13. oktober 2011 #158 Skrevet 13. oktober 2011 I eksamen i norsk skal jeg skrive 2500 ord, med blandt annet en litteræranalyse. Hvordan skal jeg bruke teoripensum å flette dette inn i teksten?? Blir gal!! Har skrevet 600 ord, men vet ikke hvordan jeg skal bruke pensum i tekseten .... HJeeeelP!
Gjest Vampen Skrevet 13. oktober 2011 #159 Skrevet 13. oktober 2011 I eksamen i norsk skal jeg skrive 2500 ord, med blandt annet en litteræranalyse. Hvordan skal jeg bruke teoripensum å flette dette inn i teksten?? Blir gal!! Har skrevet 600 ord, men vet ikke hvordan jeg skal bruke pensum i tekseten .... HJeeeelP! Hva mener du med hvordan du skal bruke det? Hvordan du skal referere? Hvordan du skal bake det inn i teksten?
Gjest Vampen Skrevet 13. oktober 2011 #160 Skrevet 13. oktober 2011 Tror jeg kom til bok nummer to eller tre før jeg ga opp Ufattelig kjedelig ræl, men måtte jo se hva alt oppstyret var. Hehe, nei, det er ikke verdens største litterære opplevelse akkurat. Jeg skal i gang med bok 3 etterhvert, de er lettleste da, så det går greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå